به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، خرداد ۱۰، ۱۴۰۰

شورای مرکزی جبهه ملی ایران:

 «حسن لباسچی» به ابدیت پیوست
با تاسف و اندوه بی‌کران، درگذشت آقای حسن لباسچی عضو سابق شورای مرکزی و هیات اجرائی جبهه ملی ایران را در خارج از کشور به اطلاع یاران و هم‌فکران گرامی می‌رسانیم.

اطلاعیه ی سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا

 

 در اندوه درگذشت حسن لباسچی

یار دیرین ما در جبهه ملی ایران در آمریکا

نهضت آزادی ایران در انتخابات شرکت نمی‌کند

 

نهضت آزادی ایران طی اطلاعیه ای انتصابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را تحریم کرد. 
در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی نگران‌کننده پیش می‌رود که نه تنها چشم‌اندازی را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌توان متصور بود، بلکه با رد صلاحیت گسترده و بی‌سابقه عموم داوطلبان طیف‌های گوناگون اصلاح‌طلبان و حتی محافظه‌کاران کمترین امکان گردش دموکراتیک قدرت و اندک روزنه‌ها به حداقل مشارکت مورد انتظار بسته شد و متاثر از تنگ‌نظری‌های متبلور در ساختار قدرت و تصمیم‌سازی شورای نگهبان و تفسیر غیرحقوقی نظارت استصوابی که «حاکمیت ملت» و «امید مردم به اصلاحات» را نشانه رفته است، زمینه نفی «جمهوریت» و گرفتار ماندن در ورطه بحران‌های فزاینده را فراهم می‌سازد.

لاکچری‌بازی شرم‌آور رئیسی در اصفهان!!!


مرگ و میر آبان ۹۸؛ معمای چند هزار نفری که اضافه‌اند

 سازمان ثبت احوال ایران به تازگی داده‌های ماهانه مرگ و میر پاییز سال ۹۸ را منتشر کرده است؛ داده‌هایی که می‌تواند ما را به به حل یک معمای دردناک نزدیک‌تر کند.

چهره بی نقاب یک شبه انتخابات؛ سلطان عریان است، جمشید برزگر

علی خامنه‌ای پرده‌ها را برانداخته و تکلیف روشن است:

جز سلطان، همه رعیت هستند، حتی اگر خود از کارگزاران نظام سلطانی باشند

یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۴۰۰

ابراهیم رئیسی را بهتر بشناسیم

 فسادها و خصوصی سازی‌های بزرگ در دوره ریاست بر سازمان بازرسی
 «ابراهیم رئیسی» در طول ریاست بر دستگاه قضایی، بارها درباره مبارزه با فساد و از قانون‌مداری سخن گفته است. در این
 گزارش، نقش او در فسادها و نیز در سازمان بازرسی کشور در دوران ریاستش و هم‌چنین اقدامات فراقانونی وی در دوران حضور در بدنه دستگاه قضایی پرداخته‌ایم.

افشاگری جدید احمدی نژاد


چگونه خامنه‌ای در دادگاه عالی اونتاریو کانادا به عنوان یک مجرم تروریست شناخته شد، بهمن جلدی

 

 بهمن جلدی
در ساعت شش و دوازده دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ یگان ضدهوایی سپاه پاسداران مستقر در نزدیکی فرودگاه بین الملی خمینی، دو موشک ضد هوایی تور ام یک روسی را به سوی هواپیمای مسافربری اوکراین پرواز ۷۵۲ شلیک کرد که باعث کشته شدن تمامی ۱۷۶ نفر مسافران و خدمه پروازی شد. سرنگونی هواپیمای اوکراینی پنج ساعت پس از آن رخ داد که نیروهای سپاه پاسداران در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد همان روز به تلافی کشته شدن فرمانده وقت نیروی قدس سپاه و همراهانش تعدادی موشک به سمت دو پایگاه نیروهای آمریکایی و متحدانش در عراق پرتاب کردند.

علی لاریجانی بعد از رد صلاحیت، سر به کوه و بیابان زد!!!

بله، خفاش ما را گاز گرفت: اعتراف دانشمندان آزمایشگاه ووهان

 یکی از محقق‌ها می‌گوید که خفاش از روی دستکش دست او را گاز گرفت و این گزیدن شبیه «آمپول زدن» بود
ایندیپندنت فارسی - شبکه خبری تایوانی «نیوز فرست» فیلمی قدیمی را پخش کرده که در آن دانشمندان در آزمایشگاهی در چین که منبع احتمالی همه‌گیری ویروس کرونا شناخته می‌شود، بدون دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی در حال کار و نمونه‌برداری از خفاش‌ها دیده می‌شوند.

روان‌پریشی ولی مطلقه فقیه

 ولایت مطلقه فقیه یکی از فاسدترین رژیم‌های جهان است.

«روزگار غریبی است نازنین»

احمدی‌نژاد میگوید
نظام طاغوتی است
دکّان امام غایب را
«در پستوی خانه نهان باید کرد.»

شنبه، خرداد ۰۸، ۱۴۰۰

کمبود آب در هفت‌تپه

 احتمال از بین رفتن نیشکرها
یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی تلگرامی خبر از قطعی آب هفت تپه داد.
انصاف نیوز برای پیگیری ماجرا با یکی از کارگران این شرکت تماس گرفت. رضا رخشان یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گفت: بله مدتی است که آب هفت تپه کم شده و این می‌تواند تا ۷۰ درصد از نیشکرهای این مجموعه را بسوزاند.

کنایه عضو سابق خبرگان؛

 خامنه‌ای به جای انتخابات نمایشی، ابراهیم رئیسی را رییس‌جمهور معرفی کند

ابراهیم رئیسی از سوی آیت الله خامنه‌ای رئیس قوه قضائیه شده است
محمدجواد حجتی کرمانی از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است که «با استفاده از قدرت قانونی و فراقانونی خود مردم را از زحمت شرکت در انتخابات صوری فرمایشی معاف» کند.

سازمان جهانی بهداشت:

تا ۷۰ درصد مردم جهان واکسن نزنند کرونا تمام نمی‌شود

 هانس کلوگه، مدیر سازمان جهانی بهداشت در قاره اروپا گفت تا زمانی که دست کم ۷۰ درصد مردم جهان واکسن کرونا دریافت  نکنند، همه‌گیری تمام نمی‌شود. کلوگه روز جمعه ۲۸ مه (۷ خرداد) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه ضمن ابراز تأسف از روند کند واکسیناسیون کووید از جمله در اروپا گفت که سرعت سرایت انواع جهش‌یافته ویروس کرونا در جهان «نگران‌کننده» است.

آلمان به نسل‌کشی در نامیبیا در دوران استعمار اذعان کرد

یادمان کشته شدگان دوران استعمار در نامیبیا
 آلمان برای نخستین بار روز جمعه ۲۸ مه اعتراف کرد که در دوران استعماری مرتکب نسل‌کشی در کشور نامیبیا شده است. دولت آلمان با اذعان به نقش داشتن در کشتار اعضای دو قوم «ناما» و «هیررو» در نامیبیا طی دوران استعماری،‌ وعده داد تا بیش از یک میلیارد یورو برای کمک به توسعه این کشور بپردازد.

جمعه، خرداد ۰۷، ۱۴۰۰

این هم آخر و‌عاقبت همه‌ رییس‌جمهور‌های ایران (تبلت)

مسیح علینژاد

منتظر قطع آب هم باشید

پس از بروز مشکلاتی که در پی خاموشی‌های مکرر برای مردم ایجاد شده بود، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از قطع آب در فصل گرما خبر داد و گفت از طریق «مدیریت فشار» شرایط آبرسانی مدیریت خواهد شد. مدیریت فشار به معنای کاهش فشار آب شهری است که در بسیاری از مناطق تبدیل به قطع مکرر آب در فصل گرما می‌شود. طبق پیش‌بینی شرکت مهندسی آب و فاضلاب، در تابستان امسال بیش از صد شهر در وضعیت قرمز تنش آبی قرار می‌گیرند.

بشار اسد با «کسب ٩۵.١ درصد آرا» بار دیگر رئیس جمهوری سوریه شد

بشار اسد ۵۵ ساله هفت سال دیگر رئیس جمهور سوریه خواهد بود.
 رئیس مجلس سوریه روز پنجشنبه ششم خردادماه اعلام کرد که بشار اسد توانسته است در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که روز گذشته برگزار شد، « ٩۵.١ درصد آرا» را کسب کند. این در حالی است که کشورهای غربی و مخالفان حکومت سوریه می‌گویند، این انتخابات « آزاد و منصفانه» نبود.

پنجشنبه، خرداد ۰۶، ۱۴۰۰

حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها

آیت‌الله علی خامنه‌ای‌، رهبر ایران از تصمیم شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها حمایت کرده و همچنین از نامزدهایی که صلاحیتشان رد شد اما "نجیبانه" با این مساله برخورد کردند، تشکر کرده است. خامنه‌ای در دیداری مجازی با نمایندگان مجلس ایران از مردم خواسته در انتخابات شرکت کنند و گفته به حرف کسانی که انتخابات را "بی‌فایده" می‌دانند، توجه نکنند. او گفته شورای نگهبان "طبق وظیفه‌ خودش آنچه را که باید انجام بدهد و لازم می‌دانست انجام داد، نامزدها را مشخص کرد."

حسین نجات، مهره مرموزی که خامنه‌ای برای تابستان داغ ۱۴۰۰ رو کرد!

حسین نجات، مهره مرموز

انتخابات ۱۴۰۰؛ قرارگاه ثارالله و اطلاعات سپاه فشار بر فعالان سیاسی را افزایش داده‌اند

 «ابراهیم رئیسی را نقد نکنید»

گزارش‌ها از ایران حاکی است که قرارگاه ثارالله و سازمان اطلاعات‌ سپاه در تماس با تعدادی از چهره‌های سیاسی فعال یا غیر فعال در ستادهای انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب، آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا تعهد دهند که در انتخابات پیش رو در «چارچوب قانون» فعالیت خواهند کرد.‎

حسن خمینی می‌گوید شورای نگهبان 'تیشه به ریشه انقلاب' می‌زند

 "اندیشه بسته و ناکارآمد" شورای نگهبان

حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، با انتقاد از "اندیشه بسته و ناکارآمد" شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری گفت که اگر جای نامزدهای تایید شده بود، انصراف می‌داد چون "دولت برآمده از این انتخابات توان حل هیچ مشکلی را ندارد."

محمود احمدی‌نژاد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را تحریم کرد

کشور در 'مسیر فروپاشی' است

 دولت بهار نوشته حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله به خانه احمدی‌نژاد رفته و خواهان سکوت او شده است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران که صلاحیتش برای نامزدی انتخابات ۱۴۰۰ رد شده، گفته "جامعه در حد انفجار است"، او نمی‌خواهد در این "مسیر فروپاشی" شریک باشد و در برابر رد صلاحیتش "تا پای جان" خواهد ایستاد و کوتاه نخواهد آمد.

یکی از دروغ های عجیبی که ابراهیم رئیسی گفته است

یکی از دروغ های عجیبی که ابراهیم رئیسی گفته است 



فائزه هاشمی از رد صلاحیت علی لاریجانی می گوید

فائزه هاشمی: حداقل من خودم پیش‌بینی نمی‌کردم به این شدت رو بازی کنند و به این شدت انحصار ایجاد کنند. انتخابات قبلا هم مهندسی شده بود؛ اما نه به این شدت. این الان دیگر انتخابات نیست، نوعی انتصاب است و اصلا صحنه را طوری چیده‌اند که فقط آقای رییسی شانس برنده شدن داشته باشد. این وضعیت در این دوره بسیار شدیدتر از اعمالشان در دوره‌های قبلی است. به نظرم می‌آید که آقای لاریجانی را حذف کردند که آقای رییسی رقیب نداشته باشد .

جاسوسی پیچیده؛

 جمهوری اسلامی چه‌گونه مخالفان را در سوئد هدف می‌گیرد

اپلیکیشن جعلی آموزش رانندگی به زبان فارسی که در دل خود بدافزار مخفی کرده است، کوکتل مولوتفی که جلوی در خانه‌ سیاست‌مداری منفجر‌ می‌شود و آدم‌ربایی کنش‌گری در تبعید که در روز روشن رخ می‌دهد تنها چند نمونه از حملاتی هستند که جمهوری اسلامی در ۱۲ ماه اخیر علیه ایرانیانِ مقیم سوئد طراحی کرده است. تهدیدات گوناگون در کمین ۱۰۰ هزار ایرانیِ ساکن سوئد و البته شهروندان دیگر این کشور چنان جدی هستند که سرویس امنیتی‌ سوئد موسوم به «SÄPO» در گزارش سال ۲۰۲۰ خود مشخصاً نسبت به آن‌ها هشدار داده است.

چهارشنبه، خرداد ۰۵، ۱۴۰۰

"رئیسی جمهور" توسط شورای نگهبان "انتخصاب" شد

 ساعاتی پیش وزارت کشور اسامی ۷ نفر از کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان را بصورت رسمی اعلام کرد. اگرچه این لیست دیروز بصورت "غیرقانونی" توسط خبرگزاری فارس علنی شده بود. کاملا مشهود است که با حذف گسترده حتی خودی های شناخته شده نظام و آرایش شش چهره نسبتا ناشناخته یا بی اعتبار و خمود و ملال آور در کنار ابراهیم رئیسی, جمهوری اسلامی فقط یک پیام "تتلو وار" به ملت ایران دارد و آن هم اینکه: "آش کشک خالته، بخوری پاته نخوری پاته". امیر تتلو که چهار سال پیش همرزم و حامی نامزدی رئیسی برای ریاست جمهوری دوره قبل بود و با یکدیگر یک ویدئو تبلیغاتی نیز ساختند, ظاهرا با همان ادبیات چاله میدانی خویش این پیام استراتژیک را قبل از خروج از کشور به رئیسی داده بود که باید از این ظاهرسازی ها عبور کرد, زیرا در این نظام میزان رای رهبر است که توسط مهندسین متخصص و متقلب شورای نگهبان به صندوق رای ریخته می شود. اگرچه نباید از احتمال ترفند حکم حکومتی برای تایید صلاحیت چند نفر دیگر نیز غافل ماند.

رسما اعلام شد: حذف لاریجانی، جهانگیری و احمدی نژاد

 وزارت کشور فهرست نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 را اعلام کرد. براساس این فهرست شماری از چهره ها از جمله علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمود احمدی نژاد تایید نشده اند. همچنین افراد دیگری با سوابق مهم از جمله علی مطهری، آخوندی، شریعتمداری و پزشکیان نیز رد صلاحیت شدند.

پرتره: گپی با اسماعیل خویی، شاعر

از پس این پرده ی لرزنده می بینم که می خندی چو می گریم 

ابراهیم رئیسی منتخب نظام؛ پرچمدار استبداد اسلامی بر فراز جمهوریت نمایشی

 

بخش بزرگی از جامعه ایران حتی پیش از این که شورای نگهبان اسامی احراز صلاحیت‌ شدگان انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کند، از طریق «کارزار نه به انتخابات» تکلیفش را روشن کرده و ناامیدی خود از سازوکارهای مدنی برای حل مشکلات کشور را اعلام کرده بودند.

سه‌شنبه، خرداد ۰۴، ۱۴۰۰

اسماعیل خویی، شاعر و از بنیانگذاران کانون نویسندگان ایران، درگذشت

 

اسماعیل خویی، از شعرای برجسته معاصر و از بنیانگذاران کانون نویسندگان ایران، روز سه‌شنبه، چهارم خردادماه، در ۸۳ سالگی در لندن درگذشت.

مرثیه ای برای نهاد مقدس خانواده در ایران، محمدرضا محبوب فر

قتل بابک خرمدین و اعضای خانواده‌ اش به عنوان یک جنایت خانوادگی جامعه را در بهت و ناباوری فرو برده است. واکنش ‌های عمومی به جزئیات هولناک این قتل در رسانه های داخل و خارج ایران بازتاب وسیعی داشته است. همزمان با انتشار جزئیات تازه درباره پرونده قتل بابک خرمدین و اعضای خانواده ‌اش، گزارش ‌هایی درباره دو حادثه خانوادگی در خراسان شمالی و رشت که منجر به قتل دو کودک توسط مادرشان و قتل یک پدر به دست فرزندش شده منتشر شده است. در سال گذشته نیز حوادث قتل های خانوادگی و ناموسی تیتر رسانه های داخل و خارج کشور بود و نسبت به گسترش این قتل ها در جامعه هشدار داده می شد. طی سال ‌های اخیر بارها هشدار داده شده است که ایرانی‌ ها در زمره نگران ‌ترین، خشمگین ‌ترین، مضطرب ‌ترین و عصبانی ترین مردم جهان قرار گرفته ‌اند. ایران اکنون رتبه اول خشونت خانگی در جهان را کسب کرده است. مقامات جمهوری اسلامی ایران برخلاف همیشه که خشونت در ایران را کتمان می ‌کردند از افزایش آمار درگیری و نزاع در جامعه و خشونت خانگی در کشور نگرانی عمیق خود را اظهار کردند.

دستکاری' بودجه ۱۴۰۰ ایران؛

بودجه نظامی در مجلس یک‌ونیم برابر شد
 بودجه سپاه پاسداران چه تغییری کرد؟
بین بخش‌های مختلف نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج از افزایش بودجه بیشتری هم بهره‌مند شده‌اند.

دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۴۰۰

روزگارِ تلخي‌ست، شیرین سمیعی

چند سال پیش از من مقاله ای منتشر شد در باره سفری به امریکا و درگیری در فرودگاه آن دیار بخاطر محل تولدم در ایران، که در آن زمان خودم را در دنیایی دیوانه و با دیوانگان می یافتم، بدون آن که حتی تصور کنم روزی دنیای دیوانه تری در انتظار نه تنها من، که تمام آدمهای روی این زمین خواهد بود. و امروز با پیدا شدن ویروسی دنیای ما یکباره درهم ریخت و آدمهایش محبوس در خانه های شان غمباد گرفته، و در بیرون از خانه های شان روان پریش و ما هم به ناچار در کنار این روان پریشان بسر می بریم.

نرگس محمدی به شلاق، زندان و جریمه مالی محکوم شد

  شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران روز ۲۹ اردیبهشت رای نهایی خود را مبنی بر مجرمیت نرگس محمدی صادر و به وی ابلاغ کرد. بر اساس رای صادره نرگس محمدی به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری ، ۳۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شده است.

گاردین: انفجار کارخانه پهپادهای ایران در اصفهان با تهدیدات اسرائیل مرتبط است

 پیشتر نتانیاهو از ساقط کردن یک پهپاد ایرانی در مرز اردن خبر داده بود

روزنامه «گاردین» چاپ بریتانیا، گزارش داده حادثه انفجار روز یکشنبه در کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین «هسا» در اصفهان با تهدیدات اخیر اسرائیل مرتبط است.

ایران چگونه فرصت بدل شدن به «ابرقدرت» انرژی در جهان را از دست داد؟

 ایران چندین طرح بزرگ برای تامین گاز طبیعی مورد نیاز کشور‌های مختلف جهان (از هند، چین و پاکستان گرفته تا عمان، یمن و اتحادیه اروپا) را به دلیل فرصت سوزی از دست داده است. بر این اساس، ایرانی که می‌توانست تنها در سمت شرق، انرژی مورد نیاز حدود ۳ میلیارد نفر جمعیت جهان را تامین کند، اکنون غرق در مشکلات اقتصادی داخلی است

بابک زنجانی در ویلای لواسان زندگی می‌کند، نه در زندان

 

«بابک زنجانی» معروف به میلیاردر نفتی که روزی گفته می‌شد رکورد فساد مالی در ایران را شکسته است، در زندان حضور ندارد. بر اساس خبری که از طریق یک منبع موثق به «ایران وایر» رسیده، زنجانی که حکم اعدامش در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ صادر شده، بیش از دو ماه است که در زندان حضور ندارد و در ویلای شخصی خود در لواسان تحت نظر است. این در حالی است که «غلامحسین اسماعیلی» سخن‌گوی قوه قضاییه در نشست خبری روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ وقتی با سوالی درباره شایعه خروج بابک زنجانی از کشور روبرو شد، در پاسخ تاکید کرد: «خروج از کشور نامبرده صحت ندارد.» اسماعیلی اما حاضر نشد، مانند مرداد ۱۳۹۸ که یک‌بار دیگر شایعه‌ گریختن زنجانی از زندان دست به دست می‌شد، تصریح کند که او در زندان است و این‌بار چنین جمله‌ای بر زبان نیاورد.

شورای نگهبان در حال بررسی اقامت دختر علی لاریجانی در آمریکا است

فاطمه اردشیر لاریجانی
استان‌وایر- وبسایت دیدبان ایران نوشته است که بحث و بررسی درباره وضعیت اقامت دختر علی لاریجانی در کشور آمریکا یکی از دلایل تاخیر در اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان است.
به نوشته این وبسایت، فاطمه اردشیر لاریجانی دختر علی لاریجانی در آمریکا زندگی می‌کند و پیش از این رسانه های نزدیک به جبهه پایداری نسبت به آن هشدار داده بودند.

«انتخابات» و افسارگسیختگی مداحان، مسعود نقره کار

 

مسعود نقره کار

معرکه "انتخابات" اسلامی، مثل تاسوعا و عاشورا، "ناهاربازارِ" مداح های " اهل بیت" وخاندان آل عبا و "عصمت و طهارت"، و حکومت اسلامی شان است، بهمین خاطر با نزدیک شدن " انتخابات" گَلۀ مداحان افسار گسیخته به میدان ریخته می شوند. مداحی حاج محمود کریمی در رابطه با فایل صوتی لو رفتۀ جواد ظریف یک نمونه از این افسارگسیختگی ست.(1)

یکشنبه، خرداد ۰۲، ۱۴۰۰

«همایون» به کدام سبک می‌خواند؟

همایون شجریان 
هرچند فرم‌های جدید همایون، به‌ویژه در آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» و «آرایش غلیظ»، با آهنگ‌سازی تهمورس و سهراب پورناظری، با استقبال عمومی مردم مواجه شد اما نمی‌تواند جماعتی را که دل در گرو آواز اصیل ایرانی دارند و از ظرفیت حنجره و توانمندی او آگاهند، راضی کند؛ چراکه آنها معتقدند همایون یکی از کسانی‌ است که به خوبی می‌تواند آواز ایرانی، یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های هنر این سرزمین را به نسل‌های بعدی ارائه دهد و از آن مراقبت کند.

داستان عکس جنجالی در اسپانیا؛ وقتی لونا مهاجر سنگالی را در آغوش گرفت

 

لونا آر. یکی از نیروهای داوطلب صلیب سرخ پس از انتشار عکسی هدف موجی از حملات نژادپرستانه قرار گرفت. در این عکس لونا تنها اقدام به آرام کردن مردی مهاجر کرده است.

چرا روشنفکران از دیکتاتورها حمایت می‌کنند؟ ، پری سیما معروفی

از زمان استقرار جمهور اسلامی در ایران،  روشنفکران،  دانشگاهیان و فعالان سیاسی بسیاری چه در داخل و چه در خارج از این رژیم توتالیتر حمایت کرده و موجب استمرار حاکمیت آن و نیز باعث تضعیف و سردرگمی جنبش آزادیخواهی در کشور گشته اند. اما این موضوع بسیار مهم و ‍پیچیده مورد تحقیق و بررسی همه جانبه و موشکافانه ی روشنگران ایرانی قرار نگرفته و برخورد جریان مخالف در بهترین حالت اظهار ناامیدی،  ناباوری و شوکه شدن بوده است. مهم است که توجه کنیم این پدیده مختص کشور ما و شرائط امروز ایران نبوده و در طول تاریخ بشر همواره جریان داشته ودر قرن بیست ویکم تحقیقات بسیاری توسط کارشناسان و محققان در غرب ‍‍انجام شده که میتواند تا اندازه ی زیادی به شناخت و درک ما و روشن شدن زوایای ‍پنهان و موجبات عدیده ی جامعه شناسی و روانشناسی این ‍پدیده کمک کند.

احمدی‌نژاد: من لیبرال دموکرات هستم

تخریب هاشمی ناجوانمردانه بود

 به گزارش دیده بان ایران؛ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز ثبت نام کرده است، در گفت‌وگو با اندیشه پویا گفته است از مرحوم هاشمی رفسنجانی دفاع کردم چون تخریب او ناجوانمردانه و نامردی بود.

قطع برق در ایران آغاز شد

 رادیو فردا - در طول ساعات گذشته، گزارش‌های زیادی از سوی شهروندان ساکن شهرهای تهران، لاهیجان، پلدختر، رشت، شیراز و ... در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از قطع برق «بدون اطلاع قبلی» شکایت کرده‌اند.

وضعیت رمزارزها در ایران؛ از روش‌های استخراج تا کلاهبرداری‌های مرسوم

 در حالی‌که مقامات ایرانی می‌گویند قطعی برق در کشور طی روز‌های اخیر ناشی از استخراج رمزارزها است، 
نتایج یک مطالعه  جدید نشان می‌دهد حدود ۴.۵ درصد از مجموع استخراج بیت کوین در جهان در ایران انجام می‌شود.

شنبه، خرداد ۰۱، ۱۴۰۰

خانواده‌های داغدار و تحریم انتخابات:

 «نمی‌خواهم با عکس پژمان به خانه هیچ مادری بروم»
مادر جواد بابایی، وحید دامور، رضا معظمی، محمد طاهری، مهرزاد رضایی، نوید بهبودی و پژمان قلی‌پور  که در آبان ۹۸ کشته شدند
شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان چهار دهه گذشته در ایران، از جمله اعدام‌های دهه ۱۳۶۰، حوادث آبان ماه ۱۳۹۸ و شلیک به هواپیمای مسافری اوکراین، مخالفت خود را با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کردند.

رای، بی رای!

 كيوان صميمى
عملکرد حکومت اسلامی و به ویژه اقدام خلاف قانون اساسی آن در اعمال نظارت استصوابی بر انتخابات، باعث کناره گیری و دلزدگی اکثریت مردم از انتخابات شده است. یکی از نتایج این دلزدگی، ایجاد حساسیت شدید نسبت به حتی لغات و عباراتی نظیر انتخابات، رای‌گیری ۱۴۰۰، صندوق آراء، فرآیند انتخاباتی، انتخابات سالم و انواع این ترکیبات است.

آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با رنج مردم دارد؟

از تسلیت گفتن خامنه‌ای برای فوت مادر امام جمعه تا تسلیت نگفتن او بابت فروخفتن یگانه‌ای چون پروفسور مریم میرزاخانی بسی ناگفته‌ها عیان می‌شود که رهبر ایران چه نسبتی با غم و رنج و درد ایرانیان دارد؛ او در کدام سو ایستاده است و مردم ایران در کدام سو.

سریال کیلر عظمی

کاریکاتور / ایران وایر