به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۹

خبرهای تازه، اول اسفند:

"کشته شدن یک نفر در میدان هفت تیر"

فائزه هاشمی دستگیر و آزاد شد  

گزارشها از برگذاری تجمعاتی در شهرهای اصفهان، شیراز، مریوان و مهاباد حکایت دارد.
بی بی سی ـ فارسی: گزارشها از تهران حاکی از شکل گرفتن تجمعاتی در برخی نقاط این شهر است و نیروهای ضد شورش نیز در برخی مناطق مرکزی این شهر مستقر شده اند.
سحام نیوز که دیدگاههای مهدی کروبی از مخالفان دولت ایران را منتشر می کند، از قول شاهدان عینی نوشته که در برخی از مناطق تهران تجمعاتی آغاز شده است و نیروهای ضد شورش و موتور سواران نیز در برخی میادین و خیابانهای شهر حضور چشمگیری دارند.
بنابر این گزارش، در محورهای انقلاب - ولی عصر و میدان هفت تیر و خیابان سهروردی تجمع هایی شکل گرفته و میدان ولی عصر از سوی گارد ضد شورش بسته شده است.
یک شاهد عینی می گوید که نیروهای امنیتی و پلیس اجازه ورود مردم به میدان ولی عصر را نمی دهند و آنها را از منطقه دور می کنند.
گزارشهایی از تجمع در نزدیکی جام جم منتشر شده است که تلویزیون دولتی ایران در آنجا قرار دارد.
سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی گزارش داده که تجمعات شکل گرفته در اغلب نقاط با سکوت همراه است و "گاهی نیز مردم تجمع کننده شعار الله اکبر، مرگ بر دیکتاتور و یا حسین، میرحسین سر داده اند."
یک شاهد عینی می گوید که "لباس شخصی ها حضور گسترده ای در میدان ونک دارند و شعار حیدر حیدر می دهند".
سایت کلمه هم از "حضور پر شمار نیروهای ضد شورش، امنیتی، انتظامی، لباس شخصی و بسیج" خبر داده است و نوشته که فضای شهر فضای شهر امنیتی شده به گونه ای که "امکان تحرک تجمع کنندگان" کم شده است.
تازه ترین عکس رسیده از تهران حاکی از حضور گسترده لباس شخصی ها است

دانشجو نیوز خبر داده که دقایقی پس از شکل‌گیری تجمع اعتراضی امروز، مامورین نظامی-امنیتی در میدان هفت تیر به سوی مردم تیراندازی کردند. به گزارش دانشجونیوز بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند. یکی از حاضران در صحنه به دانشجونیوز گفت: شدت جراحت وارده بر فردی که مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدی بود که این شهروند پس از دقایقی در میدان هفت تیر جان سپرد. از صبح امروز ماموران گارد ویژه و نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای بسیج مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم، در میدان های اصلی شهر حضور یافتند تا مانع از شکل گیری تجمع های اعتراضی مردم شوند ولی با این وجود در برخی از نقاط شهر تهران همچون میدان ولیعصر، میدان هفت تیر، میدان ونک و مقابل پارک ملت مردم تجمع کرده و شعارهایی بر علیه حکومت سر دادند. مسئولین مختلف جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته هشدار داده بودند که به شدت با تجمع مردم برخورد خواهند کرد. خبرگزاری فارس نیز از صبح امروز با انتشار خبری، پیشاپیش اعلام کرد که مردم توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی کشته خواهند شد. اما علیرغم این مسئله گزارش های متعدد حاکی از آن است که شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، شیراز، مهاباد، سنندج، رشت و… شاهد حضور و تجمع مردم معترض است. در تهران اخبار رسیده حکایت از درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در میدان انقلاب دارد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حوالی میدان ونک و پارک ملت شاهد انبوده جمعیت معترض بوده است. بی بی سی ساعتی پیش گزارش داده است که جمعیت معترض سبز در بلوار کشاورز در حال شعار دادن و حرکت به سمت میدان ولیعصر بوده است. این در حالی است که برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که در میدان ولیعصر پلیس ضد شورش به سمت جمعیت گاز اشک آور شلیک کرده است. همچنین شاهدان عینی می گویند حوالی چهار راه پارک وی نیز گروهی از معترضان علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار هایی سر داده اند. همچنین تجمعاتی در خیابان سهروردی و خیابان ولیعصر مقابل جام جم نیز شکل گرفته است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است در میدان انقلاب جمعیت معترض موفق شده اند به هم بپیوندند و جمعیت در حال افزایش است.خبرگزاری فارس خبر داده که "فتنه‌گران در مشهد نيز ناكام ماندند" به ادعای خبرگزاري فارس:با وجود تلاش‌هاي رسانه‌هاي غربي مبني بر ايجاد آشوب در كشور ظرف طمع فتنه‌گران در مشهد همانند فتنه‌هاي اخير پر از خالي شد.
به گزارش کلمه تعداد نیروهای لباس شخصی،بسیج، پلیس و یگان های گارد ضد شورش در خیابان های تهران خیلی زیادتر از دوشنبه ۲۵ بهمن برآورد می شود. به گزارش خبرنگاران کلمه، به عنوان مثال چند صد نیروی امنیتی و انتظامی در میدان و خیابان فاطمی شانه به شانه هم ایستاده اند و از هرگونه تجمع مردم جلوگیری می کنند.سمت شمالی میدان فاطمی کاملا در دست پلیس و سمت جنوبی خیابان در تسلط کامل لباس شخصی هاست.
خبرنگاران کلمه، فضای امروز شهر تهران را با سی خرداد ۸۸، مقایسه می کنند که از نوجوان تا پیرمرد در میان نیروهای سرکوبگر هست. امروز همچینین نیروهای تازه ای از سپاه پاسداران با لباس فرم های جدید که پیش از این مشاهده نشده بودند، نیز در خیابان های تهران حضور دارند. آخرین گزارش های خبرنگاران ما حاکی است که تجمع های پراکنده مردم در انقلاب و به سمت جمالزاده ادامه دارد.
شاهدان عینی از شهر رشت به بی بی سی خبر دادند: "در خیابان مطهری رشت نیروهای امنیتی فراوانی حضور دارند و معترضان نیز تلاش می کنند که تجمع هایی تشکیل دهند."
یک شاهد عینی به دویچه وله گفت، نیروهای امنیتی مراکز تجازی حدفاصل میدان و چهار راه ولی عصر را تعطیل کرده‌اند. سردار رحیمی ، فرمانده تهران بزرگ شخصا در چهار راه ولی عصر حضور دارد. تعداد نیروهای لباس شخصی چندین برابر مردمی است.
گزارشات تایید نشده حاکی است بسیاری از مردم با بسته شدن پاساژها در آنجا محبوس شده است. نیروهای امنیتی با یورش به پاساژ‌های اطراف چهار راه ولیعصر، پاساژ ایرانیان، پاساژ ولیعصر، پاساژ رضا و... اقدام به تعطیلی آن‌ها نموده که موجب محبوس شدن برخی از شهروندان در پاساژ‌ها شده است.
به گزارش سحام نیوز، مردم شیراز از ساعتی پیش با حضور گسترده در برخی از خیابانهای مرکزی این شهر از جمله خیابان “ملاصدرا” هفتمین روز شهادت دوتن از همراهان جنبش سبز را در حوادث ۲۵ بهمن گرامی داشتند. بنا به گزارشات مردمی این تجمعات با واکنش نیروهای گارد ضد شورش مواجه شد و نیروهای نظامی تلاش کردند تا با باتوم و ارعاب خیابانها را از مردم معترض خالی کنند. از شهر اصفهان و برخی از شهرهای کرد نشین همچون مریوان و مهاباد نیر خبرهایی از اعتراضات مردمی منتشر شده است.
به گزارش بی بی سی معترضان در شهر تهران شعار جدیدی علیه رهبر ایران سر داده اند و به مناسبت اول اسفند گفته اند: "اسفند دونه دونه، سید علی سرنگونه."
سحام نیوز خبر داده که جمعیت مردم معترض در میدان انقلاب اصفهان از ساعتی پیش رو به افزایش است.
بنا به اخبار رسیده به سایت جرس هم، بسیاری از معترضان که از اصفهان و شهرهای اطراف در این میدان جمع شده‌اند در گروه‌های چند ده نفری جمع شده و به طور پراکنده شعار می‌دهند.
علاوه بر این گفته می‌شود در دروازه شیراز این شهر، جمعی بسیجی مستقر شده‌اند و در خیابان نظر شرقی عده‌ای موتور سواران لباس شخصی با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی در ورودی خیابان ایستاده‌اند.
گروه‌های یگان ویژه نیز در میدان انقلاب و اطراف آن مستقر شده‌اند اما هنوز گزارشی مبنی بر درگیر شدن آنان با مردم نرسیده است.
یک شاهد عینی از شهر شیراز هم به بی بی سی فارسی گفته که نیروهای امنیتی تلاش می کنند تا از تجمع مردم در چهار راه ملاصدرای این شهر جلوگیری کنند.
بی بی سی از قول یک شاهد عینی از تهران می گوید که صدای تیراندازی از حوالی عباس آباد (واقع در شمال مرکزی پایتخت) شنیده است.
خبرگزاری فارس خبر داده که تهران در آرامش کامل است. این خبرگزاری نوشته: با وجود تبليغات گسترده رسانه‌هاي صهيونيستي و فراخوان منافقين براي برگزاري تجمع در خيابان‌هاي تهران و همچنين اتخاذ تصميماتي در خارج براي كشته سازي، شاهد برقراري آرامش كامل در تهران هستيم. به گزارش این خبرگزاری در حال حاضر تردد در خيابان‌ها و معابر اصلي تهران همچون روزهاي ديگر عادي است و هيچگونه تردد مشكوك و يا حركت شيطنت‌آميزي گزارش نشده‌است. اين در حالي است كه طبق روال همه ساله، مردم در روزهاي پاياني سال با جنب و جوش فراوان در تدارك مقدمات فرا رسيدن عيد هستند و با خريد كفش و لباس و ديگر مايحتاج و نيز سور و سات مخصوص روزهاي عيد به استقبال نوروز مي‌روند.
به گزارش بی بی سی گزارش های متعددی از شهر اصفهان مبنی بر شکل گیری تجمع های اعتراضی و حضور چشمگیر نیروهای امنیتی و انتظامی در میدان انقلاب، چهار راه نظر، و دروازه شیراز این شهر حکایت دارد.
سایت کلمه خبر داده که تعداد زیادی از موتور سواران که مشخص نیست دقیقا به کدام نیروی امنیتی و انتظامی وابسته اند، در خیابان های مرکزی تهران بویژه میدان های اصلی شهر در حال برگزاری مانور قدرت هستند.گفته می شود اغلب این موتور سواران از نیروهای لباس شخصی، بسیج و نیروهای امنیتی هستند. به گزارش خبرنگاران کلمه، حرکات موتور سواران به گونه ای است که قصد ایجاد رعب و وحشت شدید را در میان مردم و جلوگیری از شکل گیری تجمع های بزرگ را دارند. حضور مردم در نقاط مختلف شهر تهران بویژه خیایان ولی عصر و انقلاب چشمگیر است.تجمع های مردم در سکوت برگزار می شود.
یک گزارش تائید نشده بی بی سی از شهر مریوان (استان کردستان) حاکی از تجمع معترضان در این شهر است.
یک شاهد عینی از خیابان ملاصدرای شیراز، به بی بی سی گفت همزمان با تجمع معترضان در این خیابان، نیروهای امنیتی با باتوم سعی در متفرق کردن آنها داشتند. این شاعد عینی گفت، معترضان شعار "مرگ بر دیکتاتور سر می دهند" و با ماموران درگیر شده اند.
به گزارش سحام نیوز حوالی میدان ونک و پارک ملت از دقایقی پیش شاهد انبوده جمعیت معترض است و از سوی دیگر لباس شخصی های موتور سوار نیز در اطراف میدان ونک مشغول مانور دادن و سردادن شعارهایی چون “ماشا الله حزب الله ” هستند. گفتنی است که در برخی دیگر از مناطق شهر نیز تعداد کثری از مردم به خیابان ها آمده اند که متعاقبا اخبار این تجمعات منتشر خواهد شد.
گزارش های تائید نشده همچنین از تجمع در خیابان پارک وی و شلیک گاز اشک آور در میدان ولیعصر خبر میدهند، بر همین اساس جی پی آر اس قطع شده و ارتباط برخی خطوط موبایل با مشکل مواجه شده است
گزارش های شاهدان عینی از شهرهای اصفهان و شیراز از شکل گیری تجمع های اعتراضی در این شهرها حکایت دارد.
از میدان ولیعصر تهران به بی بی سی خبر رسیده که "بلوار کشاورز در اختیار سبزهاست. در میدان ولیعصر بسمت تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند." بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار را تایید یا تکذیب کند.
یک شاهد عینی دیگر هم به بی بی سی گفته که "در شهر مهاباد (استان کردستان) مخالفان دولت در چند خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند."
خبرهای تایید نشده از قول شاهدان عینی از تهران می گویند که حوالی چهار راه پارک وی (شمال تهران) "گروهی از معترضان شعار هایی علیه رهبر ایران" سر داده اند.
بر اساس یک گزارش رسیده حجم نیروهای امنیتی به نسبت روز ۲۵ بهمن بسیار بیشتر است و در میادینی چون میدان انقلاب این نیروها در نقاط مختلف مستقر شده اند. بر همین اساس تعداد زیادی از لباس شخصی های موتور سوار به میدان ونک هجوم برده اند.
به گزارش سایت بی بی سی فارسی شاهدان عینی از تهران، از تجمع نیروهای امنیتی و لباس شخصی در میدان ونک خبر می دهند که شعار "حیدر حیدر" سر داده اند.
شاهدان عینی از خیابان های مرکزی تهران هم می گویند که حوالی میدان ولی عصر، تردد قابل توجه نیروهای امنیتی و انتظامی مشاهده می شود و صدای آمبولانس نیز به گوش می رسد.
به گزارش بی بی سی شاهدان عینی می گویند "مغازه های شهر سنندج در استان کردستان، بسته است و حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر مشاهده می شود."بی بی سی به علت نداشتن خبرنگار در ایران، نمی تواند این اخبار را مستقلا تایید یا تکذیب کند.
بر همین اساس یک شاهد عینی از تهران می گوید: "میدان ولیعصر شلوغ شده پلیس ضد شورش به سمت جمعیت لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد."
همچنین بر اساس خبرهایی که شاهدان عینی در اختبار خبرنگار سحام نیوز قرار داده اند برخی از مناطق شهر تهران تجمعاتی آغاز شده است و نیروهای گارد ضد شورش نیز در برخی میادین حضور چشمگیر یافته اند.
به گزارش سحام نیوز – در محورهای انقلاب – ولی عصر و در میدان 7 تیر و همچنین در خیابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فریاد الله اکبر هستند.
بر اساس این گزارش ها نیروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سیکلت میدان ولی عصر را بسته اند.
همچنین خبرهایی مبنی بر تجمعی در حوالی جام جم و فریاد الله اکبر شنیده می شود.
گفتنی است هواداران جنبش سبز قرار است امروز به مناسبت بزرگداشت هفتمین روز شهادت “صانع ژاله” و “محمد مختاری” در جریان تظاهرات مردمی و مسالمت آمیز 25 بهمن، راهپیمایی کنند.
سایت سحام نیوز نزدیک به مهدی کروبی همچنین دقایقی پیش به نقل از شاهدان عینی نوشت: "در میدان های ولیعصر، هفت تیر و سهروردی تهران تجمع هایی شکل گرفته است و معترضان شعار سرداده اند."
بی بی سی همچنین به نقل از رضا سیاح، خبرنگار سی ان ان که از پاکستان تحولات ایران را پیگیری می کند، نوشت: "نیروهای امنیتی و انتظامی در میادین اصلی تهران مستقر شده اند."
پیشتر سایت بی بی سی بر اساس گفته های شاهدان عینی از تهران گزارش داده بود که: "نیروهای ضد شورش در میدان پاستور، چهارراه گارگر و خیابان آذربایجان تهران حضور دارند. نزدیک به 150 مامور نیروی انتظامی در ضلع شرقی میدان انقلاب مستقر شده اند و ماموران شهرداری هم سطل های زباله را جمع می کنند تا از آتش زدن آنها جلوگیری شود."

خبرهای کوتاه : درگیری شدید میان مردم و نیروهای امنیتی در رشت...

* درگیری شدید میان مردم و نیروهای امنیتی در رشت
جرس: خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود.
بنا به اخبار رسیده به جرس، برخی از شاهدان عینی از رشت، شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از روز ۲۵ بهمن برآورد کرده‌اند.
این شاهدان همچنین از شمار بالای بسیجی‌ها و نیروهای امنیتی و انتظامی در شهر خبر دادند که با تهدید و ارعاب سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند.
* آژانس ايران خبـــــــــــــر: مردم اصفهان امروز در جريان تظاهرات خود در عين تهاجم به نيروي انتظامي شعار مي دادند:
سيدعلي پوشكي مردم ميان, موشكي!!!
* جمعیت بسیار زیادی میدان استقلال و مناطق حوالی شهر مهاباد را در ختیار گرفته و نیروهای نظامی عملا کنترل را از دست داده اند.مردم در حال شعاردادن به طرف نیروهای نظامی سنگ پرتاب وبه طرف انان هجوم می برند.شعله های اتش از دور دست در مناطق مختلف و کوههای اطراف به چشم می خورد. کانون حمایت از خانواده جانباختگان و بازداشتی ها
* احمدرضا رادان : وضعيت تهران به لحاظ امنيتي عادي است
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از دستگيري فردي كه قصد تخريب و ترور در تهران را داشت، خبر داد.
سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين خبر افزود: ماموران انتظامي تهران بزرگ فردي را كه قصد داشت در تهران دست به تخريب و ترور بزند، به همراه مقاديري مواد تخريبي عصر امروز در تهران دستگير كردند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر وضعيت تهران به لحاظ امنيتي عادي است، تاكيد كرد: خوشبختانه عوامل پليس در تهران مستقر هستند و مشكل خاصي به لحاظ امنيتي در تهران وجود ندارد. (بزودی با مشاهده عکسها و فیلمهای امروز یک سیلی داغ نوش جان خواهی کرد)

فائزه هاشمی


جهان نیوز و ایرنا خبر داده اند که فائزه هاشمی در خیابان ولی عصر تهران دستگیر شد. به گفته این رسانه نزدیک به حکومت ایران: در حالیکه ضدانقلاب در تجمع امروز تهران کاملا به شکست خود اعتراف کرده است، شنیده شد که فائزه هاشمی در خیابان ولی عصر تهران دستگیر شده است. خبر گزاری فارس اعلام کرد که فائزه هاشمی دستگیر و آزاد شده است.