به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۱

انتقاد دولت سوئد به سفير جديد ايران  در مورد
دانشجويان زندانی و حقوق بشر
بين فروردين ماه سال ۱۳۸۸ تا مهر سال ۱۳۹۰ مقامات ايرانی بيش از ۴۰۰ دانشجو را بازداشت کرده ، بيش از ۲۵۰ دانشجو را به زندان فرستاده وبيش از ۳۰۰ دانشجو را به اشکال مختلف از تحصيل محروم کرده اند.
همزمان با تشديد وادامه فشارها بر فعالين اجتماعی – مدنی و دانشجويان ، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از منابع موثق وآگاه مطلع شد که دولت سوئد با  
فراخوانی سفير ايران در استکهلم به وزارت خارجه اين کشور، مراتب اعتراض خود را به تداوم نقض حقوق بشر به ويژه دانشجويان زندانی در ايران اعلام داشته است . گفتنی است طبق خبر منتشره از سوی وب سايت رسمی سفارت ايران در استکهلم ، حميدرضا شاکری نياسری به تازگی منصوب شده و نيمه خرداد ماه سالجاری استوارنامه خود را تقديم پادشاه سوئد نموده است.
به گفته منبع ياد شده «دولت سوئد ضمن رعايت بی طرفی سياسی در روابط خارجی خود و عدم ورود جنجال آميز رسانه ای ، توجه به مسئله حقوق بشر را همواره به عنوان استراتژی تغيير ناپذير خود دنبال نموده و در قالب سازمان ملل وشورای حقوق بشر اقدام قابل توجهی انجام داده است که نمونه آن تهيه وارائه قطعنامه به آن شورا جهت تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران بوده که به انتخاب احمد شهيد منجر شد وماموريت وی يکسال ديگر تمديد شد.»
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران برای يادآوری حضور دهها دانشجوی زندانی در ايران دراوائل خرداد ماه سال جاری ويديويی را با عنوان «آينده سازان ايران پشت ميله های زندان منتشر کرد. بين فروردين ماه سال ۱۳۸۸ تا مهر سال ۱۳۹۰ مقامات ايرانی بيش از ۴۰۰ دانشجو را بازداشت کرده ، بيش از ۲۵۰ دانشجو را به زندان فرستاده وبيش از ۳۰۰ دانشجو را به اشکال مختلف از تحصيل محروم کرده اند. بر اساس اطلاعاتی که کمپين جمع آوری کرده تا ان زمان حداقل سی دانشجوی زندانی در زندان های کشور حضور داشتند.