به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۸

ترکیه می‌گوید نفتکش سرگردان ایرانی در مسیر لبنان است

نفتکش آدریان دریا در حال ترک آبراه جبل‌الطارق در ۱۸ اوت امسال
همزمان با انتشار گزارش‌هایی در مورد تغییر مسیر ثبت‌شده نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱»، به بندر اسکندرون ترکیه، وزیر خارجه این کشور می‌گوید این ابرنفتکش نه در مسیر اسکندرون که در مسیر لبنان است.

حزب چپ سوئد نماینده ایرانی‌تبار خود را اخراج کرد

«آمنه کاکاباوه»
دبیرکل حزب چپ سوئد: به دلیل اینکه اظهارات اسلام‌‌ستیزانه کاکاباوه آسیب زیادی به سیاست های حزب وارد کرده، 
تصمیم به اخراج وی گرفتیم.

جشنواره رنگ‌ها در عروسی بختیاری (عکس)


جمعه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۸

گرتا تونبرگ در نیویورک خطاب به ترامپ:

به توصیه‌‌های علمی گوش کنید! 
گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست بعد از دو هفته سفر پرمخاطره به نیویورک رسید. او گفت که "جنگ بشر با طبیعت باید متوقف شود". این نوجوان ۱۶ ساله سوئدی به ترامپ پیشنهاد کرد که به توصیه‌های علمی گوش کند.

كنسرت اصفهانيها در أصفهان

 با شركت پنج خواننده أصفهاني
اصفهان، ای اصفهان، ای اصفهان

آمریکا حامیان مالی نیروی قدس سپاه و حماس را تحریم کرد

استقبال مایک پمپئو
همزمان با دور دیگری از تحریم ایالات متحده علیه حامیان مالی نیروی قدس سپاه پاسداران و حماس، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید به فشار بر جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به آن برای جلوگیری از گسترش اقدامات تروریستی ادامه می‌دهد.

بیانیه‌‌ی کانون نویسندگان ایران درباره‌ی بازداشت گیتی پورفاضل

تشدید سرکوب آزادی بیان
به‌تازگی گیتی پورفاضل نویسنده، حقوقدان و عضو کانون نویسندگان ایران در شرایطی مبهم بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است. پیش از این اتفاق او و چند تن از شهروندان نامه‌ا‌‌ی سرگشاده‌ حاوی خواست‌های سیاسی منتشر کرده بودند. تا امروز چند تن از امضاکنندگان آن نامه از جمله گیتی پورفاضل بازداشت شده‌اند.

بریتانیا: اعتراض عمومی به تصمیم جانسون در مورد تعطیلی پارلمان

اعتراض علیه تعطیلی پارلمان بریتانیا
در بریتانیا، بیش از یک میلیون نفر از شهروندان مخالف با تصمیم بوریس جانسون مبنی بر تعلیق پارلمان، دادخواستی علیه این تصمیم امضا کردند. آن‌ها این اقدام را «کودتا» می‌خوانند. هزاران نفر نیز در مخالفت با این تصمیم به خیابان‌ها آمدند.

پنجشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۸

آزادی محمد علی نجفی با وثیقۀ یک میلیارد تومانی

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی نجفی، درباره انگیزه قتل گفت: 
تا جایی که از شهردار سابق تهران شناخت دارم این اختلاف بیشتر خانوادگی بوده است.
محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران، سه ماه بعد از قتل همسرش میترا استاد، با وثیقه‌ای به ارزش یک میلیارد تومان از زندان بیرون آمد. او قبلاً با توسل به رضایت اولیاء دم از حکم قصاص نجات یافته بود.

ضرب و شتم و دستگیری خواننده معترض تبعیدی گیسو شاکری در سوئد

معترضان ایرانی بازداشت شده علیه سفر محمد جواد ظریف به سوئد آزاد شدند
تعدادی از ایرانیان مقیم سوئد که با تجمع در مقابل پارلمان این کشور به سفر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، و همچنین نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کرده و در بازداشت بودند آزاد شدند.

نیویورک‌تایمز: حملات سایبری آمریکا ردگیری نفتکش‌ها توسط ایران را مختل کرده‌است

این عکس از ۲۱ ژوئیه یک قایق سپاه پاسداران را در نزدیک نفتکش بریتانیایی نشان می‌دهد
روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های ارشد دولت آمریکا که نامشان فاش نشده می‌گوید حملات سایبری مخفیانه، ظرفیت‌ها و توانایی‌های سپاه پاسداران در ردگیری نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران را مختل کرده‌است.

ابراز نگرانی سازمان ملل از تنش‌های تازه در عراق؛ آمریکا تهران را متهم کرد

جاناتان کوهن 
جانشین سفیر آمریکا در سازمان ملل بار دیگر خواستار توقف فعالیت شبه‌نظامیان شیعه عراق شد و ایران را «حامی اقدامات بی‌ثبات‌کننده» آن‌ها نامید. نماینده ملل متحد در عراق در مورد تنش‌های تازه در این کشور ابراز نگرانی کرده‌است.

۳ شغل پردرآمد و کم دردسر در ایران

جا به جایی معلمان کنکور با آمبولانس!
سلامت نیوز: «عده‌ای از معلمان کنکور به آمبولانس پول می‌دهند که آن‌ها را از خط ویژه از کلاسی به کلاس دیگر برسانند». این اظهارنظر جنجالی علی عبدالعالی، استاد دانشگاه باعث شد بار دیگر موضوع درآمد هنگفت برخی شغل ها به بحث داغ فضای مجازی و رسانه‌ای تبدیل شود.

شکست سارا و دارای ایرانی با ورود سارا و دارای چینی به بازار

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت‌افزار ایران در گفتگو با خبرگزارى تسنيم، از شكست "کاراکترهای سارا و دارا" بخاطر ورود اقلام چینی کم کیفیت با طرح این دو کاراکتر سخن گفت.

چهارشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۸

جمهوری اسلامی ایران : بزرگترین زندان جهان برای روزنامه‌نگاران زن است

گزارش‌گران بدون مرز (RSF) در باره موج تازه‌ای از احضار و بازداشت روزنام‌‌نگاران و شهروند‌-خبرنگاران زن هشدار می‌دهد. با ۱۰ زندانی جمهوری اسلامی ایران امروز بزرگترین زندان جهان برای زنان روزنامه‌نگار و شهروند-خبرنگار است.
رضا معینی مسوول دفتر ایران و افغانستان گزارش‌گران بدون مرز در این باره می‌گوید 
« ایران که بیش از این یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای روزنامه نگاران بود، امروز به بزرگترین زندان جهان برای فعال رسانه‌ای زن تبدیل شده است. ما گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در ایران را فرا می‌خوانیم که به فوریت برای آزادی این زندانیان و وضعیت فاجعه‌بار آزادی رسانه‌ها در ایران اقدام کند.»

یک مخالف حجاب اجباری در ایران «به ۲۴ سال زندان محکوم شد»

صبا کرد افشاری
وکیل صبا کرد افشاری می گوید این فعال حقوق زنان و از مخالفان حجاب اجباری در دادگاه انقلاب از جمله به اتهام تشویق به فساد و فحشا، در مجموع به ۲۴ سال زندان محکوم شده است.

دادگاه ۹ کارگر هفت تپه را به حبس و شلاق محکوم کرد

 دادگاه بدوی ۹ کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در شوش را به هشت ماه حبس تعزیری و سی ضربه شلاق محکوم کرد اما این احکام را چهار سال به حال تعلیق در آورد. یک کارگر دیگر این کارخانه هم تبرئه شده است. دادگاه این کارگران ۲۳ مردادماه برگذار شده بود. در آن زمان سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه اعلام کرد در این دادگاه ۱۴ نفر محاکمه خواهند شد.

حمایت بریژیت باردو ستاره‌ی سینمای جهان از معترضان علیه تزریق اسید به سگ‌های تهران

حمایت بریژیت باردو ستاره‌ی سینمای جهان از معترضان علیه تزریق اسید به سگ‌های تهران
-بیش از ۱۴۰ هزار نفر تومار کارزار «پایان دادن به کشتار جمعی سگ‌های بی‌پناه»را امضا کرده‌اند که خطاب به مسئولان محیط زیست استان تهران و شهرداری پایتخت همزمان با انتشار ویدئوی کشتار بی‌رحمانه‌ سگ‌های بی‌سرپرست تهیه شده است.

چه‌طور به کشتار سگ‌ها اعتراض کنیم؟

با گذشت سه روز از تجمع فعالان حقوق حیوانات در برابر ساختمان مرکزی شهرداری تهران، هنوز واکنش‌ها به ضرب و شتم و دستگیری تجمع کنندگان ادامه دارد. با وجود تداوم اعتراض‌ها به برخورد پلیس و نیروهای لباس شخصی با تجمع کنندگان، «حسین رحیمی»، فرمانده نیروی انتظامی پایتخت وعده دستگیری منتشرکنندگان تصاویر سگ‌کشی به اتهام «جریحه‌دار کردن افکار عمومی» را داده است. این تجمع بعد از آن برگذار شد که تصاویر کشتار سگ‌ها در پناهگاه نگه‎داری حیوانات بی‌سرپرست «کهریزگ» در حاشیه شهر تهران در فضای مجازی منتشر شد.

پایان اجلاس گروه هفت:

دستاوردهای سیاسی یا تبلیغات رسانه‌ای؟
در بیاریتز، امانوئل ماکرون تلاش کرد تا به هر ترتیب رابطه خوبی را با دونالد ترامپ حفظ کند
اجلاس سران گروه هفت که با یک پیام تلویزیونی کوتاه امانوئل ماکرون آغاز شده بود، با مصاحبۀ مفصل او با تلویزیون دولتی فرانسه عملاً پایان یافت. قبل از این مصاحبه، رئیس‌جمهوری فرانسه همراه با دونالد ترامپ یک نشست خبری مشترک برگزار کرد. در واقع تصویر رسانه‌ای اجلاس امسال، تماماً تحت تأثیر ترامپ و ماکرون قرار داشت.

واکنش‌های تند داخلی به پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا

خامنه ای: هیچ ایرانی غیرتمند و با‌شعوری نمی‌رود با این دولت کنونی آمریکا مذاکره کند».
کیهان: به قول خودتان، مگر دیوانه شده‌ایم؟
ایران اینترنشنال - همزمان با طرح پیشنهاد مذاکره مستقیم حسن روحانی و دونالد ترامپ، روسای‌ دولت ایران و آمریکا، شخصیت‌های سیاسی و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به این موضوع واکنش نشان دادند. روحانی روز دوشنبه چهارم شهریور‌ماه، در سخنرانی درباره دستاوردهای دولت، اعلام کرد حاضر است «برای منافع ملی» با هر کسی دیدار و مذاکره کند. ترامپ نیز در نشست گروه هفت، در واکنش به پیشنهاد فرانسه گفت «در شرایط درست» حاضر به مذاکره و دیدار با روحانی است.

هشدار نتانیاهو به حسن نصرالله و قاسم سلیمانی:

مواظب اعمال خود باشید
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، پنجم شهریورماه، به حزب‌الله لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هشدار داد که «مواظب گفتار و کردار» خود باشند.

سه‌شنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۸

پرزیدنت ترامپ در پایان نشست گروه هفت:

اگر شرایط مناسب باشد، با رئیس جمهوری ایران ملاقات می‌کنم
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید اگر شرایط مناسب باشد، او با ملاقات رئیس جمهوری ایران موافقت خواهد کرد. پرزیدنت دونالد ترامپ در پایان نشست گروه هفت به همراه رئیس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنانش به توافق پیشین ایران اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی بزرگترین دولت حامی تروریسم است و باید این رفتار خود را تغییر بدهد. وی افزود: ایران وضعیت بالقوه خوبی دارد. ما خواهان تغییر رژیم نیستیم... ما می‌خواهیم موشک بالستیک و هسته‌ای نداشته باشند.

روزی 1.78 پزشک از ایران مهاجرت می‌کنند

رئیس بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق در مراسم افتتاحیه کنگره تازه‌های قلب و عروق، در برج میلاد تهران گفت که سالانه 350 پزشک عمومی و 300 پزشک متخصص از ایران مهاجرت می‌کنند. این رقم معادل خروج 1.78 پزشک در روز از ایران است.

سعید ملک پور: هیچ کس از خروجم از ایران خبر نداشت

براساس گزارشهای رسیده به بی‌بی‌سی فارسی، فرهاد سلمانپور از دوستان سعید ملک پور چهارشنبه ۳۰ مردادماه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و در حال حاضر در زندان اوین است. 
سعید ملک‌پور که بعد از یازده سال زندان اواسط مردادماه در دوران مرخصی از ایران خارج و به کانادا رفت، با اشاره به خبر بازداشت آقای سلمانپور گفت: "هیچ کس از خروج من از ایران خبر نداشت، گویا او به اتهام فراری دادن من بازداشت شده، اما حتی مادر و برادرم در ایران نیز خبر نداشتند و با آنها که خداحافظی کردم گفتم به زندان بر می‌گردم."

٨۵ درصد واردات تخم قزل‌آلای کشور در انحصار یک شرکت فرانسوی

٨۵ درصد واردات تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا در انحصار یک شرکت فرانسوی است. انحصار واردات این نهاده مهم شیلاتی مشکلاتی را به همراه داشته است. کارشناسان مهمترین این مشکلات را نگرانی از روزی عنوان می‌کنند که به هر دلیلی شرکت فرانسوی دیگر حاضر به همکاری با ایران نباشد که نتیجه آن نابودی صنعت قزل‌آلای کشور است. دیگر مشکل مهم مطرح شده از سوی کارشناسان، ترس تولیدکنندگان از گزارش بیماری‌ های ناشی از تخم چشم زده وارداتی است تا مبادا انحصار گران از فروش تخم چشم زده ماهی به آن‌ها امتناع کنند.

دوشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۹۸

بازداشت و بی خبری از گیتی پورفاضل،

امضاکننده بیانیه نه به جمهوری اسلامی
گیتی پورفاضل، وکیل، حقوقدان و یکی دیگر از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ کنشگر زن برای استعفای خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی بازداشت شد.

رویترز: کاخ سفید در جریان سفر وزیر خارجه ایران به محل نشست گروه هفت قرار نداشت؛

واکنش پرزیدنت ترامپ 
ملاقات ظریف با رییس جمهور و وزیر خارجۀ فرانسه در حاشیه اجلاس گروه هفت 

نظرات رسمی جبهه ملّی ایران در گفت‌وگو با دکترحسین موسویان

 رئیس شورای مرکزی جبهه ملّی ایران درباره دریاچه مازندران.
دکترموسویان: کنوانسیون دریاچه مازندران بسیار حساس است، زیرا مسئله‌ای است که به تمامیت ارضی ایران و 
حفظ آب و خاک ایران بر می‌گردد.

یکی از خبرنگاران تیم رسانه‌ای جواد ظریف در سوئد پناهنده شد

امیر توحید فاضل در جریان سفر ظریف به نروژ، درخواست پناهندگی کرد 
منابع خبری ایران، روز یکشنبه 25 اوت از پناهنده شدن یکی از خبرنگاران همراه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفر اخیرش به سوئد خبر دادند. روزنامه کیهان نزدیک به اصولگرایان در این باره نوشت، «در پی پناهندگی یک خبرنگار در جریان سفر اروپایی وزیر خارجه، محافل مدعی اصلاح‌طلبی، خبرنگار متبوع طیف خود را اصولگرا جا زدند».

مکرون: رهبران گروه ۷ برای پیام رساندن به ایران «مأموریت رسمی به من ندادند»

نشست سران گروه ۷  

الگوی پیشنهادی فائزه هاشمی:

تحول در جمهوری اسلامی از جنس گورباچف 
فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی
فائزه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای در پاسخ به این که «شما نه اصلاح‌طلبان را تاييد مي‌کنيد و نه اصولگرايان را. پس چه بايد کرد؟» گفت: 
تحول جدي! خوش‌بينانه‌ترين وضعيت مي‌تواند تکرار شرايط شوروي باشد که گورباچف به‌عنوان رئيس‌جمهور و رهبر حزب حاکم، همين شرايط در کشورش را تشخيص داد و با شجاعت وارد اجرايي کردن اين تحول شد.

آیا فضا دارد عوض می شود؟ حسن بهگر

حسن بهگر 
شنیده بودیم که پول آدمی را می رقصاند اما باور نمی کردیم آیات عظام و روحانیان که با عالم غیب امام زمان مرتبطند و در عوالم روحانی بسر می برند نیز با پول اینطور قر بدهند که الحمدالله دیدیم و فهمیدیم که حضرات آب نمی دیدند وگرنه شناگران قابلی هستند و ما نمی دانستیم. پس از چهل سال غارت ملت و ساختن کاخ های رفیع از دسترنج کوخ نشینان، اکنون که فساد و دزدی همچون شپش از سرو روی آیات بالا می رود، به همدیگر هزار اتهام میزنند تا وانمود کنند که فضای جدیدی پدید آمده. این جمهوری اسلامی دیگر آن جمهوری اسلامی سابق نیست (چنان که آن شریف امامی در سربزنگاه انقلاب، شریف امامی سابق نبود).

گزارشی از آخرین وضعیت فرنگیس مظلوم در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین علیرغم گذشت بیش از یک ماه از بازداشت، کماکان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در بلاتکلیفی به سر می برد. فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. علیرغم پیگیری های مکرر خانواده وی تاکنون پاسخ روشنی در ارتباط با وضعیت پرونده و دلایل بازداشت خانم مظلوم داده نشده است.

یکشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۸

اسرائیل به پایگاه پهپادهای انتحاری ایران در حومه دمشق حمله کرد

اسرائیل می‌گوید جنگنده‌های این کشور به مواضع نظامی نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان شیعه مورد جمهوری اسلامی در حومه دمشق حمله کرده است. ارتش اسرائیل حوالی نیمه شب شنبه دوم شهریور با اعلام این خبر گفت که این حمله مانع از عملیات پهپادهای انتحاری نیروی قدس سپاه پاسداران شده است.

الهه امیرانتظام عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران

در آیین نخستین سالروز درگذشت فرزین مخبر:
«آیین‌های سوگواری را تبدیل به فرصتی برای همبستگی روی اصول مکتب مصدق کنیم».

«در زمانه‌ای که خودشیفتگی‌ها میان نیروهای سیاسی عارض شده فروتنی فرزین مخبر می‌تواند درس‌آموز باشد.»

مرضیه امیری، خبرنگار، به ده سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد

مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه شرق که اردیبهشت امسال در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت شد، به ده سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است. سمیرا امیری، ‌خواهر مرضیه امیری، روز شنبه ضمن تأیید این خبر در توئیتر خود نوشت که در صورت تأیید حکم در دادگاه تجدیدنظر، شش سال از این حکم زندان قابل اجرا خواهد بود.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا:

 اختلافات غرب درباره برجام بازی کردن در زمین آیت‌الله‌های ایران است
در آستانه نشست گروه ۷،دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، از هفت قدرت اقتصادی جهان خواست یک بار دیگر تلاش کنند که درباره ایران به زبانی مشترک برسند. آقای توسک روز شنبه در شهر بیاریتس فرانسه، محل برگزاری نشست گروه ۷، با اشاره به اینکه اقدام آمریکا در خروج از برجام «هیچ دستاورد مثبتی نداشت» گفت: «اختلافات جهان غرب در این مورد بازی کردن در زمین آیت‌الله‌های ایران و همچنین روسیه و چین است».

برایان هوک روز تولد «ستار بهشتی» را روز دوستی میان مردم ایران و آمریکا نامید

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در سالروز تولد «ستار بهشتی» کارگر منتقدی که توسط رژیم ایران کشته شد، از او یاد کرد و روز تولد او را به عنوان «روز دوستی میان مردم ایران و آمریکا» به رسمیت شناخت.

کشتی سرگردان

«مقصد جدید» آدریان دریا: بندر مرسین در ترکیه
خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح شنبه، دوم شهریورماه، خبر داد که ابرنفتکش حامل نفت ایران، آدریان دریا ۱، در حال حاضر به سمت بندر مرسین در جنوب ترکیه در حرکت است. مرسین شهری بندری در جنوب ترکیه است و محل یک ترمینال نفت.

برای «کیومرث مرزبان»، طنز نویس حکم ۲۳ سال و ۹ ماه حبس صادر شد

وکیل مدافع کیومرث مرزبان، طنز نویس ایرانی از صدور حکم سنگین ۲۳ سال زندان و اعتراض به این حکم برای موکلش خبر داد.

ترامپ: آزمایش موشکی کره شمالی ناقض مذاکرات نیست

" مرد موشکی کوچک"
"کیم" آزمایش موشکی را دوست دارد!
"دونالد ترامپ" بامداد امروز (شنبه) در واکنش به آزمایش‌های موشکی مستمر کره شمالی در ماه گذشته که آخرین نمونه آن در بامداد امروز- شنبه- صورت گرفت، این آزمایش‌ها را ناقض مذاکرات دوجانبه دو کشور درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی ندانست.

ضرب شست اسرائیل و سکوت جمهوری اسلامی

مجتبی احمدی - شبکه بیان
دامنه حملات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی گسترش یافته و حالا جنگنده‌های اف ۳۵ این کشور به دورترین نقاط عراق می‌روند و پایگاه‌های نظامی رژیم ایران را با بمب‌های هوشمند شخم می‌زنند.

شنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۸

گروه رستاک - مندیر


دکتر حسین موسویان :

 بهرام نمازی برای استقلال و آزادی و راه مصدق شعله آتش بود
به نام ایران و به نام آزادی 

وزارت اطلاعات دستگیری ۱۴ فعال مدنی در مشهد را تایید کرد

امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت‌الله خامنه‌ای به 'براندازی' متهم شدند
اداره کل اطلاعات استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای تایید کرد که ۱۴ فعال مدنی در این استان دستگیر شده‌اند. هم‌زمان معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان نیز ارتباط این دستگیری‌ها با نامه تقاضای استعفای خامنه‌ای را رد کرد.

نامه گوهر عشقی به پرزیدنت ترامپ:

اول شهریور روز تولد ستار را، روز دوستی میان مردم ایران با مردم آمریکا
اسم گذاری کنید.
گوهر عشقی مادر ستار بهشتی که زیر شکنجه در زندان کشته شد، در نامه ای به پرزیدنت ترامپ از وی درخواست کرد که روز اول شهریور را که روز تولد ستار  است، به نام «روز دوستی میان مردم ایران با مردم آمریکا» اسم گذاری کند.

سگ‌ها، آدم‌ها و شهرداری‌ها، س.اقبال

منظره‌ای آشنا در مهرشهر کرج
سگ‌ها دوباره خبرساز شدند، نه خودشان، بلکه کشتارشان. اعتراض شد، شهرداری تهران از خود واکنش نشان داد و مسئولیت را از سر خود واکرد. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران چنین گفت: «بی شک به هیچ پیمانکار و مسئولی اجازه نمی‌دهیم، بر خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی با خلایق خدا برخورد کند و پیمانکاری که سابقه خطایی بزرگ داشت، خلع ید شد و با مسئولان و مسببان برخورد قاطع شد.»

مکرون: از اجلاس "جی هفت" انتظار زیادی نداشته باشید

در آستانه اجلاس "جی‌ هفت" رئیس‌جمهور فرانسه گفته است رهبران هفت کشور صنعتی جهان ممکن است به موضع مشترکی دست پیدا نکنند و این اجلاس بیانیه نهایی نداشته باشد. فرانسه از شنبه، دوم شهریور میزبان اجلاس "جی هفت" است.

مگر دوباره انتخابات است؟ رضا شکری

انتخابات: آیا میزان رأی ملت است؟
دوم اسفند سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران برگذارخواهد شد.
انتخابات مجلس در ایران با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان تفاوت‌های قابل تأملی دارد زیرا این دو انتخابات وابستگی زیادی به شرایط کلی کشور دارند و اثر جریان‌های محلی معمولاً در یک روند کلی حل شده و به تعادل می‌رسند. اما انتخابات مجلس به جز وابستگی به شرایط سیاسی کشور از رقابت میان اقوام، طوایف، خانواده‌های صاحب نفوذ و مناسبات میان چهره‌ها و باندهای قدرت محلی تأثیر می‌پذیرد. این تفاوت باعث می‌شود گاهی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مناطقی از ایران مسیری متفاوت از فضای سیاسی را طی کند. به طور مثال وقتی شهروندان نسبت به انتخابات بی‌میل و بی‌تفاوت هستند در بعضی مناطق آمار مشارکت بالاتر از میانگین مشارکت در کل ایران می‌شود. یا وقتی آرای ایرانیان روی یک جریان سیاسی یا یک نامزد خاص متمرکز شده، در برخی استانها، شهرها یا روستاها رفتار معکوسی دیده می‌شود.

جمعه، شهریور ۰۱، ۱۳۹۸

در یادبود شادروان فرزین مخبر

سخنرانی دکتر حسین موسویان رئیس هیأت اجرایی جبهه ملی

در دام‌چاله‌‌ توهم خویش، منوچهر صالحی

 منوچهر صالحی
در برخی از سایت‌ها نوشتاری از دوست دوران کنفدراسیون خود آقای دکتر کاظم کردوانی با عنوان «دام‌چاله‌ی تبدیل شدن به زائده‌ی سیاست خارجی دولت‌های بیگانه»[1] را خواندم، نوشته‌ای که خوب و متین است و آشکار می‌سازد چگونه آدم‌هائی برای آن که خود را به‌ مثابه «اپوزیسیون» مطرح کنند، از یک‌سو با گرفتن کمک‌های مالی از دولت‌های مختلفی که مخالف جمهوری اسلامی هستند، می‌کوشند به «سازمان» و یا «شخصیت سیاسی» بدل شوند و از سوی دیگر کارشان شده است تبلیغ سیاست‌های ضد ایرانی دولت‌های ایالات متحده آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر دشمنان منطقه‌ای ایران اسلامی. تا آن‌جا که می‌دانم حتی دولت‌ آلمان نیز با دادن کمک‌های مالی به این و آن فرد و گروه‌های ایرانی سایت‌هائی را برای ایرانیان راه‌اندازی کرده‌ است که به زبان آلمانی و ایرانی می‌کوشند به ما بیاموزند که چرا باید هوادار ارزش‌های غرب بود و از اسرائیل دفاع کرد.