به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۹

معمر قدافي: تا ابد رهبر انقلاب ليبي هستم
«معمر قذافی»، رهبر حكومت لیبی گفت كه در این کشور باقی مي‌ماند و سمت رسمی ندارد که بخواهد از آن استعفا کند.
به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، معمر قذافي پس از گسترش ناآرامي‌‌ها و كشته‌شدن مردم اين كشور در حملات هوايي گفت:‌«رئیس‌جمهوري نیستم تا کناره‌گیری کنم.» وي در سخنانی از طرابلس که از تلویزیون لیبی پخش مي‌شد، افزود: «برخی سعی دارند وجهه لیبی را در جهان تخریب کنند. رسانه‌های گروهی عربی برای تخریب وجهه لیبی تلاش می‌کنند.»
وی ادامه داد:‌ «رئیس‌جمهور نیستم بلکه تا ابد رهبر انقلاب هستم. پس بدانيد خاک لیبی را ترک نخواهم کرد. لیبی باقی خواهد ماند تا آفریقا و سایر جهان را رهبری کند.»
قذافي گفت كه جوانان گاهی از حوادثی که در تونس و مصر رخ داده است، تقلید می‌کنند.
رهبر لیبی در ادامه افزود: «ما مردم لیبی در گذشته در مقابل آمریکا و انگلیس مقاومت کردیم و هیچ‌گاه تسلیم نخواهیم شد.»
وي گفت كه تظاهرکنندگان این کشور قصد دارند لیبی را به کشوري اسلامی و به «افغانستان جدید» تبدیل کنند. جوانانی که از حوادث به‌وقوع پیوسته در سایر کشورهای عربی تقلید می‌کنند، مسئول ناآرامی‌های این کشور هستند.
معمر قذافی تظاهرکنندگان را به جنگ تا آخر تهدید کرد و ادامه داد: «تاکنون از زور استفاده نکرده‌ام اما اگر نیاز باشد از آن استفاده خواهم کرد. بعد از این‌که ماموریت انقلاب را انجام دادیم قدرت را از طریق کمیته‌های مردمی به مردم واگذار کردیم.»
وی افزود كه به‌خاطر لیبی بهای سنگینی پرداخته‌است و کسانی‌که با معمر قذافی هستند چهارشنبه ـ‌فردا‌ـ به خیابان‌ها بریزند و همه دستاوردها را به‌خاطر بیاورند.
قذافی گفت: «تاکنون دستوری برای استفاده از اسلحه صادر نکرده‌ام زیرا در این صورت همه چیز از بین خواهد رفت.از ارتش و پلیس کشورش مي‌خواهم کنترل اوضاع را به‌دست بگیرند.»
از سوي ديگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد براي بررسی بحران لیبی و کشتار مردم با سلاح‌های سنگین جلسه اضطراری تشکیل داد. در این نشست که پشت درهای بسته و به درخواست «ابراهیم دباشی»، معاون نمایندگی لیبی نزد سازمان ملل متحد تشکیل شد، موارد جنایت علیه بشریت در سرکوب معترضان به بحث و بررسی گذاشته شد.
طبق اين گزارش، به‌دلیل احتمال اختلاف‌نظر میان برخی اعضای شورای امنیت از جمله چین و روسیه با کشورهای غربی درباره ورود این شورا به موضوع لیبی، نشست صبح سه‌شنبه ـ‌امروز‌ـ جنبه مشورتی یافت.
در پایان این نشست نماینده انگلیس در میان خبرنگاران گفت: «مقرر شد 15 عضو کنونی شورای امنیت با پایتخت‌های خود مشورت کنند و سپس موضوع در نشست عصر امروز بررسی شود.»
یکی از اعضای هیئت نمایندگی آمریکا نیز گفت: «دو عضو دائم شورای امنیت یعنی چین و روسیه نیز با کلیات موضوع و طرح مسئله در نشست عصر امروز شورای امنیت موافقت کرده‌اند.»