به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۹

         اطلاعيه مشترک
مادران پارک لاله، در ۲۵ بهمن داغدار دو فرزند ديگر ايران زمين
مردم ايران همراه مادران پارک لاله بار ديگر داغدار و عزادار دو فرزند دلير، ايران زمين شدند. مادران پارک لاله همراه مردم ايران در تظاهرات ۲۵ بهمن شرکت داشتند و داغ و درد شيدايی شما را به چشم ديدند و باطوم و گلوله خوردنتان را با جان و روان خود حس کردند . خون سرختان را در خاک به سرمه چشم کشيدند. امروز همدرد در کنار شما پدر و مادر "صانع ژاله" و "محمد مختاری" ايستاده اند در غمتان شريکند وبه شما تسليت می گويند
"صانع ژاله" و "محمد مختاری"، دو فرزند دلير ايران زمين در روز ۲۵ بهمن، به ضرب گلوله ماموران کشته شدند. امروز خانواده های داغدار شان به عزای فرزندان خود نشسته اند. انها به صف هزاران خانواده پيوستند که در طی ۳۲ سال خون فرزندانشان به برای آزادی و به ناحق ريخته شده است. روز به خاک سپاری اين دو عزيز مردم، ،نيروهای بسيجی و لباس شخصی ها، ده ها نفر را بازداشت کردند، سپس با تدارکات و تمهيدات گسترده‌ی نهادهای نظامی و امنيتی، جان باختگانی را که از جنبش مردم دزيده اند، «تشييع» کردند. اما عليرغم آن، صدای مويه مادر محمد و مادر صانع به گوش جهانيان رسيده است.دير يا زود مردم ايران خواهد دانست اين دو بخاطر ازادی در روز ۲۵ بهمن، جان باخته اند.
"صانع ژاله" که روز ٢٥ بهمن ماه ١٣٨٩در حمايت از مردم مصر و تونس، در راهپيمای ای مسالمت آميز بدين مناسبت شرکت کرده بود، در جريان ناآراميها در تهران، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از چند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ، در سن ٢٦ سالگی جان خود را از دست داد.وی به عنوان يک فعال مدنی، از بکارگيری روشهای خشونت آميز اجتناب می ورزيد.صانع ژاله" سال ١٣٦٣ در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه متولد شد. تحصيلات ابتدايی تا مقطع دبيرستان را در همان شهر به پايان رسانيد، و پس از آن توانست با پذيرش در رشته نمايش، در دانشکده هنر دانشگاه تهران به تحصيل ادامه بدهد. وی همچنين در زمينه های فرهنگی، دانشجويی و مدنی فعال بود. صانع کار ادبی خود را با نوشتن داستان شروع کرد.وی عضو انجمن قلم کردستان ايران بود.در مورد صانع می گويند با توجه به علاقه و توانايياش در نوشتن ، اميد ميرفت روزی داستان نويس موفقی باشد.. خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران «صانع ژاله» که با شليک مستقيم مجروح و جان باخته است، را «بسيجی»! قلمداد کرده است
"محمد مختاری".محمد مختاری، فرزند اسماعيل و ۲۲ ساله، ساکن تهرانپارس، روز ۲۵ بهمن، بر اثر شليک مستقيم گلوله نيروهای امنيتی از سوی ناحيه "کتف" مضروب شده بود. وی در خيابان رودکی نزديک خيابان توحيد، به ضرب گلولهٔ مستقيم ماموران موتور سوار نيروی انتظامی و به وسيلهٔ کلت کمری مجروح شد و حاضران در صحنه شدت جراحات وی را در حد مرگ نمی دانستند چرا که وی تا مدتی با پای خودش نيز حرکت می نموده است. به نظر می رسد وی به علت عدم رسيدگی به موقع پزشکی جان باخته باشد چرا که براثر شليک گلوله به کتفش خون زيادی از بدن وی خارج شده بود تاجايی که شاهدان عينی تمامی لباس های وی را غرق در خون توصيف نموده‌اند.محمد مختاری سه روز پيش از کشته شدن، در صفحه فيسبوک خود نوشته بود"خدايا ايستاده مردن را نصبيم کن که از نشسته زيستن در ذلت خسته‌ام".
ما مادران پارک لاله ، در کنار خانوادهای اين دو جان باخته، داغدار و عزاداريم و هم صدا با انان خواستار: محاکمه آمرين وعاملين بازداشتها و کشتار جانباختگان سال ۸۸ و ۸۹ وسی ودو سال اخير ايران آزادی بی قيد و شرط کليه زندانيان سياسی وعقيدتيلغو کلی مجازات اعدام هستيم .

مادران عزادار ايران(مادران پارک لاله)
حاميان مادران پارک لاله ايران-اسلو
حاميان مادران پارک لاله ايران -ايتاليا
حاميان مادران پارک لاله ايران-دورتموند
حاميان مادران پارک لاله ايران-فرانکفورت
حاميان مادران پارک لاله ايران-کلن
حاميان مادران پارک لاله ايران-لندن
حاميان مادران پارک لاله ايران- مونترال
حاميان مادران پارک لاله-لوس آنجلس - ولی
حاميان مادران پارک لاله-وين