صفحات

پنجشنبه، تیر ۲۱، ۱۴۰۳

پیشرفت در مذاکرات خروج اسرائیل از گذرگاه رفح

 
جان کربی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» از خوش‌بینی محتاطانه آمریکا نسبت به مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد

منابع «العربيه» گزارش دادند که توافق‌های جدیدی برای بازگشایی گذرگاه رفح تحت شرایط مصر به دست آمده است. بر اساس این توافق‌های جدید، هیچ نیروی اسرائیلی در گذرگاه رفح یا اطراف آن حضور نخواهد داشت.


با این حال، برخی مسائل همچنان باقی مانده‌ است، از جمله تعیین گروه‌های فلسطینی که مسئولیت اداره گذرگاه رفح را برعهده خواهند داشت.


تلاش‌ها برای بازگشایی گذرگاه رفح تا پایان ماه ژوئیه و پس از عقب‌نشینی کامل اسرائیل ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل به موافقت با عقب‌نشینی از گذرگاه رفح نزدیک شده است.


همچنین، ایده مدیریت بین‌المللی گذرگاه رفح کنار گذاشته شده است.


جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، چهارشنبه 20 تیر، در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» از خوش‌بینی محتاطانه آمریکا نسبت به مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد. این مذاکرات روز چهارشنبه در دوحه از سر گرفته شد و نمایندگان مصر، قطر، آمریکا و اسرائیل برای یافتن راه‌های دستیابی به آتش‌بس در غزه با یکدیگر دیدار کردند.


مذاکرات قرار است روز پنج‌شنبه در قاهره ادامه یابد. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق جهت آزادی گروگان‌ها و برقراری آتش‌بس در غزه پس از بیش از 9 ماه جنگ میان اسرائیل و حماس شدت گرفته است.