به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۹

 نامه مادر محمدحسین مهیمنی به دادستان گرگان

فرزند من به چه جرمی متهم و بازداشت شده است؟ کسی که نه فعال سیاسی بوده و نه هیچ سابقه سوئی داشته است. به چه علت وی که به عنوان یک دانشجوی حقوق به زندگی روزمره و عادی خود مشغول بوده است باید ناگهان بازداشت انفرادی و ممنوع الملاقات شود؟!

خبرگزاری هرانا - نسرین اکبری‌نژاد، مادر محمد حسین مهیمنی (دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد تهران و عکاس خبری بازداشت شده در گرگان) در نهمین روز بازداشت فرزند خود طی نامه ای سرگشاده به دادستان گرگان
 درخواست احترام به قانون و آزادی هرچه سریعتر فرزند خود را کرده است.
متن این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است عینا در پی می آید:
جناب آقای پوریانی
دادستان محترم شهرستان گرگان
بی‌اطلاع نیستید که بیش از نه روز از بازداشت فرزندم محمد حسین مهیمنی می‌گذرد و این در حالیست که به عنوان یک مادر، کوچک‌ترین اطلاعی از وضعیت جسمی، روحی و روانی فرزندم ندارم. این نگرانی به ویژه زمانی اوج می‌گیرد که با توجه به برخی اظهارات غیر رسمی از سوی عوامل امنیتی، این بازداشت در نتیجه کینه‌توزی‌های شخصی و تسویه حسابهای فردی صورت گرفته است.
جناب آقای دادستان!
آیا تا کنون برای شما به عنوان عالیترین مقام مدافع حقوق مردم، این اختیار و توان وجود نداشته است که حداقل امکان یک ملاقات حضوری با فرزندم را در طی ۹ روز گذشته فراهم نمایید؟!
جای بسی تعجب است که به رغم موافقت معاونت محترم دادستان با انجام ملاقات، عوامل امنیتی از انجام این ملاقات ممانعت به عمل آورده‌اند و حسب اظهار معاونت دادستانی گرگان در مورخ ۲۷/۲۲/۱۳۸۹، این قبیل رفتارهای با نظر مساعد شما صورت می‌گیرد!
آیا این وضعیت مورد تایید شماست؟ شما که همواره سعی در حفظ استقلال مقام قضا به رغم وجود تمام فشارهای شناختهٔ شدهٔ کوتاه اندیشان برای سوق دادن دستگاه قضا به ابزار سیاست، داشته‌اید؟!
آقای پوریانی!
خبرهای رسیده در مورد بیماری و اعتصاب غذای برادر شوهرم آقای عبدالناصر مهمینی در اعتراض به وضعیت بازداشت خود و نیز وضعیت بغرنج جسمی وی و اخبار رسیده از سایر بازداشتهای صورت گرفتهٔ ۲ سال گذشته و اتفاقات دردآور و اسف باری که در برخی از بازداشتگاه‌های ظاهرا قانونی در کشور اتفاق افتاده از سویی و بی‌خبری مطلق اینجانب از وضعیت سلامت محمد حسین از سوی دیگر، نگرانی و تشویش من را بیش از پیش افزوده است.
آقای دادستان!
فرزند من به چه جرمی متهم و بازداشت شده است؟ کسی که نه فعال سیاسی بوده و نه هیچ سابقه سوئی داشته است. به چه علت وی که به عنوان یک دانشجوی حقوق به زندگی روزمره و عادی خود مشغول بوده است باید ناگهان بازداشت انفرادی و ممنوع الملاقات شود؟!
در پایان مجددا تاکید و خاطر نشان می‌کنم، مسئولیت هرگونه اتفاق و آسیبی که به فرزندم وارد آید، بر عهده آمرین قضایی و عوامل امنیتی بوده و عواقبت آن، دامن گیر ایشان خواهد بود، لذا تقاضای آزادی فوری و بدون قید و شرط فرزندم را دارم.

نسرین اکبری نژاد
۲۸بهمن ۸۹