به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۱

نرگس محمدی باز هم با صورت کبود شده در ملاقات حاضر شد

ممانعت ریاست زندان زنجان از بستری شدن خانم محمدی به رغم دستور دادسرای اوین
نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز شنبه باز هم با صورت کبود شده در سالن ملاقات حاضر شد با این تفاوت که این بار این ملاقات بر خلاف دفعات قبلی از پشت کابین انجام شد.
به گزارش سایت ملی-مذهبی، وضعیت جسمانی نرگس محمدی وخیم تر از قبل شده به گونه ای که وی روزی دو تا سه بار دچار فلج عضلانی می شود. آخرین بار صبح روز شنبه، چند ساعت پیش از ملاقات هفتگی بود که در دستشویی زندان به زمین خورد و دور چشمان وی شدیدا کبود شد.
این در حالی است که در تاریخ ۹۱/۴/۴ دادسرای زندان اوین با بستری شدن وی در بیمارستان موافقت کرده است اما ریاست زندان زنجان در اقدامی تعجب برانگیز تا کنون از این اقدام خودداری کرده و تا کنون نیز دلیلی برای امتناع از این دستور هم ارائه نکرده اند. این سرپیچی از حکم صادر شده با اعتراض خانواده خانم محمدی مواجه شده است.
وضعیت وخیم جسمی نرگس محمدی به گونه ای است که هر لحظه احتمال بروز یک فاجعه وجود دارد. نرگس محمدی در محیط پر استرس زندان زنجان روزی دو الی سه بار دچار فلج عضلانی می شود و از زمانی که به زندان زنجان منتقل شده است هشت کیلو کاهش وزن داشته است.
انتقال خانم محمدی به زندان زنجان از اساس غیر قانونی بوده و به رغم درخواست بسیاری از شخصیت های مطرح جهانی و ملی برای آزادی این فعال حقوق بشر، مسئولان نه تنها با آزادی وی موافقت نمی کنند بلکه از بستری کردن او نیز خودداری می کنند.
خاطرنشان می شود پزشکان معالج وی در زندان بارها تاکید کرده اند نگهداری این زندانی سیاسی در زندان غیر طبیعی است و وی باید یا آزاد شود یا در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد.