صفحات

دوشنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۹۷

زلزله غرب استان کرمانشاه را لرزاند

زلزله‌ای به قدرت پنج و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر مناطق غربی استان کرمانشاه را
برای چندمین بار در پنج ماه اخیر لرزاند.


هرچند مسئولان استانی ابتدا اعلام کردند که گزارشی از آسیب‌های جانی احتمالی دریافت نشده است،‌ اما بعدتر خبر از مصدومیت ۲۳ تن دادند. تصاویر منتشرشده حاکی از ترک‌خوردگی برخی منازل مسکونی در سرپل ذهاب است.


هلال احمر اعلام کرده است که ۱۶ تیم را برای بررسی وضعیت به محل زلزله اعزام کرده است.

تصاویری نیز از ریزش کوه کلینه روستای کرکهرک بر اثر این زمین‌لرزه منتشر شده است. ویدئوی زیر با شرح ریزش کوه بازی دراز منتشر شده است:

کرمانشاه در منطقه‌ یکسانی ۲۱ آبان گذشته زلزله‌ای ۷,۳ ریشتری را از سر گذارند. در زلزله آبان‌ماه ۵۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر زخمی شدند و حدود ۷۰۰۰۰ تن بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

در روزهای پس از زلزله در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نسبت به عملکرد نیروهای حکومتی و مدیریت بحران انتقادهای بسیاری مطرح شده بود. این انتقادها باعث شده بود تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آستانه سال نو به میان زلزله‌زدگان برود و وعده بهبود اوضاع را بدهد.


زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب در فصل زمستان با دمای زیر صفر،‌ برف و آب‌گرفتگی بر اثر بارش باران شدید رویارو بودند. شماری از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در کانکس‌های اسکان موقت چس از آغاز بهار گرفتار آتش‌سوزی شدند. بسیاری از زلزله‌زدگان همچنان در شرایط نامناسب به سر می‌برند.

خبرگزاری ها