صفحات

جمعه، شهریور ۳۰، ۱۴۰۳

انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در لبنان

 

پس از سه روز سکوت درباره میزان و نوع آسیب‌دیدگی سفیر ایران در بیروت که در جریان انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان به شدت زخمی شده است، رسانه‌های ایران بعدازظهر جمعه به نقل از پست سفارت ایران در لبنان در شبکه «ایکس» از انجام عمل جراحی بر روی چشم او در بیمارستانی در ایران خبر داده‌اند.

سفارت ایران در لبنان در این پست خبر داده که «عمل جراحی کوچک روی چشم آقای امانی» انجام شده و «تیم پزشکی تاکید کرد مشکل حادی وجود ندارد.» مجتبی امانی روز پنج‌شنبه به بیمارستانی که گفته شده بیمارستان تخصصی سپاه پاسداران در تهران است منتقل شده و وزیرخارجه و رئیس‌جمهور ایران از او عیادت کرده‌اند.

روزنامه «کیهان» پس از زخمی شدن سفیر ایران از جراحت شدید دست و چشم او خبر داد اما سفارت ایران در لبنان در اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرده است.

برخی شاهدان عینی و حتی خبرنگار خبرگزاری «دانشجو» نزدیک به سپاه پاسداران هم از جراحت شدید مجتبی امانی خبر داده بودند. علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت مجلس ایران نیز خواستار پاسخ متقابل به اسرائیل پس از زخمی شدن سفیر ایران شده بود.

نرگس قدیریان، همسر سفیر ایران در لبنان نیز در گفت‌وگو با «تسنیم» از درمان جراحت چشم او خبر داده و اظهار امیدواری کرده است که مجتبی امانی به زودی به بیروت بازگردد.

العربیه فارسی