به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۹

اقتصاد حرف اول را می‌زند؛

پیش‌افتادن ترامپ در 5 ایالت در حال نوسان
در حالی که تنها 3 روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده، دور جدیدی از نظر سنجی‌های این هفته از سوی گروه ترافالگار که توانسته بود نتایج دقیق انتخابات گذشته را پیش‌بینی کند، نشان داد که ترامپ در 5 ایالت در حال نوسان از بایدن پیش افتاده که عبارتند از فلوریدا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، میشیگان و آریزونا. بدین ترتیب ترامپ به شیوه ای مشابه نوبت گذشته در سال 2016 در این انتخابات نیز پیروز خواهد شد.

ماجرای رسول و شیوا که تیتر اول روزنامه های انگلیس شدند!

زلزله‌ پرقدرت و مرگبار در ترکیه:

فرانسه با وجود اختلافات با اردوغان، برای ارسال کمک اعلام آمادگی کرد
 زلزله‌ای شدید و به قدرت ۶.۶ ریشتر، در دریای اژه شهر ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، در حاشیه این دریا و همچنین جزیره  ساموس یونان را به لرزه درآورد. همچنین دولت فرانسه با ابراز همبستگی با ترکیه و یونان برای اعزام کمک به آتن و آنکارا اعلام آمادگی کرده است. این در حالی است که پیشتر ترکیه از شهروندان این کشور خواسته بود که کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

پیام تسلیت به دکتر حاج قاسمعلی

جناب آقای دکتر علی حاج قاسمعلی
عضو محترم شورای مرکزی جبهه ملی ایران

ابوالفضل قدیانی: نظام فاسد و استبدادی جمهوری اسلامی، اصلاح‌ناپذیر است

 ابوالفضل قدیانی، از چهره‌های شناخته شده مخالف رهبر جمهوری اسلامی که ساکن ایران است، با توصیف جمهوری اسلامی به عنوان « نظام استبدادی» گفته است که این حکومت « تمام راه‌های اصلاحی را مسدود و کشور را با بن‌بست روبرو کرده است».

حق تعیین سرنوشت و بحران قره‌باغ، اتابک فتح‌اله‌زاده

 چندی پیش مدیر کل خبر گزاری «روسیه امروز» دیمیتری کیسلف در باره جنگ قره باغ با رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف و رئیس جمهور ارمنستان نیکول پاشینیان به گفتگو نشست. در این گفتگو هر دو رئیس جمهور مواضع خود را در باره بحران قره باغ بیان کردند ولی آنچه برای من ایرانی برجسته می‌شود استفاده ابزاری هر دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مفهوم «حق تعیین سرنوشت» انقلاب کبیر فرانسه و «حق ملل در تعیین سرنوشت خویش» لنین می‌باشد.

کاریکاتور روز

پیام آقا به جوانان فرانسه

توکا نیستانی / ایران وایر 

 

فرانسه از بامداد روز جمعه در قرنطینۀ سراسری قرار گرفت

 
فرانسه از نخستین ساعت بامداد ، جمعه ٣٠ اکتبر/ ٩ آبان، قرنطینۀ یک ماهۀ خود را آغاز کرد. نخست وزیر این کشور، ژان کَستِکس، روز گذشته جزئیات مقررات بازگشت قرنطینه به این کشور را اعلام داشت. امانوئل مکرون، شب پیش از آن، با تاکید بر تشدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه و وخامت فزایندۀ موقعیت درمانی کشور، برقراری قرنطینه را اعلام کرده بود.

جمعه، آبان ۰۹، ۱۳۹۹

دریا ۵ عضو خانواده سردشتی و آرزوهایشان را بلعید

 دریا ۵ عضو خانواده سردشتی و آرزوهایشان را بلعید

پنج عضو یک خانواده کورد سردشتی در دریای میان فرانسه و بریتانیا غرق شدند و جان باختند.

به گزارش «صدای بوکان» ، این خانواده شامل یک مرد و همسرش به همراه ۳ فرزند کم سن شان است. جنازه همه این افراد به جز فرزند سوم و کوچکتر پیدا شده است. این ۵ نفر رسول ایران‌نژاد (۳۵ ساله)، همسرش، شیوا محمدپناهی (۳۵ ساله) و فرزندان: آنیتا (۹ ساله)، آرمین (۶ ساله) و آرتین (۱۵ ماهه) هستند.

نگار مسعودی، عکاس اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای اصفهان بازداشت شد

 
نگار مسعودی
نگار مسعودی، عکاس و مستندساز، که نمایشگاهی درباره اسیدپاشی‌ها علیه زنان در اصفهان برگزار کرده بود، روز پنج‌شنبه ۸ آبان توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یادبود چوبی محمدرضا شجریان در پارک ملت مشهد از بیخ بریده شد

 
تنه درختی در پارک ملت مشهد که یک هنرمند جوان تصویر محمدرضا شجریان را پس از درگذشت او بر آن حک کرده بود، از بیخ بریده شد. فرزانه ابراهیم‌زاده، روزنامه‌نگار، با انتشار عکس‌هایی از قبل و بعدِ این تنه درخت، در توئیتر نوشت هنرمندی که این عکس را حکاکی کرده، گفته بوده این کار را با اجازه شهرداری و مسئولان پارک ملت انجام داده است.

در پی تاثیر مثبت آسپرین بر قلب و ریه‌ آیا می‌توان به نتایج مثبت آن بر کرونا امید داشت؟

 ویروس کرونا همچنان در حال سردرگم ساختن دانشمندان است زیرا در طول چندین ماه تا به امروز آنها را از درک چگونگی کار این ویروس و نحوه تعامل با خود، عاجز ساخته است. با این حال در آخرین پژوهش انجام شده از سوی پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا در مورد ویروس کرونا روشن شده افرادی که هر روز یک قرص آسپرین مصرف می‌کنند، در مقایسه یا دیگران کمتر در معرض خطرات مرگ در اثر کرونا قرار داشته و کمتر از دیگران با خطر ابتلاء به کرونا با علائم شدید مواجه هستند و احتمال ورود آنها به بخش مراقبت‌های ویژه یا نیاز شدید به اکسیژن نیز کمتر است.

پنجشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۹

محدودیتهای شدید کرونایی در سراسر آلمان از روز دوشنبه

دویچه وله: آلمان در ماه آتی نوامبر در انتظار هجوم دومین موج سنگین پاندمی کروناست. برای جلوگیری از گسترش آن، دولت‌های ایالتی و دولت فدرال آلمان تصمیم به اعمال محدودیت شدید در سراسر آلمان گرفته‌اند. این محدودیت نخست تا پایان ماه نوامبر ادامه دارد و برخی شاخه‌های اقتصادی بار دیگر آسیب خواهند دید.

ادامه واکنش‌ها به ماجرای قتل معلم تاریخ فرانسوی

شارلی ابدو با کارتون اردوغان به مصاف او رفت

گزارشگر ویژه ایران:

 شکنجه و اعدام ابزار مقابله با اعتراضات
جاوید رحمان، گزارشگر سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران
در گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران از جمله به سرکوب اعتراضات مردم در آبان سال ۹۸ و اعدام نوید افکاری اشاره شده است. جاوید رحمان همچنین خواستار پاسخگویی مسئولان جمهوری اسلامی و آزادی بی درنگ نسرین ستوده شد.

حذف تصاویر حک شده زنان بر روی سنگ قبرها در رایان مازندران؛

  تصویر بانوان مشکل شرعی دارد
بر خی منابع خبری در ایران از مخدوش شدن سنگ قبرهای یک آرامگاه در رویان مازندران و حذف تصاویر زنان گزارش دادند. این اتفاق فقط در مورد سنگ قبرهایی مشاهده شده است که تصویر صورت بانوان درگذشته روی آن‌ها حکاکی شده بود. 

کرونا در ایران؛ شمار قربانیان در شبانه‌روز گذشته افزایش انفجاری داشت

 نیمی از قربانیان کرونا فقط مربوط به تهران است.
آمار رسمی قربانیان ویروس کرونا در ایران به رکورد ۴۱۵ نفر در یک شبانه‌روز رسید که با توجه به آمار رسمی روز گذشته، ۳۴۶ نفر، یک جهش انفجاری محسوب می‌شود. سخنگوی وزارت بهداشت ایران که روزانه آمار رسمی ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن را اعلام می‌کند، روز چهارشنبه هفتم آبان اعلام کرد در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ نفر دیگر قربانی این بیماری شدند و شمار رسمی کل قربانیان به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید.

الیوت آبرامز: آمریکا مانع از ارسال موشک‌های دور برد ایران به ونزوئلا خواهد شد

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا 
 الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا به شبکه "فاکس نیوز" گفت که «انتقال احتمالی موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای آمریکا غیرقابل قبول است.» وی تأکید کرد که «آمریکا تمامی تلاش خود را بکار خواهد برد تا مانع از ارسال موشک‌های دور برد ایران به ونزوئلا شود و اگر ایران به طریقی موفق به انتقال موشک هایی به ونزوئلا شود، ما همه موشک های ارسالی را در همان جا نابود خواهیم کرد.»

چهارشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۹

توصیه جنجال برانگیز شهره آغداشلو به دختران ایرانی!

حکم ۸ سال زندان برای علیرضا علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، تایید شد

 
وکیل علیرضا علی‌نژاد، برادر مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار، می‌گوید که حکم ۸ سال زندان موکلش در دادگاه تجدیدنظر بدون توجه به اعتراضات آنها، تایید شده است. علیرضا علی‌نژاد، نویسنده و ویراستار، از مهرماه سال گذشته، در بازداشت به سر می‌برد. علت بازداشت وی نسبت خانوادگی با مسیح علی‌نژاد، فعال اپوزیسیون در ایالات متحده آمریکا، است. 

نخستین جلسه دادگاه ، دختر نسرین ستوده برگزار شد

 نسرین ستوده پیش از بازداشت در کنار دخترش مهراوه خندان
مهراوه خندان، دختر ۲۰ ساله نسرین ستوده روز دوشنبه پنجم آبان‌ماه با شکایت یکی از ماموران بند زندان زندان اوین برای دفاع به دادگاه رفت. رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در خصوص جلسه امروز دادگاه نوشت "قاضی پرونده از شاکیان خواست که سی دی حاوی ویدئوی سالن ملاقات در روز مورد نظر را ارائه کنند. بنابراین مقرر شد تا روز شنبه فیلم دوربین مداربسته سالن ملاقات تحویل داده شود تا قاضی پرونده براساس آن و سایر دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رای نماید".

انتقادها از برگزاری یک مراسم مذهبی در مشهد در اوج کرونا

 'جشن بیعت با امام زمان' در ورزشگاه امام رضا مشهد یک روز پس از سخنان آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران و تاکید او بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت برگزار شده است
در حالیکه استان خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که شیوع کرونا در آن روند صعودی دارد و وضعیت آن قرمز اعلام شده است، برگزاری یک مراسم مذهبی در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد انتقادهایی را به دنبال داشته است.

حمله سایبری چیست؟

 بر اساس تعریف کلاسیک به هر نوع تلاش برای دستیابی به اطلاعات خصوصی و محرمانه و یا اختلال ایجاد کردن در شبکه‌های کامپیوتری حمله سایبری می‌گویند. به عبارت ساده‌تر هر نوع حمله از یک کامپیوتر و یا شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها به یک و یا شبکه‌ای از کامپیوترهای دیگر، یک حمله سایبری است.

اسرائیل خشنود از هماهنگی با روسیه برای جلوگیری از استقرار ایران در سوریه است

 
وزرای امور خارجۀ اسرائیل و روسیه در آتن
وزیر امور خارجۀ اسرائیل، گبی اشکنازی، در جریان یک سفر دیپلماتیک به یونان برای اولین بار با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، در آتن ملاقات کرد و در این ملاقات از مسکو خواست که مانع از استقرار جمهوری اسلامی ایران در سوریه بشود.

سه‌شنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۹

اطلاعیه نهضت مقاومت ملی ایران

در سوگ عباس معیری

استاد بزرگ مینیاتور ایرانی 

با کمال دریغ و اندوه از خبر دردناک درگذشت دوست گرانمایه عباس معیری استاد بزرگ مینیاتور آگاهی یافتیم. او در صبحگاه شنبه سوم آبانماه به دنبال یک بیماری چندروزه جهان ما را ترک کرد.

قتل عباس مین‌باشی، جوان اسفراینی با تیراندازی پلیس از سوی دادستان نظامی خراسان شمالی تأیید شد.

 
محسن مین‌باشی، جوان اسفراینی که به دست پلیس به قتل رسیده است

خشونت افسار گسیخته پلیس که به مرگ شهروندان انجامیده، سر خط خبرها در ایران است و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. هنوز ماجرای مهرداد سپهری که در مشهد به قتل رسید داغ است که قتل عباس مین‌باشی، جوان اسفراینی با تیراندازی پلیس از سوی دادستان نظامی خراسان شمالی تأیید شد. این ماجرا با هشتگ «جوان اسفراینی» در توئیتر داغ شده است.

احضار مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده، به دادگاه

 رضا خندان، فعال حقوق بشر و همسر وکیل زندانی نسرین ستوده، گفت که «در ادامه فشارهای امنیتی به نسرین ستوده و اعضای خانواده ما، مهراوه، دختر ۲۰ ساله‌ ما به دادگاه فراخوانده شده است.» فشارها بر نسرین ستوده، وکیل زندانی و خانواده‌اش پس از اعلام اعتصاب غذای او در فاصله ۲۱ مرداد ماه تا پنجم مهر ماه و اعتراض به «شرایط ظالمانه که ادامه‌ حبس زندانیان سیاسی را غیرممکن کرده» و «با درخواست آزادی زندانیان سیاسی» افزایش یافت.

افزایش خشونت علیه زنان

 
سلامت نیوز:دکتر مصطفی اقلیما رییس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران، در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، گفت:« خشونت بر علیه زنان در طول تاریخ وجود داشته و روز به روز وضعیت آن بدتر شده است اگر امروز به اینجا رسیدیم که خشونت علیه زنان به عنوان یکی از مسایل اجتماعی مطرح می شود به دلیل این است که علل و عوامل بروز آن در جامعه افزایش پیدا کرده است یکی از این عوامل قوانین موجود است که به دلیل اینکه این قوانین به نفع مردان است و قدرتی که مردان دارند براحتی می توانند هر خشونتی را علیه همسر یا فرزندان خود روا دارند. از دیگر عوامل افزایش خشونت بر علیه زنان در جامعه فرهنگ جامعه است.همچنین عامل دیگر این است که هیچ جایی نیست که جوابگوی زنان برای گرفتن حق خود باشد.»

برآورد ابتلای دست کم ۳۵ میلیون نفر به کرونا در ایران

 
آمار رسمی مبتلایان به ویروس جدید کرونا به رقم بی‌سابقه ۶هزار و ۱۹۱ نفر در ۲۴ ساعت رسید. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد براساس پژوهش جدید این وزارتخانه برآورد می‌شود تاکنون دست کم ۳۵ میلیون نفر در ایران حداقل یک‌بار با ویروس کرونا درگیر شده باشند و تا ۵۰ میلیون نفر در معرض ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند. همزمان یک عضو شورای عالی نظام پزشکی تایید کرد آمار واقعی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا تا ۴ برابر بیشتر از آمارهای رسمی‌‌ است. 

تکرار داستان فریدون فرخزاد در تورنتوی کانادا!

حامد اسماعیلیون نویسنده ساکن تورنتو که همسر و فرزند خود را در حادثه سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی از دست داده است در صفحه فیس‌بوک خود نوشته «آقای مهدی امین که از فعالین سیاسی مقیم تورنتوست متاسفانه در محل سکونتش به قتل رسیده است.»

"احمدکسروی" بسان یک چریک در عمل، ابوالفضل محققی

 در مسیرهای ناقص و پر پیچ وخم وکم بضاعتی که روشنفکر ایرانی طی کرده و می کند و بقول صمد بهرنگی: در نهایت بشکل درخت سنجدی در باد به هر طرف خم شده وبشکل کج ومعوج درمی آید.تاریخ نگار ومحقق بزرگی چون کسروی نیزاز این کج و معوج بودن ناشی از عقب ماندگی تاریخی و جزمیت بری نبوده است.تنها شهامت ،هوش سرشار ،انضباط ،ومنزه طلبی، پاگیزگی درون وسنت شکنی او بودکه یاریش میداد تا این مسیررا به تنهائی با اشتباه کمتری بپیماید.

اردوغان سلامت عقل ماکرون را زیر سوال برد؛ فرانسه سفیر خود را از ترکیه فراخواند

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه 
 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دلیل رفتارش با شهروندان مسلمان فرانسوی، به او توصیه کرد بدهد عقلش را بررسی کنند. اردوغان روز شنبه ۲۴ اکتبر (۳ آبان) در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «رهبر کشوری که با میلیون‌ها تن از اعضا جامعه معتقد به یک دین دیگر این گونه رفتار می‌کند، به چنین رهبری فقط می‌توان گفت: اول برو بده وضعیت عقلی‌ات را کنترل کنند.»

بلاروس: رهبر مخالفان خواستار اعتصاب سراسری در کشور شد؛

 به رغم سرکوب معترضان بیش از صدهزار نفر به خیابان های مینسک آمدند

در پی پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ اوت/۱۹ مرداد، معترضان این نتیجه را نپذیرفته و همچنان به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند.

دوشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۹

عباس معیری، صورتگر نقش‌های جاودانه، خیمه از جهان برکشید

عباس معیری، استاد مینیاتور ایرانی، نقاش و مجمسه ساز سرشناس در برابر یکی از آثار خود 
 عباس معیری، استاد مینیاتور ایرانی، نقاش و مجمسه ساز سرشناس، بامداد روز شنبه ۳ آبان/ ۲۴ اکتبر، در بیمارستان «سن ژوزِف» پاریس درگذشت. او که تا پیش از شروع نبرد نابرابر با بلائی که اینک در سراسر جهان گریبان همگان را گرفته است، چابک و پُرکار بود و هر روز نقش تازه می‌زد و شیفتگان مینیاتور ایرانی را آموزگاری می‌کرد، هنگام رخت بربستن ۸۰ سال داشت.

پوتین: مخالف خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستم

ولادیمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه می‌گوید بهتر است نیروهای آمریکایی همچنان در افغانستان بمانند. 
آقای پوتین روز یکشنبه ۲۵ اکتبر، در گفتگوی تلویزیونی با شبکه ۱ روسیه با بیان این مطلب تاکید کرد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای امنیت افغانستان مفید است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی:

  تعداد جانباختگان کرونا ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی است
مهر نوشت: عضو شورای عالی نظام پزشکی، راهکار خروج از شرایط بحران کرونا را نیازمند عزم ملی و بازنگری اساسی در نحوه مدیریت بیماری در کشور دانست. حسین قشلاقی، با اشاره به اینکه ویروس کرونا در خلاء مدیریت ناکارآمد روز به روز نگران کننده تر از قبل جولان می‌دهد، گفت: شرایط کنونی از مدت‌ها قبل از سوی کارشناسان پیش بینی شده و هشدارهای لازم داده شده بود. وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به جهت تعداد کم تست PCR نسبت به خیلی از کشورها به ظاهر پایین گزارش می‌شود، افزود: میزان مرگ و میر واقعی قابل کتمان نیست و وزارت بهداشت صرفاً مواردی را که تست مثبت دارند در آمار فوت شدگان محسوب می‌کند.

ایرج مسجدی؛ از سفر با قاطر تا سفارت در عراق

مسجدی مشاور قاسم سلیمانی 
روز دوم آبان ۱۳۹۹ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفاک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، را تحریم کرده است. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده بود که مسجدی، یک ژنرال در نیروی قدس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» و سفیر ایران در عراق، به خاطر اقدام به نیابت از سوی نیروی قدس تحریم شده است. همچنین از او به عنوان مشاور «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس، نام برده شده است که نقشی مهم در شکل دادن به سیاست نیروی قدس سپاه پاسداران در عراق ایفا کرده است.

راه‌کار‌های نشریه سپاه برای مقابله با جریان‌های براندازانه

 
فصل‌نامه «آفاق امنیت» وابسته به «دانشگاه امام حسین» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با انتشار یک مقاله، روش‌های «کنترل کنش‌های جمعی برانداز» را بررسی کرده است. برخی روش‌های سرکوب مندرج در این مقاله، در واکنش خونین نیروهای امنیتی به اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ نیز به کار رفته‌اند.

پلوسی: روسیه بیشتر از ایران تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر محسوب می شود

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحد آمریکا 
کمتر از دو هفته پیش از آغاز برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و عضو حزب دموکرات این کشور روز پنجشنبه بیست و دوم اکتبر، اعلام کرد که روسیه بیشتر از ایران تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر محسوب می شود. 

گفتگو ی تلفنی من با یک دوست وفعال سیاسی سابق، ابوالفضل محققی

 حکومت و مردم دست بر گوش در حال خواندن اشهد خود هستند!

ابوالفضل محققی 
تلفنی تصویری به یک دوست نزدیک زمان تحصیلیم می زنم تا تولدش را تبریک بگویم. دوستی که مبارزه سیاسی را با هم شروع کردیم .او ماند و من به ناگزیر بیرون آمدم.خانواده دور هم جمعند. جمعی مرکب از پیر ،میان سال جوان و نوجوان .خانواده ای متوسط و تماما تحصیل کرده که در بخش میانی جامعه قرار می گیرند.فرصتی هست تا سلام علیکی بکنم و حال واحوالی بپرسم . اگر شد صحبتی بکنم و بازتاب دهنده نقطه نظرات مختلف این جمع باشم .اما درد دل به اندازه ای زیاد است که از دوستم فراتر نمی روم .

یکشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۹

ویدئوی دلخراش از بدرفتاری پلیس و مرگ مردی در مشهد؛ قوه قضائیه از تشکیل پرونده خبر داد

مهرداد سپهری 
 ویدیوهایی به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که نشان می‌دهد یک مامور نیروی انتظامی در مشهد، مرکز خراسان رضوی، مردی را در شهرک حجت آزار می‌دهد. قوه قضائیه ایران اعلام کرده که برای رسیدگی به این موضوع پرونده‌ای تشکیل شده است.خانواده این مرد می‌گویند او که ۲۸ سال داشته، قبل از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

بازداشت شهروند ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی در تهران

 
ایران اینترنشنال - بر اساس گزارش‌ها، ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله ایرانی-آلمانی روز ۲۵ مهرماه در منزل خود در تهران بازداشت شده است. خانم تقوی که معمار است از سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر کلن آلمان زندگی می‌کند. مریم کلارن، دختر خانم تقوی که ساکن آلمان است، در توییتر خود اعلام کرد که از زمان بازداشت مادرش هیچ اطلاعی از وضعیت او ندارد. او گفت که پاسپورت آلمانی و دیگر وسایل شخصی مادرش از سوی ماموران امنیتی ضبط شده است.گزارش شده که خانم تقوی به زندان اوین منتقل شده و دلیل بازداشتش هنوز مشخص نیست.

خامنه‌ای: حرمت رؤسای سه قوه حفظ شود

 

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز شنبه سوم آبان‌ماه و پس از گذشت هشت ماه برای اولین بار در دیدار حضوری با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام کرد انتقادهای مطرح شده علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، «هتک حرمت» و «غلط» است و باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور حفظ شود.

خودکشی یک دانش‌آموز دیگر به دلیل ناتوانی در تهیه گوشی هوشمند؛

 نتیجه ۴۰ سال بی‌اعتنایی حکومت به محرومیت مردم 

پرستو جلیلی آذر، دانش‌آموز ۱۳ ساله روستای نازلو واقع در استان ارومیه

در حالی که تنها چند هفته از انتشار خبر خودکشی یک کودک ۱۱ ساله به دلیل فقر شدید می‌گذرد، گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی حاکی است این بار یک دختر دانش‌آموز ۱۳ ساله به دلیل نداشتن توان مالی برای خرید موبایل یا تبلت خودکشی کرده است.

ایران در فهرست سیاه پولشویی باقی ماند

 

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی، اف‌ای‌تی‌اف اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران را کماکان در فهرست سیاه خود نگه می‌دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، مارکوس پیلر، رئیس گروه ویژه اقدام مالی روز شنبه ۳ آبان، با تاکید بر اینکه این گروه محدودیت‌ها علیه کشورهایی را که به مقررات این نهاد پایبند نیستند تشدید می‌کند، از دولت‌های جهان خواست که تدابیر موثر را علیه کشورهایی چون ایران و کره‌شمالی اعمال کنند.

احمد زیدآبادی: حتماً روحانی را استیضاح‌اش کنید

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: برخی گمان کرده‌اند که من مخالف استیضاح حسن روحانی در مجلس هستم. از قضا من صد در صد موافق استیضاح او هستم! وقتی از او در این شرایط کاری برنمی‌آید و علاقه‌ای هم به استعفاء نشان نمی‌دهد، بهترین راه همین استیضاح اوست!

ضرب و شتم دختر جوان در آبادان پس از اعتراض نسبت به تعرض + فیلم

ایران وایر - انتشار یک ویدیو از دختر جوانی غرق در خون در حالی که توسط اطرافیان مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می‌گیرد واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۹۹

بعد از ۲۳ سال افشا شد

قاتلی که مدیرکل شد ! 

 فریدون بویر احمدی قاتل شاپور بختیار با تغییر نام : "فرهاد مهدیار" 

فریدون بویر احمدی قاتل شاپور بختیار در پاریس، علاوه بر اینکه پس از بازگشت به ایران مورد استقبال مقامات قرار گرفت، امروز با نام «فرهاد مهدیار» مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قزوین است.

۳۶ تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان در بهبهان به ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق محکوم شدند

معترضان در اعتراضات سراسری آبان ماه ٩٨
 خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان، ۳۶ تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را مجموعا به ۱۰۹ سال حبس تعزیری، ۲۵۹۰ ضربه شلاق و سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. این حکم امروز پنج‌شنبه ۱ آبان‌ماه در آستانه اولین سالروز این اعتراضات صادر و به متهمان ابلاغ شده است.

هشدار روسیه نسبت به خطر وقوع یک جنگ تمام عیار در خلیج فارس

وزیر امور خارجه روسیه برای حفظ ثبات سیاسی در خلیج فارس خواستار تعامل کشورهای منطقه و اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان شد. سفیر آمریکا در شورای امنیت اما همچنان ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت و صلح منطقه دانسته است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است تلاش خود را برای مانع شدن از وقوع جنگی تازه در خلیج فارس به کار گیرند.

سودان و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط توافق کردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که اسرائیل و سودان برای عادی سازی روابط دیپلماتیک به توافق رسیده‌اند.
آقای ترامپ این خبر را بعد از یک مکالمه تلفنی با رهبران دو کشور اعلام کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از آنچه حلقه سریع صلح خواند، استقبال کرد. او همچنین این توافق را "پیشرفتی چشمگیر در راه صلح و آغاز دوره ای جدید" خواند.