صفحات

جمعه، شهریور ۳۰، ۱۴۰۳

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان؛ انهدام صدها موشک‌انداز حزب الله

 اسرائیل به انتقال سربازان بیشتر از نوار غزه و کرانه باختری به جبهه شمالی ادامه می‌دهد

ارتش اسرائیل، جمعه 30 شهریوراعلام کرد که جنگنده‌هایش طی چند ساعت گذشته، اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان را بمباران کرده و صدها لانچر آماده پرتاب موشک به سمت اسرائیل را هدف قرار دادند.


در بیانیه ارتش اسرائیل همچنین آمده است که اقدامات ارتش برای منهدم کردن زیرساخت‌ها و توانمندی‌های حزب‌الله با هدف دفاع از اسرائیل، ادامه خواهد یافت.


تاکید کاخ سفید و مکرون بر راه حل دیپلماتیک

از سویی کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان باور دارد که دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای توقف تنش اسرائیل و حزب‌الله، امکان‌پذیر است.


این در حالی است که بمب‌گذاری دستگاه‌های ارتباطی که اعضای حزب حمل می‌کردند، منجر به کشته‌شدن 37 نفر و مجروح شدن حدود سه هزار نفر دیگر شده است.


همزمان امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود خطاب به لبنانی‌ها تاکید کرد که مسیر دیپلماتیک هنوز وجود دارد و وقوع جنگ فراگیر بعد از انفجار دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله، اجتناب‌ناپذیر نیست.


رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی خود با اشاره به ضرورت انتخاب رئیس جمهوری لبنان برای مقابله با تهدیدات پیش روی این کشور، از احزاب سیاسی و رئیس مجلس خواست تا به مسئولیت خود در این خصوص عمل کنند.


نگرانی وزیر خارجه بریتانیا

دیوید لامی، وزیر خارجه بریتانیا نیز از تشدید تنش در لبنان و کشته‌شدن حدود 40 نفر و مجروح شدن نزدیک به سه هزار نفر در انفجار دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله منتسب به اسرائیل، ابراز نگرانی کرد.


لامی بار دیگر خواستار خروج شهروندان بریتانیایی از لبنان شد و هشدار داد که با توجه به تحولات ممکن است وضعیت در لبنان به سرعت وخیم‌تر شود.


انتقال سربازان به جبهه شمالی

این در حالی است که اسرائیل به انتقال سربازان بیشتر از نوار غزه و کرانه باختری به جبهه شمالی ادامه می‌دهد.


پیام‌های جعلی در هشدار به مردم

از سوی دیگر ارسال پیام‌های متنی برای تعدادی از مردم که در طول شب، پیام‌های تهدیدآمیزی روی تلفن‌های خود دریافت کردند، وحشت را در اسرائیل برانگیخت. مضمون این پیام‌ها به مردم هشدار داده است که وارد مناطق امن و حفاظت شده بشوند. در پیام‌های دیگری از مردم خواسته شده با عزیزان خود خداحافظی کنند. پیام‌های دیگری هم دسترسی کامل هکرها به دستگاه‌های ارتباطی را امکان‌پذیر دانسته است.

فرماندهی جبهه داخلی توضیح داد که این پیام‌ها جعلی بوده و از سوی آنها یا هیچ مقام دیگری، صادر نشده است.

العربیه فارسی