صفحات

شنبه، مهر ۰۷، ۱۴۰۳

حزب‌الله، کشته شدن حسن نصرالله را تائید کرد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای، کشته شدن حسن‌نصرالله، رهبر این گروه را رسما تائید کرد. حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرده که این گروه به «جهاد علیه دشمن»، حمایت از غزه و فلسطین و نیز دفاع از لبنان و مردم آن ادامه می‌دهد. حزب‌الله همچنان خطاب به «مجاهدین» خود گفته که «مقاومت و ایثار تا پیروزی» باید حفظ شود.


در کنار حسن نصرالله، شماری از رسانه‌های ایران نیز گزارش داده‌اند که سردار عباس نیلفروشان، یکی از فرماندهان برجسته و شناخته‌شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این حمله کشته شده است.


محمد جواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور ایران، کشته شدن حسن نصرالله را به علی خامنه‌ای، مردم و دولت لبنان و نیز به نیروهای نظامی و شبه‌نظامی متحد ایران، تسلیت گفته و در واکنش به این رویداد، در شبکه اجتماعی ایکس، نوشته که «بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.»


حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان در حمله روز جمعه ارتش اسرائیل به منطقه‌ای در جنوب بیروت، کشته شد.


نصرالله از سال ۱۹۹۲ بدین‌سو، رهبری حزب‌الله را که تبدیل به یک گروه شبه‌نظامی قوی در منطقه شده است، به دوش داشت.


حزب‌الله زیر اداره حسن نصرالله با حمایت جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران، زرادخانه‌ای بزرگ از موشک‌ها را در لبنان ایجاد کرد. گفته شده که بسیاری از موشک‌های حزب‌الله هنوز در زیرزمین نگه‌داری می‌شود و مورد استفاده قرار نگرفته است.


با این حال، پس از حمله ٧ اکتبر حماس به اسرائیل، شماری از فرماندهان حزب‌الله و اینک شخص حسن نصرالله، از سوی اسرائیل هدف قرار گرفته‌اند. آنچه که به باور آگاهان، توانایی حزب‌الله از آن متاثر خواهد شد. 

رادیو بین المللی فرانسه