صفحات

یکشنبه، تیر ۳۱، ۱۴۰۳

خامنه‌ای: خواسته موکد من از مجلس تعامل سازنده با دولت جدید است

 

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس که مسعود پزشکیان نامزد پیروز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هم در آن حضور داشت گفت «توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است.» رهبر حکومت ایران به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت «باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیس‌جمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ماست.»

رسانه‌های ایران به نشستن مسعود پزشکیان و محمد باقر قالیباف در کنار هم در ردیف اول مخاطبان رهبر ایران توجه ویژه نشان دادند.

آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اخیر رقیب آقای پزشکیان بود و در دوم دوم از سعید جلیلی رقیب آقای پزشکیان حمایت کرد.

پیش از سخنرانی آقای خامنه‌ای، محمدباقر قالیباف گزارشی از کار مجلس را ارائه کرد.

مجلس دوازدهم به زودی باید به وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان رای اعتماد بدهد.

رهبر حکومت ایران در ادامه سخنرانی خود گفت «کار فوری مجلس رای به کابینه است که آقای پزشکیان به مجلس ارائه خواهند کرد. این کار فوری و فوتی شما [نمایندگان] است. هر چه زودتر کابینه پیشنهادی بعد از کارهایی که باید انجام شود تصویب شود، و دولت مشغول کار شود برای کشور بهتر است.»

او اضافه کرد که افراد منتخب در دولت باید «از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد» و «نگاه ملی» داشته باشند و «غرق در مسائل سیاسی و جناحی نشوند.»

بی‌بی‌سی فارسی