به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۴۰۲

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در محکومیت کشته‌شدن آرمیتا گراوند.

 

به نام خداوند جان و خرد

در حالیکه هنوز مردم ایران در غم از دست دادن دختران و پسران جوان‌شان در طی جنبش زن، زندگی، آزادی، سوگوار و افسرده اند، درست یک سال بعد دخترکی دیگر، نوجوانی دانش‌آموز، به همان سرنوشتی دچار می شود که ژینا/ مهسا امینی را پرپر کرد.

حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله، نگرانی شدید از وضع مردم غزه

نگرانی از وضعیت غیرنظامیان در نوار غزه 
 ارتش اسرائیل از حمله به زیرساخت‌های حزب‌الله خبر داد. اطراف بیمارستان قدس در غزه بمباران شد. یک مقام سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت وضع در غزه را خطرناک دانست و خواستار کمک جدی به غیرنظامیان شد.

پیکر یک زن ایرانی در میان کشته‌شدگان حمله تروریست‌های حماس

 او تا لحظه آخر دلاورانه با تروریست‌های حماس جنگید.

iranisr.jpg

صدای آمریکا - پیکر بی‌جان شیرئل حییم‌پور، شهروند اسرائیلی ایرانی‌تبار که ۱۵ مهر تروریست‌های حماس او را کشتند، پس از گذشت سه هفته پیدا شد.

گروه حماس گروهبان شیرئل حییم‌پور، بیست ساله از شهر ریشون لیستون اسرائیل را در فستیوال موسیقی، کشته است.

دوشنبه، آبان ۰۸، ۱۴۰۲

نسرین ستوده پس از بازداشت اعتصاب غذا و دارو کرده است

  

بنابر گزارش‌های دریافتی رادیو فردا، یک روز پس از برگزاری مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند در تهران، نسرین ستوده و منظر ضرابی، از بازداشت‌شدگان در این مراسم به زندان قرچک ورامین منتقل شده و دستور بازداشت موقتشان نیز صادر شده است.

انجمن قلم آمریکا بازداشت نسرین ستوده را محکوم کرد

 

انجمن قلم آمریکا با انتشار بیانیه‌ای «خشم خود را از دستگیری نسرین ستوده، وکیل، نویسنده و مدافع صریح حقوق بشر که گزارش شده هنگام شرکت در مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند ۱۷ ساله دستگیر و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است، ابراز کرد».

شانی لوک، یکی از گروگان‌های حماس، به قتل رسیده است

 

شانی لوک، زن جوانی که به دست تروریست‌های حماس ربوده شده بود، به قتل رسیده است. خواهر شانی، صبح امروز دوشنبه ۸آبان ماه، مرگ وی را در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.شانی لوک ۲۳ ساله برای شرکت در یک جشنواره موسیقی به جنوب اسرائیل رفته بود.

شعارهای شبانه ضد حکومتی برای دومین شب پیاپی

  

ساعاتی پس از برگزاری مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند در بهشت زهرا که با بازداشت خشونت‌آمیز شماری از فعالان مدنی همراه بود، مناطق مختلفی از شهرهای تهران، کرج، مشهد، ساری و شیراز شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و دیوارنویسی به یاد آرمیتا و علیه مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی بود.

انتقال نسرین ستوده و منظر ضرابی به زندان قرچک

  

بنابر گزارش‌های دریافتی رادیو فردا، یک روز پس از برگزاری مراسم خاک‌سپاری آرمیتا گراوند در تهران، نسرین ستوده و منظر ضرابی، از بازداشت‌شدگان در این مراسم به زندان قرچک ورامین منتقل شده و دستور بازداشت موقتشان نیز صادر شده است.

رئیس شرکت نفت روسیه؛ سومین نفری که در پی انتقاد از پوتین «به‌طور ناگهانی» درگذشت

  رئیس شرکت نفت روسیه؛ سومین نفری که در پی انتقاد از پوتین «به‌طور ناگهانی» درگذشت شرکت انرژی لوک‌اویل سال ۲۰۲۲ در مورد تهاجم مسکو به اوکراین علنا موضع گرفت

یکی از مدیران ارشد دومین شرکت بزرگ نفت روسیه سومین فرد در این شرکت است که در ۱۸ ماه اخیر ناگهان جانش را از دست می‌دهد؛ شرکتی که سال گذشته در مورد تهاجم ولادیمیر پوتین به اوکراین اعلام موضع کرد.

یکشنبه، آبان ۰۷، ۱۴۰۲

پیکر آرمیتا گراوند تحت تدابیر شدید امنیتی در «بهشت زهرا» به خاک سپرده شد؛ این گل پرپرشده، هدیه به میهن شده…

«ضرب و شتم» و بازداشت تعدادی از حاضران از جمله نسرین ستوده

- با وجود حضور گسترده مأموران و تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از حضور مردم در خاکسپاری آرمیتا، شماری از شهروندان در این مراسم حاضر شده و شعارهایی چون «این گل پرپرشده، هدیه به میهن شده» سر دادند.

- نهادهای امنیتی با افزایش فشار بر خانواده آرمیتا گراوند، اعلامیه‌های نصب شده در حوالی منزل خانواده‌اش در خیابان «پیروزی» تهران را از دیوارها برداشته و از نصب بنر در مقابل خانه جلوگیری کردند.

- قتل حکومتی آرمیتا گراوند با واکنش‌های گسترده‌ای از جمله شماری از چهره‌های سیاسی، دادخواهان، هنرمندان و دیگر شهروندان ایرانی و شماری از سیاستمداران غربی روبرو شده است.

یورش مردم غزه به انبارها و مراکز توزیع غذای سازمان ملل

 

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در غزه و آزادی گروگان ها شده است. او در جریان سفرش به نپال، درخواست خود را برای «آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط گروگان ها و ارائه کمک های بشردوستانه در حدی که نیازهای مردم غزه را برآورده کند» تکرار کرد.

خفقان تضمین شده در ایران زیر سایه جنگ اسراییل و حماس

جمهوری اسلامی در سه هفته‌ای که از حمله غافلگیرانه حماس به اسراییل و شروع حملات مرگبار هوایی اسراییل به غزه گذشته، با پرت شدن حواس‌ها از ایران، فشارها را روی جامعه و فعالان مدنی ایران بیشتر کرده است؛ گویی که هدیه‌ای از آسمان رسیده است.

شنبه، آبان ۰۶، ۱۴۰۲

آرمیتا گراوند، بعد از ۲۸ روز کما در بیمارستان نظامی فجر جان باخت

 
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران از درگذشت آرمیتا گراوند، دانش آموز ۱۷ ساله‌ای خبر داد که نهم مهر در مسیر مدرسه در ایستگاه متروی شهدا از ناحیه سر آسیب دید و در بیمارستان نظامی فجر بستری شد.

بیانیه‌ی نهضت مقاومت ملی ایران

 به‌مناسبت قتل آرمیتا گراوند

مرگ آرمیتا گراوند یک قتل است که رژیم قاتل کوشید تا بدان پوشش یک مرگ عادی بدهد.

اگر ملت ایران و جهان سابقه‌ی قتل غم‌انگیز و تبهکارانه‌ی مهسا امینی را نداشت صحنه‌سازی‌های دستگاه آدمکشی خامنه‌ای درباره‌ی مرگ آرمیتا آسان‌تر پذیرفته می‌شد؛ اما حال دیگر ملت ایران و مردم جهان می‌دانند که این یک رسم جمهوری مرگ و تبهکاری است که قتل قربانیان خود را به یک سابقه‌ی بیماری یا افت فشار خون و نظائر آن نسبت دهد.

واکنش‌های عمومی به مرگ آرمیتا گراوند: جمهوری اسلامی فرزند دیگری از ایران را کشت

خبر جان باختن آرمیتا گراوند صبح روز ششم آبان از سوی رسانه‌های حکومتی اعلام شد. مرگی که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را «قتل حکومتی دیگری در راستای تحمیل حجاب اجباری» خواندند. رسانه‌های خارجی در خبری فوری به این مرگ و شباهتش با قتل حکومتی مهسا ژینا امینی پرداختند.

ویرانی صدها خانه در حملات شب گذشته اسرائیل؛

  آوارگی ۲۹ هزار نفر در لبنان در پی جنگ

خبرگزاری فرانسه گزارش داد حملات شب گذشته اسرائیل به نوار غزه منجر به ویرانی کامل صدها ساختمان و خانه شده است. سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار نفر در لبنان در پی درگیری‌ها میان حزب‌الله و اسرائیل آواره شده‌اند.

«دوحه آماده بازنگری درباره حضور حماس در قطر است»

  

یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه گفت که قطر به ایالات متحده گفت که آماده است پس از حل بحران برای آزادی گروگان‌هایی که توسط گروه شبه‌نظامی حماس به غزه ربوده شدند، در مورد حضور حماس در قطر تجدید نظر کند.

سازمان حقوق بشر ایران:

جمهوری اسلامی مسؤول قتل آرمیتا گراوند است

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۶ آبان ۱۴۰۱: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) از درگذشت آرمیتا گراوند خبر داد. آرمیتا دختر ۱۶‌ساله‌ای بود که روز ۹ مهر سال جاری طبق گزارش‌های شهروندی به خاطر نداشتن حجاب اجباری با برخورد خشن مأموران سرکوب روبه‌رو شد. مأموران «حجاب‌بان» در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران، آرمیتا را به زمین پرت کردند و او بر اثر ضربه به سر، بیهوش شد. این دختر نوجوان به‌مدت ۲۸ روز در کما نگهداری شد.

ده‌ها وکیل دادگستری خواستار تشکیل کمیسیونی «علیه خشونت جنسی وکلا» در ایران شدند

 

۴۵ تن از وکلای دادگستری با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از «زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند» از اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران خواستند برای «تشکیل کمیسیون اخلاق حرفه‌ای علیه خشونت جنسی وکلا» اقدام کند.

اردوغان از اسرائیل خواست «این دیوانگی» را «تمام» کند و به حملات خود پایان دهد

 در بیست و دومین روز از جنگ اسرائیل و حماس، نیروهای ارتش اسرائیل بار دیگر غزه را هدف حملات سنگین هوایی قرار دادند. به گفته سخنگوی ارتش این کشور، بامداد شنبه ۱۵۰ «هدف زیرزمینی» در غزه مورد حمله نظامیان اسرائیل قرار گرفت.

جمعه، آبان ۰۵، ۱۴۰۲

امپراطوری اقتصادی اسماعیل هنیه، رهبر حماس

خواهران ساکن اسراییل، پسران مشغول فساد مالی

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل: نگران جنایات جنگی در غزه‌ایم

 

به گفته مقامات نظامی اسرائیل نیروهای زمینی این کشور صبح روز جمعه در «عملیاتی هدفمند» وارد بخش مرکزی نوار غزه شدند و پس از هدف فراردادن نیروهای حماس به مواضع قبلی خود بازگشتند. جنگ غزه در پی عملیات هفت اکتبر «طوفان الاقصی» حماس و حملات گسترده و دامنه‌دار اسرائیل در حالی وارد بیست و یکمین روز خود می‌شود که بیش از ۸ هزار کشته، اغلب غیرنظامی به جا گذاشته است.

تشدید فشارها بر زندانیان سیاسی

 این‌جا زندان اوین است 

در عکس‌هایی که  از زندان «اوین» در تهران به «ایران‌وایر» رسیده است، تبعیض آشکار میان شرایط زندانیان سیاسی این زندان با دیگر زندانیان به چشم می‌خورد؛ نبود جای کافی در اتاق‌های زندانیان سیاسی، کف‌خواب بودن آن‌ها در مقابل اتاق‌های مخصوص زندانیان غیرسیاسی و تعداد کم آن‌ها. 

راهپیمایی سکوت زاهدانی‌ها در جوی امنیتی؛ عبدالحمید خواهان آزادی بازداشتی‌ها شد

مردم زاهدان هم‌زمان با قطع اینترنت و جو سنگین امنیتی با درخواست مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت این شهر، در سکوت راهپیمایی کردند. مولوی عبدالحمید روز جمعه پنج آبان خواهان آزادی ده‌ها شهروندی شد که ماموران امنیتی پس از نماز جمعه هفته گذشته بازداشتشان کردند.

ادامه واکنش هنرمندان به ممنوع‌الکار شدن

  

 بنی‌اعتماد: هنرمند، رعیت اربابان پادگان نیست

انتشار فهرست اسامی ممنوع الکاری شماری از بازیگران زن به خاطر حجاب اختیاری آنها و سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اجرای قانون در مورد این بازیگران با واکنش گسترده هنرمندان مواجه شده است.

عملیات «محدود و هدفمند» زمینی در شمال غزه

  

* برنامه حماس برای گروگان‌ها

صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از سرزمین‌های فلسطینی‌، شامگاه ۳ آبان به شبکه تلویزیونی المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان، گفت او و یارانش در همان روز نخست جنگ جاری با اسرائیل با حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، دیدار کرده بودند.

اعتراف خامنه‌ای به این که اختاپوس قافیه را باخت!!!

پنجشنبه، آبان ۰۴، ۱۴۰۲

لیلی افشار، نوازنده ایرانی گیتار کلاسیک درگذشت

 

لیلی افشار که نخستین نوازنده زن در جهان است که درجه دکترا در نوازندگی گیتار کلاسیک را کسب کرده، امروز بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

مهاجرت اجباری آتنا دائمی به دلیل پیشرفت بیماری و نیاز به درمان

 

«آتنا دائمی»، فعال حقوق بشری که نزدیک به هفت سال را در زندان سپری کرده، در رشته توییتی با اشاره به سختی‌های این سال‌ها، اعلام کرد که بر اثر عدم رسیدگی در زندان به «بیماری ام‌اس پیشرفته» مبتلا شده و به دلیل پیشرفت بیماری و نیاز به درمان ناچار شده مهاجرت کند.

حمله پیاده نظام و جنگنده‌های اسرائیل به شمال غزه و لبنان؛ شمار قربانیان فلسطینی‌‌ از ۷ هزار نفر گذشت

 

جنگ غزه بدنبال عملیات «طوفان‌الاقصی» حماس در۷ اکتبر در حالی وارد بیستمین روز خود می‌شود که قدرت‌های بزرگ در شورای امنیت سازمان ملل بر سر آتش‌بس متحدالقول نیستند و قطعنامه‌ها را وتو می‌کنند.
وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد. بریتانیا و آمریکا قطعنامه پیشنهادی روسیه را رد کردند و روسیه و چین هم قطعنامه آمریکا را وتو کردند.

امانوئل ماکرون خواستار تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه حماس شد

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه 

رئیس‌جمهوری فرانسه که در پی حملۀ حماس به اسرائیل، با هدف جلوگیری از گسترش بحران به خاورمیانه سفر کرده، بعد از ملاقات با نخست‌وزیر اسرائیل، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و پادشاه اردن اینک عازم قاهره شده تا با رئیس‌جمهوری مصر دیدار کند. به عقیدۀ امانوئل ماکرون همان شکل ائتلافی که علیه داعش شکل گرفت حالا باید علیه حماس به وجود آید.

عفو بین‌الملل: نیلوفر حامدی و الهه محمدی را فوراً آزاد کنید

 

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای صدور احکام طویل‌المدت زندان‌ برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی، روزنامه‌نگاران زندانی، را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

بلینکن: پاسخ ما به ایران سریع و قاطع خواهد بود

  

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایالات متحده به‌دنبال درگیری با ایران نیست، اما این کشور به هرگونه حمله ایران یا گروه‌های نیابتی آن «سریع و قاطع» پاسخ می‌دهد.

گوترش: از «برداشت جانبدارانه» اظهاراتم در باره حماس شوکه شدم

بریتانیا ارزیابی گوترش مبنی بر «نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه» در غزه را قبول ندارد

آنتونیو گوترش
شمار فلسطینی‌های کشته شده در غزه به بیش از ۶ هزار نفر رسید. بیش از ۲ هزار نفر از این قربانیان کودکان هستند.

ارتش اسرائیل می‌گوید تلاش غواصان حماس از راه دریا را خنثی و به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است.

 دمشق می‌گوید ۸ سرباز سوری در این حملات کشته شده‌اند.

چهارشنبه، آبان ۰۳، ۱۴۰۲

چهارمین کاروان کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد

 

حمله پهپادی ارتش اسرائیل به نوار غزه

مقامات امنیتی مصر اعلام کردند که روز چهارشنبه، ۳ آبان (۲۵ اکتبر) چهارمین کاروان کمک‌های بشردوستانه شامل ۲۰ کامیون از مرز مصر عبور کرده و وارد غزه شده‌اند.

مخالفت آمریکا، آتش بس را غیرممکن کرده است

 

به گزارش یورو نیوز، اکثر اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه در نخستین نشست علنی این شورا برای بررسی جنگ جاری در غزه میان اسرائیل و حماس، خواستار آتش بس فوری برای تسهیل در کمک‌رسانی به غیرنظامیان فلسطینی شدند که از هفت اکتبر گذشته تاکنون زیر بمباران‌های مرگبار ارتش اسرائیل قرار دارند. پانزده عضو شورای امنیت که در آن پنج عضو دائم از جمله ایالات متحده و روسیه از حق وتو برخوردارند تاکنون بر سر قطعنامه‌ای که بتواند زمینه پایان یافتن خشونت‌های جاری در خاورمیانه را فراهم کند به توافق دست نیافته‌اند. ایالات متحده، سرسخت‌ترین متحد اسرائیل، هفته گذشته قطعنامه‌ای را وتو کرد که ۱۲ عضو دیگر شورا از آن حمایت کرده بودند. این قطعنامه که در آن بر لزوم توقف درگیری‌ها تاکید شده بود تنها به این دلیل که به اندازه کافی به حق اسرائیل در دفاع از خود در آن اشاره نشده بود مورد مخالفت ایالات متحده قرار گرفت. روسیه نیز پیش‌تر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با تاکید بر آتش‌بس بشردوستانه برای کمک‌رسانی به غزه به شورای امنیت پیشنهاد کرده بود که به دلیل مشابه رد شد.

به دو دلیل- مهشید امیرشاهی

 دلیل اول: اسرائیل دشمن ایران است

دلیل دوم: شرح ظلمی که بر فلسطین می رود

قصدم از نوشتن این مطلب پرداختن به جزییات جنگ خونینی که به راه افتاده است نیست چون جزییاتش را می توان هر روزه از طریق رسانه ها به دست آورد و پرداختن به آن  در این مقاله اتلاف وقت من و خوانندگان هر دو خواهد بود. در ابتدای سخن می خواهم هشداری کوتاه به هموطنانم بدهم و در پی اش به اختصار از آنچه می گذرد صحبت کنم. به این دو دلیل از نو قلم به دست گرفته ام و می نویسم. 

زلزله در حزب چپ آلمان؛ سارا واگن‌کنشت انشعاب کرد

 

سارا واگن‌کنشت، رئیس پیشین فراکسیون حزب چپ آلمان، ضمن اعلام جدایی از این حزب اعلام کرد کە تا سال آینده حزب جدید خود را می‌سازد. برخی انشعاب واگن‌کنشت را به مثابه بە صدا در آمدن ناقوس مرگ برای حزب چپ خواندەاند.

سه‌شنبه، آبان ۰۲، ۱۴۰۲

دستور علی خامنه‌ای به پسرش مجتبی برای مخفی شدن!

شورای نگهبان «لایحه حجاب» را تایید نکرد

 شورای نگهبان لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» که به اختصار «لایحه حجاب» خوانده می‌شود را، تایید نکرد. «هادی طحان نظیف»، سخنگو شورای نگهبان در نود و نهمین گزارش از سلسله گزارش‌های خود به مردم، در کانال شخصی‌اش در «بله»، درباره لایحه عفاف و حجاب، ضمن اعلام این خبر نوشت که این لایحه برای بررسی بیشتر به مجلس بازگشت.

هشدار اوباما درباره استراتژی اسرائیل در غزه

  

«درنهایت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه یکم آبان در یادداشتی هشدار داد که برخی اقدامات اسرائیل در جنگ علیه حماس، نظیر عدم اجازه ورود آب و مواد غذایی به غزه می‌تواند به موضع‌گیری شدیدتر فلسطینی‌ها «تا چندین نسل بعد» انجامیده و در نهایت نتیجه معکوس داشته باشد.

بازداشت دست‌کم ۱۰ شهروند بهائی در اصفهان

  

امروز دوشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۲، ماموران اداره اطلاعات استان اصفهان، ده تن از شهروندان بهایی را بازداشت کردند.

چشم‌هایش؛ خانواده دلپسند و رسپینای خردسال که شاهد یک جنایت شد

 خانواده «دلپسند» تلاش دارند در ترکیه یک زندگی معمولی داشته باشند؛ همان چیزی که از آن‌ها در کشورشان ایران دریغ شد. 

ابراهیم رئیسی با شعار «عمر دست خداست» درمان را به کالایی طبقاتی تبدیل کرد

برخی افراد به دلیل فقر پس از دریافت خدمات درمانی بیمارستان را ترک می‌کنند‌ــ ایلنا

ابراهیم رئیسی به‌تازگی طی سخنانی به‌صراحت اذعان کرد که در پاسخ به خانواده‌ بیماران خاص که در اعتراض به کمبود یا نبود دارو مقابل مجلس تجمع کرده بودند، گفته که «عمر دست خدا است».

دوشنبه، آبان ۰۱، ۱۴۰۲

ابهام در وضعیت سلامتی آرمیتا گراوند در پی اعلام خبر مرگ مغزی

 

یک روز پس از آنکه خبرگزاری‌های وابسته به حکومت جمهوری اسلامی گزارشی را در مورد «قطعی بودن مرگ مغزی آرمیتا گراوند» منتشر کردند، اخباری مبهم در مورد وضعیت سلامتی این دختر ایرانی به گوش می‌رسد. آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ ساله روز یک‌شنبه ۹ مهرماه به اغما رفت و سپس به بیمارستان منتقل شد. بر پایه برخی از گزارش‌ها‌ او به دلیل هل داده شدن توسط یک حجاب‌بان در متروی تهران، بر زمین افتاد و دچار ضربه مغزی شد.

اسرائیل خواستار تخلیه تمامی بیمارستان‌های غزه شد

اطراف بیمارستان القدس با صدها زخمی و بیمار که حدود 12 هزار آواره نیز در محوطه آن حضور دارند، پس از دریافت سه اخطار تخلیه در کمتر از یک ساعت، هدف بمباران اسرائیل قرار گرفت

بیانیه مشترک شش کشور جهان درباره جنگ اسرائیل و حماس؛‌ تاکید بر حق اسرائيل برای دفاع از خود و حفاظت از غیرنظامیان

 

نیروهای ارتش اسرائیل

شش رهبر جهان، از جمله رئیس جمهوری ایالات متحده، نخست وزیر کانادا، رئیس جمهوری فرانسه، صدراعظم آلمان، نخست وزیر ایتالیا و نخست وزیر بریتانیا، درباره مناقشه بین اسرائیل و حماس بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

سردرگمی مقام‌های ایران در برابر جنگ غزه

   

سردرگمی مقام‌های ایران؛ چگونه باید از جنگ اسرائیل و حماس دور ماند؟

خبرگزاری رویترز / رادیو فردا

ایران روز ۲۳ مهر اولتیماتوم شدیداللحنی خطاب به دشمن بزرگ خود، اسرائیل، منتشر کرد؛ یورش به غزه را متوقف کنید، در غیراین‌صورت ما مجبور به اقدام می‌شویم. این هشداری بود که وزیر امور خارجه ایران داد.

مرحله چهارم نقشه شیطانی خامنه‌ای

 خطر پنهان در برنامه چندمرحله‌ای خامنه‌ای؛ آیا ایران هسته‌ای می‌شود؟

indep.jpg

«مرحله چهارم نقشه شیطانی خامنه‌ای حمله به اسرائيل با سلاح هسته‌ای در پوشش یک جنگ عمومی است»

ایندیپندنت فارسی - اورشلیم‌پست روز یکشنبه ۲۲ اکتبر در یادداشتی به قلم ژاکوب ناگل، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، به نقش ایران در جنگ اخیر حماس و اسرائیل و برنامه‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برای این درگیری پرداخت.

تولدت مبارک نیلوفر حامدی / گیسو فغفوری

  

روزنامه شرق

امروز تولدته دخترجون، دومین تولدت پشت دیوار زندان! این مدت شاید به عدد و رقم حدود سیصد‌‌و‌ هفتاد‌و خرده‌ای روز شده باشه؛ اما انگار بیش از هزار سال گذشته. این حرف کلیشه‌ای را با گوشت و پوست درک کردیم که بعد از پارسال دیگر آدم سابق نیستیم. 

بهبودی گیرنده قلب خوک یک ماه پس از عمل پیوند

 پزشکان این بیمار می‌گویند که هیچ نشانه‌ای از پس زده شدن عضو دیده نمی‌شود

بیمار تمرین‌هایی را که فیزیوتراپ برای او تعیین کرده انجام می‌دهد

از عمل جراحی مردی اهل مریلند که قلب یک خوک به او پیوند زده شد، یک ماه می‌گذرد. او دومین نفری است که قلب خوک دریافت می‌کند. ویدیویی که از بیمارستان محل بستری او منتشر شده است، نشان می‌دهد که برای بهبودی به‌شدت تلاش می‌کند.