به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۰۱، ۱۴۰۳

پیام مادر عصمت از بازماندگان دهه شصت به مناسبت کشته شدن رییسی

  پیام مادر عصمت

20-5.jpg

عصمت وطن‌پرست، معروف «مادر عصمت» که ۱۱ نفر از اعضای خانواده‌اش در دهه ۶۰ اعدام شدند می‌گوید که از مرگ ابراهیم رئیسی خوشحال است.

او، ابراهیم رئیسی را «قصاب تهران» نامیده و به فرشته قاضی از رادیوفردا گفته است که رئیس‌جمهور شدن رئیسی برای مادران داغدار و بازماندگان قتل‌عام‌های دهه ۶۰ خیلی سنگین بود.

انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری؛ ابهاماتی که پای رهبری را وسط می‌کشد

 ۸ تیر سال جاری و در اوج گرمای تابستانی، انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود تا مطابق قانون اساسی، مردم به فاصله کمتر از پنجاه روز از درگذشت رییس‌جمهور فقید، رییس‌جمهور جدید را بشناسند.  

نگرانی از موج سرکوب شهروندان پس از مرگ رئیسی

  

کمپین حقوق بشر ایران

در بحبوحه سرکوب پیوسته و گسترده مخالفان و منتقدان حاکمیت، مرگ ابراهیم رئیسی نباید به بهانه‌ای برای مقام‌های جمهوری اسلامی بدل شود تا اعمال فشارهای امنیتی و قضایی را خشن‌تر از قبل بر جامعه مدنی تحمیل کنند.

ایران برای یافتن هلی‌کوپتر رئیسی از آمریکا «کمک» خواسته بود

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ایران پس از سقوط هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی در کوه‌های نزدیک مرز این کشور با جمهوری آذربایجان، از واشینگتن درخواست کمک کرد‌ه‌ بود.

رسانه‌های اسرائیلی؛ مرگ رئیسی «خبر بدی نیست»

  

حدود هشت ماه پس از حمله گروه افراطی حماس به خاک اسرائیل که کار را به جنگی ناتمام درغزه کشاند، رویداد سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان نخستین حادثه جهانی است که رسانه‌های اسرائیل را از تمرکز بی‌وقفه بر جنگ و تلاطم سیاسی داخلی خود بازداشت.

دوشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۴۰۳

ابراهیم رئیسی و همراهان او کشته شده‌اند

  

لاشه بالگرد حامل ابراهیم و همراهان او را در مختصات مشخص شده توسط پهپاد آکینجی ترکیه پیدا شد. تیم‌های امداد و نجات ایرانی پس از چندین ساعت موفق به یافتن لاشه بالگرد شده‌اند.

پایان ناتمام ابراهیم رئیسی؛ مردی که به آخر نرسید، مسعود آذر / بی‌بی‌سی

 در حالی که بیش از هزار روز از دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی گذشته بود، هلیکوپتر حامل او و همرانشان در حوالی ورزقان، در آذربایجان شرقی دچار سانحه و کشته شد و بدین ترتیب پرونده هشتمین رئیس جمهور ایران بسته شد. 

حسین امیرعبداللهیان؛ دیپلمات عاشق دوربین

  

وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئيسی که روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پی سقوط هلی‌کوپتر جان خود را از دست داد، ۶۰ سال قبل در همین ماه اما در سومین روز آن در شهر دامغان دیده به جهان گشوده بود.

محمد مخبر جانشین ابراهیم رئيسی شد

  

خامنه‌ای پنج روز عزای عمومی اعلام کرد

آیت‌‌الله خامنه‌ای در پیام خود در پی کشته‌شدن ابراهیم رئیسی نوشت: «آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.»

یاسین رامین به اظهارات پدرش واکنش نشان داد

 از دیدن پافشاری شما بر باطل خودت اندوهگینم

ramin.jpg

منوتو - یاسین رامین در پستی در صفحه اینستاگرام خود به اظهارات پدرش، محمدعلی رامین، واکنش نشان داده است. در بخشی از متن آقای رامین خطاب به پدرش آمده است: «رنج‌نامه شما را خواندم و در پس این عنوان شبنامه‌ای با فتوای سلاخی خودم دیدم.»


یکشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۴۰۳

گزارش‌ها درباره سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی

  

ابراهیم رئیسی همراه با هیاتی از وزیران خود و برخی مقام استان آذربایجان شرقی برای شرکت در مراسم بهره‌برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به شمال غرب کشور رفته بود. در مراسم بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی، الهام علیئو، رئیس جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت.

رئیسی: می‌توان در خانه‌های کوچک و بدون اتاق هم چند بچه داشت

 

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، روز شنبه ۲۹ اردیبهشت در سخنانی با هدف تشویق ایرانیان به فرزندآوری، مدعی شد که «داشتن اتاق اضافه برای فرزندآوری بیشتر، سخن قابل دفاعی نیست و تجربه زندگی اجداد ما نشان می‌دهد که می‌شود در خانه‌های کوچک با چند فرزند زندگی کرد.»

«گوگل» از توانایی‌های جدید هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

گوگل درباره تلاش‌هایش برای تقویت موتور جستجوی خود از طریق هوش مصنوعی با استفاده از تراشه‌های محاسباتی جدید توضیح داد

«گوگل» که این روزها در رقابت شدید با رقیبان صنعتی مثل «اوپن‌اِی‌آی» در حوزه هوش مصنوعی قرار دارد، اخیرا از توانایی‌های جدید ابزارهای هوش مصنوعی خود پرده‌برداری کرد، که شامل پیشرفت‌هایی در چت‌بات «جمنای»، قابلیت‌های تشخیص تصویری، و موتور جستجوی مشهور این شرکت می‌شود.

گانتز: نتانیاهو اگر راهبرد واضحی برای جنگ غزه ارائه نکند از شورای جنگ استعفا می‌دهم

 این عضو شورای جنگ اسرائیل خواستار تشکیل ائتلافی اروپایی عربی بدون حماس یا عباس برای مدیریت نوار غزه پس از جنگ شد

بنی گانتز، یکی از سه عضو شورای جنگ اسرائیل، تهدید کرد که اگر دولت بنیامین نتانیاهو طرح راهبردی جدیدی برای جنگ غزه تدوین نکند، از عضویت در شورای جنگ اسرائیل استعفا خواهد داد.

همکاری پوتین و شی دیگر از جایگاه برابر نیست

لارا بیکر

شغل,گزارشگر بی‌بی‌سی در چین

دیدار رسمی ولادمیر پوتین از چین نمایش اقتدار بود. فرصتی بود برای رئیس‌جمهور روسیه که به دنیا نشان دهد که متحدی قدرتمند پشت سر خود دارد.

رای دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل چه معنایی داشت؟

 

توضیح تصویر،قاضی داناهیو، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری در زمان صدور رای اولیه دیوان، گفته است که از این رای استنباط اشتباه شده است 

نویسنده,دومینیک کاسیانی شغل,گزارشگر سیاست داخلی و قضایی، بی بی سی  فارسی 

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه که عالی‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل برای رسیدگی به دعاوی دولت‌ها علیه یکدیگر است، برای ادامه بررسی شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل تشکیل جلسه داد.

شنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۴۰۳

سازمان عفو بین‌الملل خواستار لغو حکم اعدام توماج صالحی شد

سازمان عفو بین‌الملل با ارسال نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، محاکمه توماج صالحی، هنرمند معترض را به شدت ناعادلانه توصیف کرد و خواستار لغو حکم اعدام او شد.

خنثی شدن توطئه جمهوری اسلامی در اردن هاشمی

 

jordan.jpg

ایران بریفینگ: به گفته دو منبع اردنی آگاه، مقامات امنیتی یک توطئه مشکوک به‌رهبری جمهوری‌اسلامی برای قاچاق سلاح به این کشور را، برای کمک به مخالفان پادشاهی اردن در انجام اقدامات خرابکارانه خنثی کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، این تسلیحات از طریق نیروهای نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه به یک هسته اخوان المسلمین در اردن که با شاخه نظامی اما انبار این تسلیحات زمانی‌که یک هسته

جمعه، اردیبهشت ۲۸، ۱۴۰۳

نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، بار دیگر در «پرونده‌‌ای جدید» محاکمه می‌شود

 بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی با شکایت وزارت اطلاعات با پرونده‌ای تازه مواجه شده و قرار است ٣٠ اردیبهشت در دادگاه انقلاب محاکمه شود. این پرونده به دلیل افشاگری محمدی درباره آزار جنسی و تعرض به زنان بازداشت‌شده برای او گشوده شده است.

ناکامی جمهوری اسلامی در پروپاگاندای رسانه‌ای، سپیده حجامی

 این رژیم کودک‌کش محکوم به سرنگونی و دیر یا زود رفتنی‌ست. 

Sepideh_Hajjami.jpgجمهوری اسلامی همواره تلاش کرده با استفاده از منابعی که در اختیار دارد، تصویری وارانه از واقعیت جامعه ارائه دهد، بازخورد و واکنش مردمی گویای ناکامی و شکست جمهوری اسلامی در این پروپاگاندای رسانه‌ای‌ست.

در سال ۲۰۱۶ توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، از شکل‌گیری تیمی تحت عنوان «پناهجویان» خبر داد. 

روزنامۀ فیگارو از قول یک دختر نوجوان ایرانی: «بالاخره خسته‌شان خواهیم کرد»

figaro.jpg

روزنامۀ فیگارو: در ایران، جوان‌ترها کوتاه نمی‌آیند

رادیو بین المللی فرانسه - دلفین مینویی، خبرنگار فرانسوی-ایرانی روزنامۀ فیگارو، افزایش فشار رژیم جمهوری اسلامی برای تحمیل حجاب را گوشزد می‌کند اما در عین حال می‌نویسد که جنبش اعتراضی ایرانیان عمیق و پایدار است. به قول یک دختر نوجوان ایرانی: «بالاخره خسته‌شان خواهیم کرد.»

خم شدن و گل افشانی دختران به پای شهردار زنجان

 انتشار تصویر استقبال از علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در مدرسه قرآنی «امام حسن مجتبی» آن شهر خبرساز شد

31.jpg

در این تصویر دیده می‌شود که دانش آموز خم شده و به هنگام ورود شهردار زنجان، بر روی زمین شاخه گل می‌گذارند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند که این دانش‌آموزان «مجبور شده‌اند» که به جای قدم‌های علیرضا فیروزفر گل بگذارند.

درخواست فرجام خواهی در پرونده توماج صالحی به ثبت رسید

 

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، رپر معترض زندانی که اخیر به جرم خواندن به اعدام محکوم شده در توئیتی از ارائه فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور‌ خبر داده است.

هدیه ویژه وزیر کشور جمهوری اسلامی برای سیل زدگان

 «بدهید مجانی دفن‌شان کنند.»

16-15.jpg

وزیر کشور جمهوری اسلامی در بازدید از مناطق سیل‌زده با لحنی عاری از هم‌دردی گفت: «این سه نفری هم که فوت کرده‌اند، بدهید مجانی دفن‌شان کنند.» این ویدئو مورد توجه جامعه قرار گرفته است.

محمود عباس حماس را به فراهم کردن بهانه برای حمله اسرائیل به غزه متهم کرد

 

محمود عباس، رئیس‌ دولت خودگردان فلسطین در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود در اجلاس سران کشورهای عربی در منامه، حماس را متهم کرد که برای اسرائیل «بهانه‌هایی» برای حمله به نوار غزه فراهم می‌کند.

بلینکن: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

  

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفته است که ولادیمیر پوتین رهبر روسیه باید هزینه بازسازی آنچه در اوکراین تخریب کرده است را بپردازد.

نامه سرگشاده محمدعلی رامین به فرزندش

 محمدعلی رامین از پسرش اعلام برائت کرد

ramin.jpg

منوتو - محمدعلی رامین، سیاستمدار و مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد در واکنش به حاشیه های فرزندش یاسین رامین و عروسش مهناز افشار، از آن‌ها برائت جست.

او در متنی که در شبکه داخلی «ایتا» منتشر کرده نوشته است:

پنجشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۴۰۳

تابستان داغ در آمریکا؛ ترامپ و بایدن دو بار با هم مناظره می‌کنند

 

سخنرانی بایدن و ترامپ در جمع هوادارانشان در آمریکا‌ــ  شبکه‌های اجتماعی

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و دونالد ترامپ، اصلی‌ترین رقیب او و نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، توافق کردند به فاصله سه ماه در دو مناظره انتخاباتی تلویزیونی که شبکه‌های سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی در ماه‌های ژوئن و سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌کنند، حضور یابند.

بلینکن در اوکراین: جمهوری اسلامی ایران، کره شمالی، و چین به روسیه تسلیحات داده‌اند

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده در جریان سفر به اوکراین به خبرنگاران گفت که چین، جمهوری اسلامی ایران، و
کره شمالی به روسیه پشتیبانی تسلیحاتی ارائه می‌کنند.

زمین شناسی که ادعا می‌کند معمای مونا لیزا را حل کرده است



پرتره مونا لیزا یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان است اما هنوز رمز و راز فراوانی درباره آن وجود دارد.

ترانزیت گاز ترکمستان به اروپا از مسیر آذربایجان

  

همزمان با ادامه کاهش صدور گاز ایران به ترکیه، وزیران انرژی جمهوری آذربایجان و ترکیه قرارداد ترانزیت گاز ترکمنستان به اروپا را امضا کردند.

بر اساس این قرارداد که روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت امضا شد، ظرفیت خطوط لوله عظیم «کریدور جنوبی» افزایش خواهد یافت و از سال ۲۰۳۰ گاز ترکمنستان از طریق جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه راهی اروپا خواهد شد.

سلام به پایان! / رحیم قمیشی

  

دو روز است کلیپی از کتک خوردن و سیلی خوردن خانمی محترم به‌دست پلیسِ مردی، دست به دست می‌شود.

من نمی‌توانم آن را در کانالم بگذارم، از فرط خجالت، از شدت ناباوری، از شرم بی‌عرضگی‌ام در پیشگیری از چنین حوادثی. از اینکه هر روز باید چنین چیزهایی در کشورم ببینم و باز زنده باشم.

آلیس مونرو نویسنده کانادایی برنده نوبل ادبیات درگذشت

 آلیس مونرو، نویسنده کانادایی که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه نوبل ادبیات شد، در سن ۹۲ سالگی درگذشته است.

مونرو برای بیش از ۶۰ سال سرگرم نگارش داستان‌های کوتاهی بود که اغلب در آنها به زندگی مردم در نواحی روستایی کانادا می‌پرداخت.

(ویدیو) گیتارنوازی وزیر خارجه آمریکا در کی‌یف

"دیمیتری تمنی" رهبر گروه موسیقی 19.99، پس از اجرای بلینکن روی صحنه گفت که تحت تاثیر مهارت های گیتار بلینکن قرار گرفته است. او گفت: "او بسیار خوب نواخت."

نتونی بلینکن" وزیر خارجه یهودی تبار آمریکا روز سه شنبه و در جریان سفر خود به شهر "کی یف" (پایتخت اوکراین) با حضور در یک بار زیر زمینی در این شهر به همراه یک گروه راک متشکل از شبه نظامیان اوکراینی به روی صحنه رفت.

چهارشنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۴۰۳

کوبیدن سیلی های متعدد به صورت بانوی ایرانی توسط پلیس

ویدیویی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مامور پلیس با خشونت و ضرب و جرح تلاش دارد یک زن را بازداشت و با زور سوار بر ماشین کند.

گوش کنید آدمک‌ها

 قبول کنید آدمک‌ها، در عرصه‌ی سیاست، شنونده‌ی بد، سیاست‌پیشه‌ی بدی هم هست.

tajik.jpgمحمدرضا تاجیک

یک

گوش کنید! آدمک‌ها! تا کی می‌خواهید از ترس از دست دادن قدرت و منفعت گوش نکنید؟ باور کنید، گوش‌کردن شرط تداوم قدرت است. می‌دانم گوش‌کردن به صحبت دیگران، خصوصا وقتی به مذاق و مرامتان نخورد، یکی از سخت‌ترین کارهاست،

گشت ارشاد در نمایشگاه کتاب؛ با این پوشش اجازه ورود ندارید؟

 شهروند خبرنگار «ایران‌وایر» می‌گوید که موضوع حجاب زنان نقش مهمی در نمایشگاه کتاب امسال  داشته است، از بیلبوردهای بزرگ تبلیغ حجاب، تا غرفه‌هایی با عنوان «یک حس خوب» که در آن زنان بسیجی، مانع ورود زنان با حجاب اختیاری، یا حجابی که مورد پسند حکومت نیست می‌شوند. 

این گزارش درباره تبلیغات حجاب در سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

جعفر پناهی: رسول‌اف اگر نمی‌رفت یا در زندان می‌پوسید یا سلاخی‌ می‌شد

 

جعفر پناهی، کارگردان شناخته شده ایرانی با انتشار متنی در اینستاگرام خود به خبر خروج محمد رسول‌اف از ایران واکنش نشان داد و نوشت رسول‌اف اگر از ایران نمی‌رفت یا در گوشه زندان می‌پوسید یا مانند داریوش مهرجویی «سلاخی» می‌شد.

واکنش عمادالدین باقی به مامور ارشاد سیلی زن

سیلی به صورت زنان و مردان با شرف 

این گشت ارشاد است یا گشت اضلال؟

baghi.jpg

عمادالدین باقی

با دیدن فیلم سیلی های پیاپی یک مامور به زنی بدون روسری که به اینسو و آنسو پرتاب می شد، حالم خراب شد.(به همین خاطر در کانال تلگرام از بازنشر این ویدئوی ناراحت کننده، خودداری می‌کنم). این سیلی بر صورت همه زنان و مردان باشرف ایران است.

سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۴۰۳

جنگ اوکراین؛ آنتونی بلینکن با قطار شب‌رو وارد کی‌یف شد

 سفر او سه هفته پس از موافقت کنگره آمریکا با بسته کمک نظامی جدید برای کی‌یف انجام شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف سفر کرده است و قرار است که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.

محمد رسول‌اف از ایران خارج شد؛ «از امروز ساکن ایران فرهنگی‌ام»

محمد رسول‌اف، کارگردان سینما که در سال‌های اخیر ممنوع‌الخروج بود و اخیرا به هشت سال زندان محکوم شد، با انتشار ویدیویی از لحظه خروج خود از مرز زمینی ایران گفت از این پس «ساکن ایران فرهنگی» است.

سند امنیتی جدید اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین

 

بر اساس پیش نویس سند امنیتی اتحادیه اروپا، این اتحادیه تعهداتی را برای حمایت بلندمدت از اوکراین تنظیم کرده که بر اساس آن به کی‌یف اطمینان داده می‌شود در طول سالهای آینده ارائه تسلیحات، آموزش نظامی و سایر کمک‌های بیشتر به این کشور تضمین خواهد شد.

استرالیا نیروی دریایی و چند فرمانده ارشد سپاه پاسداران را تحریم کرد

 

دولت استرالیا، روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، در تازه‌ترین دور تحریم‌ها و در واکنش به آنچه آن را رفتار بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی خواند، سه نهاد و پنج فرد، از جمله نیروی دریایی سپاه و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را تحریم کرد.

سازمان ملل: ۲۰ درصد جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند

سازمان ملل اعلام کرد یکی از کارکنان این سازمان روز دوشنبه در حین انتقال به بیمارستانی در جنوب غزه کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. در همین حال، گزارش این سازمان حاکی است که پس از دستور اسرائیل مبنی بر «خروج فوری» ساکنان رفح و گسترش عملیاتش در جنوب نوار غزه، ظرف یک هفته گذشته، ۲۰ درصد از جمعیت غزه بار دیگر آواره شدند.

سید جلال مدبر از اعضای تشکیل دهنده سپاه پاسداران؛ الفاتحە، سلطنتت خامنه‌ای تمام شد

«الفاتحە، سلطنتت خامنه‌ای تمام شد!»

دوشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۴۰۳

اخراج نخست‌وزیر «نامطلوب» بخش چهارم - ج

 

علی شاکری زند 

نخست‌وزیر «نامطلوب» در واشنگتن

در دیدار با دین آچسن وزیر خارجه ایالات متحده‌

و ترومن رییس جمهور

نتایج دور جدید جنگ حکومت علیه زنان

  

چهار هفته‌ست ون‌های «طرح نور» که نام جدید «گشت ارشاد» است در خیابان‌های شهرها ساکن شده‌اند. اما آیا این تعداد ون و نیروی پلیس، این مدت زمان شیفت و میادین اصلی شهر، برای «کنترل تمام شهر» و «برچیدن شل‌حجابی و بی‌حجابی» یا «افزایش حجاب کامل زنان» در ماموریت خود به نتیجه‌ای رسیده است؟

چگونه هوش مصنوعی به سوالات رایج سلامت پاسخ می‌دهد؟

 

اونور ارم 

  • سازمان بهداشت جهانی ماه پیش از ابزاری رونمایی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی مولد به مردم کمک می‌کند تا پاسخ پرسش‌های بهداشتی خود را پیدا کنند.

این دستیار هوشمند برای سلامتی (یا به اختصار سارا)، از طریق میکروفون دستگاه به پرسش‌های کاربران گوش می‌دهد و همزمان پاسخ می‌دهد، و جواب‌ها هم توسط انیمیشن یک زن روی صفحه نمایش منتقل می‌شود.

پوتین، وزیر دفاع روسیه را برکنار می‌کند

 

شویگو نقش مهمی در جنگ روسیه علیه اوکراین داشته است

کرملین اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قرار است به‌زودی سرگی شویگو، وزیر دفاع، را برکنار کند. آقای شویگو، ۶۸ ساله، که از سال ۲۰۱۲ در این سمت بوده است، به عنوان رئیس شورای امنیت روسیه منصوب خواهد شد.

یکشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۴۰۳

دور دوم انتخابات: شرکت ۷ درصد تهرانی‌ها

  

وزارت کشور ایران نتایج دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرده است. نتایج نهایی انتخابات تهران حاکی از مشارکت کمتر از ۱۰ درصد از واجد شرایط در تهران است.

پشت پرده؛ شکست دو پروژه خامنه‌ای

 افشاگری رائفی‌پور و قالیباف علیه فساد همدیگر

ایران اینترنشنال - افشاگری اصولگرایان درباره فساد مالی همدیگر، شب انتخابات شدت گرفت.

وزیر کشور رئیسی: مردم در انتخابات حماسه آفریدند

وزیر ارتباطات دولت روحانی: منظورش از «حماسه»، «عدم مشارکت ۹۲ درصدی» در تهران است