صفحات

دوشنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۹۷

وضعیت نگران‌کننده گلرخ ایرایی پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا

یک منبع آگاه درباره وضعیت گلرخ ابراهیمی ایرایی فعال مدنی زندانی که از روز ۱۴ بهمن ماه در اعتصاب غذا (تر) به سر میبرد به کمپین حقوق بشر در ایران گفت وضعیت جسمی او پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا و بودن در یک بند شلوغ و پرخطر نگرانکننده است.


به گفته این منبع «گلرخ تقریبا ۲۰ کیلو وزن کم کرده، فشار خونش پایین است و  دچار ضعف شدید است و بهداری زندان سه بار به گلرخ سرم زده است. او به سختی راه میرود و حتما کسی باید زیر بغلش را بگیرد.»
همچنین این منبع به کمپین گفت گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دایمی در حال حاضر در بند مادران زندان قرچک به سر میبرند: «حدود ۲۰ کودک در این بند در کنار مادرانشان هستند، تعدادی هم زن باردار در بند است. زنان با جرمهای سنگین در بند هستند و تفکیک جرایمی صورت نگرفته است.  وضعیت بهداشتی و امنیتی بند هم به شدت وخیم است.»
یک منبع آگاه درباره وضعیت گلرخ ابراهیمی ایرایی فعال مدنی زندانی که از روز ۱۴ بهمن ماه در اعتصاب غذا (تر) به سر می‌برد به کمپین حقوق بشر در ایران گفت وضعیت جسمی او پس از ۵۷ روز اعتصاب غذا و بودن در یک بند شلوغ و پرخطر نگران‌کننده است.

به گفته این منبع «گلرخ تقریبا ۲۰ کیلو وزن کم کرده، فشار خونش پایین است و  دچار ضعف شدید است و بهداری زندان سه بار به گلرخ سرم زده است. او به سختی راه می‌رود و حتما کسی باید زیر بغلش را بگیرد.»

همچنین این منبع به کمپین گفت گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دایمی در حال حاضر در بند مادران زندان قرچک به سر می‌برند: «حدود ۲۰ کودک در این بند در کنار مادرانشان هستند، تعدادی هم زن باردار در بند است. زنان با جرم‌های سنگین در بند هستند و تفکیک جرایمی صورت نگرفته است.  وضعیت بهداشتی و امنیتی بند هم به شدت وخیم است.»

شامگاه شنبه دهم فروردین ماه کارزاری در توییتر با هشتگ «گلرخ ایرایی را نجات دهید» برای آزادی و رسیدگی پزشکی این زندانی به راه افتاد. مقامات ایران هنوز در مقابل ۵۷ روز اعتصاب غذای یک زندانی واکنشی نشان نداده‌اند.

گلرخ ایرایی سوم بهمن ماه ۹۵ از سوی ماموران ثارالله در زمان خروج از منزلش بازداشت و برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان اوین منتقل شد. او همسر آرش صادقی فعال مدنی و زندانی سیاسی است.
کمپین حقوق بشر ایران