صفحات

چهارشنبه، مرداد ۱۰، ۱۴۰۳

اسرائیل مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را برعهده گرفت

 عبارت «از بین رفت» روی پیشانی‌
دفتر اطلاع‌رسانی دولت اسرائیل با پذیرش مسئولیت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، عکسی را منتشر کرد که عبارت «از بین رفت» روی پیشانی‌اش نوشته شده است. این تصویر که در حساب فیسبوک دفتر اطلاع‌رسانی دولت اسرائیل منتشر شده بود، دقایقی بعد حذف شد.

ترور هنیه در تهران؛ رسوایی امنیتی و آغوشی که دیگر امن نیست

 

سه سال پس از هشدار «علی یونسی»، وزیر سابق اطلاعات درباره اینکه مسوولان جمهوری اسلامی باید نگران جان خود باشند، اینک بزرگترین رسوایی امنیتی رخ داده و «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس، در تهران ترور شده است.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران کشته شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد ۱۰مرداد در اطلاعیه‌ای نوشت: «آقای دکتر اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، دراثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

اسماعیل هنیه را در تهران ترور کردند؛ رهبر ایران وعده «مجازت سخت» داد

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از کشته شدن اسماعیل هنیه و یک محافظش در تهران خبر داد

در این بیانیه بدون اینکه جزئياتی از نحوه کشته شدن هنیه منتشر شود، آمده است که محل اقامت این مقام ارشد حماس «بامداد روز چهارشنبه در تهران» مورد اصابت قرار گرفته است.

انتخابات ونزوئلا؛ هزاران معترض خواستار استعفای مادورو شدند

 

دویچه وله: خیابان‌های کاراکاس و شماری از دیگر شهرهای ونزوئلا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مملو از معترضان به پیروزی نیکلاس مادورو شده است. معترضان ابطال انتخابات و پایان زمامداری مادورو را خواستار شده‌اند.

زن‌کشی، پدیده‌ای که آلت قتاله‌اش در دستان حکومت است نه مردان، الینا فرهادی

در سه ماه نخست سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ حداقل ۸۵ مورد زن‌کشی در ایران به ثبت رسیده است. کارشناسان ضمن تاکید بر روند افزایشی این پدیده، معتقدند “قوانین فقهی و شرعی” به مردان مجوز می‌دهند که زنان را به قتل برسانند.

سه‌شنبه، مرداد ۰۹، ۱۴۰۳

نوشتار محسن رنانی که خبر از پایان کار خود در شورای راهبری داد

ranani.jpg

رئیس‌جمهور نباید تحت فشار بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار گیرد
دیروز آخرین روز همکاری من با شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم بود. کار بررسی کاندیداهای پیشنهادی برای وزارتخانه‌ها تقریباً تمام شد و من از دولت چهاردهم، پیش از آغاز آن، خداحافظی کردم و به اصفهان بازگشتم تا ادامه ماموریت بیست ساله خود را دنبال کنم یعنی: بیرون از حکومت ایستادن،

امانوئل ماکرون از تهران خواست تا حمایت خود از عوامل "بی‌ثبات‌کننده" در منطقه را متوقف کند

 

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در نخستین گفتگوی تلفنی با مسعود پزشکیان در مقام ریاست جمهوری ایران، ضمن تبریک به خاطر پیروزی وی در انتخابات، "تغییرات واقعی" را در ایران "ضروری" دانست. 

ونزوئلا؛ اعلام پیروزی مادورو، تظاهرات معترضان

  

تصاویر متعددی از درگیری‌های خیابانی میان معترضان انتخاباتی و ماموران در خیابان‌های کاراکاس منتشر شده و همزمان هزاران نفر در پایتخت ونزوئلا به سمت کاخ ریاست‌جمهوری حرکت کردند تا علیه ادعای پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات روز گذشته تظاهرات کنند.

اتفاق عجیب در مترو؛ پس از رصد حجاب حالا رصد موبایل رهگذران هم آمد

 

گشت رجیستری در متروی تهران؟ یک منبع آگاه در پلیس: به دنبال گوشی‌های سرقتی هستیم و این طرح را در همه ایستگاه‌ها اجرا می‌کنیم

دوشنبه، مرداد ۰۸، ۱۴۰۳

اعلام نتایج بحث‌برانگیز انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا

  مادورو پیروز اعلام شد

مقام‌های انتخاباتی در ونزوئلا می‌گویند نیکلاس مادورو برای سومین بار برنده انتخابات ریاست‌جمهوری شده است، امری که در تضاد با نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده قرار دارد.

اردوغان: می‌توانیم مانند قره باغ و لیبی در درگیری‌های غزه هم مداخله کنیم

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که می‌تواند مانند قره باغ کوهستانی و لیبی در درگیری‌های غزه نیز مداخله کند؛ سخنانی که از سوی رسانه‌های اسرائیل، تهدیدی آشکار برای حمله به اسرائیل در حمایت از فلسطینی‌ها و پایان دادن به جنگ حدودا ۱۰ ماهه اسرائیل علیه حماس تفسیر شده است.

رژیم غذایی روزانه قهرمانان: بهترین ورزشکاران المپیک برای داشتن بهترین عملکرد چه می‌خورند؟

ساعت‌های بی شمار تمرینات ورزشی تنها راه رسیدن به قهرمانی نیست و بهترین ورزشکاران جهان با بهبود عملکرد ذهنی و تغذیه ای خود در کنار تمرینات مناسب تعادل را در زندگی خود حفظ می‌کنند.

یکشنبه، مرداد ۰۷، ۱۴۰۳

مراسم تنفیذ حکم رییس جمهوری ایران

پزشکیان: با اجرای سیاست‌های رهبری به بهترین جا می‌رسیم

 به روایت سایت رسمی رهبر ایران، علی خامنه‌ای روز یکشنبه (۲۸ ژوئیه/۷مرداد) «با تنفیذ رأی ملت» مسعود پزشکیان را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران «منصوب کرد.» در ابتدای این مراسم که با حضور مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و نمایندگان تعدادی از کشورهای خارجی برگزار شد، احمد وحیدی، وزیر کشور ایران، گزارشی در مورد روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد؛ انتخاباتی که پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری سابق، در پی رخداد سانحه سقوط بالگرد برگزار شد.

کشته شدن ۱۲ جوان اسرائیلی در پی حمله حزب‌الله به یک زمین فوتبال

وزیر امور خارجه اسرائیل: «بدون شک حزب الله از خطوط قرمز ما عبور کرد 

attack2.jpg


بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیل، در حمله راکتی روز شنبه حزب‌الله به یک زمین فوتبال در منطقه جولان واقع در شمال این کشور، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و۲۹ نفر زخمی شدند. تصاویری از کودکان در میان افراد کشته و زخمی شده به چشم می‌خورد.

حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه دست‌کم 30 کشته برجای گذاشت

 مقامات پزشکی فلسطین اعلام کردند که دست‌کم 30 فلسطینی در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه، کشته شدند. در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.

تحصن دوباره زنان زندانی سیاسی در اوین در اعتراض به حکم اعدام پخشان عزیزی

حدود ۶۰ تن از زنان زندانی سیاسی در زندان اوین، بار دیگر از عصر شنبه ششم مرداد در اعتراض به صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی، زندانی سیاسی در حیاط بند زنان زندان اوین تحصن کردند. این زندانیان سیاسی از مردم خواستند با شعارهای «نه به اعدام» و «آزادی زندانی سیاسی» با آنها همراه شوند.

کلیسای کاتولیک: نمایش شبیه «شام آخر» در المپیک توهین به مسیح است

 

گروهی از هنرمندان تراجنسیتی در یک نمایش ویدئویی طولانی، شخصیت‌های نقاشی «شام آخر» را که توسط لئوناردو داوینچی در اواسط قرن پانزدهم کشیده شده بود، مجسم کردند

شنبه، مرداد ۰۶، ۱۴۰۳

پیام ویدیویی خبرساز سپیده رشنو پیش از معرفی خود به زندان

 این شر باید هر چه زودتر به پایان برسد

سپیده رشنو با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خبر داد که روز شنبه برای اجرای حکم به زندان اوین خواهد رفت.

گشایش بازی‌های المپیک تاریخی پاریس زیر باران شدید و تهدیدهای امنیتی

مراسم گشایش نخستین بازی‌های المپیک تابستانی در پاریس طی یک قرن اخیر، همراه با تدابیر شدید امنیتی، بارش شدید باران و نمایش برجسته‌ای از فرهنگ و هنر فرانسه، در کنار رود سن برگزار شد.

"خرابکاری‌ المپیک پاریس کار جمهوری اسلامی بوده است"

 وزیر خارجه اسرائیل: حمله به راه‌آهن پاریس با هدایت یا نفوذ جمهوری اسلامی بوده است

francetrain.jpg

ایران وایر - یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، روز جمعه ۵ مرداد، خرابکاری در شبکه راه‌آهن فرانسه را به حکومت ایران نسبت داد و نوشت: «خرابکاری در زیرساخت راه آهن فرانسه در آستانه المپیک پاریس، تحت نفوذ محور شرارت ایران و اسلام رادیکال طراحی و اجرا شد.»

ترامپ: خروج از برجام بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام دادم

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درجریان سفر به آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دیدار کرد. ترامپ در این دیدار به خبرنگاران گفت خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با حکومت ایران بهترین کاری بود که برای اسرائیل انجام دادم.

جمعه، مرداد ۰۵، ۱۴۰۳

چند ساعت مانده به آغاز المپیک پاریس، «حملات مخرب»، شبکه قطارهای فرانسه را فلج کرد

 

شرکت ملی راه‌آهن فرانسه می‌گوید که «حملات مخرب» و «حملات آتش‌سوزی» به‌گونه گسترده و با هدف فلج‌سازی شبکه‌ قطاری سریع‌السیر، در طول شب پنج‌شنبه ۲۵ ژوئیه اجرا شده است که در نتیجه، بسیاری از مسیرهای قطار لغو شده‌اند.

دیدار (جدی و بدون لبخند) هریس با نتانیاهو

 ترامپ: معاون رئیس‌جمهور «کاملاً ضد مردم یهود» است

harris.jpg- بنیامین نتانیاهو روز جمعه به فلوریدا می‌رود تا با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دیدار کند.

- پیش از دیدار روز پنجشنبه هریس و نتانیاهو

عدم توجه دولت ایران به درخواست متخصصان برای تعطیلی «دو روز جهنمی»

 

در حالی که دمای هوا در روز پنج‌شنبه چهارم مرداد در استان‌‌های بوشهر و خوزستان به بالای 51 درجه و در پایتخت ایران به بالای 42 درجه رسید، دولت سیزدهم در آخرین روزهای کار خود درخواست متخصصان، کاربران رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌ها برای تعطیلی شنبه و یکشنبه را نادیده گرفت.

پراستفاده ترین و محبوب‌ ترین ایموجی ها کدامند؟

  شکلک خنده، قلب قرمز، گل سرخ و...حالا دیگر کمتر کسی است که در گفت‌وگوهای اینترنتی یا چت کردن از ایموجی‌های مختلف استفاده نکند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایموجی‌ها، این نمادهای کوچک و رنگارنگ از گستره زبانی فراتر رفته‌اند، به مکالمات دیجیتال عمق عاطفی اضافه کرده‌اند و حتی یک روز جهانی و یک جشن سالانه دارند. 

کاریکاتور، مانا نیستانی

 سه شنبه های ضد اعدام در زندانها

ایران وایر 

سوء قصد به جان محمود احمدی نژاد

 خودروی دستکاری‌شده احمدی نژاد در آزادراه دچار حادثه شد.

24-1.jpg

بر اساس اطلاعات منابع ایران‌‌اینترنشنال، محمود احمدی‌نژاد، رییس‌دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۲۵ تیر ماه سال جاری از طریق خرابکاری در خودرویی که برای جابه‌جایی او مورد استفاده قرار می‌گیرد، هدف سوءقصد نافرجام قرار گرفته است.

بایدن در نطقی تلویزیونی گفت که «وقت سپردن امور به نسل بعدی است»

 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در نطقی تلویزیونی از کاخ سفید درباره علل تصمیم تاریخی خود برای انصراف از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر گفت که وقت آن است «مشعل را تحویل نسل جدیدی» بدهد.

پنجشنبه، مرداد ۰۴، ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل در عملیاتی اجساد پنج گروگان را از غزه خارج کرد

 

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای این کشور اجساد پنج گروگانی را که در حمله هفتم اکتبر حماس به گروگان گرفته شده و به غزه برده شدند، پیدا کرده است. ارتش گفته است که اجساد این افراد روز گذشته در خان یونس در جنوب غزه و در جریان یک عملیات نظامی پیدا و به اسرائیل بازگردانده شده است.

کامران شیخه زندانی سنی‌مذهب در زندان ارومیه اعدام شد

 

سحرگاه امروز پنجشنبه چهارم مردادماه، حکم اعدام کامران شیخه، زندانی سنی مذهب پس از تحمل بیش از چهارده سال حبس، در زندان ارومیه به اجرا در آمد. او در یک پرونده مشترک با شش زندانی سنی مذهب دیگر به اعدام محکوم شده و به عنوان آخرین متهم به چوبه دار آویخته شد.

کمپین ترامپ چگونه با آمدن هریس آچمز شد؟!

 

تنها دو روز پس از اعلام کاندیداتوری کامالا هریس و در شرایطی که هنوز جبهۀ دموکرات‌ به‌طور کامل حمایت خود را از وی اعلام نداشته، در نظرسنجی‌ها کاملا هریس از دونالد ترامپ پیشی گرفته و توانسته در همین فرصت کوتاه، ضمن حفظ کمک‌های مالی به کمپین جو بایدن، کمک‌های بیشتری را نیز جذب کمپین خود کند.

احتمال برگزاری اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و هریس در شبکه «فاکس نیوز»

 

شبکه «فاکس‌نیوز» در نامه‌ای به کارزار‌های انتخاباتی هریس و ترامپ خواستار برگزاری اولین مناظره تلویزیونی آنها در تاریخ 17 سپتامبر و در پنسلیوانیا شد.

چهارشنبه، مرداد ۰۳، ۱۴۰۳

دولت آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را تعطیل کرد

  

آلمان روز چهارشنبه فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ را که مورد حمایت ایران بود، به اتهام حمایت از حزب الله لبنان ممنوع کرد. آلمان در چند ماه گذشته تحقیقات قضایی را درباره این مرکز مذهبی و فرهنگی آغاز کرده بود. اکنون وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ و سازمان‌های وابسته به آن در سراسر آلمان ممنوع است.»

پخشان عزیزی، زندانی سیاسی به‌اعدام محکوم شد

  

منابع حقوق بشری در ایران می‌گویند پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی و زندانی سیاسی، توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اعدام محکوم شده است. خبرگزاری حقوق بشری هه‌نگاو روز سه‌شنبه دوم مردادماه اعلام کرد شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری این حکم را علیه خانم عزیزی صادر کرده است.

کاریکاتور مشت محکم پزشکیان، مانا نیستانی

مشت محکم پزشکیان!

از پوزخند تا لبخند

 چگونه لبخندهای واقعی را بشناسیم؟

چگونه لبخندهای واقعی را بشناسیم؟

دوشن دو بولونیه، بزرگ ترین نورولوژیست قرن نوزدهم در فرانسه، عکاس و فیزیولوژیستی که سال ها روی سوژه لبخند تحقیق و پژوهش کرد، 19 نوع لبخند را معرفی می کند که هر کدام معنا و پیام روان شناختی خاص خود را دارند.   


جانشین فرمانده انتظامی کشور: «طرح نور» درباره حجاب با تغییر دولت‌ها تعطیل نمی‌شود


قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، گفت: «ما در حوزه عفاف و حجاب وظیفه قانونی و تکلیف شرعی داریم و طرح نور با تغییر دولت‌ها تعطیل‌بردار نیست.»

کمبود متخصصان عفونی و بحرانِ درمان بیماری‌های عفونی در ایران

آمیتیس رمضانی روز شنبه ۳۰ تیرماه به وبسایت رکنا گفت:« در حال حاضر حدود ۴۰الی ۶۰ درصد از ظرفیت‌های پذیرش متخصصان عفونی تکمیل نمی‌شود. در بسیاری از مواقع رتبه‌های برتر ظرفیت را تکمیل نکرده و رتبه‌های پایین تر این رشته را پر می‌کنند.»

سه‌شنبه، مرداد ۰۲، ۱۴۰۳

بارداری اجباری در روستاهای محروم

 «به ما گفتند زنها در این منطقه باید فقط بزایند»

اعتمادآنلاین | بنفشه سام گیس- روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با چند بهورز در روستاهای محروم از وضعیت فرزندآوری در این روستاها گزارشی تهیه کرده است.

کامالا هریس حدنصاب کافی برای نامزدی از سوی نمایندگان حزب دموکرات را کسب کرد

کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا

نگارش از یورونیوز فارسی

در حالی که کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا باقی مانده است، نتایج یک تحقیق که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده نشان می‌دهد کامالا هریس حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی از سوی حزبش برای رقابت در برابر دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه به دست آورده است.

مانتو و شلوار لباس بانوان ایران در المپیک«تابستانی»

 به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لباس کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴  پاریس که از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به تایید رسیده، مشخص شد. برخلاف دفعات گذشته مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران انجام نشده آن هم در شرایطی که مراسم افتتاحیه این مسابقات روز جمعه ۵ مرداد برگزار خواهد شد.

جاوید رحمان خواستار تحقیق درباره «نسل‌کشی» و «جنایت علیه بشریت» در دهه شصت در ایران شد

 

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می‌گوید نقض حقوق بشر در ایران، سرکوب بهاییان در دهه ۶۰ جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی بوده و باید تحقیقات بین‌المللی در این خصوص صورت گیرد. جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می‌گوید برای تحقیق و تعقیب قضایی عاملان «جنایات وحشتناک» در ایران، از جمله قتل‌های خارج از رویه قضایی هزاران زندانی در دهه ۶۰ که به طور خودسرانه دستگیر و اعدام شدند، ایجاد یک مکانیزم بین‌المللی ضروری است.

پلمب دفتر تنها انجمن جامعه‌شناسی کشور توسط شهرداری

 

اعتمادآنلاین | احمد بخارایی، جامعه‌شناس درباره تخلیه دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران نوشت: «تصویری که مشاهده می‌کنید در ورودی دفتر انجمن جامعه‌شناسی ایران (تنها انجمن جامعه‌شناسی در کشور) است که امروز (دوشنبه اول امرداد ۱۴۰۳) با هجوم به آن بدون حضور اعضای دفتر، اموالش خارج شد و دفتر را شهرداری پلمپ کرد.»

عاشورا بود و مدینه روستا بود، محسن رنانی

 

محسن رنانی

خیلی خوشحالم که بحث‌های جدی درباره اصفهان درگرفته است و اگر حاصل دو نوشته اخیر من (در پیوندهای پایین) همین بحث‌ها باشد من راضی‌ام و اگر ادامه یابد و به یک آسیب‌شناسی جدی درباره فرهنگ فکری و الگوهای رفتاری مردم اصفهان بینجامد، من به آرزوی خود رسیده‌ام. این روزها خیلی‌ها نوشتند. برخی با نامی زیبا، زشت‌نامه پراکندند و برخی احساس خودشان را منصفانه بیان کردند. و البته از همه سپاسگزارم که به این بحث دامن زدند.

دوشنبه، مرداد ۰۱، ۱۴۰۳

واکنش‌ها به «مشت محکم» پزشکیان

  

مسعود پزشکیان روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در سخنانی در مجلس از ایرانیانی که در انتخابات شرکت کردند تشکر کرد و گفت مردم با شرکت در انتخابات «مشت محکمی به دهان آدم‌هایی که از خارج و داخل نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند، زدند».

پاسخ به ۷ پرسش مهم درباره فرآیند انتخاب جایگزین جو بایدن

با کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری، رهبران و شخصیت‌های دموکرات‌ در حال بررسی سناریوهای مختلفی برای یافتن جایگزین او برای معرفی به کنفرانس ملی حزب دموکرات هستند.

نامزد جدید دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری آمریکا کیست؟

 

کامالا هریس اولین زن، اولین سیاهپوست، و اولین فردی با تبار جنوب آسیایی بود که به معاونت ریاست جمهوری آمریکا رسید

جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات ایالات متحده، روز یکشنبه به کارزار انتخاباتی خود پایان داد و اعلام کرد از معاون خود کامالا هریس برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر حمایت می‌کند.

جمهوری‌خواهان: اگر بایدن نمی‌تواند کارزار انتخاباتی را ادامه دهد، برای ریاست‌جمهوری هم مناسب نیست

 

 شماری از جمهوری‌خواهان از جمله مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای بایدن شده‌اند  

درحالی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در فاصله چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده است، اکنون تردید‌ها نسبت به توانایی او برای ادامه دوره ریاست‌جمهوری‌اش افزایش یافته است.

کامالا هریس که ممکن است جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود، کیست؟

اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در حال بحث و گفت‌وگو درباره این موضوع هستند که آیا جو بایدن باید به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب، در رقابت‌ها بماند یا کنار برود. در این میان درخواست‌هایی برای جایگزینی او با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور مطرح شده است.

عشق من روستای نصف‌جهان، محسن رنانی

 

محسن رنانی

به‌گمان من از آن روز که مردم اصفهان هلهله‌کنان در قفای ملاباشی دویدند تا فرمان اخراج ملاصدرا از اصفهان را از پادشاه صفوی بگیرند تا ده سال پیش که برخی جوانان جزم‌اندیش به مقبره آرتور پوپ هجوم بردند و هَروله‌کنان دورِ آن سینه زدند و به آن رنگ پاشیدند تا مانع اجرای‌ فرمان سه رئیس‌جمهور برای دفن جنازه ریچارد فرای در آن مقبره شوند، اصفهان هنوز یک‌‌گام به پیش نرفته است، همان نصف‌جهان عصر صفوی است‌، خواه شهر باشد خواه روستا.