به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۹۱

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس
در دومین سالگرد اعدام فرزندان ایران
شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی‌حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان
چهار شهروند ایرانی به خاطر اعتراض به اعدام آنها در پاریس به دادگاه فراخوانده شده اند. 
همبستگی علیه شکایت قضایی جمهوری اسلامی از مبارزان ایرانی ‌در پاریس
روز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ زندانیان سیاسی، شیرین علم هولی، فرزاد کمانگر، علی‌حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان بدون اطلاع خانواده و وکلایشان توسط جمهوری اسلامی ایران اعدام شدند.
این اعدام‌های ناگهانی، باعث بروز موجی از اعتراض آزادیخواهان در داخل کشور و در سطح جهان شد. در فرانسه، صدها تن‌از هموطنان ایرانی و شهروندان فرانسوی به صورت خودجوش مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس گرد هم آمدند تا مراتب اعتراض خود را از این بیداد به گوش جهانیان برسانند و بار دیگر مخالفت خود را با اجرای حکم اعدام ابراز کنند.
در جریان این گردهمایی خودجوش، نام این قربانیان بیگناه و شعارهایی علیه حکم اعدام و شکنجه بر دیوار‌های سفارت جمهوری اسلامی در پاریس حک شد. همچنین به صورت سمبلیک تابلو سفارت به وسیله تظاهرکنندگان از جا کنده شد.
کمی بعد با حضور ماموران پلیس فرانسه، بیش از ۲۰۰ تن از معترضان بازداشت و پس از طی ‌بازپرسی‌های مقدماتی به تدریج آزاد شدند. به دنبال شکایت سفارت جمهوری اسلامی، ۴ تن ‌از معترضان به دادگاه فراخوانده شدند و هم اكنون در انتظار برگذاری دادگاه خود هستند.
دادگاه رسیدگی به شكایت از این چهار مبارز ایرانی (به ترتیب حروف الفبا) : مظفر ادب (فعال سیاسی)، بابک داد (روزنامه نگار)، بابک فراهانی( فعال سیاسی )، یاشار محتشم انصاری (فعال سیاسی)، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ (6 ژوئیه 2012) در شعبه سیزدهم دادگاه جزایی پاریس برگزار خواهد شد.
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی بر این باور است که شکایت جمهوری اسلامی علیه این چهار نفر و این دادگاه، گامی معنادار در پروژهٔ تهدید و ایجاد وحشت در میان ایرانیان آزادیخواه و تمام مخالفان دیكتاتوری مذهبی در ایران است كه به صورت هدفمند در داخل و خارج کشور به اجرا در می آید. بنا بر این ما ضمن اعلام همبستگی‌کامل خود با این چهار مبارز ضد استبداد، خود را جدای از آنها ندانسته و در روز برگزاری دادگاه در كنار آنها خواهیم بود.
ما از تمام آزادگان ساکن پاریس كه خواهان پایان گرفتن این شكایت های تهدیدآمیز توسط نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج هستند برای حضوری منسجم از ساعت 8:30 صبح چمعه ششم ژوئیه در مقابل دادگاه پاریس و همراهی با این چهار شهروند ایرانی دعوت به عمل می آوریم.
از ایرانیان آزاده در دیگر کشورها نیز دعوت می کنیم تا با همراه کردن مدافعان آزادی و حقوق بشر و مخالفان اعدام با خود، در کشورهایی که ساکن هستند به اقدامات لازم از جمله حضور در برابر سفارت های جمهوری اسلامی دست بزنند. جمهوری اسلامی نباید دیگر جرأت تكرار این جسارت و پراكندن فضای تهدید و وحشت علیه ایرانیان آزادیخواه در خارج كشور را پیدا كند. تنها همبستگی همه ایرانیان و پشتیبانی نیروهای آزادیخواه کشورهای مختلف است که می تواند مانع از گسترش فضای سرکوب حاکم بر ایران به خارج از کشور شود.

بهار آزادی نزدیک است و ما بیشماریم

کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

برای مشاهده و امضای طومار می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

شما همچنین می توانید به عنوان فرد و یا نهاد، موافقت خود را برای گذاشتن اسمتان در پای متن کوتاهی که در پی می آید اعلام کنید تا ما این متن را با امضاها به مقامات قضایی فرانسه ارائه دهیم.
ما امضاکنندگان زیر همبستگی خود را با چهار شهروند ایرانی که به خاطر شکایت سفارت جمهوری اسلامی در پاریس به دادگاه فراخوانده شده اند اعلام می کنیم.
با توجه به اینکه عمل این چهار نفر در اعتراض به اعدام پنج مبارز ایرانی به وسیله جمهوری اسلامی بوده است، ما از مقامات قضایی فرانسه می خواهیم پرونده این شکایت را هرچه زودتر مختومه اعلام کرده و آنها را از هرگونه پیگردی معاف سازد. ما نمی توانیم باور کنیم که در فرانسه، کشوری که در انقلاب بزرگ خود اعلامیه جهانی حقوق بشر را به جهانیان هدیه کرده و سال هاست مجازات اعدام را لغو کرده است، اعتراض به نقض حقوق بشر به وسیله جمهوری اسلامی و مخالفت با اعدام آزادیخواهان ایرانی جرم محسوب شده و معترضان دچار پیگرد شوند.

لطفن امضای خود را به آدرس زیر ایمیل کنید :