به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۸

ویروس کرونا همه چیز را متوقف می‌کند؛ از پروازها گرفته تا مسابقات ورزشی

با شیوع سریع ویروس کرونا که تعداد مبتلایان آن اکنون به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد. همزمان در آمریکا نخستین مورد انتقال انسان به انسان این ویروس در شهر شیکاگو شناسایی شده است. آمار تلفات این بیماری با افزایش سریع اکنون به ۲۱۳ نفر رسیده که همگی داخل مرزهای چین گزارش شده است. شمار قربانیان پیشتر در روز پنجشنبه ۱۷۰ نفر اعلام شده بود.

طنز روز!

مشاهدهً ویروس کرونا زیر میکروسکوپ! 

مجلس نمایندگان آمریکا در "حمایت از حقوق مردم ایران" و "محکومیت سرکوب" قطعنامه‌‌ای را تصویب کرد

در جریان اعتراضات آبان که در پی گرانی ناگهانی بنزین آغاز شد، نه تنها اینترنت در سراسر کشور قطع شد، که گزارش‌های گسترده‌ای از سرکوب و تیراندازی به مردم معترض و غیر مسلح منتشر شد

چرا شرکت در انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری ایران دیگر بی‌فایده است؟ مجید پوراستاد

مجید پوراستاد، وکیل دادگستری 
انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز قرار است در اسفند ماه سال جاری (۱۳۹۸) در تهران برگزار شود. دادگاه عالی انتظامی قضات طی یک نامه رسمی در تاریخ ۵/۱۱/۱۳۹۸ صلاحیت ۲۹ نفر از مجموع ۱۵۰ داوطلب عضویت در هیات مدیره کانون وکلای دادگستری را رد کرد.
 در اقدامی شگفت انگیز و خلاف روح قانون، به فاصله فقط دو روز در تاریخ ۷ بهمن نیز در یک نامه رسمی صلاحیت ۶ نفر دیگر از جمله ریاست فعلی و سابق کانون وکلا دادگستری مرکز و برخی از اعضای هیات مدیره سابق را مردود اعلام کرد.

پول‌های کثیف در انتخابات

 خانه از پای‌بند ویران است
گفت‌وگو با رضا دقتی، فرزاد صیفی‌کاران
کمتر از یک ماه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. یکی از موضوعاتی که با نزدیک شدن به هر انتخاباتی در ایران داغ می‌شود، بحث تخلف در انتخابات به روش‌های گوناگون است. 

اصلاح‌طلبانِ حکومتی و ناکجاآباد! کوروش گلنام

چرا؟
آن زمان که نگارنده و کسانی دیگر اصطلاحِ "اصلاح طلبانِ حکومتی" را بکار بردیم، بودند کس یا کسانی به ویژه در میانِ دنبالچه هایِ آنان در اپوزیسیونِ برون مرز که ایراد می‌کردند همه اصلاح طلبان در هر کشوری حکومتی هستند، غیر آن که نمی‌شود. گیرِاندیشه آنها ولی در این بود که نمی‌توانستند هدف از تکیه ما بر واژه "حکومتی" را درک کنند و نمی‌خواستند دریابند که حکومتی که از پایه "اصلاح ناپذیر" است، دستانش خونین است، قانونمدار نیست، ریا کار است و پاسخ‌اش به هر اعتراض سرکوب و کشتار است، خود را عقل کل عالم می‌داند و به خود حق می‌دهد سرمایه هایِ مردم را بی اجازه آنها برایِ تشکیل گروه‌های ترور و آدمکشی بباد دهد و...

رهبری گفتند به جمع‌بندی نرسیده‌ام، حسین باستانی

آیت الله خامنه ای در دو ماه و نیم اخیر، در اظهاراتی جداگانه در مورد دو پرونده بسیار حساس حکومتی، خود را فاقد جمع‌ بندی مشخص دانسته است. دیروز سه شنبه ۸ بهمن، از صادق لاریجانی رئیس مجمع تشخیص نقل شد که وی در دیدار با آقای خامنه ای نظر او را درباره لوایح مربوط به پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی مبارزه با جرایم سازمان یافته بین‌المللی (پالرمو) و مبارزه با تامین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی) ‌جویا شده و پاسخ شنیده "در رابطه با این لوایح من به جمع‌بندی نرسیده‌ام و هر تصمیمی که اعضای مجمع اتخاذ کردند همان را لحاظ کنید".

اولین وزیر نظام که تعقیب قضایی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران طرح تشکیل پرونده قضایی برای «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه دولت «حسن روحانی» را آغاز کردند. این برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران است که مجلس در صدد تعقیب قضایی یک وزیر است و برای برکناری او، به جای استیضاح، به شکایت قضایی متوسل می‌شود.

ایران از فرانسه خواست از «خشونت عریان» در مقابل معترضان پرهیز کند

وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه، ۹ بهمن، با انتشار ویدئویی در توئیتر از برخورد پلیس فرانسه با معترضان، از دولت و پلیس فرانسه خواست در مواجهه با تظاهرات مردم «از کاربرد زور و خشونت عریان» پرهیز و «حقوق آن‌ها را رعایت کند».

پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۸

محمدرضا شجریان به خانه برگشت

محمدرضا شجریان که از شامگاه ششم بهمن برای انجام یک جراحی کمک‌درمانی به بیمارستان منتقل شده بود، صبح امروز، پنجشنبه ۱۰ بهمن‌، از بیمارستان مرخص شد و به خانه برگشت.

توضیحات میترا حجازی‌پور، استادبزرگ شطرنج:

 دیگر در بازی حجاب اجباری شرکت نمی‌کنم
 میترا حجازی‌پور، شطرنج‌باز ایرانی که بدلیل برداشتن حجاب در جریان مسابقات بین‌المللی از تیم ملی اخراج شد، حجاب برای زنان را «محدودیت» و نه «مصونیت» خواند. این جمله خانم حجازی‌پور در تقابل آشکار با تبلیغات جمهوری اسلامی است که همواره حجاب اجباری برای زنان را به عنوان «مصونیت» و نه «محدودیت» تبلیغ کرده است. این شطرنج‌باز در مصاحبه‌ای با یک روزنامه فرانسوی گفته که از سن شش سالگی و در محیط خانواده، «ملزم به رعایت حجاب» بوده و حتی به عنوان «الگویی برای سایرین» معرفی می‌شده است.

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کانادایی به نسرین ستوده

دانشگاه کوئینز کانادا اعلام کرد که به پاس مبارزات نسرین ستوده در راه آزادی و حقوق بشر به او دکترای افتخاری می‌دهد. ستوده خرداد سال پیش بازداشت و به اتهام‌های مختلف به بیش از ۳۰ سال زندان محکوم شد.

گفت‌و‌گو با ناصر حجازی، فعال پناهجویان

ناپدیدشدن کودکان از مراکز پناهجویی هلند
رسانه‌های هلندی گزارشی منتشر کرده‌اند که بر مبنای آن در ۱۰ سال گذشته ۲۵۵۶ کودک زیر ۱۸ سال از مراکز پناهندگی هلند بی هیچ نشانی ناپدید شده‌اند.

عکس روز: خشم فلسطینی‌ها از معامله قرن

خشم فلسطینی‌ها از معامله قرن

به دنبال پیاده شدن نیروهای ترکیه در لیبی...

ماکرون: اردوغان خلف وعده کرد
امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه 29 ژانویه، رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود را به «بی احترامی به سخنان خود» و نقض تعهد خویش مبنی بر آتش‌بس در لیبی، متهم کرد زیرا اردوغان متعهد شده بود به ماده پنجم بیانیه کنفرانس برلین مبنی بر عدم مداخله در لیبی یا اعزام سربازان یا مزدوران، پای‌بند بماند.

اردوغان: طرح ترامپ غیر قابل قبول است

"بیت‌المقدس برای مسلمانان مقدس است."
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، این طرح را "کاملا غیرقابل قبول" خوانده است. به گفته آقای اردوغان، طرح "به‌اصطلاح صلح" ترامپ حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرد و "هدف از آن قانونی کردن اشغال سرزمین‌های فلسطینی است".

رئیس جمهوری عراق سه روز برای معرفی نخست‌وزیر فرصت داد

برهم صالح، رئیس جمهورعراق، به فراکسیون‌های سیاسی این کشور سه روز مهلت داد تا نامزد خود را برای نخست‌وزیری معرفی کنند، در غیر این صورت او خود اقدام خواهد کرد.

خنده‌های حسن روحانی و حاضران در جلسه؛

«افغانستان هم این کار را کرد»
شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان خطاب به رئیس جمهوری ایران گفت:‌
« به ما طعنه نزنید، از ما بیاموزید.»
سخنان همراه با خنده حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات افغانستان و خندیدن جمعی از حاضران در سخنرانی وی، باعث واکنش مقامات افغانستان و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

چهارشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۸

کاریکاتوری که "احساسات چینی‌ها" را جریحه‌دار کرد

ویروس کرونا بر پرچم چین
یک کاریکاتور روزنامه دانمارکی "یولندپستن" خشم دولت چین را برانگیخته است. سفارت چین در کپنهاگ نوشته است که این روزنامه به چین توهین کرده و باعث جریحه‌دار شدن "احساسات ملت چین" شده است.

سیرک تکراری جمهوری اسلامی از تهران تا نیویورک، مجتبی واحدی

مجتبی واحدی
با نزدیک شدن انتخابات و ناامیدی جمهوری اسلامی از فریب اکثریت مردم برای شرکت در نمایش انتخاباتی اسفند ماه، بازی جدید پلیس بد و پلیس خوب با مشارکت تندروها در تهران و لابی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور آغاز شده است. (ویدئو)

وزارت خارجه آمریکا: نامزدهای انتخابات مجلس ایران هم‌شکل هستند

 توییتر مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامل چند تصویر مشابه از آیت‌الله علی خامنه‌ای است.
وزارت خارجه آمریکا گزینش نامزدهای انتخاباتی ایران را به استهزا گرفته و جناح اصلاح‌طلب در جمهوری اسلامی رای‌دهی برای بیش از نیمی از کرسی‌های مجلس را بی اثر دانسته است. 

پنتاگون: ۵۰ سرباز آمریکایی پس از حمله ایران دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند

یکی از تصاویر منتشرشده توسط رسانه‌های داخلی ایران از جریان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته شمار سربازانی که در جریان حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه عین‌الاسد دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند ۵۰ نفر است.
این سومین بار است که پنتاگون شمار تازه‌ای از آسیب‌دیدگان در جریان حملات ۱۸ دی ماه اعلام می‌کند.

بازداشت تتلو در ترکیه/ در حال انتقال به ایران (+عکس)

امیر تتلو (امیرحسین مقصودلو) با انتشار تصویری در اکانت اینستاگرامش از بازداشت خود در ترکیه خبر داد.
او مدعی شده که قصد سفر به لندن را داشته و پلیس ترکیه به او اعلام کرده که به خواست دولت ایران او را دستگیر کرده است.

واکنش‌ها به طرح معامله قرن ترامپ؛

محمود عباس: نه، نه، نه
محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینی در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، گفته هیچ سرزمین فلسطینی بدون آن که بیت المقدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. همزمان بنیامین نتانیاهو از به رای گذاشتن الحاق بخش‌های از سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه به خاک اسرائیل در جلسه یکشنبه آتی دولت این کشور سخن گفته است.

رونمایی از طرح صلح خاورمیانه؛

پیشنهاد پرزیدنت ترامپ به فلسطینی‌ها برای پیوستن به طرح او
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در مراسمی ظهر سه‌شنبه ۸ بهمن از طرح صلح خاورمیانه رونمایی کرد.
پرزیدنت ترامپ روز سه‌شنبه ۷ بهمن، در حالیکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنار او حضور داشت، گفت: 
زمان رسیده که مسلمانان خطای گذشته خود را تکرار نکرده و حاکمیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند. این همه خونریزی بیهوده از آن زمان راه افتاده و فلسطینی‌ها نیروی پیاده این درگیری منطقه‌ای بودند.

سه‌شنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۸

جنبش مردمی نام مبارزان خود را قدر خواهد دانست

نا‌‌‌‌م‌ها سرانجام به نام محمد مصدق پیوند می‌خورند، س.حمیدی 
در روزهای آغازین انقلاب بهمن ماه پنجاه و هفت، همه‌ی نا‌م‌ها به نام محمد مصدق پیوند می‌خورد. مردم در خیابان پهلوی تهران همه‌ی تابلوهای شناسایی را از سینه‌ی خیابان به دور ریختند و نام محمد مصدق را به جای آن نشاندند. چون طی ربع قرن که از کودتای بیست و هشت مرداد می‌گذشت محمد مصدق برای مردم ایران به پرچمی عمومی جهت مبارزه با شاه، استبداد و نفوذ خارجی بدل شده بود.

اعتراض فدراسیون کشتی به تغییرنام خیابان‌تختی


فدراسیون کشتی به صورت کتبی و شفاهی به تغییر نام خیابان جهان پهلوان غلامرضا تختی اعتراض کرد.

محمدرضا شجریان در بیمارستان بستری شد

فرارو- استاد محمدرضا شجریان که سال‌هاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، از شب گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تحت نظارت تیم پزشکی قرار دارد.

روزنامه دی‌تسایت آلمان:

 آغاز پایان رژیم ناگهان نزدیک به نظر می‌رسد
پس از آنکه چندی پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز علاقمند شد که بداند ایرانیان درباره شرایط کشورشان چه فکر می‌کنند، حالا روزنامه دی‌تسایت در آلمان نیز یک نظرخواهی کوتاه به راه انداخته و از ایرانیان ساکن آلمان خواسته به این رسانه‌ بگویند برای ایران چه می‌خواهند.

نکتهً ظریف!!

از کتاب خاطرات جان کری

چهار شهروند بهایی برای تحمل حبس راهی زندان بوشهر شدند

خبرگزاری هرانا – مینو ریاضتی، احترام شیخی، فریده جابری و اسدالله جابری، چهار شهروند بهایی ساکن بوشهر روز شنبه ۵ بهمن ماه، پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادگستری این شهر بازداشت و برای تحمل حبس به زندان بوشهر منتقل شدند. این شهروندان پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر هر یک به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بودند.

رحانیوز: آقای ظریف؛ الفبای سیاست را نمی‌دانید یا الفبای غیرت را؟

چراغ سبز ظریف به مذاکره با ترامپ با تحقیر رئیس جمهور آمریکا روبه رو شد
آمریکایی‌ها مدت‌هاست کلمه مذاکره را به‌کار نمی‌برند و از گفت‌وگو صحبت می‌کنند و به‌جای مذاکره می‌گویند بیایید با هم حرف بزنیم؛ لکن اگر همان حرف زدن را هم در نظر بگیریم یا مذاکره که مرحله بالاتر است و بده‌وبستان با خود به‌همراه دارد، این پدیده باید دو طرف داشته باشد.

دو گونه مار، منشاء احتمالی کروناویروس چینی

بررسی برخی شواهد حاکی از آن است که مارها می‌توانند منبع شیوع کروناویروس در شهر ووهانِ چین باشند. 
به گزارش ایسنا، کارشناسان می‌گویند دو گونه مار - کریت چینی و کبرا چینی- می‌توانند منبع اصلی کروناویروسی باشند که به تازگی در چین شناسایی شده و عامل شیوع بیماری عفونی تنفسی کشنده‌ای در این کشور است.

دوشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۹۸

سه راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد

نمایی از سفارت آمریکا در بغداد
منطقه سبز بغداد روز یکشنبه ششم بهمن هدف چند راکت قرار گرفت که سه راکت آن به ساختمان سفارت آمریکا اصابت کرده است. برخی از منابع خبری تعداد راکت‌های کاتیوشای شلیک شده به منطقه سبز را پنج مورد اعلام کرده‌اند. 

وضعیت امروز ایران و چشم انداز آینده

مصاحبهً آقای عبداللهی با آقای دکتر موسویان 

افکار آخوند کتاب سوز: از تکفیر ابن سینا تا ادعای درمان کما با روغن کنجد

عصر ایران – مجید زمانی (پژوهشگرِ فلسفه و عرفان) که به قول خودش چند هفته ای را به صورت تفننی در درس خارج شیخ عباس تبریزیان در فیضیه قم شرکت کرده است، در کانال “نامه های حوزوی” مطلبی را  با عنوان “تجربه‌ی زیسته‌ام در درسِ تبریزیان” منتشر کرده است که عیناً و بدون پیشداوری درباره صحت و سقم آن منتشر می شود.

اعتراضات دیماه ۹۸؛ تداوم بازداشت و

بی خبری از وضعیت ماری محمدی
خبرگزاری هرانا – با گذشت دو هفته از زمان بازداشت فاطمه (ماری) محمدی، زندانی سیاسی سابق، علیرغم پیگیری‌های مکرر اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست و خانواده خانم محمدی در نگرانی بسر می‌برند. خانم محمدی همزمان با اعتراضات سراسری دی ماه امسال، شب یکشنبه ۲۲ دی ماه حوالی میدان آزادی تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

گام بعدی افزایش قیمت ارز است؛ منتظر تورم شدید باشید، حسین راغفر


حسین راغفر معتقد است گام بعدی دولت برای تامین کسری بودجه‌ و ناتوانی از پرداخت تعهدات و هزینه‌هایش افزایش نرخ ارز خواهد بود که رشد قیمت بنزین نیز به این چرخه شتاب می‌دهد و منجر به افزایش هزینه‌های زندگی مردم و افزایش هزینه‌های تولید خواهد شد.

ادامه اعتراضات ضد دولتی در عراق، شلیک مأموران به سوی معترضان

بنا بر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی روز یکشنبه برای دومین روز با صدها معترض در بغداد و جنوب عراق درگیر شده و به سوی آنها گلوله‌های جنگی شلیک کردند. منابع محلی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۷ نفر از معترضان زخمی شده‌اند که در بدن شش نفرشان زخم گلوله دیده می‌شود.

از زبان خودشان، حسین شریعتمداری در باره ی جواد ظریف!

امروز: وزیر خارجهِ کدام ایران؟! (نکته)
دیروز: یک موی ظریف را با همه تیم های مذاکره کننده عوض نمی کنیم!
"آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان که با نشریه آلمانی اشپیگل مصاحبه می‌کرد در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «آیا احتمال مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی کمرنگ شده است»؟ گفت؛ «نه، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می‌کنند. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند»!"

یکشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۸

مصاحبه ی متفاوت و مفصل مسیح علینژاد در یوتیوب

در مورد وضعیت امروز و آینده ایران، نقش فعالان مدنی، سلبریتی ها و جامعه جهانی در پیشبرد مطالبات معترضانی که از جمهوری اسلامی عبور کرده اند....
"ما زنان ایرانی خیلی خیلی قدرتمندتر از کسانی هستیم که الان برای ما تصمیم گیری می کنند..."

ندای خون دعا، به بهانه‌ی زادروز ندا آقاسلطان، رضا فرمند


یاری کنید تا چشم ندا را از خون‌اش پاک کنیم
یاری کنید تا ندای خون «ندا» را به بام زمان ببریم.

محله ای در تهران؛

اینجا به کودکان مشروب و مواد می دهند تا مثل خروس لاری با هم بجنگند
روزنامه «همشهری» نوشت: اینجا محله هرندی است در جنوب پایتخت؛ همانجا که به چرکی‌شدن زخم‌های اعتیاد شهرت دارد. خیابان‌های شوش، علیزاده و محمدی از جمله معابر آن است که در بوستان‌ها و پلاک‌های متروکه‌شان معتادان، کارتن‌خواب‌ها و … جمع می‌شوند تا در کنار استعمال گروهی موادمخدر ‌با قمار روی کودکان معتاد‌شان، خود را سرگرم کنند. گویا محله هرندی هویتش با زایش هرروزه هزاران آسیب گره خورده و این روزها نوع جدیدی از کودک‌آزاری و قمار را نیز تجربه می‌کند.

از تجویز داروهایی با نام امامان شیعه تا آتش زدن کتاب پزشکی؛

 طب اسلامی چیست؟
تبریزیان خود را پدر طب اسلامی می‌خواند
«طب اسلامی» در چند سال گذشته در ایران رونق گرفته و به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.
 ۱۵ هزار روحانی در حیطه طب سنتی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند ابن‌سینای زمان خود باشند. داروهای سنتی که با اسامی امامان شیعه را برای درمان بیماری‌ها تجویز می‌کنند و بیماران را از استفاده پزشکی مدرن منع می‌کنند و در این گزارش به حواشی پیرامون این موضوع پرداخته‌ایم.

تحلیل المانیتور از احتمال جنگ بین ایران و آمریکا؛

آرامش قبل از طوفان در خلیج فارس؟ 
کارن یانگ در المانیتور نوشت: کمتر از سه هفته پس از ترور ژنرال قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها و سپس حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق که به تلافی این ترور صورت گرفت به نظر می‌رسد تب جنگ در خلیج فارس فعلا فروکش کرده است. این احساسی بود که من بعد از بازدید از عربستان و امارات متحده عربی در ماه جاری داشتم.

ظریف: حتی پس از ترور سلیمانی امکان مذاکره با آمریکا هست

 ظریف: «فردی که در ایران به اشتباه هواپیمای اوکراینی را هدف قرار داد، اکنون در زندان است.» 
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، می‌گوید که حتی از پس کشته‌ شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، هم مذاکره با آمریکا «غیرمتحمل» نیست و تنها شرط مذاکره برداشته‌ شدن تحریم‌ها توسط آمریکاست. 
در گفت‌وگویی که هفته‌نامه آلمانی اشپیگل روز شنبه، پنجم بهمن، منتشر کرد به نقل از آقای ظریف آمده است که «اطاعت» اروپایی‌ها از آمریکا «فاجعه» است و اگر بخواهند تحریم‌ها را برگردانند، مسئول هر گونه عواقب احتمالی آن خواهند بود.

پرزیدنت ترامپ پیشنهاد ایران برای مذاکره به شرط لغو تحریم را رد کرد: نه، مرسی!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی که شنبه شب به زبان فارسی منتشر کرد پیشنهاد برداشتن تحریم های ایران پیش از شروع مذاکره با این کشور را رد کرده است.

بارزانی خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق شد

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، روز جمعه، از سازمان ملل متحد دعوت کرد تا برای آرامش اوضاع در این کشور همکاری کند.
بارزانی همچنین خواستار ادامه حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق شد.

"خشونت بی‌سابقه" نیروهای امنیتی عراق علیه معترضان

نیروهای امنیتی در بغداد و بصره عراق با خشونت بسیار جلوی تظاهرات معترضین در نقاط کلیدی را گرفتند. آخرین خبرها حاکی است که پلیس موفق به پراکنده کردن معترضان شده است. آنها خیمه‌های تظاهرکنندگان را به آتش کشیدند.
معترضین در نقاط کلیدی شهرهای عراق، از جمله در بغداد و بصره باریکاد و چادر زده‌اند. روز شنبه (۲۵ ژانویه) اما آنها با  واکنش خشونت‌بار نیروهای امنیتی مواجه شدند. 

شنبه، بهمن ۰۵، ۱۳۹۸

آزادی منوچهر بختیاری پدر جان‌باخته پویا بختیاری

منوچهر بختیاری و برادرش آصف بختیاری، پدر و عموی جان‌باخته پویا بختیاری پس از یک ماه بازداشت از زندان آزاد شده‌اند. ناهید شیرپیشه و مونا و مهرداد بختیاری، مادر و خواهر و عموی دیگر پویا که همراه با آنان بازداشت شده بودند، پیشتر سه‌شنبه ۱۷ دی آزاد شده بودند. 
هنوز مشخص نیست که پدر و عموی پویا بختیاری این مدت در چه بازداشت‌گاهی در حبس بوده‌اند و دقیقا به چه اتهاماتی بازداشت شده بودند و اصولا اتهامی به آن‌ها تفهیم شده است یا نه.