به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۲۶، ۱۳۸۹

سي ام تير روز نمادين تجليل از شهداي راه آزادي
 از انقلاب مشروطيت تا امروز
هموطنان:
بزرگداشت ياد وخاطره مبارزان وايثارگران راه آزادي بازگوكننده رسالت خطير وتاريخي نسل حاضر است براي ادامه راه پيشينيان بمنظور تحقق واقعي آزادي وعدالت درمعنا ومفهوم جهاني آن. بويژه انجام دادن اين رسالت براي ملتي كه از يكصد سال گذشته تا امروز براي كسب آزادي وبهره گيري از مواهب آن

ساحل آرام است و می آید ز دور
کشتی بی بادبان، بی ناخدا
(شمس الدین عراقی)
      پرویز داورپناه
رهبری مصدق در قیام ملی سی تیر و کِشتی بی سکان جنبش سبز
این رهبری قیام ملی سی تیر بود که دکتر محمد مصدق را بار دیگر به زمامداری رسانید. و برای نخستین بار در دوره پهلوی، وزارت جنگ در اختیار دولت قانونی قرار گرفت، اما در قیام مردمی روزهای پس ار کودتای خامنه ای ـ احمدی نژاد به علت فقدان رهبری، هنوز ملت بزرگ ایران نتوانسته است پیروز شود وعوامل کودتای ارتجاعی ۲۲ خرداد و کشتار جوانان، دانشجویان و زنان را بسزای اعمالشان برساند.
        هنر و فرهنگ مقاومت
     شاهرخ مُشکین قلم

شاهرخ مُشکین قلم (زادهٔ آوریل ۱۹۶۷در تهران) رقصنده باله، بازیگر تئاتر، نمایشنامه‌نویس و طراح باله ایرانی، فرانسوی است. او بازیگر تئاتر ملی فرانسه و عضو «کمدی فرانسز»(از سال ۲۰۰۵) است. مشکین‌قلم افزون بر بازی در نمایش‌های فرانسوی، در تئاترهای ایرانی که در آمریکا و کانادا اجرا می‌شوند نیز به بازی می‌پردازد.

در هنر مرز وجود ندارد


براي او كه همه ي مادران ايران زمين، مادر اويند و از غرور اين افتخار به خود مي بالند
مراسم گراميداشت جان باخته راه آزادي امير جوادي فر(مادران عزادار)

پنجشنبه ۲۴ تيرماه بزرگداشت اولين سالگرد شهادت امير جوادي فر در منزلشان با شكوه هرچه تمامتر و استقبال وسيع خانواده ساير شهدا، وكلا، شاعران، دوستان امير، مادران عزادار، مادران صلح، دانشجويان و ... برگزار گرديد.
در ابتداي مراسم دكلمه ي « بي بي ناز» با صداي شهيد امير جوادي فر پخش شد.
سپس پدر امير ضمن خوشامدگويي به حضار از خلائي كه در قلب او و برادر امير (بابك) با رفتن امير بوجود آمده و زحمت و طاقتي كه بايد بخرج دهند

جمعه، تیر ۲۵، ۱۳۸۹

         دکتر نیره توحیدی
اهمیت دکتر مصدق برای جنبش دموکراسی خواهی امروز

دکترمصدق هنوز و به ویژه برای جنبش کنونی دموکراسی خواهی ما یک الگوی مثبت، مهم و یک نماد ضروری و مؤثر است، از همین روست که جنبش سبز که به نمایندگی از جوانان مبارز امروز، نمادهایی چون ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، محسن روح الامینی و... را با خود حمل می کند، شایسته است که به نمایندگی از نسل پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایش نیز نمادهایی را بازپردازی و ترویج نماید، نمادهایی همچون مصدق...
 مدرسه فمینیستی: هفت ـ هشت سال پیش دوست فرزانه ای از شرق آمریکا برای دیدار به منزل ما آمده بود و عکس دکتر مصدق را روی طاقچه اطاق ناهارخوری دید و گفت: «عکس قشنگی از مصدق است». گفتم، آری، دیگر به این قرار رسیده ام که از میان مردان سیاست که رفته اند تنها عکس او را بر دیوار خانه ام نصب کنم چرا که او را چهره ای موجه تر و وحدت بخش تر از بقیه یافته ام.
بيانيه هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا
 در مورد بمبگذاری در استان سيستان و بلوچستان ايران

صدای آمريکا : من به شديدترين وجه ممکن حملات تروريستی امروز، پنجشنبه را، به يک مسجد در استان سيستان و بلوچستان ايران که جندالله مسؤليت آن را به عهده گرفته است، محکوم می کنم. آمريکا همدردی خود را با خانواده ها و عزيزان مجروحين و کشته شدگان اين فاجعه، اعلام می دارد. ما همچنين خواستار آن هستيم که عاملين اين حملات دهشتناک برای اعمال خود در دادگاهی که منطبق با اصول عدالت جهانی باشد، محاکمه شوند.
آمريکا هر گونه عمل تروريستی و خشونت فرقه ای را محکوم می کند و در هرجا که چنين وقايعی روی دهد در کنار قربانيان اين اعمال شنيع می ايستد. اين حمله و حملات مشابه اخير در اوگاندا، پاکستان، افغانستان، عراق و الجزاير تأکيد دوباره ای است بر الزام به اقدام جامعه بين المللی برای مبارزه با تشکيلات تروريستی که زندگی شهروندان بی گناه را در سرتاسر جهان، مورد تهديد قرار می دهند.

مراسم سالگرد جانباختن محسن روح الامینی برگذار شد
 اعتراض به عدم محاکمه قاضی مرتضوی
پارلمان‌نیوز: مراسم سالگرد عروج محسن روح الامینی که سال گذشته در ماجرای جنایات زندان کهریزک به دیدار معبود شتافت، امروز بعد از ظهر در مسجد حضرت ولی عصر ـ خوزستانی ها ـ تهران واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار شد.
به گزارش تابناک، در این مراسم که از سوی خانواده داغدار روح الامینی برگذار شده بود، جمع کثیری از دوستان، آشنایان، اساتید دانشگاه های تربیت مدرس، امیرکبیر، شهیدبهشتی و تهران برخی مسئولین و نمایندگان مجلس و... حضور داشتند و برای شادی روح وی به قرائت فاتحه پرداختند.
بنابر این گزارش در این مراسم که خانواده های داغدار سه شهید دیگر این حادثه ـ آقایان جوادی فر، کامرانی و قهرمانی ـ نیز حضور داشتند، پس از قرائت آیات کلام الله مجید ، یکی از دبیران دوران دبیرستان مرحوم محسن روح الامینی به ذکر گوشه ای از سکنات و خلق و خوی رفتاری وی پرداخت.
همچنین در ادامه این مراسم حجةالاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.
این گزارش می افزاید: در میان سخنان حجةالاسلام ابوترابی فرد یکی از سرداران دوران دفاع مقدس که در جلسه حضور داشت، صحبت ایشان را قطع کرد و با لحنی اعتراض گونه گفت: جناب ابوترابی سخنان شما به جاست ولی چگونه است که با توجه به پیگیری های موکد و موثر رهبری و دستگاه های مسئول در این ماجرا، شخصی که به واسطه مسئولیتش در آن زمان متهم اصلی این پرونده است بلافاصله از جانب رییس جمهور مسئولیت می گیرد و هنوز خبری از بررسی اتهامات او نیست، که در این لحظه حجةالاسلام ابوترابی فرد گفت: شما بدانید که مبارزه با چنین مفاسدی به مراتب از مبارزه با مفاسد اقتصادی و امثالهم سخت تر است که انشاءالله به ثمر خواهد نشست.
گفتنی است شخصیت هایی چون آیت الله راستی کاشانی، احمد توکلی، علیرضا مرندی، محسن رضایی، حسین علایی، رضا طلایی نیک، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسین محمدی، کبکانیان معاون سابق وزیر علوم، شهریاری نماینده مجلس، حمیدرضا کلانتری استاندار اسبق یزد، پرویز اسماعیلی مدیر خبرگزاری مهر، اکبر نبوی، محمد نوری زاد، علی شکوری راد، معصومه ابتکار و... در این مراسم حضور یافتند.
لازم به ذکر است که مراسم سالگرد مرحوم جوادی فر امشب در منزل پدر وی و مراسم مرحوم کامرانی فردا شب در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

پنجشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۸۹

          دکتر علی گوشه
درخت ندا
یکی بود، یکی نبود، سر گنبد کبود
شیخی عمامه بسر، تفنگ بدست، نشسته بود

نتيجه دو انفجار
120 کشته و مجروح در زاهدان
خبر گزاری جمهوری اسلامی: تهران- دو انفجار مهيب پنجشنبه شب مقابل در ورودي مسجد جامع زاهدان بيش از 20 شهيد و يکصد مجروح برجاي گذاشت. انفجار نخست حدود ساعت 21:30 دقيقه مقابل مسجد جامع زاهدان که به مناسبت ولادت حضرت امام حسين(ع) مراسمي در آن برگزارشده بود صورت گرفت .
با وقوع اين انفجار مردم سراسيمه خود را به مسجد رساندند اما انفجار دوم که به فاصله چند دقيقه بعد از آن به وقوع پيوست ده ها نفر ديگر را شهيد و مجروح ساخت .
شاهدان عيني تعداد شهدا را بيش از 20 نفر و مجروحان را بالغ بر 150 نفر مي دانند اما مقامات محلي گفتند که در حال حاضر آمار 20شهيد و 100مجروح را در اختيار دارند .
کار پاکسازي محل و انتقال و درمان مجروحان اين حادثه با جديت در مراکز درماني و بيمارستان‌هاي زاهدان در حال انجام است.
رسانه هاي خارجي به نقل از بازماندگان گروهک جند الله گفتند که اين گروهک مسئوليت عمليات انتحاري را برعهده گرفته اما تاکنون مقامات مسئول در ابن باره اظهار نظري نکرده اند.
در همين حال استاندار سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با دعوت مردم به آرامش از آنان خواستند هوشياري خود را حفظ کنند و از آنچه که موجب تفرقه بين امت اسلامي مي شود اجتناب ورزند.

دامنه اعتصاب بازار تهران به بازار و مغازه های تبریز کشید
بازار به سیاست جنگی دولت نظامی اعتراض دارد
در دومین هفته از اعتراض ها و اعتصاب های بازار تهران و درحالیکه بازار تبریز نیز به این اعتراض و اعتصاب پیوسته است، جنبه های سیاسی این واقعه بر جنبه های اقتصادی آن برتری یافته است. درحالیکه در بازار تهران، اکنون دیگر بصورت آشکار گفته می شود که بازار مخالف جنگ است و سیاست های دولت احمدی نژاد ایران را به سمت جنگ می برد، روز گذشته در تبریز اعلامیه هائی در بازار پخش شد که در آنها مخالفت با دولت نظامی و مخالفت با جنگ اعلام شده است.
 بازار تبریز امروز(دیروز) کاملا در اعتصاب بود. دامنه اعتصاب به خیابان فردوسی کشیده شد. خیابان فردوسی مرکز عمده فروش کالاهای الکتریکی و سیم و کابل است. بازار سرپوشیده تبریز بکلی بسته بود. بحث بر سر توافق با دولت و یا توافق با میزان مالیاتی که از بازاری ها و مغازه داران طلب می شود، اکنون در سایه بحث اصلی، یعنی وحشت از جنگ قرار گرفته است و همین مسئله حلقه پیوند مردم با اعتصاب بازار و مغازه داران شده است.

چهارشنبه، تیر ۲۳، ۱۳۸۹

   مایکل جکسون
یک سال پس از مرگ
یک سال از درگذشت مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ که «سلطان پاپ» لقب گرفت، گذشت؛ خواننده ای که از جایگاه انسان عادی و خواننده معمولی فراتر رفت و به اسطوره‌های دنیای مدرن پیوست.
مایکل جکسون در طول عمر کوتاه خود با آهنگ‌ها، رقص‌ها، ویدئو کلیپ ها، سبک اجرايی متفاوت، رفتارها و زندگی عجیب و غيرمتعارف خود به جنجالی‌ترين خواننده مرد دنيای موسيقی غرب و شمایل فرهنگ پاپ مدرن تبدیل شد.

     حسین الله کرم:
مجتبی، رهبری را دور می زند
جرس: شنیده ها حاکی از آنست که حسین الله کرم، از مسئولین انصار حزب الله در جمع خصوصی عناصر انصار حزب الله اظهار داشته مجتبی خامنه ای فردی فاسد است و رهبری را دور می زند و هر چه می خواهد می کند.
او گفته: ما فقط مطیع رهبری هستیم، قرار نیست که نوکر و کلفت و چماقدار مجتبی هم باشیم! مجتبی بدون هماهنگی با آقا امر و نهی می کند، دستور می دهد، با مسئولین امنیتی کشور جلسه و خط و مشی تهیه می کند و در واقع دارد مملکت را رهبری می کند و این مورد قبول ما نیست، مملکت دو تا رهبر ندارد؛یک رهبر دارد.

تنش در روابط عراق و حکومت کردستان
 به دلیل قاچاق بنزین به ایران

کامیون ها در حال انتقال فرآورده های نفتی به ایران ( ویژه العربیه)
قاچاق روزانه هزاران گالن نفت خام و فرآورده‌های نفتی از مرز‌های کردستان عراق به ایران موجب تنش میان دولت مرکزی عراق و حکومت خودگران کردستان در این کشور شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتشار این خبر پس از آن صورت گرفته است که دولت آمریکا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای علیه ایران وضع کرده که بر اساس یکی از بندهای آن، هر شرکتی که ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران بفروشد و یا در طول یک سال و به تدریج بیش از یک میلیون دلار فرآورده‌ نفتی به ایران بفروشد مشمول تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.
این تنش میان بخش خودمختار کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور در حالی صورت می‌گیرد که تشکیل کابینه جدید دولت عراق همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر نه تنها موجب نگرانی واشینگتن به عنوان متحد دولت مرکزی و تشکیلات خودگران کردستان عراق شده، بلکه مردم عراق را که خود از نظر سوخت در مضیقه هستند خشمگین کرده است.
سخنگوی سفارت ایالات متحده در بغداد با اظهار نگرانی از قاچاق بنزین از کردستان عراق به ایران گفته است که ایالات متحده این موضوع را به دقت تحت نظر دارد.
    هادی خرسندی
آقای کديور! سوالی ساده دارم من
شاملوی بزرگ گفت: «هنوز در فکر آن کلاغم ....» و من که بزرگی شاملو را ندارم راستش هنوز در فکر آن کديورم!
سه چهار هفته ای گذشته است و شايد از نظر خيلی ها قضيه کهنه شده باشد اما من اين جريانات را کهنه شدنی نميدانم و هنوز در فکر آن مصاحبه ام!
و من هنوز .... هنوز فکر ميکنم که برنامۀ تفسير خبر صدای آمريکا گرچه حدود آخر شب در ايران پخش ميشود اما آن ساعتی که خانم درخشش با ايشان مصاحبۀ زنده داشت، در کارولينای شمالی که آقای کديور تشريف دارند، يکی دو ساعت از ظهر گذشته بود و هوا هم آفتابی بود. يعنی بار ديگر يک شخصيت روحانی موفق شد که روز روشن، صاف از توی دوربين، چشم بدوزد توی چشم هزاران هزار بيننده و دروغ بگويد مثل راست!اينجور که يک روحانی بتواند معلق بزند اما عمامه از سرش نيفتد، عمليات ژانگولر محيرالعقولی است که از شخصيت محبوبی چون آقای کديور ساخته است. وگرنه خليل عقاب هم با چنان پشتک و واروئی، ولو ميشد پيش پای خانم ستارۀ درخشش.

سه‌شنبه، تیر ۲۲، ۱۳۸۹

    داستان
                      گلی ترقي

 انار بانو و پسرهايش
فرودگاه مهرآباد ـ پرواز شماره 726 ـ ايرفرانس.
دو بعد از نيمه شب يعني تمام شب بي‌خوابي. يعني كلافگي و خستگي و شتاب، همراه با دلتنگي و اضطرابي مجهول و اين كه مي‌روم و مي‌مانم و ديگر برنمي‌گردم (از آن فكرهاي الكي)، يا برعكس، همين جا، در همين تهران عزيز ـ با همه خوبي‌ها و بدي‌هايش ـ مي‌مانم و از جايم تكان نمي‌خورم (از آن تصميم‌هاي الكي‌تر) و خلاصه اين كه گور پدر اين سرگرداني و اين رفت و برگشت‌هاي ابدي (ابدي به اندازه‌ي عمر من) و اين پرواز نصف شب و كشيدن چمدان‌ها و عبور از گمرك ـ پل صراط ـ و تفتيش تحقيرآميز بدن و كفش و جيب و كيف و سوراخ گوش و دماغ.
خداحافظي. بدون حرف، بدون نگاه، سرد و سريع، با بغضي پنهاني و خشمي بي‌دليل، كه نبايد نشان داد و حسي تلخ كه بايد فرو بلعيد و زد به چاك.
ورودي خواهران. ظاهرم قابل قبول نيست. روسري‌ام عقب رفته و آخرين دگمه‌ي پاي روپوشم باز است.
صدور حکم بازداشت مریم و مسعود رجوی در عراق

بی بی سی: دادگاهی در عراق دستور بازداشت ۳۹ عضو سازمان مجاهدین خلق، از گروه های مخالف حکومت ایران، از جمله مسعود و مریم رجوی از رهبران این سازمان را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرده است. این دادگاه دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک این افراد به صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق، در سرکوب قیام بیست سال پیش شیعیان عراق اعلام کرده است. سازمان مجاهدین خلق که بعد از سرکوب و دستگیری گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی، مقرش را به عراق منتقل کرد، در جریان جنگ هشت ساله ایرانه و عراق، به ارتش صدام حسین کمک کرد.
اقدامی که به عقیده بسیاری از تحلیلگران منجر به عدم محبوبیت گسترده این سازمان در بین مردم ایران شده است.
اما سازمان مجاهدین خلق همکاری با صدام حسین در سرکوب قیام شیعیان و کردها در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی را تکذیب می کند.
دولت های ایران، عراق و آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می دانند و دولت عراق، که در حال حاضر متشکل از ائتلاف احزاب شیعی است، قصد دارد حدود ۳۵۰۰ عضو باقیمانده این سازمان را از پایگاه اشرف در شمال بغداد بیرون کند.
قاضی محمد عبدالصاحب، سخنگوی دادگاه عالی عراق، گفت: "با توجه به شواهدی که وقوع جنایت علیه بشریت را تایید می کند، دستور بازداشت ۳۹ رهبر و عضو سازمان مجاهدین خلق از جمله مسعود رجوی، رهبر این سازمان، صادر شده است."
به گفته آقای عبدالصاحب، دستور بازداشت مریم رجوی، همسر مسعود رجوی و رهبر شورای ملی مقاومت، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق که مقر آن در پاریس است، نیز صادر شده است.
مهدی عقبایی، از سخنگویان سازمان مجاهدین خلق، در گفتگو با رویترز صدور دستور بازداشت را تحت فشار دولت عراق دانسته است.
آقای عقبایی گفت: "این تصمیمی سیاسی، و آخرین هدیه نوری مالکی (نخست وزیر عراق) به حکومت ایران است."

بازار تهران همچنان در اعتصاب
یک هفته پس از ناآرامی ها و تهدیدهای دولتی
جـــرس: علیرغم انتشار اخباری درباره "توافق احتمالی دولت با اصناف و امکان بازگشایی مجدد بازار" گزارش ها حاکی از آن است که امروز سه شنبه ٢٢ تیرماه، اعتصاب ها کماکان در بازار ادامه داشته و تهدیدهای دولتی نیز افزایش یافته است.

به گزارش منابع خبری جرس، پس از دوروز تعطیلی به بهانه گرمای هوا، بازار تهران در اولین روز كاری پس از تعطیلات باز هم در اعتصاب به سر می برد. بنابر گزارشهای رسیده از تهران، اعتصاب بازار، امروز گسترده تر از هفته پیش شكل گرفته است و نقاطی چون چهار سوق بزرگ و كوچك ، بازار طلا فروشها، پارچه فروشها و بازار ساعت فروشها در اعتصابی كامل قرار دارند.
این در حالی است كه رسا نه های حكومتی خبر از توافق دولت و اصناف بازاری داده اند و دولت احمدی نژاد در یك اقدام منفعلانه مالیات ۷۰درصد ی وضع شده را به ١۵ درصد كاهش داده است. یك شاهد عینی امروز از بازار تهران می گوید "بازار طلافروشها مثل روزهای تاسوعا و عاشورا بسته است و تمام مغازه ها با كر كره های پایین به اعتصاب پیوسته اند. در این میان برخورد نیروی انتظامی با مغازه دارانی كه در گرو ه های سه چهار نفره در راسته های بازار ایستاده اند، بسیار تند است و ماموران از مغازه داران می خواهند تا مغازه هایشان را باز كنند؛ در غیر اینصورت نیروی انتظامی با شكستن قفل مغازه ها اقدام به شكستن اعتصاب می كند.
این گزارش ادامه می دهد از تجمع مردم و عكس و فیلم گرفتن با دوربین های موبایل هم جلو گیری می شود و بخشهای دیگر بازار هم در پی این اعتصابات، فعالیت اقتصادی چندانی ندارد. اعتصابات بازار طلا فروشها و پارچه فروشها از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و دلیل آن اعتراض كسبه به وضع مالیاتی ۷۰ درصد بیشتر از سال گذشته بر اصناف بود. جلسه سازمان مالیات و نماینده وزارت بازرگانی هم در هفته پیش به جایی نرسید و اعتصاب همچنان ادامه یافت، اما ورود لباس شخصی ها و درگیر شدنشان با بازاریها اعتصابات را وارد فاز جدیدی كرد و شنیده شد كه یك نفر از اعضا شاخص صنف پارچه فروشها به ضرب چا قو كشته شده و شخصی دیگر بازداشت شده است.

دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

  شیفته
این پرچم زیبای ماست

این شیر و خورشید قشتگ / ایستاده راسخ همچو سنگ
هر کس به آن حرمت گذاشت / عشق وطن در سینه داشت
هر کس به آن مهری نداشت / خود را به بیگانه گماشت


جام جهانی فوتبال
اسپانيا با پيروزي بر هلند قهرمان جام جهاني شد

تیم فوتبال اسپانیا با شکست دادن تیم هلند، برای نخستین بار درتاریخ فوتبال این کشوربرنده جام جهانی شد. آندرس اینیستیا، بازیکن اسپانیایی در دقیقه 116 دور اضافی مسابقه نهایی نوزدهمین جام جهانی فوتبال، توپ را وارد دروازه تیم هلند کرد و نتیجه بازی را 1 در برابر 0 به نفع تیم کشورش تغییر داد.
در مقابل، تلاش تیم هلند برای قهرمانی که در سالهای 1974 و 1978 نیز در مسابقات نهایی جام جهانی فوتبال حضور یافته بود برای سومین بار، امسال در برابر اسپانیایی ها به ناکامی مواجه شد.
بعد از یک بازی نود دقیقه ای و دور اضافی اول که تیم اسپانیا حاکمیت خود بر تیم هلند را بطور فزاینده آشکار می کرد، آندرس اینیستیا، پاس زیبای فابرگاس در دقیقه 116 جلو دروازه تیم هلند را به گل پیروزی تیم اسپانیا تبدیل کرد.
در جریان بازی میان اسپانیا و هلند، داور بازی 15 کارت زرد از جمله 9 کارت به بازیکنان هلند بعنوان اخطار توزیع کرد و یک کارت سرخ هم باعث اخراج هیتینگا بازیکن هلندی از بازی شد.
قابل یاد آوریست که دئیگو فورلان، بازیکن یوروگوئه بعنوان بهترین بازیکن نزدهمین جام جهانی فوتبال، توپ طلایی را از آن خود کرد و جانشین زین الدین زیدان بازیکن سابق فرانسوی شد. ویسلی سنایدر از هلند و داوید ویا از اسپانیا به ترتیب بعد از دئیگو فورلان قرار گفتند.
توماس مولر از آلمان نیز بعنوان بهترین بازیکن جوان و ایکر کاسیاس دورازه بان اسپانیا هم بعنوان بهترین دروازه بان جام جهانی امسال شناخته شدند.

تجاوز و قتل در تبریز به بهانه مبارزه با بدحجابی
الناز بابازاده

خبرگزاری هرانا: هفته ی گذشته یک دختر جوان به نام الناز بابارده، توسط نیروهای بسیج پس از تجاوز به قتل رسید. پس ازمفقود شدن دختر جوانی در شهر تبریز با نام الناز  بابازاده، 26 ساله، خانواده او مراتب مفقود شدن وی را به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع دادند و پس از یک هفته تجسس جسد وی در پزشکی قانونی در حالی که پزشکی قانونی پس از آزمایشات از تعرض، ضرب و شتم، تجاوز و قتل به وسیله شلیک سلاح گرم را تایید می کرد به خانواده تحویل داده شد. نیروهای انتظامی محل کشف جسد را اطراف گورستان امامیه تبریز اعلام نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از نیروهای بسیج به بهانه ی بد حجابی، با سد کردن راه خودرو الناز بابازاده در منطقه ولیعصر تبریز دستور توقف و به اصطلاح "اصلاح حجاب" وی را می دهد که با مقاوت این دختر جوان مواجه می شود.
فرد مذکور پس از مشاهده ی چنین وضعی، با کشیدن سلاح و تهدید وارد خودروی خانم بابازاده می شود و بلافاصله پس از آن دوتن دیگر از نیروهای لباس شخصی نیز وارد خودرو می شوند.
این سه تن پس از ضرب و شتم وحشیانه و تعرض و تجاوز جنسی به این دختر جوان ۲۶ ساله وی را با شلیک گلوله به قتل می رسانند و جسد را در اطراف گورستان امامیه تبریز رها می کنند.
پس از تحقیقات محلی گزارشگر خبرگزاری حقوق بشر ایران، نهایتا در ختم الناز بابازاده مشخص می شود که فرزند یکی از سرداران پاسدار ایشان را به قتل رسانده و انگیزه ی خود از قتل و تجاوز را مبارزه با بد حجابی و انجام فرمان خدا اعلام کرده است!
خانواده ی بابازاده از این فرد شکایت کرده اند اما گفته می شود که سپاه تبریز در تلاش است تا پرونده ی این جنایت را در اختیار خود گرفته تا شخصا رسیدگی کند.
الناز بابازاده ساکن کوی ولیعصر تبریز بوده است.
با اعلام شکایت خانواده نیروهای انتظامی سه شهروند تبریزی عضو فعال بسیج را بازداشت نمودند که متهم ردیف اول در اداره آگاهی به تمام موارد فوق اعتراف نمود. در حال حاضر گفته می شود متهم اصلی این پرونده به دلیل حساسیت موضوع، در اختیار سپاه پاسداران است.
الناز فرزند یکی از خانواده های خوشنام تبریز و فارغ التحصیل دانشگاه در رشته روابط عمومی بود که توسط قاتلان بسیجی مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید. در تشیع جنازه الناز بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت داشتند و این خبر در تمام تبریز پیچیده اسټ. خود خانواده و تلفنها تحټ کنترل شدید هستند.

نگرانی از قربانی شدن عبدالرضا تاجیک

سازمان گزارشگران بدون مرز، امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده است که ممکن است عبدالرضا تاجیک، روزنامه‌نگار «ناپدید شده» به «قربانی دستگاه قضایی ایران» تبدیل شود.
عبدالرضا تاجیک که با کانون مدافعان حقوق بشر ایران نیز همکاری می‌کرده، ٢٣ خرداد ٨٩ برای سومین بار در یک سال گذشته بازداشت شد.  خانواده این روزنامه‌نگار می‌گویند که نگران وضع او هستند و نمی‌دانند که او کجا نگه‌داری می‌‌شود.
بیانیه گزارشگران بدون مرز که دفتر آن در پاریس است، در تارنمای فارسی این سازمان بین‌المللی دفاع از آزادی مطبوعات و حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران منتشر شده است.
در این بیانیه گفته شده که «بازداشت مخفیانه، شکلی از ناپدید کردن اجباری و نقض حقوق بین‌المللی است و می‌تواند از مصادیق جنایت علیه بشریت به ‌شمار آید.»
ادامه اعتصاب و ناآرامی در بازار تهران


کشته شدن یکی از بازاریان معترض به دست لباس شخصی ها

 بازار پارچه فروشان و بخشي از بازار فرش فروشان تهران روز يكشنبه در اعتراض به کشته شدن یکی از بازاریان بدست لباس شخصی ها در حالت نیمه تعطیل بود.
به گزارش خبرنگار جرس از تهران، طرح ماليات بر ارزش افزوده، در هفته گذشته موجب ناآرامي و اعتصاب در بازار تهران شد و باعث شد تا از روز سه شنبه هفته گذشته بازار تهران در اعتصاب بسر برد و اين اعتصاب هنوز هم ادامه داشته باشد.
اعتصاب از بازار پارچه فروشان شروع شد و به بازار فرش فروشان و سپس طلافروشان سرايت كرد.

یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۹

  حسام الدین سراج
لباس شخصی‌ها مانع از برگذاری کنسرت
حسام‌الدین سراج در کرمانشاه شدند

«باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم»
 این کنسرت خیریه قرار بود در روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در کرمانشاه برگذار شود.
شامگاه جمعه ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، نیروهای لباس شخصی با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن، مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند.
حسام‌الدین سراج در واکنش به این مسئله به خبرگزاری ایسنا گفته که «عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند.»
به گفته آقای سراج «عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست. نباید طیف عظیمی از مردم ایران به خاطر رای دادن به کسی که رئیس جمهور نشد سرکوب شوند.»
سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: «به این فکر می‌کنم که در این فضا نمی‌توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم.»
نگارم در زد
نگارم در زد، نگارم در زد... خداوندا ياري كن، دلم مي لرزد...
من اين يك دم را، به عمري جويم... كه خواهم با او، غم دل گويم...
چه ها مي بينم؟ خيال است آيا؟... چه مي نوشم اين جام وصال است آيا؟... عيان يار و يار، چه حال است آيا؟...
به دريا گفتم، شبي راز دل... خروشيد از غم، سر زد به سنگ ساحل... نگارا يك دم، از اين موج غم، نبودم غافل...


شفیعی کدکنی به ایران بازگشت
شفيعي كدكني، دوشنبه هفته گذشته وارد ايران شد و از روز چهارشنبه فعاليت خود را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از سر گرفت. وی ۵ شهریور ۱۳۸۸به دعوت مركز مطالعات عالي دانشگاه پرينستون به آمریکا رفته بود.
سال گذشته انتشار خبر خروج شفیعی کدکنی از ایران، در بحبوحه اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات، جنجال‌هایی را برانگیخت و بسیاری پیش بینی کردند که او برای همیشه از ایران رفته است.
شفيعي كدكني متولد سال ۱۳۱۸ در يكي از روستاهاي قديم و كهنسال كدكن در استان خراسان است و از ارکان ادبی امروز ایران به شمار می رود.

       میرزا کوچک خان

یک میلیارد تومان برای بازسازی مزار میرزا کوچک خان در رشت

جبار کوچکی نژاد، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي بازسازي مزار ميرزا كوچك خان، يك‌ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافت.نماينده مردم رشت در مجلس با اشاره به ميزان تخصيص اعتبار براي كمربندي رشت خاطرنشان كرد: براي اين پروژه بزرگ 100 ميليارد تومان به تصويب رسيد كه طي چند سال بايد اجراي آن به اتمام برسد.
یونس معروف به میرزا کوچک فرزند میرزا بزرگ در سال ۱۲۵۷ ه.ش. در شهر رشت محله استادسرا در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود. وی سنین اوّل عمر را در مدرسه حاجی حسن واقع در صالح آباد شهر رشت و مدرسه جامع به آموختن صرف و نحو و تحصیلات دینی گذرانید. چندی هم در مدرسه محمودیهٔ تهران به همین منظور اقامت گزید.
میرزا در واقعه مشروطیت به انقلابیون پیوست و در فتح قزوین شرکت نمود. او رهبر جنبش جنگل بود که بتاریخ ۱۲۹۳ ه.ش. شروع به مبارزه مسلحانه بر ضد ارتش خارجی داخل خاک ایران و بریگاد قزاق، که زیر دست افسران روسی تعلیم و تربیت شده بودند، زد. تعداد زیادی از انقلابیون جنگل هم در درگیریهای مسلحانه با لشکران انگلیس، روسیه و ارتش سلطنتی قاجار کشته شدند.
جنگلی‌ها هدف خود را "اخراج نیروهای بیگانه، رفع بی عدالتی، مبارزه با خودکامگی و استبداد و برقراری دولتی مردمی" اعلام می‌کردند. در همین راستا در روز یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۲۹۹ قوای جنگل با انتشار بیانیه‌ای تشکیل کمیته انقلاب سرخ ایران و الغاء اصول سلطنت و تأسیس حکومت جمهوری شوروی سوسیالیستی ایران را اعلام نمودند.در نهایت قوای قزاق از فرصت استفاده و طی شبیخونهای فراوانی، نیروهای جنگل را وادار به عقب نشینی نمودند و بعضی از سران تسلیم یا کشته شدند. میرزا باتّفاق تنها یار وفادارش، گائوک آلمانی معروف به هوشنگ، جهت رفتن به نزد عظمت خانم فولادلو، که همیشه از میرزا حمایت می‌کرد، به کوه‌های خلخال زدند ولی دچار بوران و طوفان گردیدند و سرانجام زیر ضربات خرد کننده سرما و برف در ۱۱ آذر ۱۳۰۰، هنگامی که میرزا هوشنگ را به کول گرفته بود، از پای در آمدند.
میرزا کوچک خان
                                                                                                


نامه سرگشاده محمدرضا نسب عبداللهی روزنامه‌نگار در شیراز به میرحسین موسوی
ماجرای قتل‌های سیاسی دهه ۶۰ و اعدام‌های سال ۶۷ ؟
جناب آقای میرحسین موسوی
با سلام،
با یادآوری بند یک راهکارهای بنیادین «منشور سبز» که می‌گوید «جنبش سبز بر گسترش فضای نقد و گفت‌وگو تاکید دارد»، پرسش‌ها و نقدهایی را خطاب به جناب‌عالی مطرح می‌کنم.
۱- در منشور سبز از حفظ «استقلال نهادهای دینی و روحانی از حکومت» به عنوان تنها راه حفظ «جایگاه دین و تداوم نقش آن در ایران» سخن گفته‌اید.‌
جناب آقای موسوی شما در منشور سبز تاکید کرده‌اید که نهادهای روحانی و دینی باید مستقل از حکومت باشند. این استقلال آیا به این معناست که مثلا حکومت در مدیریت حوزه‌های علمیه مانند دوران پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷، نقشی نداشته باشد تا دست این نهاد دینی برای دخالت در سیاست بازتر باشد؟ آنچه که من از «استقلال نهادهای دینی و روحانی از حکومت» که مورد تاکید شما در منشور سبز قرار گرفته، درک می‌کنم به معنای جدایی دین از حکومت نیست.

شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۹

آخرین پیش بینی هشت پا
اسپانیا فاتح جام جهانی می شود
آلمان جایگاه سوم را کسب می کند
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، هشت پای معروف آکواریم "زندگی دریایی" شهر اوبرهاوزن این بار پیش بینی کرد که اسپانیا هلند را می برد و فاتح جام جهانی 2010 خواهد شد.طبق پیش بینی این هشت پا آلمان نیز در مقابل اروگوئه پیروز خواهد شد و در رده بندی جام جهانی در جایگاه سوم قرار می گیرد. تیم ملی فوتبال آلمان در صورت برتری مقابل اروگوئه برای سومین بار خواهد بود که در رقابت‌های جام جهانی فوتبال رتبه سوم را از آن خود می کند.
به نوشته دیلی تلگراف، این هشت پا که پل نام دارد در یک آکواریوم در آلمان نگهداری می شود و تا به حال نتیجه تمام مسابقه‌های تیم ملی فوتبال این کشور را در جام جهانی نوزدهم درست پیش بینی کرده است. این هشت پا حتی شکست آلمان مقابل صربستان را در مرحله گروهی جام جهانی و شکست برابر اسپانیا را در مرحله نیمه نهایی درست حدس زده بود.
بر اساس این گزارش "النا اسپینوسا" وزیر محیط زیست اسپانیا در عین حال قسم خورده است که از این هشت پا محافظت خواهد کرد.
هشت پای جام جهانی و ایران


     حسن بهگر
 پرده ی اصلاح طلبی فرو می افتد!
جنبش مردمی در 22 خرداد سال گذشته با شعار رأی من کو آغاز شد که خیلی زود تبدیل به مرگ بر استبداد و مرگ بر ولایت فقیه گردید و مدعیان رهبری را در مقابل کار انجام شده ای قرار داد. اینها ناچار بودند که از یکسو با حکومت به نحوی مخالفت کنند که نه سیخ بسوزد و نه کباب و از سوی دیگر کوشش کنند که پشتیبانی مردم را از دست ندهند.
از ویژگی های رهبری آن است که آرمانی را برمی گزیند که مقبولیت عامه و ملی دارد و در عمل نشان می دهد که کاردانی رهنمون کردن مردم به این هدف را دارد. می دانیم موسوی و کروبی هدف و شعار ثابتی هنوز نتوانسته اند ارائه دهند اما خبط و خطاهای مکرر آنها در 22 بهمن و 22خرداد نشان داد که در عمل هم ناتوان و ناکارآمد هستند. ادامه مطلب
   مهران ادیب


هجدهم تیرماه یاد آور شانزدهم آذر

نیمه های شب هجدهم تیرماه یکهزار وسیصد و هفتاد و هشت خورشیدی اراذل و اوباش حقوق بگیر در پناه نیروهای انتظامی به خوابگاه دانشجویان دلاور و آزادیخواه که آینده سازان ایران زمین هستند وحشیانه یورش بردند ، کشتند ومجروح نمودند ، تاراج و ویران کردند و شماری از جوانان برومند را هم به اسارت گرفتند ، هم مانند جنایتی که نظام گذشته در شانزدهم آذرماه یکهزاروسیصد و  سی و دو مرتکب شد . چرا ؟
چون جوانان ایران زمین عاشق سربلندی میهن ورجاوندشان درسایه برقراری استقلال کامل و آزادی و دادگری هستند . استبداد استبداد است مستقل و وابسته ندارد .در هر دو نظام ملت ایران تحت فشار وظلم و ستم بوده و هستند ولی باید پذیرفت که در نظام باصطلاح اسلامی، فشار و ظلم و ستم وفساد و فقر و فحشا بیشتر از گذشته می باشد
واکنش جهانی نسبت به
 سنگسار خانم سکینه محمدی آشتیانی در ایران

همزمان با نگرانی های فزاینده بین المللی که پیرامون اجرای قریب الوقوع حکم سنگسار سکینه آشتیانی محمدی پدید آمده است، چهره های سرشناس و رسانه های ملی کانادا برای توقف این حکم کارزار جدی را آغاز کرده اند.در پاریس ، "برنارد کوشنر" وزیر امور خارجه فرانسه امروز اظهارداشت که از شنیدن خبر اعدام "سکینه محمدی آشتیانی" بسیارخشمگین شده است. وزیرامورخارجه فرانسه گفت " رفتاری که با این زن صورت می گیرد وجدان کل بشریت راجریحه دار می کند". وافزود من از مسئولین ایرانی می خواهم تا صداهای برخاسته از داخل و خارج ایران را بشنوند تا حس بشری پیروزشود.

سکینه آشتیانی محمدی زن ٤٣ ایرانی و مادر دو فرزند در ماه مه سال ٢٠٠٦ به زنای محسنه متهم و پس از تحمل ٩٩ ضربه شلاق، به مرگ با سنگسار محکوم شد.
روزنامه کانادایی گلوب اند میل روز جمعه ( ٩ ژوییه ) از کارزار هدر رایزمن، یکی از سرشناس ترین و با نفوذ ترین زنان آمریکای شمالی برای توقف حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی خبر داده است.
روزنامه تایمز روز جمعه گزارش داد که سفارت ایران در لندن در بیانیه ای گفته است : " بر اساس اطلاعات رسیده از مقامات قضایی مسئول در ایران، سکینه محمدی آشتیانی سنگسار نخواهد شد."
اما بگفته این روزنامه بیانیه سفارت ایران تصریح نمیکند که آیا سکینه محمدی از مجازات اعدام رهایی یافته و یا اینکه بعوض سنگسار شدن، بدار آویخته خواهد شد.
ودر تهران "محمد مصطفوی" وکیل دعاوی محکوم گفت در حال حاضر هیچ مدرکی دال برلغو حکم سنگسارموکل خود در اختیارندارد. وی گفت خانم محمدی هنوز در زندان رد انتظار تصمیم دستگاه قضائی جمهوری اسلامی است و در این مورد اطلاعی به من داده نشده است.

مبادله جاسوس بین آمریکا و روسیه

دولت های آمریکا و روسیه دریک اقدام کم سابقه بامداد امروزمتهمین به جاسوسی برای کشورمقابل را مبادله کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این معامله سیاسی دیپلماتیک که ازهنگام پایان جنگ سرد میان دو بلوک بیسابقه بوده است ، ده جاسوس روسی فعال درآمریکا درمقابل چهارشهروند روسیه که متهم به جاسوسی برای غرب بودند مبادله شدند. این تبادل امنیتی – دیپلماتیک در فرودگاه وین پایتخت اطریش صورت گرفته است.یک هواپیمای آمریکایی حامل ۱۰ مامور روسی اخراج شده در کنار یک هواپیمای روسی حامل چهار روس، که به جاسوسی برای آمریکا متهم بودند، توقف کرد. دقایقی بعد، ۱۴ نفر مبادله شدند و هواپیماها بسوی مقاصد نامعلومی به پرواز در آمدند.
ماموران روسی شامگاه پنجشنبه پس از آن که جرم خود را در تبانی برای کار بعنوان ماموران خارجی ثبت نشده در آمریکا پذیرفتند، از آمریکا اخراج شدند. دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه چهار مرد روس را پیش از آنکه به وین فرستاده شوند، بخشید. دست کم یکی از چهار زندانی روس گفت او بی گناه است.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت از طولانی شدن بازداشت ۱۰ جاسوس روسیه در آمریکا، منافع امنیتی عمده ای بدست نمی آمد. آمریکا همچنین گفت از این فرصت برای تامین آزادی چهار مرد که محکومیت های طولانی زندان را می گذراندند و برخی بیمار بودند، استفاده کرد.
از جمله شرایط آزادی ۱۰ مامور روسی این بود که هرگز نباید به آمریکا باز گردند.

جمعه، تیر ۱۸، ۱۳۸۹

کودکان کار در ایران بی هیچ فردایی بزرگ می شوند

رادیو فرانسه: آمارها در اخباری که از تعداد کودکان کار در ایران اعلام می شود بسیار متفاوت است، این تعداد کودکان در سطح کشور بیش از یک و نیم میلیون نفر اعلام شده اند. سن این کودکان که اکثراً به کارهایی نظیر دستفروشی، جمع آوری پلاستیک و کارتون از میان زباله ها، شاگردی در کارگاههای مکانیکی و کارگری در کوره های آجرپزی مشغول هستند بین دوازده تا پانزده سال است.
 اما کارشناسان حقوق کودکان می گویند در برخی مناطق حتی کودکان کمتر از دوازده سال نیز بکار گماشته می شوند. این کودکان اکثراً از سوی خانواده هایشان مجبور بکار می شوند و نوع اشتغال آنها به دو شکل آشکار و پنهان است.
این کودکان تماماً از خانواده های بی بضاعت هستند و برای کمک به تامین هزینۀ خانواده حتی مجبور به ترک تحصیل می شوند تا بکار بپردازند. حمایت های قانونی از آنها صورت نمی گیرد و در مواردی هم اگر سازمانی بخواهد کودکی را تحت پوشش بگیرد، بموجب قوانین مدنی ایران نمی تواند موفقیت زیادی داشته باشد.
قوانین مدنی ایران اختیارات کودک را به پدر داده است واین پدر است که می تواند در مورد سرنوشت و در آمد کودک خود تصمیم بگیرد. این قوانین با کنوانسیون حقوق کودک در تضاد است هر چند که ایران این کنوانسیون را امضا کرده اما قوانین خود را با این کنوانسیون منطبق نکرده است.
بچه های اعماق

    آریا آرام نژاد
صد سال دیگه ما زنده نیستیم
تا زنده هستیم باید بایستیم

   آزاده دواچی
این روزها به زنی می اندیشم:


به «سکینه آشتیانی» که روزهاست چشمهایش را برهم نگذاشته
 این روزها به زنی می اندیشم که شانه هایش می لرزند و هر شب از ترس رفتن در گودالی ،با نیمی از بدنش برآمده از دل خاک، و سنگ های کین ورزی که به سر و صورتش می خورند، خوابش نمی برد .

پنجشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۹

سومین روز تداوم ناآرامی و اعتصاب در بازار تهران
  بازار تهران برای سومین روز از اعتراض بازاریان به دولت، همچنان در اعتصاب و نا آرامی به سر می برد.
اعتراضات بازاریان تهران، از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با تعطیلی و تحصن کسبه، این نقطه مهم، نیمه تعطیل، بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید. اصناف با تعطیل كردن مغازه های خود، نسبت به میزان قانون مالیات مستقیم اصناف، توسط دولت اعتراض دارند.
به گزارش منابع خبری، این اعتراضات امروز (پنجشنبه) نیز ادامه داشت و اعتصاب بازاریان به بخش های دیگر سرایت کرد؛ که نتیجتا جمعی از بازاریان دیگر، در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت، دست از کار کشیدند.
دامنه اعتصاب بازاريان به تبريز هم كشيده شد
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــر، روز چهارشنبه در تبريز بخشي از بازاريان فروش پلاستيك و بازاريان قسمت لوازم خانگي و ساير رسته ها دراعتراض به مالياتهاي وضع شده توسط دولت كودتا مغازه هاي خود را تعطيل كردند .مسئله افزايش مالياتها بازاريان تهران و ساير شهرستانها را به اعتراض و تعطيلي مغازه ها و اداشته است.
عقب نشینی دولت در پی اعتصاب بازار
نايب رييس شوراي اصناف كشور: ماليات70 درصد ديگر وجود ندارد
در پی اعتصاب روزهای اخير در بازار، ممبيني، رئیس شورای اصناف اظهار داشت: برابر آنچه ما مذاكره كرديم ماليات70 درصد ديگر وجود ندارد و قرار بود تا رييس سازمان امور مالياتي نيز در اجلاس روز گذشته شوراي اصناف حضور يابد و اين اطمينان را به ما بدهد كه نظر آنها با نظر ما يكي است.
ممنوعیت پرواز شمار دیگری از هواپیماهای ایران ایر به اروپا
کمیسیون اروپا پرواز نزدیک به دوسوم از هواپیماهای متعلق به شرکت ایران ایر به کشور های اروپایی را ممنوع اعلام کرده است. در تازه ترین فهرستی که روز گذشته کمیسیون اروپا از هواپیماهای شرکت ایران ایر منتشر کرد هواپیماهای ایربوس A320 و بوئینگ 727 و747 متعلق به این شرکت حق پرواز به کشور های اروپایی را ندارند.
هلن کرنس، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت تصمیم ممنوعیت پرواز این هواپیماهای ایرانی در اروپا با درنظرداشت شرایط بازرسی ایمنی اتخاذ شده است. وی با رد این موضوع که ممنوعیت های تازه با تحریم های اتخاذ شده بین المللی علیه ایران مرتبط هستند به خبرگزاری فرانسه گفت: " در این اقدام ما فقط معیار های ایمنی را مد نظر داریم و بازرسی های ما در سطح بسیار بالای تکنیکی برای تضمین معیار های ایمنی پرواز ها صورت می گیرد."
گفته میشود بین 10 تا 15 هواپیمای شرکت ایران ایر مشمول این ممنوعیت ها شده اند.

تیم ملی فوتبال آلمان از صعود به فینال باز ماند
تیم ملی فوتبال آلمان که در دیدارهای پیشین خود با برتری کامل انگلیس و آرژانتین را از سر راه برداشته بود، در دور نیمه‌نهایی یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد و از صعود به فینال باز ماند. واکنش تایمز و گاردین به این ناکامی.
تایمز (The Times): «آنکه فقط به ضدحمله بسنده‌می‌کند، خود در نهایت قربانی ضدحمله خواهد شد. یواخیم لوو، سرمربی آلمان، به‌حق مورد ستایش قرار گرفت که بهترین فوتبال را در جام جهانی ۲۰۱۰ ارائه کرده، اما در مقابل اسپانیا که در مقایسه با حریفان پیشین آلمان، یعنی آرژانتین و انگلیس، سبکی دیگر دارد، لوو و شاگردانش نتوانستد بدیلی موثر بیابند و سرانجام هزینه‌ی گزافی برای این ناتوانی پرداختند.»
گاردین (The Guardian): «اسپانیا با تکرار موفقیتش فصل تازه‌ای از تاریخ فوتبال را رقم زده. این تیم به فینال مسابقات راه یافته و رمز درخشش و کامیابی را پیدا کرده است.»
    مجید توکلی، نامه ای از  زندان

سالگرد 18 تیر ماه (حمله به کوی دانشگاه در سال 78)

یازدهمین 18 تیرمان رسید و دردمان درمان نشده، یازدهمین 18 تیرمان رسید و شمع هایمان همچنان می سوزند، آنگاه که آزادی ها در خطر فتنه قتل های زنجیره ای توطعه توقیف روزنامه ها قرار گرفت؛ دانشجویان چون همیشه در خط مقدم استبداد ستیزی ایستادند اما افسوس که دست جنایت در کوی دانشگاه فجایع چنان به بار آورد.
خیانت به تاریخ آزادی خواهی و مبارزات ملی پایانی بر دموکراسی و رسیدن به بن بست این جمهوری بود، دانشگاه میدان تاخت و تاز سر سپرده گان و خشونت طلبان شد که نه تنها حرمت دانشگاه را شکستند که حریم اتاق امن دانشجو را با شکستن درب ها هتک کردند.هر چه بود شکستند و به آتش کشیدن و دانشجویان بی دفاع را هدف باتوم و چماق و گلوله قرار دادند و در حالی که ادعای دفاع از رهبری و دین داشتند یاران دبستانی مان را از بام پنجره های خوابگاه ها پرت کردند و شب های خون بار و روزهای پر درد را رقم زدند.

چهارشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۹

   فریدون مشیری    

زبان آتش
زبان آتش و آهن زبان قهر چنگیزی ست
زبان خشم و خونریزی ست /
بیا، بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید
فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید...
تو از آیین انسانی چه می دانی؟
اگر جان را خدا داده ست
چرا باید تو بستانی؟ / چرا باید که با یک لحظه غفلت، این برادر را /
به خاک و خون بغلطانی؟

  دادگاه تجدید نظر
«کيوان صميمي» به 6 سال حبس و 15 سال محروميت از
   فعاليت‌هاي سياسي محکوم شد


شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران راي خود درباره «کيوان صميمي بهبهاني» را اعلام کرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران پيشتر متهم را به استناد مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامي مجموعا به 6 سال حبس و به استناد ماده 19 قانون ياد شده به محروميت مادام العمر از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي محکوم کرده بود.
شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ضمن تاييد مدت حبس محکوم، محروميت وي از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را به 15 سال کاهش داد.



جام جهانی فوتبال

هلند با غلبه بر اروگوئه فيناليست شد

کاپیتان هلند
 تيم ملي فوتبال هلند با برتري 3 بر 2 مقابل اروگوئه جواز حضور در ديدار پاياني جام جهاني 2010 را به دست آورد.
اين ديدار سه شنبه شب در ورزشگاه گرين پوينت شهر كيپ تاون آغاز شد و نارنجي پوشان هلند با برتري برابر حريف خود راهي فينال شدند.
هلند در نيمه نخست با گل دقيقه 18 جيوواني ون برونكهورست كه از فاصله اي دور به ثمر رسيد از حريف خود پيش افتاد؛ اما ديگو فورلان در دقيقه 41 پاسخ گل زيباي كاپيتان هلند را داد و از پشت محوطه جريمه با شوتي سركش دروازه حريف را گشود تا نيمه اول به تساوي بكشد.
در نيمه دوم نيز بازي متعادل پيش مي رفت اما وسلي اسنايدر در دقيقه 70 با شوتي از پشت محوطه جريمه گل دوم هلند را به ثمر رساند تا بخت شاگردان فان مارويك براي پيروزي افزايش يابد.
اروگوئه براي جبران گل خورده بازي را ادامه داد اما باز هم اين هلند بود كه به گل رسيد و آرين روبن در دقيقه 73 با ضربه سر سومين گل نارنجي پوشان را وارد دروازه حريف كرد.
در حالي كه همه منتظر پايان بازي با نتيجه 3 بر يك بودند؛ اروگوئه در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده توسط ماكسيميليانو پريرا به گل رسيد تا آخرين لحظات بازي با هيجاني بسيار بالا برگذار شود اما فرصت براي زدن گل سوم آبي پوشان كافي نبود و هلند 3 بر 2 پيروز شد و پس از سال ها جواز حضور در فينال را به دست آورد تا اميدوار باشد كه براي نخستين بار قهرمان جهان شود.
ايرماتوف از ازبكستان قضاوت اين ديدار پربرخورد را برعهده داشت، وي به پريرا و كاكرس از اروگوئه و اسنايدر، بولاهروز و فان بومل از هلند اخطار داد.
ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي (چهارشنبه) بين تيم هاي آلمان و اسپانيا برگذار خواهد شد.
تعطیلی در بازار بزرگ تهران و عقب نشینی دولت
روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۸۹ بازار بزرگ تهران شاهد تعطیلی و بسته شدن بسیاری از واحد‌های صنفی بود.

به گزارش ایسنا‌، اکثر واحدهای صنفی از جمله صنف طلافروش، سراج، نساج و پارچه فروش در اعتراض به عدم توافق سازمان امور مالياتي و اصناف در زمينه ماليات عملكرد سال ‌٨٨، واحدهاي صنفي خود را بستند.
به گفته رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي : " بسياري از مغازه‌ها به دليل ناتواني از پرداخت اجاره‌هاي خود به تعطيلي روي آورده‌اند و مرجوعي دارند با اين حال سازمان امور مالياتي بدون كمترين توجه به اين مساله زبان زور را به كار گرفته و اصناف را تحت فشار قرار داده است. "
عقب نشینی دولت درپی اعتراض بازاریان
به گزارش ‌آفتاب مسئولان وزارتخانه بازرگانی و اقصاد و همچنین اصناف در یک جلسه مشترک در روز سه‌شنبه به توافق رسیده و بر مبنای آن، افزایش ۷۰ درصدی مالیات اصناف منتفی اعلام شده است.
بر اساس این گزارش محمد علی ضیغمی‌‌، معاون وزیر بازرگانی گفت : " افزایش ۷۰ درصدی مالیات اصناف منتفی شده و تنها یک اشتباه در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه بوده است."
ورزش دسته جمعی زنان در شهر
شرکت زنان در ورزش حرفه‌ای به تدریج در حال افزایش است. از نظر شرعي ورزش بانوان يك امر مباحي است (اصل بر مباح بودن ورزش است مگر در موارد جزئي) يعني اگر زن اقدام به ورزش كرد از نظر شرعي كار حرام يا مكروهي انجام نداده است و از طرفي كار واجب يا مستحبي هم انجام نداده است.