به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۹

   تهران – جبهه ملی ایران
نظری به اندیشه های مصدق به مناسبت سالروز درگذشت او
چهاردهم اسفند ۸۹ مصادف با چهل وچهارمین سالروز درگذشت دکترمحمدمصدق رهبر فقید نهضت ملی ایران و بنیانگذار جبهه ملی است. مصدق تنها یک رهبر ملی وفراموش ناشدنی برای ملت ایران نیست.
بلکه نام او برای ملت ایران به نمادی از آزادیخواهی، استقلال طلبی وعدالت جوئی این ملت تبدیل شده است. او درسراسر عمر پر بار و پر افتخارش هرگز به مردم دروغ نگفت. او درطول زندگی سیاسی خود در هر مقام و منصبی پاک ودرست ومردمی باقیماند وهرگز اجازه سوء استفاده و تجاوز به اموال مردم را درقلمرو مدیریت خود به هیچکس نداد. اوبه «آزادی» بعنوان کلیدی اصلی برای گشودن درهای اعتلا وسعادت و خوشبختی به روی ملت ایران می نگریست و به آزادی نه درحرف و شعار وادعا بلکه در عمل وکردار پایبند بود.
او به « استقلال » عمیقا باور داشت و میدانست که تا بیگانگان در این کشورنفوذ دارند، جز غارت و چپاول ثروت های ملی و متحمل شدن حکومت های دیکتاتوری دست نشانده نصیبی نخواهیم داشت. و بهمین جهت با عوامل نفوذی ومزدوربیگانه در تمام مبارزات سیاسی خود بی امان درستیز بود. او به «عدا لت اجتماعی » به مثابه محور اصلی دوام و بقاء و اعتلای کشور اعتقاد داشت و بارها و در هر فرصتی صیانت از حقوق آحاد مردم به ویژه حقوق کارگران وکشاورزان واقشار ضعیف جامعه را طلب می نمود .
اگرچه قدرت های استعماری و عوامل مزدور داخلی آنها با طراحی کودتای ننگین۲۸مرداد ۱۳۳۲ راه را برنهضت ملی ایران ورهبر بزرگ آن دکتر مصدق بستند واو را تا پایان عمر زندانی کردند ، ولی اکنون چهل وچهار سال پس از درگذشت مصدق شاهد خیزش های گسترده در تمام کشورهای استعمار زده منطقه خاورمیانه علیه حکومت های دیکتاتوری سرکوب گر هستیم . قیام هائی که عموما آزادی ، استقلال وعدالت یعنی همان اهداف مصدق را طلب میکنند .
جبهه ملی ایران به عنوان خانه سیاسی مصدق و انعکاس دهنده افکار واندیشه های آن بزرگ مرد به هموطنان عزیز وسایر ملل به پا خاسته منطقه تاکید مینماید که جز مطالبه آزادی واستقلال و عدالت اجتماعی راه درست دیگری پیش روی ما نیست . از نظر جبهه ملی ایران رعایت آزادی های اساسی مانند آزادی احزاب ،آزادی اجتماعات ،آزادی مطبوعات وآزادی انتخابات و داشتن استقلال که به معنی حفظ وصیانت از منافع ملی درمقابل منافع دیگران است و برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت وجدائی دین از حکومت واستقرار حاکمیت ملی مبتنی بر آراء مردم درنظام جمهوری محورهای اصلی برای تامین رفاه و سعادت ملت ایران میباشد.

تهران – جبهه ملی ایران
۱۴ /۱۲ / ۱۳۸۹