صفحات

یکشنبه، مرداد ۱۴، ۱۴۰۳

۳۷ زن زندانی سیاسی در اوین ممنوع الملاقات شدند

 

سی و هفت زن زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان اوین به دلیل ابراز مخالف با احکام اعدام، از حق ملاقات محروم شدند.


صفحه اینستاگرام نرگس محمدی، برنده زندانی جایزه صلح نوبل، روز شنبه ۱۳ مرداد با اعلام این خبر نوشت: «طبق ابلاغیه دفتر بند زنان زندان اوین، سی و هفت نفر از زندانیان به دلیل تحصن شبانه در حیاط زندان اوین در اعتراض به صدور حکم اعدام پخشان عزیزی ممنوع الملاقات شدند.»


زندانیان زن محبوس در زندان اوین، روز شنبه ۶ مرداد در محوطه هواخوری زندان اوین دست به تحصن اعتراضی زده و با سر دادن شعارهای اعتراضی خواستار لغو مجازات اعدام پخشان عزیزی شدند.


این زندانیان، روز سوم مرداد نیز با حضور دسته‌جمعی در حیاط زندان اوین، صدای نه به اعدام در اعتراض به صدور حکم اعدام پخشان عزیزی را بلند کردند.


«پخشان عزیزی»، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که حدودا یکسال اخیر را در بازداشت بوده، با حکم «ایمان افشاری»، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به اعدام محکوم شده است.


دادگاه انقلاب اتهام این مددکار اجتماعی را «بغی» از طریق «عضویت در گروه‌هایی که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کرده‌اند»، اعلام کرده است.


این دومین حکم اعدام صادره برای زندانیان سیاسی زن در ایران طی هفته‌های اخیر است. پیش از این، شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به اتهام بغی به اعدام محکوم شده بود.

ایران وایر