به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۹

وزارت اطلاعات از تحویل دادن پیکر زهرا بهرامی
به خانواده اش خوداری می کند
اتحادیه اروپا اجرای حکم اعدام شهروند ایرانی- هلندی را محکوم کرد
فیلم:  چرا زهرا بهرامی اعدام شد؟
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وزارت اطلاعات پیکر زندانی سیاسی زهرا بهرامی شهروند ایرانی- هلندی را حاضر نیست به خانواده اش تحویل دهد.
روز دوشنبه 11 بهمن ماه فرزند خانم بهرامی برای تحویل گرفتن پیکر مادرش به اجرای احکام و سایر ارگانها مراجعه کردند و خواستار تحویل گرفتن پیکیر مادرش بود ولی وزارت اطلاعات از تحویل دادن پیکر زنده یاد زهرا بهرامی خوداری می کند.
زهرا بهرامی جمعه شب 8 بهمن ماه تحت عنوان اینکه باید در مسجد زندان استراحت کند او را از بند متادون خارج کردند و نیمه های شب به او گفته شد که می خواهند حکم اعدامش را اجرا کنند . به او کاغذ و قلمی داده شد تا وصیت نامه خود را بنویسید.خانم بهرامی ابتدا از شنیدن خبر اجرای حکم جنایتکارانۀ اعدام شوکه شده بود. اما هنگامی که به پای چوبۀ دار برده می شد از روحیۀ بالایی برخودار بود.
از طرفی دیگر صبح روز جمعه 8 بهمن ماه بازجویان وزارت اطلاعات بنفشه نایب پور فرزند خانم بهرامی را احضار کردند و او را مورد تهدید و تحت فشار قرار دادند که از مصاحبه با رسانه ها و فعالین حقوق بشری خوداری نماید در غیر این صورت بازداشت خواهد شد. بازجویان وزارت اطلاعات از فرزند خانم بهرامی می خواهند که لوازم شخصی بازمانده از مادرش را به آنها تحویل دهد و زمانی که با مخالفت او مواجه می شوند فرزندش را مورد تهدید قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات در انتها به او شماره حساب بانکی می دهند که باید لوازم شخصی بازمانده از مادرش را بصورت نقدی به آن حساب واریز نماید.

خبرگزاری «ریانووستی»: "کاترین اشتون" کمیسر عالی امور بین المللی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اجرای حکم اعدام "زهرا بهرامی" شهروند ایرانی- هلندی که در تهران به قاچاق و توزیع مواد مخدر متهم شده بود را محکوم کرد. این مطلب را سخنگوی اشتون اعلام کرد.
اشتون از اینکه به بهرامی اجازه برخورداری از خدمات کنسولی داده نشده و روند محکومیت وی غیرشفاف و غیرقانونی بوده ابراز انزجار نمود.
اشتون گفت:" من مصرانه از ایران می خواهم که تمامی مجازات های اعدام را متوقف نموده و صدور احکام اعدام در این کشور را به حالت تعلیق در آورد".
در همین رابطه وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی ویژه نسبت به اعدام زهرا بهرامی، شهروند ایرانی-هلندی، از جمهوری اسلامی خواست که به اعدام ها در ایران پایان دهد.
چرا زهرا بهرامی اعدام شد؟