به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۹

در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه گذشت؟

 یورونیوز - اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده روز سه‌شنبه با حضور جو بایدن، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و رئیس جمهوری حال حاضر این کشور برگزار شد. در این مناظره انتخاباتی موضوعاتی نظیر جایگزین قاضی درگذشته دیوان عالی آمریکا، روث بیدر گینزبرگ، بیمه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه (اوباما کر)، بحران شیوع کرونا و تاثیر اقتصادی آن و واکسن کووید ۱۹، بحران تبعیض نژادی، اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، تغییرات اقلیمی و پذیرش نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به برخورد شدید دو نامزد انتخاباتی منجر شد.

ماجرای ربودن و قتل رییس شهربانی مصدق

 بد سلیقگی تلویزیون 

نقل ماجرای ربودن و قتل سرتیپ افشارطوس همچنان برای مخاطبان جذاب است اما چرا از یک شبکۀ مهجور و کم بیننده و چرا در دقایقی از نیمه شب؟

اختلاف بر سر زبان روسی در جمهوری آذربایجان؛

 بحث بر سر مدرسه‌های روسی‌زبان باعث اختلاف بین مردم جمهوری آذربایجان شده است. خیلی‌ها عقیده دارند که دولت نباید بودجه تدریس به زبان‌های خارجی را تامین کند و مدرسه‌های روسی‌زبان یا باید خصوصی شوند یا به آموزش دوزبانه رو بیاورند.
اما دیگران از کیفیت آموزش در مدرسه‌های روسی‌زبان تمجید می‌کنند و عقیده دارند که این مدرسه‌ها به رشد نظری کودکان کمک می‌کنند و فرصت‌های بیشتری در اختیارشان می‌گذارند.

سه‌شنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۹

دعوای مجری بی بی سی با مهمان آمریکایی بر سر پول ایرانی!

شادا که رنج ما فریاد را به خانه ی بیداد، بُرده است، رضا مقصدی

نگرانی آنگلا مرکل از وضعیت گسترش ویروس کرونا در آلمان

دولت آلمان نسبت به گسترش فزاینده پاندمی هشدار داده است. آنگلا مرکل نگران است که در آلمان نیز وضعیت همانند برخی از کشورهای اروپایی وخیم شود. در فرانسه روزانه بیش از ده هزار نفر ابتلای تازه به کووید۱۹ گزارش می‌شود.

ژولیت گرکو، خواننده بزرگ فرانسوی، درگذشت

بزرگترین نماد زنده ترانه فرانسوی (شانسون) بود. با مرگ او دورانی پرشور و شکوه از موسیقی مردمی فرانسه ورق خورد. ستاره درخشانی که چندین دهه دوستداران موسیقی شانسون را همراهی کرده بود، هنگام مرگ ۹۳ سال داشت.  هر فرانسوی، به ویژه اگر سال‌های جوانی را پشت سر گذاشته باشد، می‌تواند دست‌کم چند ترانه او را از بر زیر لب زمزمه کند: همین هستم که هستم، اگر تصورش را بکنی، از یکشنبه‌ها بیزارم و... تا عاشقانه‌های جسورانه‌ای مانند: لختم کن!

واکنش تند عالی‌ترین مقامات عراق به انتقاد نماینده رهبر ایران از آیت‌الله سیستانی

 یادداشت حسین شریعتمداری نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در روزنامه کیهان در انتقاد از آیت‌الله سیستانی، واکنش تند عالی‌ترین مقام‌های عراق را به دنبال داشته است، از جمله روسای سه قوه و همچنین متحدان نزدیک ایران همچون نوری مالکی. وزیر خارجه ایران هم در توییتی آقای سیستانی را "دژ مستحکم عراق" خوانده است.

اردوغان از ارمنستان خواست 'سرزمین‌های اشغالی' جمهوری آذربایجان را فورا ترک کند

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حمایتی آشکار از جمهوری آذربایجان خواهان پایان "اشغال" منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره‌باغ از سوی ارمنستان شده است. در مقابل ارمنستان ترکیه را به دخالت نظامی مستقیم در حمایت از جمهوری آذربایجان در درگیری‌ها نظامی در قره‌باغ متهم کرده است.

دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۹

اعتراض کانون نویسندگان ایران به زندانی‌شدن سه عضو خود

 
بیانیه‌ی کانون در اعتراض به اجرای حکم زندان رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن
روز شنبه پنجم مهرماه ۱۳۹۹ دو تن از اعضای هیئت دبیران، رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین، و عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، کیوان باژن، برای اجرای احکام خود به زندان اوین منتقل شدند. کانون نویسندگان ایران با انتشار بیانیه‎ای اجرای این احکام را قاطعانه محکوم کرد و خواستار آزادی بی قید و شرط سه عضو خود شد. کانون نویسندگان در این بیانیه ضمن اشاره به «افزایش فشار بر نویسندگان مستقل» و روی آوردن حکومت به «سرکوب هرچه بیشتر آزادی بیان و بازداشت و شکنجه و اعدام معترضان» اعلام کرد که اجرای این احکام را «اقدامی جنایتکارانه و خلاف موازین حقوق بشر می‌داند و آن را محکوم می‌کند».

تکذیب‌ وزارت خارجه، تایید مشاور خامنه‌ای

 به رغم تکذیب‌ وزارت خارجه، مشاور خامنه‌ای دریافت طلا از ونزوئلا در ازای بنزین را تایید کرد د حدود پنج ماه پس از آنکه مقام‌های جمهوری اسلامی دریافت طلا از ونزوئلا در ازای محموله‌های سوختی را تکذیب کردند، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی این خبر را تایید کرد و گفت طلاها با هواپیما به ایران منتقل شد.

پرزیدنت ترامپ یک قاضی زن را برای جانشینی روت گینزبرگ در دیوان عالی معرفی کرد

 
قاضی برت در کنار پرزیدنت ترامپ و بانوی اول
یک هفته پس از درگذشت قاضی روت گینزبرگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گزینه پیشنهادی خود را برای جانشینی او در دیوان عالی ایالات متحده معرفی کرد. 

یکشنبه، مهر ۰۶، ۱۳۹۹

آوازی برای زادروز خسرو آواز ایران

موسیقی هزار ساله: تاریخ نوین سنت‌های موسیقی ایرانی، آرمین امید

عارف قزوینی
در بخش «کتاب و کتاب‌گزاری» به سراغ کتاب «موسیقی هزارساله: تاریخ نوین سنت‌های موسیقی ایران» نوشته‌ی «آن لوکاس» رفتیم. لوکاس با گمراه‌کننده خواندن تکیه بر زبان در پژوهش موسیقی مدعی است که این همپوشانی‌های زبانی صرفاً حاصل اشتراکاتی فرهنگی است که میان موقعیت‌های تاریخی متمایز وجود دارد؛ موقعیت‌هایی که دریافت‌های متفاوتی از موسیقی در آنها جریان داشته است. به جای سنتی پیوسته و یگانه، او در تاریخ ایران‌ «فرهنگ‌های موسیقایی متفاوتی» می‌بیند که در «مقاطع زمانی متفاوتی تسلط یافته‌اند»؛ و نیز «روش‌های متمایز موسیقی‌سازی که متعلق به این فضاهای فرهنگیِ به لحاظ زمانی متمایزند».

طلعت بصاری درگذشت، مینا اسدی

نیازی نمی‌بینم که او را دکتر و استاد و شاعر و پژوهشگر بنامم و شرح اوصاف او را در خطابه‌ای بخوانم. با طلعت بصاری در مدرسه‌ی عالی دختران آشنا شدم. پیش از آنکه به دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری بروم دو سال در آنجا درس خواندم. او استاد بود و من شاگرد. ساده، مهربان و دلداده به انسان بود. بسیار زود جذب او شدم. پس از آن که در رشته‌ی مورد علاقه‌ام پذیرفته شدم، دیگر با او دیداری نداشتم.

نسرین ستوده اعتصاب غذای خود را 'شکست'

 تجمع پارسال مقابل سفارت ایران در فرانسه در اعتراض به بازداشت نسرین ستوده
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر که حدود ۴۴ روز در اعتصاب غذا بوده، خبر داد که خانم ستوده به همراه یک زندانی دیگر به نام رضوانه احمدخان بیگی، اعتصاب غذای خود را شکسته است.

رفیقدوست: دلایلی که موافق یک رئیس جمهور نظامی هستم

 
 محسن رفیقدوست می گوید: الان تمام سپاهی ها سیاست را به خوبی می فهمند، اما نه جزء چپ و نه جزء راست هستند و نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هستند. آنها سپاهی و پیرو رهبری هستند اما سیاست را به خوبی می فهمند.

الکسی ناوالنی از «دوستان گمنام خوش ‌قلب» برای نجات جانش تشکر کرد

 الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف دولت روسیه روز جمعه ۲۵ سپتامبر (۴ مهر) گفت که زندگی خود را مدیون خلبانی است که ماه گذشته هنگامی که داخل هواپیما بی‌هوش شد، فرود اضطراری کرد. همچنین مدیون امدادگرانی است که به گفته وی مسمومیت را تشخیص داده و به او آتروپین تزریق کردند.

مصطفی ادیب نخست‌وزیر لبنان از تشکیل کابینه عذر خواست؛

 نقشه‌های فرانسه پیش نمی‌رود
مصطفی ادیب کمتر از یک ماه برای تشکیل کابینه تلاش کرد اما ناکام ماند
 ساعتی پس از اعلام خبر انصراف مصطفی ادیب از تشکیل کابینه، نزدیکان رئیس جمهوری فرانسه گفتند که استعفای ادیب، نتیجۀ "خیانت جمعی احزاب سیاسی لبنان است". مصطفی ادیب تلاش می‌کرد که به پیروی از پیشنهادات امانوئل ماکرون، کابینه‌ای را با هدف اصلاحات ساختاری تشکیل دهد. اما کسانی که با ابتکارات و نفوذ فزایندۀ فرانسه در لبنان مخالفند، به هر ترتیب با تشکیل دولتی که دلخواه‌شان نباشد مقابله می‌کنند.

درخواست خبرنگاران فرانسوی از رئیس کمیسیون اروپا:

اینقدر از زبان انگلیسی استفاده نکنید 
 روزنامه‌نگاران فرانسوی زبانی که خبرهای اتحادیه اروپا را پوشش می‌دهند معتقدند که مسئولان اروپایی بیش از حد ممکن از زبان انگلیسی در نشست‌ها و ارتباطات خود استفاده می‌کنند. این دسته از خبرنگاران از این مسئله نزد رهبران اتحادیه اروپا گلایه کرده و متذکر شده‌اند که استفاده روز افزون از زبان انگلیسی نوعی «مزیت رقابتی» برای مطبوعات انگلیسی زبان فراهم می‌کند.

شنبه، مهر ۰۵، ۱۳۹۹

فوت ۵ مادر باردار بر اثر کرونا در اصفهان

 وضعیت قرمز و فوق قرمز است هیچ‌گونه تجمعی نباید انجام گیرد 
طاهره چنگیز: شهر خمینی‌شهر الآن مانند مریضی است که بیش از ۴۰ درجه تب دارد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضعیت بیمارستان‌های ما نیز در حالت خوبی قرار ندارد؛ چراکه بسیاری از کادر درمان نیز به بیماری مبتلا شده‌اند و متأسفانه ۵ مادر باردار براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌اند که چهار نفر از آن‌ها در خمینی‌شهر بوده‌اند که این موضوع می‌تواند شاکله‌ی یک زندگی را متلاشی کند و فرزندانی که بدون مادربزرگ می‌شوند.

۴۷ کشور نقض آزادی‌ها در ایران را محکوم و از 'شجاعت مدافعان حقوق بشر' ستایش کردند

 آیت‌الله خامنه‌ای یکی از اعضای هیاتی را به عنوان رئیس قوه قضاییه انتخاب کرده که مسئول اعدام دسته‌جمعی 
زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود

مراسم تحلیف "مخفیانه" رییس جمهوری بلاروس

مخالفان حکومت لوکاشنکو مراسم تحلیف امروز او را رد کرده و آن را "دزدکی" و فاقد اعتبار قانونی توصیف کرده اند.
"الکساندر لوکاشنکو" رییس جمهوری بلاروس امروز (چهارشنبه) در اقدامی غیرمنتظره و از پیش اعلام نشده در کاخ ریاست جمهوری در شهر "مینسک" (پایتخت) مراسم تحلیف برگزار کرد و ششمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

جمعه، مهر ۰۴، ۱۳۹۹

برنامه صفحه آخر با اجرای مهدی فلاحتی

 قتل نوید افکاری به دستور علی خامنه ای و ابراهیم رئیسی انجام شد 

نسرین ستوده از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد

خبرگزاری هرانا – نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی عصر امروز چهارشنبه ۲ مهرماه از بیمارستان طالقانی به زندان اوین بازگردانده شد. به گفته رضا خندان، همسر خانم ستوده، اقدامات درمانی لازم در خصوص وی صورت نگرفته است. خانم ستوده که از تاریخ ۲۱ مرداد طی نامه‌ای از اعتصاب غذای خود خبر داد، پیشتر در تاریخ ۲۹ شهریور در پی مشکل قلبی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد.

تحریم محمود ساداتی قاضی دادگاه نوید افکاری به وسیله آمریکا

نوید افکاری از جمله در دادگاه انقلاب به ریاست ساداتی در شیراز به اعدام محکوم شد

دولت آمریکا از تحریم قاضی صادرکننده حکم اعدام برای نوید افکاری، کشتی گیر ۲۷ ساله ایرانی خبر داده است. 
بر اساس بیانیه وزارت دارایی آمریکا که پنجشنبه منتشر شد، سید محمود ساداتی، قاضی دادگاه انقلاب شیراز در فهرست تحریم های ثانویه ایالات متحده قرار گرفته است.

سرنوشت نامعلوم «۷۰ درصد» از بودجه اختصاصی مبارزه با کرونا در ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی
حدود شش ماه پس از اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی ایران برای مبارزه با کرونا، وزیر بهداشت از دریافت «سهم کوچکی» از آن خبر داد و یک نماینده مجلس نیز گفت برای «مبارزه با فساد»، مجلس درباره این موضوع تحقیق و تفحص می‌کند.

جنجال درباره خودروهای لوکس تحویلی به نمایندگان؛

احمد توکلی خواستار عذرخواهی مجلس از مردم شد

برخی کاربران به تفاوت قیمتی خودروی تحویلی به نمایندگان با خودروی دنا پلاس اتومات موجود در بازار اشاره کرده و نسبت به آن انتقاد کرده اند. 

 در شرایطی که أوضاع اقتصادی کشور در بدترین شرایط ممکن بوده و اکثریت مردم ایران دچار شدید ترین بحران معیشتی دهه های اخیر بوده و نگران تأمین زندگی روزمزه خود هستند، نمایندگان مجلس یازدهم که لقب انقلابی را هم یدک می کشند، اولین گام های رفاهی را برای خود برداشته و ۳۵۰ خودروی لوکس اتوماتیک نو تحویل گرفته اند. أوضاع آنقدر شور است که سر و صدای احمد توکلی که خود نیز از چهره های شاخص اردوگاه اصولگرایان است، بلند شده و طی نامه‌ای خواستار عذرخواهی مجلس از مردم شده است.

در جواب به نوشته آقای زید‌آبادی، ابوالفضل محققی

ابوالفضل محققی
 بشکنی‌ ای قلم،‌ ای دست اگر پیچی از خدمت محرومان سر! - افراشته
یکی از انواع جدید "اصلاح‌طلبان" به نام آقای احمد زیدآبادی در جواب کوتاهی به من که نوشته بودم «آقای زیدآبادی شما نه تنها پنج نفر از رهبران اپوزیسون در خارج بلکه نوید افکاری را هم نمی‌شناسید» جواب داده و در نقش مظلومی که گویا پوستین اصلاح‌طلبی‌شان مورد حمله فردی که «مارکسیست» است! و توان خویشتن‌داری نداشته و گاه و بی‌گاه بر این پوستین بیچاره حمله می‌کند ظاهر شده‌اند.

پنجشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۹

۹۹ سالگی عبدالوهاب شهیدی در روزهای کرونایی

عبدالوهاب شهیدی، خالقی، رهی، تصنیف بیات زند (فیلم)
هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور عصر روز یکم مهرماه با حضور در منزل عبدالوهاب شهیدی تولد نوازنده پیشکسوت عود و خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی ایرانی را تبریک گفتند.

تولد محمدرضا شجریان

اول مهر زادروز خسرو آواز استاد شجریان مبارک

 به دامنت نرسد دست کس که جلوهٔ ناز / تو را به بام فلک برد و نردبان برداشت!

نقاشی از شهاب جعفرنژاد

با حضور از چپ براساس حرکت عقربه ساعت: ه.الف. سایه، ناظری، کلهر، همایون شجریان، زنده یاد پرویز مشکاتیان، لطفی، فریدون مشیری، حسین علیزاده بالای خیال رویایی جمع شدن در زادروز شجریان

دادگاه تجدیدنظر؛ محمد نوری زاد به حبس، شلاق و تبعید محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد حسین آقاسی، وکیل مدافع محمد نوری زاد، فعال مدنی، کارگردان و روزنامه نگار محبوس در زندان اوین از تایید محکومیت موکل خود در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی در بخش دوم پرونده وی خبر داد. آقای نوری زاد مردادماه امسال توسط دادگاه کیفری دو مشهد به ۸ ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق و یک سال تبعید به طبس محکوم شد.

بریتانیا، فرانسه و آلمان سفرای ایران را احضار کردند؛ اعتراض به «بازداشت‌ها و سرکوب سیاسی»

 بریتانیا، آلمان و فرانسه، در اقدامی هماهنگ سفرای ایران در لندن، پاریس و برلین را در اعتراض به بازداشت شهروندان این کشورها و «نحوه رفتار با زندانیان سیاسی»احضار کرده‌اند. روزنامه گاردین چهارشنبه دوم مهر ماه نوشته است که حمید بعیدی‌نژاد،‌ سفیر ایران در لندن، به وزارت خارجه بریتانیا احضار شده است.

«شاهد شکنجه» نوید افکاری به اطلاعات ناجا منتقل شده است

به دنبال ابراز نگرانی فعالان سیاسی از سرنوشت شاهین ناصری، «شاهد شکنجه» نوید افکاری، بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری روز سه شنبه اول مهرماه به نقل از مقامات زندان شیراز گفت که او به «حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی» منتقل شده است.

فرانسه نگرانی خود را دربارۀ سلامت نسرین ستوده به دولت ایران اعلام کرد

 
ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجۀ فرانسه

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجۀ فرانسه، امروز سه شنبه بیست و دو سپتامبر نگرانی خود را دربارۀ سلامتی نسرین ستوده وکیل زندانی ایرانی  اعلام کرد که پس از چهل روز اعتصاب غذا به دلیل نارسایی های قلبی و تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان طالقانی تهران بستری شده است.

عربستان خواستار برخورد با فعالیت های بی ثبات کنندۀ ایران در منطقه و جهان شد

 کابینۀ دولت عربستان در نشست دیروز خود، سه شنبه بیست و دو سپتامبر، که به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، برگزار شد خواستار رویارویی با جمهوری اسلامی ایران و تغییر رفتارهای بی ثبات کنندۀ آن در منطقه شد.

چهارشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۹

سوختگان در آتش به نام مذهب را از ياد نبريم! شیرین سمیعی

 

كتابي از يك بانوي نويسنده انگليسي خواندم و حكايت از دوران جنگهاي داخلي و اشغال يونان بود و نبرد بين گروه كمونيست و گروه راست در آن كشور. درونش از جنايات و وحشي گري هر دو گروه مي خوانيم و از آزار و اذيت و كشت و كشتار مردم بي گناه توسط اين گروه ها، كه براستي هولناك است.

آلکسی ناوالنی، منتقد کرملین از بیمارستان مرخص شد

 آلکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف دولت روسیه از بیمارستان مرخص شد. وی که از ۲۲ اوت و پی مسمومیت ناشی از گاز اعصاب نوویچوک به بیمارستانی در برلین منتقل شده بود با نظر پزشکان مرخص شد.

جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا؛ چه افراد و نهادهایی تحریم شدند

 چه افراد و نهادهایی تحریم شدند
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان صنایع دفاع جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران 
قرار دارند. معاون سازمان انرژی اتمی ایران و چند تن دیگر از اعضای این سازمان نیز در لیست تحریم‌شدگان هستند.

یکی از معترضان آبان ۹۸ «در بازداشتگاه کهریزک جان باخت»

 نادر مختاری، ۳۵ ساله در جریان اعتراض‌های ‌آبان ۹۸ بازداشت شد

نماینده مجلس از کشته و زخمی شدن ۱۶۶ کولبر در یک سال خبر داد

 

نماینده مهاباد در مجلس با انتقاد از تیراندازی به کولبران می‌گوید هر ماه نزدیک به ۱۴ نفر آنها کشته و زخمی شده‌اند. او دولت روحانی را متهم کرد که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ دو مسیر رسمی تعریف شده برای کولبری را مسدود کرده است.

پدیدار شدن اولین نشانه های تسلیم در حاکم بزرگ!

خامنه ای : نوشیدن جام زهر عملی مدبرانه و عاقلانه بود
در چهلمین سالگرد شروع جنگ عراق و ایران، امروز رهبر ایران گفت که این جنگ با وجود همه مشکلات و خساراتش برکاتی داشت و باعث پیشرفت کشور شد.

اذیت نماز خوان، آزار بی نماز و اعدام سیاسی در حکومت دینی / نرگس محمدی

زندان آدمی را به خود می خواند.اما فرصتی هم برای پیدا کردن خود هم است اگر چه فرصتی اجباری.من را عادت شده در ساعت های شب راز و نیازو نیایش ،برای تحمل رنج هستی کنم. تا بتوانم در گفتگو های تنهائی خودم، زندان را با توقع کمتر و مهر بیشتر به دیگران تحمل کنم. چرا که نیایش سبک بالی می رود و روح را گشاده می کند تا انسان ها را به خاطرانسان بودنش برابر بدانی نه چیز دیگر،همان نکته که عارف ایرانی یعنی خراقانی گفته است.

آقای زید آبادی شما نه تنها پنج رهبر اپوزیسیون در خارج بلکه "نوید افکاری" را هم نمی شناسید

 

ابوالفضل محققی 

آقای زید آبادی درجواب نوشته آقای ف م سخن .و آقای مجتبی واحدی که خواهان نام بردن پنج نفر از سران اپوزیسیون که خواهان براندازی وخشونت هستندشده بود!به تحقیر می گوید :"واقعیت این است که من اصلاً پنج نفر از سران اپوزیسیون را نمی‌شناسم چه رسد به اینکه بخواهم از میان آنها پنج حامی خشونت را معرفی کنم"!

سه‌شنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۹

سرماخورده‌ام، آنفلوآنزا گرفته‌ام یا کرونا؟

 ویروس‌های متفاوتی عامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا هستند ولی این بیماری‌ها علائم مشابهی دارند که تمایزشان می‌تواند سخت باشد. اما در مورد این بیماری‌ها که ممکن است در ماه‌های آینده به آنها مبتلا شویم، باید چه نکاتی را بدانیم؟

شجریان؛ آوای ماندگار موسیقی ایران هشتاد ساله شد

 

محمدرضا شجریان در نخستین روز پاییز امسال هشتاد ساله شد.

نام شجریان با موسیقی معاصر ایران چنان گره خورده که شاید گزاف نباشد که او را مهمترین چهره موسیقی سنتی ایران در یک قرن گذشته بدانیم.

نامه محرمانه محسن هاشمی در مخالفت با نامگذاری خیابان شجریان


 به تازگی نامه محرمانه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به دست بی بی سی فارسی رسیده که در آن آقای هاشمی از پیروز حناچی، شهردار تهران، خواسته مصوبه شورا، در خصوص تغییر نام خیابانی به نام محمدرضا شجریان را به اجرا در نیاورد.

هشداری برای آزادی بیان- حسن بهگر

حسن بهگر
گویا مقررات رسانه ای انگلستان ایجاب میکند که در برنامه هایی  نظیر روبه رو که از تلویزیون من و تو پخش می شود و اختصاص به تحلیل سیاسی دارد، پیروان آرای مختلف حاضر باشند تا برنامه یکجانبه نشود. ظاهراً دلیل دعوت از یکی دو نفر مخالف خوان ثابت برنامه همین مقررات بوده است وگرنه روشن است که این شبکۀ تبلیغاتی هیچ تمایلی به عرضه ی خبر و تحلیل متعادل ندارد. خط سیاسیش روشن است و پس بردن توان درک و تحلیل مردم هدفش.

خامنه ای : نوشیدن جام زهر عملی مدبرانه و عاقلانه بود

 رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه ای، در سخنانی که امروز دوشنبه سی و یک شهریور در مورد جنگ هشت ساله ایراد کرد گفت که همه چیز این جنگ با تدبیر و عقلانیت اداره شد از جمله "نوشیدن جام زهر" توسط آیت الله خمینی، یعنی پذیرش قطعنامۀ ۵۹٨ شورای امنیت.

رضا خندان: هیچ نظارتی بر روند درمان نسرین ستوده نداریم

همسر نسرین ستوده می‌گوید، نه اجازه ملاقات با او را در بیمارستان می‌دهند و نه پزشک‌اش اطلاعات دقیقی به خانواده می‌دهد. این وکیل زندانی پس از نزدیک به ۴۰ روز اعتصاب غذا روز شنبه به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل شد.