به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۹

ابراز نگرانی فرزندان کروبی از وضعیت مهدی کروبی و همسرش
نیروهای امنیتی چندین روز است که در مجتمع مسکونی آقای کروبی مستقر شده اند
فرزندان مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به "مقامات ارشد نظام" با اعلام بی خبری از وضعیت پدر و مادرشان نگران به خطر افتادن سلامتی آنها هستند.
به گزارش سایت سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی، محمد حسین، محمد تقی و یاسر کروبی در این نامه خطاب به مقامات ارشد نظام نوشته‌اند: "همانطور که می‌دانید از ۱۴ روز پیش منزل والدین گرامیمان از سوی ماموران امنیتی محاصره شده بود، و از طریق پاسداران مستقر در آنجا وضعیت جسمی آنان را جویا بودیم اما پس از یورش و استقرار نیروهای امنیتی در منزل دیگر خبری از آنان در دست نیست."
سه فرزند آقای کروبی در ادامه نامه خود با یادآوری تجربه نه بار حکم تبعید و زندان پدرشان در سالهای ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ آورده‌اند: "ما به خوبی یورش ماموران ساواک به منزلمان در سال ۵۲ را به یاد داریم که در قبال اعتراض مادرمان به نحوه ورود آن‌ها به خانه، بدون توهین و جسارت از پدرمان خواستند که ایشان را آرام کنند. حال شنیده ایم که در نظامی که خود از قدمای آن بشمار می‌روند ماموران امنیتی در قبال اعتراض مادرمان برخوردی غیر انسانی با ایشان داشته‌اند."
در ادامه این نامه آمده است: "مقامات ارشد کشور معین کنند که مبنای حقوقی حصر خانگی بدین نحو چیست؟ آیا حکمی قضایی در این باب صادر شده و اگر آری چه مقامی آن را صادر کرده است؟ قلمرو محدودیت حکم حصر تا کجاست؟ مقام ذیصلاح قانونی آن را صادر کرده یا حکم حکومتی است؟ و دامنه آن چه کسانی از اهل خانواده را در بر می‌گیرد؟"
آنان در پایان نامه خود با اشاره به هجوم نیروهای امنیتی به منزل برادرشان علی کروبی و دستگیری او و بازجویی از همسرش، اتهام انتسابی به وی یعنی "جاسوسی برای دول خلیج فارس" را "آنقدر مسخره و مضحک" توصیف کرده اند که "هیچ فرد عاقلی حتی در حاکمیت هم بعید است آن را باور کند".
در همین حال محتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی در گفت و گو با بی بی سی فارسی با اعلام نگرانی از موقعیت آقای کروبی و همسرش گفت:"نیروهای امنیتی کوچه را تخلیه کرده و مجتمع مسکونی را اشغال کرده اند و مشخص نیست که آیا آقای کروبی و همسرش اکنون در خانه هستند یا نه."
او همچنین با توجه به آنکه پیش از این محمدحسین صفار هرندی از بیماری آقای کروبی خبر داده بود، گفت:"ده روز است که مواد خوراکی وارد منزل نمی شود و ممکن است ماموران بخواهند با آلوده کردن غذاها آنها را بیمار کنند یا اینکه آقای کروبی و همسرش دست به اعتصاب غذا زده باشند."
ماموران امنیتی، روز دوشنبه دوم اسفند با مراجعه به منزل شخصی علی کروبی، او و همسرش نفیسه پناهی را بازداشت کردند اما خانم پناهی پس از ساعاتی آزاد شد.
علی کروبی، در جریان ناآرامی‌های ۲۲ بهمن سال گذشته نیز برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود.
سحام نیوز همچنین از تلاش ماموران امنیتی برای بازداشت حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، خبر داده بود که به علت عدم حضور او در منزل شخصی‌اش، میسر نشد.
فشار‌ها بر مهدی کروبی و میرحسین موسوی، پس از انتشار فراخوان راهپیمایی روز ۲۵ بهمن، تشدید شده است و ماموران امنیتی طی دو هفته گذشته، این دو رهبر مخالفان دولت را به طور غیر رسمی تحت بازداشت خانگی قرار داده‌اند.
وبسایت‌های مخالفان دولت گزارش داده بودند که روز دوشنبه عده‌ای از نیروهای لباس شخصی با تجمع در مقابل منزل آقای کروبی و سردادن شعار، اقدام به شکستن شیشه‌ها و پرتاب نارنجک صوتی به داخل ساختمان کرده بودند.
تجمع کنندگان طی بیانیه‌ای که با صدای بلند در برابر منزل آقای کروبی قرائت شد، اعلام کردند که منتظر فرمان نهایی رهبر ایران برای "بریدن سر کروبی و همسرش" هستند.