به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۴۰۲

جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، پس از انتقال از زندان به بیمارستان جان باخت

 منابع مختلف خبری از مرگ جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از انتقال از زندان نوشهر به بیمارستان خبر داده‌اند. خبر درگذشت آقای روحی را نخستین بار ظهر پنجشنبه نهم شهریور، وکیل او مجید کاوه، در حساب کابری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و نوشت که بر اساس اطلاع خانواده او، جواد روحی «ساعاتى پيش در زندان نوشهر فوت شده است».

حسین الله کرم دو سال است در دانشگاه تهران تدریس می‌کند + تحلیل صادق زیباکلام

 نقد جنبش دانشجویی 

ensaf.jpg

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: چندسال پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه حسین الله کرم، یکی از سران انصار حزب‌الله در دانشگاه آزاد مشغول به تدریس است. یکی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به انصاف نیوز خبر داد از سال گذشته نام حسین الله کرم نیز در چارت آموزشی‌شان آمده است. پیرو همین اتفاق خبرنگار انصاف نیوز با صادق زیباکلام گفت‌وگویی پیرامون جنبش دانشجویی و تاثیرات آن داشته اشت.

تصویر کاملا متفاوت نجمه جودکی مجری تلویزیون بعد از خداحافظی از صدا و سیما

 در رسانه ها تصویری از نجمه جودکی مجری تلویزین بعد از خداحافظی مورد توجه قرار گرفته است.

02020.jpg

چهارشنبه، شهریور ۰۸، ۱۴۰۲

«مشروحه ای دربارۀ حکومت دکتر مصدق» ، علی اکبر دهخدا

 نهضت را کسی به وجود نیاورده، نهضت خود به وجود آمده‌است 

و سیر خود را خواهد کرد.

مطلبی است کوتاه به قلم علی اکبر دهخدا در دوران بحرانی مجلس هفدهم شورای ملی که به کوشش ایرج افشار منتشر شده است. عینآ باز نشر می گردد.

نواده فردی را که دشمن ملیت ایرانی بود «ایران» نام گذاشتند

 ایرانیان مصادره نام «ایران» از سوی خانواده کسی که ملیت را نشانه گرفته بود، برنمی‌تابند

naveh.jpg

ایندیپندنت فارسی - بیش از چهار دهه پس از آنکه روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، شمشیرش علیه ایران و ملیت را از رو بست و مدعی شد ملی‌گرایی «احساس بدبختی مسلمانان» است، یکی از نوادگانش «ایران» نام گرفت.

حسن روحانی زبان به انتقاد گشود

  رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم: تصمیم‌گیری برای ۸۵ میلیون ایرانی به چند نفری سپرده شده است که کل آرایشان به چند صد هزار نفر هم نمی‌رسد

rouhani.jpg

- واکنش به اخراج اساتید،‌ عملکرد مجلس و مخالفان احیای برجام

ایندیپندنت فارسی - حسن روحانی، رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روز دوشنبه ششم شهریور با حضور در جلسه دوره‌ای با وزیران و معاونان سابقش، انتقادهایی را علیه دولت فعلی و مجلس شورای اسلامی مطرح کرد.

ارجاع پرونده دو روزنامه‌نگار به دادگاه تجدیدنظر تهران

  

پرونده سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی دو زن روزنامه نگار به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شد. آنها در مردادماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری هر کدام به تحمل چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در یک بانک دولتی

  

دادستان عمومی و انقلاب تهران از کشف اختلاس ۲۹ هزار میلیارد ریالی در یکی از بانک‌های دولتی تهران خبر داد.

سه‌شنبه، شهریور ۰۷، ۱۴۰۲

سالگرد جنبش مهسا؛ جلسه سه ساعته نیروهای انتظامی در سنندج

نیروهای انتظامی و فرماندهان بسیج سنندج روز دوشنبه جلسه‌ای امنیتی و سه ساعته تشکیل دادند. تنها در روز دوشنبه پنج شهروند دیگر کرد بازداشت شدند. طرح تفکیک جنسیتی در کلاس‌های درس دانشگاه فردوسی مشهد اجرایی می‌شود.

دوشنبه، شهریور ۰۶، ۱۴۰۲

جنجال پیرامون حضور بدون حجاب ورزشکاران موی‌تای ایران

 حضور ورزشکاران ایرانی رشته «موی تای» در مسابقات آسیایی ازبکستان در ایران با حواشی فراوانی رو به رو شده است

MTlarge.jpgیورونیوز - رشته موی تای زنان در ایران پیش از این هم خبرساز شده بود. 

ترویج حکومتی طب اسلامی؛ وضعیت پزشکی ایران در آشفتگی بی‌سابقه

 

از درمان خارش سر تا درمان ناباروری، درمان لک پوستی، چاقی و حل مشکل کبد چرب. اینستاگرام و تلگرام سرشار است از ادعاهای افرادی که عنوان طبیب سنتی یا طبیب اسلامی را به دوش می‌کشند و ادعا می‌کنند درمان تمامی بیماری‌های عالم را می‌دانند. 

یکشنبه، شهریور ۰۵، ۱۴۰۲

«روسریتو» ترانه ی جدید مهدی یراحی در آستانه ی خیزش ژینا منتشر شد

اعتراض کانون صنفی استادان دانشگاهی به تعرض علیه ساحت دانشگاه در ایران

 کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران «نارضایتی و اعتراض عمیق و شدید» خود نسبت به «تعرض به ساحت دانشگاه و زوال تدریجی وجوه علمی آن» را ابراز کرد و از وزارت کشور و دیگر نهادهای امنیتی خواست که در امور دانشگاه دخالت نکنند.

ترانه جدید مهدی یراحی، قوه قضائیه پرونده ی قضایی تشکیل داد!

خبرگزاری میزان، از تشکیل پرونده قضایی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز، به دلیل انتشار «ترانه غیرقانونی و خلاف عرف جامعه اسلامی» خبر داد. مهدی یراحی، به تازگی ترانه‌ای در اعتراض به حجاب اجباری، با عنوان «روسریتو» منتشر کرده بود.

روسیه می‌گوید آزمایش‌های ژنتیکی مرگ پریگوژین در سانحه هواپیمایی را تایید می‌کند

 

روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که آزمایش‌های ژنتیکی تایید می‌کند که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در میان ده نفری بوده است که در سانحه هوایی چند روز پیش کشته شدند.

مصاحبه‌های مخفیانه، مهران رفیعی

نگاهی اجمالی به گزارش شبکه ای‌بی‌سی استرالیا از جنبش مقاومت ایران

تلویزیون دولتی‌ای بی سی استرالیا برنامه‌ای دارد به اسم گزارشگر اعزامی که پنجشنبه شب‌ها به روی آنتن می‌رود. در این برنامه نیم ساعته، به رویدادهای کشورهای مختلف می‌پردازند. برنامه هفدهم اوت، بیست و ششم مردادماه، به ایران و جنبش مهسا اختصاص داشت. برای تهیه این گزارش، خبرنگاران این شبکه با تعدادی از جوانان معترض مصاحبه کرده بودند و محصول‌شان را با عنوان "مصاحبه‌های مخفیانه - درونِ جنبشِ مقاومت ایران" نمایش دادند. برای دسترسی به این فیلم مستند می‌توانید به سایت‌ای بی سی استرالیا و یا یوتیوب مراجعه کنید. (۱)

شنبه، شهریور ۰۴، ۱۴۰۲

اعتراض عبدالحمید به هزینه‌های هنگفت «اربعین»

  

مولوی عبدالحمید رهبر بانفوذ اهل سنت در ایران، در تازه‌ترین اظهاراتش از برنامه‌ها و هزینه‌های هنگفت جمهوری اسلامی برای برگزاری مراسم مذهبی «اربعین» انتقاد کرد و گفت: «برای مذهب هزینه نکنید برای مردم هزینه کنید».

جزئیات زجرآور قتل مادر همیشه‌خندان به دست نیروهای امنیتی

ranjavar.jpgرادیو فردا - کبری شیخه، مادر ۵۲سالۀ مهابادی، روز پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ که «روز خونین مهاباد» نام گرفته است، درحالی‌که از خانه‌اش برای معترضان در خیابان روسری و ماسک برای پوشاندن صورت‌شان می‌برد، با اصابت گلوله‌های جنگی نیروهای امنیتی در آغوش پسر کوچکش جان داد.

کبری شیخه کیست؟

دختری که گفت من زنم، مرا از هیچ‌چیز نترسان، کجاست؟

پارمیدا شهبازی کیست و کجاست؟

shirzan.jpgایران وایر - در پی کارزار کاربران شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌یافتن از سرنوشت «پارمیدا شهبازی»، زنی که در مقابل تذکر حجاب یک آمر به معروف، گفته بود «من یک زنم، من را از هیچ‌چیز نترسان»، اطلاعاتی به‌دست «ایران‌وایر» رسیده که نشان می‌دهد او اخیرا با قید وثیقه و به‌طور موقت آزاد شده است.

یک بوسه حریصانه که قهرمانی زنان را به حاشیه برد!

 حواشی رخداد لب‌بوسی به جای روبوسی و دیده‌بوسی میان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و هافبک تیم ملی زنان این کشور نه تنها پس از چند روز فروکش نکرده بلکه زمزمه لزوم برکناری و مجازات آقای روبیالس شنیده می‌شود.

جمعه، شهریور ۰۳، ۱۴۰۲

قصیده سپیده قلیان – هادی خرسندی

 منم که کوه غرورم، سپیده قلیان ام

منم که دخت زمان ام، منم که فخر زنان ام

من ام که خواهر زحمتکشان و کارگران ام

بیانیه خانواده ژینا امینی به مناسبت اولین سالگرد به قتل رسیدن ژینا

 

ژینا گیان تۆ نامری … ناوت دەبێته‌ ڕەمز
شهریور است …
و این ماه، تنها آخرین ماه گرم سال نیست؛ بلکه پیامش پایان گرما و آغاز روزهای سرد است. کشاورزان و دهقانان، پس از مدت‌ها کوشش و تلاش، به انتظار برداشت محصول و دیدن و چشیدن نتیجه‌ی دست‌رنجشان نشسته‌ و نظاره‌گر آنند … اما چه نگون‌بخت است دهقانی که در جلوی چشمش، آتش بر خرمنش زنند و هرآنچه دار و ندارش بود، یکجا و یک شبه، طعمه‌ی شعله‌ی آتش شود …

گفتند عفو شدید، بعد اعدامشان کردند

  

کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان

همزمان با تایید احکام هشت نفر از متهمان پرونده کشته شدن روح‌الله عجمیان در اتوبان کرج در دیوان عالی کشور، کمیته پیگیری به جزئیات جدیدی از آنچه بر دستگیرشدگان این پرونده گذشته، دست یافته است. براساس آرای قطعی صادره توسط دیوان عالی، «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

عکس ترامپ پس از معرفی به بازداشتگاه فولتون کانتی تاریخ‌ساز شد

 ترامپ به اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، خود را به زندانی در جورجیا تسلیم کرد

mushot.jpg

ایران اینترنشنال - دونالد ترامپ به اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰، خود را به مقام‌های زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا تسلیم کرد و از او عکس بازداشت گرفته شد. او ۲۰ دقیقه پس از بازداشت موقت، تحت شرایط توافق‌شده از جمله وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، آزاد شد.

انتقام هولناک پوتین از پریگوژین،مزدوری که به ارباب دیکتاتور خود خیانت کرد

دو جوان معترض در ایذه کشته شدند

  

مهدی الماسی (راست) و کمر طهماسبی، دو معترض کشته شده در ایذه

در پی گزارش‌ها از ایذه مبنی بر کشته شدن دو معترض توسط نیروهای حکومتی یک منبع مطلع در ایران به صدای آمریکا گفت: «انقلابی که پارسال شروع شد، هنوز زیر پوست شهر ادامه دارد» و «دستگاه امنیتی» جمهوری اسلامی نیز «این را می‌داند.»

فایل صوتی افسر ناجا: متاسفم برای شغلی که انتخاب کردم

 یک پیام صوتی به ایران‌اینترنشنال رسیده که در آن فردی که خود را یک افسر ناجا معرفی می‌کند، در برابر خانواده و اطرافیان اظهار شرمندگی می‌کند و می‌گوید: «متاسفم برای شغلی که انتخاب کردم.»

***

پنجشنبه، شهریور ۰۲، ۱۴۰۲

سکوت کرملین در مقابل گمانه زنی‌ها در مورد کشته شدن رهبر گروه واگنر در سانحه هوایی

 

کرملین هنوز در مورد سقوط هواپیمای روز گذشته که گمان می‌رود در جریان آن یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه نظامی واگنر و معاونش دیمیتری اوتکین «کشته شده باشند»، اظهارنظری نکرده است.

قتلی دیگر در پرونده دیکتاتور روسیه

  

قتل یوگنی پریگوژبن، فرمانده گروه واگنر، تازه‌ترین جنایت ولادیمیر پوتین است. دیکتاتور روسیه پرونده خونینی دارد. مقتولینش طیف وسیعی را شامل می شوند، از آنا پولیتکوفسکایای خبرنگار و آلکساندر لیتویننکو مامور سابق اطلاعاتی تا بوریس نمتسوف سیاستمدار و یوگنی پریگوژین اوباش/اولیگارش، و حداقل یک دوجین آدم دیگر.

رهبران بریکس با پیوستن ۶ کشور از جمله ایران، عربستان و امارات موافقت کردند

 

رهبران بریکس، شماری از قدرت‌های اقتصادی نوظهور، با پیوستن ایران، عربستان سعودی، امارات، آرژانتین،‌ مصر و اتیوپی به این گروه موافقت کردند.

چهارشنبه، شهریور ۰۱، ۱۴۰۲

برادر سپیده قلیان: سپیده بدون حجاب به دادگاه آمد و به صورت بازجو-خبرنگار تف کرد

 

برادر سپیده قلیان، زندانی سیاسی، از برگزار شدن جلسه دیگر دادگاه شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، بازجو-خبرنگار، از خواهرش خبر داد و گفت به دلیل تن ندادن خواهرش به حجاب، جلسه غیرعلنی بوده و ذبیح‌پور به سپیده، اتهام جاسوسی زده است.

مادر مهسا خطاب به او:

 جایی در کنار رویاهای بزرگ مردم این دیار تا ابد زنده می‌مانی

مژگان افتخاری، مادر مهسا (ژینا) امینی با انتشار تصویر تازه‌ای از دختر جان‌باخته‌اش در حبس پلیس امنیت اخلاقی، در یک استوری اینستاگرامی نوشت که او در دل مردم «جاودانه» شده و شهروندان از گوشه و کنار ایران، فارغ از «نژاد، آیین، زبان و اندیشه»، به دیدار آرامگاه فرزندش می‌آیند.

ادامه ی فشار بر فعالین فرهنگی؛ حکم ۵ سال زندان جعفر ابراهیمی تایید شد

محمود ملاکی معلم زندانی بوشهری از کار اخراج و عاتکه رجبی بدون مراحل قانونی محاکمه شد

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان که همراه تعداد زیادی از معلمان در آستانه تجمع اعتراضی یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ بازداشت شده بود و کماکان در زندان اوین به سر می برد توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ۵ سال زندان محکوم شد.

سه‌شنبه، مرداد ۳۱، ۱۴۰۲

یک گزارش استخوان‌سوز از دانشگاه تهران و کشف یک کشور جدید برای فرار مردم ایران

گزارش عفو بین‌الملل از تشدید آزار خانواده کشته‌شدگان

 و درخواست از کشورها برای بازداشت عاملان کشتار اعتراضات در ایران

عفو بین‌الملل می‌گوید که در اعتراضات پاییز گذشته در ایران صدها نفر به طور غیرقانونی در ایران کشته شدند که بیش از ۳۵ نفر آنها کودک بودند

عفو بین‌الملل می‌گوید مقامات ایران آزار و اذیت خانواده کسانی را که سال گذشته در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی»، «به طور غیرقانونی» به دست نیروهای امنیتی ایران کشته شدند، را «افزایش داده است».

وکیل خانواده مهسا امینی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محاکمه می‌شود

 

صالح نیکبخت، وکیل شناخته شده دادگستری که وکالت خانواده مهسا امینی را برعهده دارد، با شکایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی محاکمه خواهد شد.

سال‌روز مهسا امینی؛ تمامی گروه‌ها زیر ذره‌بین احضار، فشار و بازداشت

سامان امیری، شهروندخبرنگار / ایران وایر 

در آستانه سال‌روز کشته شدن «ژینا (مهسا) امینی» و آغاز خیزش مردمی «زن، زندگی؛ آزادی»، به نظر می‌رسد حاکمیت برای جلوگیری از شکل‌گیری دوباره اعتراضات، به اقدامات پیش‌گیرانه روی آورده است. 

سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل: ابراهیم رئیسی احتمالاً رهبر بعدی جمهوری اسلامی است

از آغاز ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی گمانه‌زنی‌ها در این خصوص تقویت شد که تکیه زدن او بر این مقام عملا مرحله گذار نظام برای دوران پس از مرگ علی خامنه‌ای است

کانون نویسندگان ایران:

سیمین بهبهانی؛ زنی آزادی‌خواه و آگاه به کاستی‌های جامعه، فقر فراگیر و ستم تحمیل‌شده بر زنان

 سیمین بهبهانی، شاعر، نویسنده‌ و عضو برجسته‌ی کانون نویسندگان ایران در ۲۸ مردادماه ۱۳۹۳ چشم از جهان فروبست. او در سال ۱۳۰۶ در خانواده‌ای فرهنگی در تهران چشم به جهان گشود و از همان کودکی با ادبیات و فعالیت‌های اجتماعی آشنا شد.

مژگان ایلانلو مستندساز و فعال حوزه زنان، آزاد شد

 

مژگان ایلانلو، مستندساز و فعال حوزه زنان، که روز ۲۹ مرداد برای بار دوم در یک‌سال اخیر بازداشت شده بود، پس از ساعت‌ها بازجویی و انتقال به بازداشتگاه انفرادی وزرا آزاد شده است.

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان صدها مهاجر اتیوپیایی را کشته است

 سازمان دیده بان حقوق بشر نیروهای مرزی عربستان سعودی را متهم کرده است، صدها مهاجر اتیوپیایی که قصد عبور از مرز عربستان داشتند را کشته‌اند. کارشناسان معتقدند، این کشتار گسترده می‌تواند در زمره "جنایت علیه بشریت" محسوب شود.

دوشنبه، مرداد ۳۰، ۱۴۰۲

جبهه ی ملی ایران:

 کودتای ۲۸ مرداد استبداد سیاه هفتاد ساله را برجای نهاده است

هفتادمین سالگرد کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را در حالی سپری می‌کنیم که زیان‌ها و خسارت‌های ناشی از آن کودتا، کشور عزیزمان را به لبه پرتگاه، رهنمون کرده است. کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نه ‌تنها یگانه دولت ملّی، مستقل و دموکرات ایران را سرنگون ساخت، بلکه موجب استمرار و استقرار استبداد در تمام این هفتاد سال چه قبل و چه بعد از انقلاب گردید. همان‌طور که دکتر مصدق بیان کرده بود، کشوری که استقلال ندارد، از نعمت آزادی نیز بی‌بهره است و گفته بود که رفاه و سعادت هر ملّتی در گرو صیانت از استقلال و آزادی است. پس از آن تاریخ شوم، پادشاه کشور دست در دست آمریکا و انگلیس، هم استقلال ملّی را نابود ساخت و هم آزادی‌های اساسی را سرکوب کرد. 

پایان بررسی لایحه «عفاف و حجاب»؛ آغاز حکومت نظامی اسلامی

سو‌ءاستفاده مجلس همسو از قانون

با پایان بررسی لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» در کمیسیون  قضایی و حقوقی مجلس٬ این لایحه جنجالی یک قدم به اجرا نزدیک‌تر شد. تنها یک هفته بعد از موافقت نمایندگان مجلس با «ماده ۸۵»ی شدن این لایحه، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس روز گذشته ۲۹‌مرداد۱۴۰۲، از پایان بررسی این لایحه در کمیسیون خبر داد.

«کودتای بخش امنیتی نظام سیاسی علیه نظام علم»

نامه‌ محسن رنانی به وزیر علوم

واکنش محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان به خبر «جذب ۱۵ هزار عضو هیئت علمی همسو با حکومت»:

جناب اقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
سلام بر شما

مژگان ایلانلو، مستندساز ایرانی، بار دیگر بازداشت شد

 

مژگان ایلانلو، مستندسازی که سال گذشته در جریان اعتراض‌های «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، بار دیگر بازداشت شده است.

کیوان صمیمی به شش سال حبس محکوم شد

  

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری از تایید حکم کیوان صمیمی توسط شعبه سی و شش دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

فائزه هاشمی: سلاح مردم ایران امتناع از شرکت در انتخابات است

 

فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی و از چهره‌های منتقد جمهوری اسلامی که اکنون در زندان به سر می‌برد، در جدیدترین اظهارنظر سیاسی خود بار دیگر بر عدم شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت که تحریم انتخابات نوعی «سلاح» برای مردم ایران است.

شنبه، مرداد ۲۸، ۱۴۰۲

کودتای ۲۸ مرداد

 این اعلامیه ۹ سال پیش داده شده و اینک بازنشر گردیده است.

نگاهی دوباره
به
کودتای بیست و هشت امرداد  ۱۳۳۲

تعداد بازداشت‌شدگان در شهرهای گیلان به سیزده تن افزایش یافت

 

تعداد بازداشت‌‌شدگان در استان گیلان به ۱۳ تن افزایش یافته است. در این ارتباط، عزیزالله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان، روز جمعه ۲۷ مرداد، از بازداشت ۱۲ زن و مرد به اتهام آن چه «اقدام علیه امنیت ملی» در این استان نامید، خبر داد.

سومین فیلم فساد و افشاگری ترسناک رادیو گیلان

از افتادن شهناز تهرانی در دام سپاه 

زهرا رهنورد با صدور بیانیه‌ای؛ سقوطی «دردناک» در انتظار «آقایان» است

کودتا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ / زهرا رهنورد

 

زهرا رهنورد، فعال سیاسی با صدور بیانیه‌ای «حاکمان ایران» را به «کودتای جدیدی» علیه «سعادت و مطالبات برحق مردم» متهم کرد.

جمعه، مرداد ۲۷، ۱۴۰۲

آستانه سالگرد مهسا؛ افزایش بازداشت‌ها، احضارها و تهدیدها

تصویری از اعتراض‌ زنان به حجاب اجباری 

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در آستانه سالگر مرگ مهسا (ژینا) امینی موج جدیدی از فشار و ارعاب علیه شهروندان گیلان را آغاز کردەاند.

نرگس محمدی از افزایش خشونت علیه زندانیان زن خبر داد

 
نرگس محمدی از افزایش خشونت علیه زندانیان زن در آستانه سالگرد اعتراضات خبر داد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در نامه‌ای از زندان اوین از "خشونت هولناک فیزیکی" علیه زنان زندانی خبر داده و می‌گوید، این اعمال فشارها که در سه ماه گذشته افزایش داشته است، با هدف "ایجاد ارعاب و وحشت" انجام می‌گیرد.