به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۹

دانشجویان دانشگاه هنر در آمفی تئاتر دانشگاه محبوس شده اند

مراسم تشییع جنازه ی صانع ژاله به خشونت کشیده شد

خبرگزاری هرانا - با دخالت نیروهای دولتی، دانشجویان دانشگاه هنر تهران در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه محبوس شده اند.
از ساعت ۸ صبح امروز نیروهای سازماندهی شده امنیتی شامل نیروهای بسیج تهران و
شهرهای اطراف، نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی مناطق منتهی به دانشگاه تهران را محاصره کردند.
به گزارش دانشجونیوز، امروز از سویی از سمت خیابان ١۶ آذر تا چهارراه ولیعصر و از سویی دیگر از خیابان حافظ تا خیابان ولیعصر در کنار هر یک از خیابان ها و حتی کوچه ها ماموران نیروی انتظامی به همراه سربازان وظیفه در دسته های ٤-۵ نفر حضور داشتند.
همچنین در اطراف دانشگاه هنر از چهار راه ولیعصر تا دانشگاه امیرکبیر دسته های ٢۰-٣۰ نفر نیروهای لباس شخصی با در دست داشتن پرچم و عکس هایی که در آن صانع ژاله را در کنار سیدعلی خامنه ای قرار داده بودند، حضور پیدا کردند.
در مناطق حساس و نزدیک به دانشگاه هنر و دانشگاه امیرکبیر نیز نیروهای گارد ویژه مجهز به تمامی امکانات تلاش کردند تا مانع از هرگونه برپایی تجمع اعتراضی شوند.
همچنین موتورسواران نیروی گارد ویژه در پیاده روهای خیابان ولیعصر و در میان جمعیت و برای کنترل شرایط حرکت می کردند. محوطه پارک دانشجو نیز از صبح امروز به طور کامل محاصره و در بسیاری از کوچه های اطراف دانشگاه های هنر و امیرکبیر، ماشین ها و اتوبوس های متعلق به نیروی انتظامی و بسیج پارک شده است.
بنابر گزارش یکی از حاضرین در صحنه دانشجونیوز ٢ تن از مردم غیروابسته به نیروهای حکومتی که مشغول فیلمبرداری از اوضاع بودند در حوالی ساعت ١۰ صبح امروز بازداشت شدند.
به گزارش کلمه دانشجویان همچنین دیده اند که بلندگو در اختیار حسین الله کرم، چهره شناخته شده و سابقه‌دار گروه های فشار، قرار گرفته تا به توهین و فحاشی و شعاردهی علیه موسوی، کروبی، هاشمی و خاتمی بپردازد.
گویا نیوز نیز پیشتر از حبس دانشجویان دانشگاه هنر در سالن آمفی تئاتر خبر داده بود.

مراسم تشییع جنازه ی صانع ژاله به خشونت کشیده شد

خبرگزاری هرانا - گزارش‌های وارده از تهران حاکی است هنگام تشییع جنازه صانع ژاله از کشته شدگان ۲۵ بهمن ماه در تهران، بین نیروهای لباس شخصی و معترضان درگیری به وجود آمد.
صانع ژاله از دانشجویان دانشگاه هنر تهران است که در تظاهرات ۲۵ بهمن به ضرب گلوله کشته شد.
مهدی کروبی از رهبران معترضان در پیام اخیر خود عاملان شلیک به سمت معترضان را افراد وابسته "به نهادهای خاص" معرفی کرده است.
همزمان با اعلام تشییع جنازه صانع ژاله دفتر تحکیم وحدت از تشکل‌های عمده دانشجویی از هوادران جنبش سبز خواسته است در این مراسم حضور پیدا کنند تا "اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان" ندهند.
شایان ذکر است که خبرگزاری فرانسه در همین زمینه گزارش داده است که تلویزیون دولتی ایران، تصاویری از درگیری در دانشگاه هنر را به نمایش گذاشته است.
گفته می شود رفتار نیروهای لباس شخصی با دانشجویان و دوستان نزدیک صانع ژاله به شدت تحقیر آمیز بوده است.