به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۹، ۱۴۰۲

"افشاگری آخوند حکومتی در حضور خامنه‌ای"

 رسیدن نظام به ایستگاه پایانی

kooche.jpg

روایت لادن برومند از قتل پدرش عبدالرحمان برومند، فرهنگ قویمی

لادن برومند در گفت‌وگویی با صدای آمریکا

«یک روایت» عنوان رشته گفت‌وگوهایی است که تجربیات شخصی و اجتماعی شخصیت‌های شناخته شدهء ایرانی را از زبان خودشان روایت می‌کند.

روزنامه دولت؛ مسخره نکنید رئیسی واقعا از گرانی‌ها خواب ندارد

 

روزنامه دولت در واکنش به دستمایه تمسخر قرار گرفتن ادعای سخنگوی دولت نوشت که «چرا بی‌ خوابی رئیسی را مسخره می‌کنید، او واقعا از گرانی‌‌ها بی‌خواب است.» روزنامه ایران تاکید کرده است که آنچه مایه تعجب و چه بسا تأسف است، این واقعیت است که نه‌تنها اظهارات سخنگوی دولت «صادقانه» بوده است، بلکه او از یک گفت‌و‌گوی «صادقانه و واقعی» در درون دولت خبر داده است.

چین از متحدان مهم علی خامنه‌ای ٤۵ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران را نمی‌پردازد

علی خامنه ای در دیدار با رئیس جمهوری چین شی جین پینگ در تهران. 
در حالی که ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی رسماً خواستار شکایت از کره برای وصول هفت میلیارد دلار پول مسدود شدۀ ایران شده است، روزنامۀ اعتماد به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشت که در یک قلم فقط ٤۵ میلیارد دلار درآمد نفتی ایران در چین مسدود شده و دولت پکن به بهانۀ تحریم‌های آمریکا از پرداخت این مبلغ خودداری می کند.

زلنسکی: جنگ بتدریج به خاک روسیه کشیده می‌شود

  

ولودمیر زلنسکی می‌گوید جنگ «بتدریج به خاک روسیه و مراکز نمادین این کشور» کشیده شده است. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین هشدار داد روسیه در پاییز مثل سال گذشته حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سر خواهد گرفت.

یکشنبه، مرداد ۰۸، ۱۴۰۲

وال‌استریت ژورنال: عربستان هفته دیگر میزبان مذاکرات بین‌المللی صلح اوکراین خواهد بود

 وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته که عربستان سعودی قرار است در روزهای آینده (اواسط مرداد) میزبان نشستی باشد که صلح میان روسیه و اوکراین از اهداف اصلی آن عنوان شده است. این نشست با حضور کشورهای مهم در حال توسعه از جمله هند و برزیل برگزار می‌شود.

نقش وزیر در رسوایی جنسی آقای مدیرکل

 اهمال وزیر ارشاد در عزل ثقتی موجب انتشار فیلم شد

jensiErshad.jpg



صدای آمریکا - در ادامه ماجرای انتشار فیلم «رابطه جنسی» مدیرکل ارشاد استان گیلان، مدیر کانال تلگرامی «رادیو گیلان» گفته اگر وزیر ارشاد به هشدارها توجه و ثقتی را عزل می‌کرد هرگز فیلم این رسوایی منتشر نمی‌شد.

رادیو گیلان: حضور همسر رضا ثقتی در دادگاه خانواده

 به منی که سالها در کنار زندگی و متاسفانه خوابیده ام نمیتوانید دروغ بگویید

dadgah.jpg


رادیو گیلان - خبرها حاکیست، همسر مدیرکل عزل شده ارشاد گیلان ساعاتی قبل در دادگاه خانواده رشت حاضر شده و پیگیر دادخواست طلاق خود با برخورداری از امتیاز حضانت فرزندان خود شده و به مسئولین دادگاه خانواده که در انجام امور طلاق وی مقاومت نموده اند گفته:

ماجرای ورود یک زن با رقص به مسجدی در سیرجان

 ورود یک زن به مسجد

dance.jpg

در دعوای ارزشی‌ها پیرامون حضور زنان بی‌حجاب در هیات‌های مذهبی، زنی با پوشش اختیاری در سیرجان با رقص، ایدئولوژی رژیم خامنه‌ای را به چالش کشید

***

سخنان شجاعانه محمد دادکان: این نظام دروغگو باید برود

رژیم خامنه‌ای رژیمی دروغگو و خون‌خوار

dadkan.jpg

دیگربان - محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید رژیم خامنه‌ای که روزگاری در سودای ژاپن اسلامی بود، حالا به کره‌شمالی اسلامی فکر می‌کند.

دادکان گفت که رژیم خامنه‌ای رژیمی دروغگو و خون‌خوار است که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت ایران را مردم می‌داند. 

جمعه، مرداد ۰۶، ۱۴۰۲

طرح قانون مهسا به سنا رسید؛

جمهوری اسلامی در آستانه تحریمهای بیشتر

 

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه و الکس پادیلا سناتور دموکرات طرحی را برای اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر بر جمهوری اسلامی با عنوان «طرح قانون حقوق بشری مهسا امینی» به سنای ایالات متحده ارائه کردند.

متن کامل لایحه «حجاب و عفاف» منتشر شد؛

  از جزای نقدی تا ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی و ممنوع‌الخروجی

مادران پارک لاله ایران ۱۴ ساله شد!

مادران پارک لاله ایران


امسال، ۱۴امین سال تشکیل مادران پارک لاله ایران است. حرکت اعتراضی ما در ششم تیرماه ۱۳۸۸ در میدان آب نمای پارک لاله تهران آغاز شد و مبارزه‌ی دادخواهانه‌‌ی ما تا کنون برای پایان دادن به سرکوب، بازداشت، شکنجه و کشتار و بی‌عدالتی زیر سلطه‌ی حاکمیت اسلامی ایران ادامه دارد. فعالیت همبسته و پیوسته‌ی ما در شنبه‌های اعتراضی در میدان آب نمای پارک لاله تهران و سپس دیدار و هم دردی با خانواده‌های آسیب دیده و داغدار در ایران بود. در سال‌های بعد بر آن شدیم تا به رشد و نشر فرهنگ دادخواهی و خودآموزی در این زمینه و به افشای بی دادگری‌های حکومت بپردازیم و برای کشف حقیقت، رویارویی با گذشته، دادخواهی و برقراری عدالت تلاش کنیم.

حکم مرضیه محبی؛ جمهوری اسلامی مرحله لغو تابعیت ایرانیان را امتحان می‌کند

دادگاهی در مشهد با استدلالی بسیار عجیب که غیرقانونی و نقض قانون اساسی محسوب می‌شود، اموال یک وکیل معترض به سرکوب‌های خونین جمهوری اسلامی را قابل مصادره اعلام کرده است. «مرضیه محبی»، شهروند ایرانی و وکیل دادگستری خبر داده که دادگاه «اصل ۴۹» مشهد او را از «استیمان» خارج کرده و بردن و خوردن اموالش را مباح دانسته است.

حسینعلی نیری، قاضی القضات “هیئت مرگ” را دستگیر کنید! – عفت ماهباز

 

 من عفت ماهباز همسر علیرضا اسکندری شهادت می دهم، که در هفت شهریور ۶۷ به نزد “هیئت مرگ” برده شدم و درآن دادگاه محکوم به “شکنجه نماز” تا حد مرگ شدم.

پنجشنبه، مرداد ۰۵، ۱۴۰۲

رها کنید. خواننده نوا

الهه محمدی: افتخار می‌کنم که در کنار مردم ماندم

  

جلسه نهایی رسیدگی به پرونده همسرم الهه محمدی امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بر خلاف درخواست ما به صورت غیرعلنی برگزار و با اخذ دفاع آخر به پایان رسید. الهه کلیه اتهامات را رد کرد و ما امیدواریم دفاعیات صریح بیان شده در دادگاه، مورد بررسی قرار گیرد.

عفو بین‌الملل:جامعه‌جهانی از زنان ایران حمایت کند

  

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از تشدید «روش‌های ظالمانه پلیسی و سرکوب» از سوی نهادهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، از جامعه بین‌المللی خواست در کنار زنان و دختران ایرانی که «در زیر ظلم و ستم فزاینده هستند»، بایستد.

ثقتی گیت جدید، این بار برای نماینده خامنه‌ای و مدرس حوزه علمیه

 اتهام تجاوز حجت الاسلام حامد اسدالله زاده به یک آخوند

دامنه افشاگری درباره مقامات جمهوری اسلامی در حال گسترش است و این بار دامن حجت الاسلام حامد اسدالله زاده، معاون نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان و مدرس حوزه علمیه را گرفته است.

شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهایی به بازگشت «گشت ارشاد» واکنش نشان داد

مجله هفتگی فرانسوی «شارلی ابدو» با انتشار کاریکاتورهایی در شماره تازه خود به بازگشت «گشت‌ ارشاد» به خیابان‌ها در ایران واکنش نشان داد. به گزارش رادیو فردا، این کاریکاتورها در صفحه دوم شماره روز چهارشنبه چهارم مرداد شارلی ابدو منتشر شده است.

کاریکاتور / قبل از خوابیدن آشغال‌ها را دم در بگذاریم

 طرح: توکا نیستانی

کاریکاتور /  قبل از خوابیدن آشغال‌ها را دم در بگذاریم

آقای امام حسین شما هم وطن خود را به روسها فروختید؟

 به ما گفته اند که امام حسین صعه صدر بسیار بالایی داشته اند و با طرح یک یا دو سوال کسی را به ارتداد متهم نمی کنند.

roostaee.jpgفرزانه روستایی

شرایط سیاسی اقتصادی در کشور به نقطه ای رسیده است که باید رودربایستی را با خود و تفکراتمان کنار بگذاریم و تا هنوز فرصت هست راهکاری برای ادامه پیدا نکردن بحران بیابیم. 

چهارشنبه، مرداد ۰۴، ۱۴۰۲

محرم ۱۴۰۲ شاهد بی‌سابقه‌ترین اتفاقات در تاریخ تشیع با شورش اغواگران ارغوانی

مصاحبه اختصاصی با نرگس محمدی، فعال حقوق بشر:

 به اراده مردم در جنبش "زن، زندگی، آزادی" افتخار می‌کنم و به آینده آن امیدوارم

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، روزنامه‌نگار و یکی از سرشناس‌ترین زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی، که بارها از درون سلول‌های زندان اقدام به افشاگری نموده است، در مصاحبه‌ای اختصاصی با رادیو بین‌المللی فرانسه، از داخل زندان اوین در تهران، از اهداف خود برای ادامه مبارزه تا تحقق دموکراسی، آزادی و برابری سخن گفته است. نرگس محمدی از داخل زندان اوین به پرسش‌های دریا کیانپور، از بخش فرانسه در رادیو بین‌المللی فرانسه به صورت «کتبی» پاسخ داده است. 

خدمت نالازم پروفسور مجید سمیعی به جنایتکاران، یا تعهد به قسم پزشکی؟

 هویت و حضور پینوشه در لندن کتمان نشد

samii.jpg

ایران وایر - گزارش‌ها از حضور و بستری شدن «حسینعلی نیری»، از اعضای «هیات مرگ» در تابستان ۱۳۶۷، در موسسه بین‌المللی علوم اعصاب در هانوفر آلمان که تحت مدیریت «مجید سمیعی»، متخصص مغز و اعصاب ایرانی اداره می‌شود، یک بار دیگر نام پروفسور سمیعی را در کنار موضوع خدمات به متهمان و مظنونان اعمال جنایتکارانه مطرح کرده است.

تحریم گسترده محرم در ایران

 رقص و شادی به جای عزاداری و گریه

سه‌شنبه، مرداد ۰۳، ۱۴۰۲

"معامله شیطانی پروفسور سمیعی با یک جادوگر پیر در بیمارستان مغز"

kooche2.jpg


بی بی سی - شماری از ایرانیان معترض مقابل بیمارستانی که گفته می‌شود محل بستری کردن حسینعلی نیری در هانوفر بوده است، تجمع کردند. آنها شکایتی تنظیم کرده و از مقام‌های قضایی آلمان خواسته ‌اند او را به اتهام نقض حقوق بشر تحت تعقیب قرار دهند.

مدیر کل ارشادی که بدون شلوار (و شورت) جلوی دوربین آمد، کیست؟

 رضا ثقتی کیست؟

wire.jpgایران وایر - برکناری «رضا ثقتی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، به‌اتهام رابطه جنسی با یک مرد، در نهایت با اطلاعیه اداره ارشاد گیلان به‌طور تلویحی تایید شد. هرچند که پس از انقلاب ۱۳۵۷، برخی مقامات جمهوری اسلامی به‌دلیل ارتباط جنسی خارج از ازدواج با زنان از سمت خود برکنار شده‌اند، اما برکناری یک مقام به‌دلیل رابطه جنسی با یک مرد دیگر و تایید رسمی آن، کم‌سابقه است.

افشاگری وکیل سابق طبری درباره اینکه چرا او به زندان بر نمی گردد

  انصاری حامی اصلی طبری

تظاهرات علیه شاه در وان حمام

 نمایش مخالفان در مرکز شهر فرانکفورت با وان حمام و تاج بر سر

shah.jpg


رادیو بین المللی فرانسه - فرانکفورت، اوت ۱۹۶۷/ مرداد ۱۳۴۶: تظاهرات دانشجویان آلمانی علیه «دیکتاتوری» در ایران. این مخالفت‌ها از اوائل تابستان آن سال، و به دنبال سفر پادشاه و شهبانوی ایران به آلمان آغاز شد.

دوشنبه، مرداد ۰۲، ۱۴۰۲

افشاگری جدید پیمان بهبودی از فساد شوکه کننده در اتاق خواب رضا ثقتی

الهه محمدی و نیلوفر حامدی را آزاد کنید

  

طوفان توییتری برای درخواست آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی

کاربران رسانه‌های اجتماعی در آستانه برگزاری دومین جلسه محاکمه نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار بازداشتی، با فراگیر کردن هشتگ «#الهه_نیلوفر» آزادی بی‌قیدوشرط این دو روزنامه‌نگار را خواستار شدند و تعهد حرفه‌ای آن‌ها در بیان حقیقت ستودند. این طوفان توییتری که از عصر یکشنبه اول مرداد در پی فراخوان خانواده‌ها، دوستان و همکاران الهه محمدی و نیلوفر حامدی آغاز شد، استقبال صدها کاربر رسانه‌های اجتماعی را در پی داشت.

خبر درمان حسینعلی نیری در کلینیک هانوفر و تجمع ایرانیان

 ​​​​​​تجمع ایرانیان مقابل کلینیک پروفسور سمیعی

حسینعلی نیری یکی از قضات هیأت مرگ در سال ۱۳۶۷عکس
فوروم "آزادی برای خاورمیانه" در آلمان اعلام کرده که طبق اطلاعاتی که به دست این انجمن رسیده است، حسینعلی نیری از اعضای "هیأت مرگ" در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ از تاریخ ۲۷ ژوئن (۶ تیر) امسال در کلینیک مغز و اعصاب پروفسور مجید سمیعی موسوم به INI در شهر هانوفر بستری شده است.

داستان برکناری آقای مدیر؛ شایعه‌ای که تایید شد

رضا ثقتی کیست؟
برکناری «رضا ثقتی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، به‌اتهام رابطه جنسی با یک مرد، در نهایت با اطلاعیه اداره ارشاد گیلان به‌طور تلویحی تایید شد. هرچند که پس از انقلاب ۱۳۵۷، برخی مقامات جمهوری اسلامی به‌دلیل ارتباط جنسی خارج از ازدواج با زنان از سمت خود برکنار شده‌اند، اما برکناری یک مقام به‌دلیل رابطه جنسی با یک مرد دیگر و تایید رسمی آن، کم‌سابقه است.

یکشنبه، مرداد ۰۱، ۱۴۰۲

انفجار دیگ گداخته اقتصاد ایران با نسخه فروپاشی شوروی!!!

آفتاب نیوز در گفتگو با دهیار روستا بررسی کرد؛

 حمله یک روحانی به مادر گیلک؛ ماجرا چه بود؟

در واقع خانم یوسفیان با توجه به نارضایتی اهالی خانه اعم از عروس خانه و دیگران از فرد ضارب خواستند که استفاده و تردد بدون اجازه از زمین آنها را متوقف نمایند، خانم یوسفیان به ضارب گفته اند؛ تا امروز هم که اجازه داده ایم استفاده کنید روی حساب هم روستایی بودن بوده و لطفاً زمین را به ما باز گردانید، بنده به عنوان دهیار یک روز بیل مکانیکی برده و برای حاج آقا ( شخص روحانی ضارب) یک جاده جداگانه احداث کردم و از ایشان خواستم با توجه به اینکه این ملک شخصی و متعلق به خانواده گوهری است، استفاده غیر مجاز از آن را متوقف نمایند، اما حاج آقا مجدد از زمین متعلق به خانواده گوهری استفاده و تردد می نمودند. در واقع خانم یوسفیان و خانواده صاحب حق و محق بوده و با توجه به مالکیتی که روی زمین داشتند، قانوناً از حاج آقا درخواست کردند که از زمین آنها استفاده نکنند.

افزایش تورم و گسترش فقر در آینده نزدیک

  رکورد جدید نسبت پول به نقدینگی در ایران 

آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد با وجود کاهش نرخ رشد نقدینگی، بخش تورم‌زای آن یعنی «پول» با سرعت بالایی افزایش یافته و نسبت پول به نقدینگی بار دیگر رکورد جدیدی در اقتصاد کشور ثبت کرده است.

زوج‌های زندانی در ایران؛ دیوارهای بلند جمهوری اسلامی میان روابط انسانی

 

جمهوری اسلامی تنها نظامی به ویژگی‌های سیاسی یگانه نیست. حکومت ایران، رفتاری یگانه هم با شهروندان ایرانی دارد. زندانی کردن زوج‌ها یکی از ابعاد این ویژگی غیرانسانی است.

اعتراض جمعی از وکلا به محکومیت زنان بازیگر

  

بیانیه جمعی از وکلای دادگستری و فعالین مدنی کرمانشاه در اعتراض به محکومیت زنان بازیگر

جمعی از وکلای دادگستری و فعالین مدنی کرمانشاه با نگارش بیانیه ای نسبت به احکام صادره علیه بازیگران زن ایرانی واکنش نشان دادند. آنها همچنین مجازات های جایگزین حبس صادر شده برای آنها را صدور احکامی برای “تحقیر افراد” قلمداد کردند.

شنبه، تیر ۳۱، ۱۴۰۲

شاپور بختیار سمت نخست‌وزیری را به شرط رأی تمایل مجلس می‌پذیرد

 

علی شاکری زند

برگهایی از زندگی سیاسی دکتر شاپور بختیار*

* * * * * * * * * * * * * *

بخش چهاردهم

 بختیار یک شخص نیست؛ یک راه است؛ راه امروز و آینده‌ی ایران

تعلیق دو استاد دانشگاه اصفهان به اتهام «ضدیت با نظام و اسلام»

 

کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز جمعه ۳۰ تیر ماه گزارش داد که «مهدی مطیع» و «محمد سلطانی»، استادان دانشکده الهیات و معارف دانشگاه اصفهان، توسط «هیات انتظامی اساتید و رئیس این دانشگاه» با اتهام «ضدیت با نظام و اسلام» تعلیق شده‌اند.

بزرگداشت قیام ملی سی ام تیر


صبح روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه، اعضای شورای مرکزی و مسئولان تشکیلاتی جبهه ملی ایران و برخی از شخصیت های ملی برای گرامیداشت هفتاد و یکمین سالروز قیام ملی ۳۰ تیر در ابن بابویه حضور یافته و مزار شهدای گرانقدر سی ام تیر۱۳۳۱ را گلباران کردند. 

بلینکن: به مقابله با سرکوب‌گری رژیم ایران ادامه می‌دهیم

  

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ اجلاس اندیشکده اسپن، با ابراز نگرانی از تحریکات جمهوری اسلامی و برنامه هسته‌ای تهران، بر حمایت ایالات متحده از زنان و اعتراضات مردمی تاکید کرد. او یادآور شد که واشنگتن برای مقابله با رویکردهای افراطی رژیم ایران بیش از پیش با آلمان، بریتانیا و فرانسه همسو شده‌ است.

کتک خوردن یک بانوی ایرانی توسط یک آخوند در گیلان

 

رسوایی فیلم خصوصی مدیرکل ارشاد، دامن سعید جلیلی و جبهه پایداری را گرفت!!!

جمعه، تیر ۳۰، ۱۴۰۲

«متجاوز و هوس‌باز»؛ از قاریان قرآن تا امامان جمعه و بسیجی‌ها

  خبر تجاوز جنسی نیروهای بسیج و روحانیون به دختران و پسران کودک و نوجوان در اردوهای راهیان نور، بارها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیررسمی مطرح شده است

تصاویر چهره‌هایی حکومتی که در سالیان اخیر اتهامات تجاوز جنسی علیه آن‌ها مطرح شده است
پس از انتشار ویدیو و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از تصویر عریان دو مرد در یک محیط اداری در ایران و انتساب یکی از این افراد به رضا ثقتی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان، او از سمت خود برکنار شد و عبدالرضا علی‌پناه جای او را گرفت.

روز جهانی شطرنج؛ ایرانیانی که قربانی ایدئولوژی‌های یک رهبر شدند

۲۰ جولای ۱۹۴۲، فدراسیون جهانی شطرنج به صورت رسمی بنیان‌گذاری شد. سال ‍۱۹۶۶ میلادی، «یونسکو» (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) پیشنهاد کرد روز تاسیس این فدراسیون جهانی که مصادف با ۲۹ تیر خورشیدی است، به عنوان «روز جهانی شطرنج» نام‌گذاری شود.

زنان تاثیرگذار؛ مریم میرزاخانی

«ایران‌وایر»، اولین جلد از کتاب «زنان تاثیرگذار ایران» را منتشر کرد. این کتاب، روایت صد زنی است که بر پیرامون خود، جامعه، علم، هنر، سیاست، فرهنگ، ورزش، اقتصاد و تکنولوژی تاثیر گذاشته‌اند، از موانع نظام نابرابر جنسیتی نهراسیده‌اند و مسیری را برای رشد و دستیابی زنان ایران به حق برابر انسانی خویش هموار کرده‌اند. انتخاب‌کنندگان این فهرست، مخاطبانی هستند که باور دارند از این زنان تاثیر گرفته‌اند. 

آتش‌زدن قرآن؛ عراق سفیر سوئد را از بغداد اخراج کرد

 بر اساس بیانیه دولت عراق، نخست‌وزیر این کشور از سفیر سوئد در بغداد خواسته است تا خاک عراق را ترک کند. عراق همچنین دستور بازگشت کاردار سفارت خود در استکهلم را صادر کرده است.

حمله معترضان به سفارت سوئد در بغداد

رعنا جان! تو چقدر خوب و ناز ی!؛ ف. م. سخن

 واقعا بعضی از مجریان بی بی سی فارسی چقدر خوبند! چقدر ناز و لطیف اند!

IMG_4216.png

وقتی رعنا رحیم پور مجری سابق بی بی سی را دیدم که در گفت و گو با پادکست خبری «د نیوز اِیجنتس» با یک محجوبیّت خاص و لطافت کلامی گفت که اولا به خاطر تهدیدهایی که شده از بی بی سی بیرون آمده و در ثانی اگر در ایران باشد، با همین لباس که در فیلم خبری می بینیم به خیابان می رود و احساس خطر هم نمی کند، توامان احساسی از اندوه و شادی به من دست داد که چرا اولا این دختر خانم گرامی مورد تهدید عده ای آدم نفهم و بی تربیت قرار گرفته طوری که دست از کار حرفه ایش برداشته و ثانیا چقدر خوب است و ناز است که با همین لباس یقه باز و موهای افشون پریشون بدون احساس خطر در ایران به خیابان می رود.