به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۹

صدور کیفرخواست اعدام برای چهار متهم حمله تروریستی چابهار
خبرگزاری هرانا - رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از صدور کیفرخواست اعدام برای چهار متهم حمله تروریستی روز تاسوعا در چابهار خبر داد و گفت: چندی پیش یکی از اعضای گروهک تروریستی ریگی (جندالله) قبل از عملیات انتحاری دستگیر شد. حجت‌الاسلام حمیدی در حاشیه سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده عاملان حمله تروریستی روز تاسوعا در چابهار گفت: تا کنون با شناسایی و بازپرسی چهار متهم پرونده، مراحل بازپرسی در دادسرا به اتمام رسیده و با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع شده است که به زودی رسیدگی به پرونده عاملان حمله تروریستی روز تاسوعا در چابهار در مجتمع ویژه جرایم امنیتی زاهدان برگذار می‌شود. 
وی افزود: اتهام این 4 متهم همکاری یا پناه دادن به تروریست‌ها و عضویت در گروهک تروریستی بوده که براساس قانون محارب هستند و حکم آنها اعدام است.
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان این که تا زمانی که گروهک‌های تروریستی فعال باشند مجازات عضویت در گروهک‌ها اعدام است، گفت: درخواست دادستانی زاهدان برای این چهار متهم اعدام است.
حمیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پرونده اعضای گروهک ریگی هنوز فعال است، گفت: اعضای گروهک ریگی هر کدام پرونده جداگانه‌ای دارند که در دادسرای استان به صورت فوق‌العاده خارج از نوبت یک به یک به آن رسیدگی می‌شود.
وی افزود: پرونده اعضای گروهک تروریستی ریگی هم اکنون در مرحله تعیین وکیل بوده و پس از انتخاب وکیل خارج از نوبت در دادگاه به صورت علنی رسیدگی می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از اعدام عبدالمالک ریگی اعضای هسته مرکزی این گروهک تروریستی به دنبال ناامنی بیشتر در منطقه بوده‌اند، گفت: با مراقبت و پوشش نیروهای اطلاعاتی در منطقه بسیاری از عملیاتهای تروریستی و انتحاری شناسایی و عاملان دستگیر شده‌اند.
وی افزود: چندی پیش یک عضو گروهک تروریستی ریگی توسط نیروهای اطلاعاتی قبل از اقدام شناسایی و دستگیر شد