به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۸۹

صدور حکم قضایی به خاطر دفاع از فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی
محکومیت خلیل بهرامیان به یک سال و نیم زندان
و ۱۰ سال محرومیت از وکالت 
 خلیل بهرامیان وکیل دادگستری این حکم را در رابطه با پرونده فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی دو تن از موکلان خود که در تاریخ ۱۹ ادریبهشت ماه سال جاری اعدام شدند، دریافت داشته است. اتهامات این وکیل «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رئیس قوه قضاییه» عنوان شده است.
در ادریبهشت ماه امسال فرزاد کمانگر معلم کرد و شیرین علم هولی دیگر زندانی کرد بدون اطلاع وکیل و خانواده‌های‌شان به صورت ناگهانی اعدام شدند. این حکم در حالی اجرا شد که پرونده‌ی فرزاد کمانگر دارای شبهات بسیار زیادی قضایی و حقوقی بود.
بهرامیان که به خاطر دفاع از موکلان خود این حکم سنگین را از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه دریافت داشته صدور این حکم را «نوعی زندگی» دانست و به «خانه حقوق بشر ایران» گفت: «به حکم صادر شده اعتراض کرده و در انتظار بررسی آن در دادگاه تجدید نظر است.»
وی در مورد این‌که به خاطر کار حرفه‌ای و شغل وکالت این حکم برایش صادر شده است گفت: «اگر این‌جا به قانون احترام گذاشته شود و قانون رعایت شود، من باید مورد تشویق قرار بگیرم به این دلیل که پرده را از روی واقعیت کنار زده‌ام و از موکلانم دفاع کرده‌ام.»
وی صدور این حکم از طرف دادگاه انقلاب را قانونی ندانست و گفت: «اصولا تعلیق یا محکومیت یک وکیل برای این‌که از کار برکنار شود، در صلاحیت دادگاه‌های وکلای دادگستری است و هیچ مرجع دیگری حق صدور چنین حکمی را ندارد و این حکم صادر شده برای من مطابق قانون نیست.»
خلیل بهرامیان که عضو کمیته جهانی مقابله اعدام در پاریس و کشورهای اسکاندیناوی است که وکالت شمار زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی از جمله اکبر محمدی را بر عهده داشته است.