صفحات

شنبه، مرداد ۱۳، ۱۴۰۳

بایدن بر تعهد خود در دفاع از امنیت اسرائیل در مقابل ایران تأکید کرد

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو بر تعهد خود در دفاع از امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدهای حکومت ایران و نیروهای نیابتی آن تأکید کرد.

در این گفتگو که با حضور کاملا هریس، معاون اول رئیس جمهوری و نامزد محتمل حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صورت گرفت، جو بایدن در عین حال بر ضرورت تلاش‌های جاری برای کاستن از تنش‌ها در منطقه تأکید کرد. او ساعتی پیشتر در گفتگو با خبرنگاران گفته بود که کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران کمکی به تلاش‌های جاری برای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی توسط حماس نمی‌کند.


با این حال، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی خود با نخست وزیر اسرائیل بار دیگر بر تعهد خود برای دفاع از امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدهای ایران و نیروهای نیابتی آن از قبیل حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها به ویژه تهدیدهای موشکی و پهپادی تهران و متحدان منطقه‌ای اش تأکید کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر نمود گفت که آمریکا سلاح‌های جدید دفاعی در منطقه مستقر می‌کند.


پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن گفته بود که آمریکا تلاش‌های فشرده‌ای برای پیشگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه آغاز کرده است.


دیروز پنجشنبه اول اوت، حزب الله لبنان اعلام کرد که به تلافی کشته شدن فرماندۀ نظامی این گروه، فؤاد شکر، توسط اسرائیل دهها موشک کاتیوشا به شمال این کشور پرتاب کرده است. ساعاتی پیشتر رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، علیه اسرائیل در تمام جبهه‌ها اعلان جنگ کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای کشته شدن یکی از افسران خود در حملۀ اسرائیل به دفتر فؤاد شکر در جنوب بیروت را تأئید نمود.


همزمان با گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو، تلویزیون اسرائیل خبر داد که این کشور سرگرم نهایی کردن هماهنگی و ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با پاسخ ایران و حزب‌الله پس از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران و فؤاد شکر در جنوب بیروت است. سخنگوی ارتش اسرائیل، سرتیپ دانیل هاگری، گفته است که ارتش این کشور در همۀ عرصه‌ها در وضعیت آماده باش کامل است.   

رادیو فرانسه