به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۹۰

احمد رضایی
خودكشي يا قتل؛ مساله اين است

اختلاف نظر خانواده و پليس دوبي

 بر سر مرگ فرزند محسن رضايي

ماجراي مرگ فرزند محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوبي همچنان مورد توجه رسانه‌هاست.
از يك سو پليس دوبي بر خودكشي احمد رضايي تاكيد دارد و از سوي ديگر خانواده رضايي بر قتلش.
پليس دوبي جزييات جديدي از مرگ احمد رضايي را اعلام كرده كه بر سناريو خودكشي او
 تاكيد دارد، اين در حالي است كه يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس به انتشار جزيياتي از نحوه مرگ فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پرداخته است كه احتمال خودكشي او را رد مي‌كند. پايگاه اطلاع‌رساني محسن رضايي نيز تاكيد كرده است: «هرچند پليس دوبي تاكنون درباره علت درگذشت مشكوك احمد رضايي دو بار به صورت ضد و نقيض اظهارنظر كرده، اما بر اساس دستور قاضي پرونده از دادن مدارك و مستندات به خانواده رضايي و سفارت جمهوري اسلامي خودداري و بيان شده است تا قبل از اتمام تحقيقات، ارايه مدارك و مستندات مقدور نيست.»اما خبرگزاري رسمي امارات (وام) در گفت‌وگو با «ضاحي خلفان»، رييس پليس دوبي در بيانيه‌اي درباره مرگ احمد رضايي پسر محسن رضايي در يكي از هتل‌هاي دوبي اعلام كرد: متوفي با استفاده از يك گذرنامه آمريكايي (با تابعيت آمريكايي)، به نام مستعار «تام جي اندرسون» و به عنوان يك بازرگان آمريكايي وارد دوبي شده بود. او نام‌واقعي خود را اعلام نكرده بود.
به گزارش عصر ايران، وي اضافه كرد: نتيجه بررسي‌ها در آزمايشگاه‌هاي جنايي نشان مي‌دهد دليل مرگ احمد رضايي 35 ساله، مصرف بيش از اندازه داروي ضد افسردگي بود. در اين وضعيت بعد جنايي اين ماجرا و شك و ترديدها درباره اين حادثه منتفي مي‌شوند. مديريت هتل گلوريا وضعيت مرگ احمد رضايي در طبقه 18 هتل را پس از گذشت دو ساعت از تلاش براي ارتباط با وي به پليس گزارش داد. براساس اين بيانيه، از نظر پليس دوبي گزينه‌هايي مانند ترور و خرابكاري در اين حادثه كنار مي‌روند. اين در حالي است كه سايت اطلاع‌رساني محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و فرمانده پيشين سپاه پاسداران 22 آبان گذشته با انتشار متني «درگذشت مشكوك» احمد رضايي فرزند محسن رضايي در هتلي در دوبي را اعلام كرده بود و تيمي به سرپرستي اميدوار رضايي برادر محسن رضايي و عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي به دوبي اعزام شده و در حال پيگيري تحويل جنازه و انتقال به ايران هستند. با اين حال يك منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با تاكيد بر به قتل رسيدن احمد رضايي در هتل اماراتي گفت: دوربين مداربسته و كنترل ورودي و خروجي افراد در هتل تمامي صحنه‌هاي آن روز را ضبط كرده اما پليس دوبي از تحويل دادن اين فيلم خودداري كرده و آن را انكار مي‌كند. اين منبع آگاه درخصوص مرگ مشكوك احمد رضايي فرزند محسن رضايي، دبير تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: مرگ نابهنگام احمد رضايي فرزند محسن رضايي، دبير تشخيص مصلحت نظام مشكوك بوده و خودكشي وي كذب است.
وي در ادامه افزود: نكاتي درخصوص فوت احمدرضايي قابل ذكر است كه مي‌توان به اقامت وي در هتل چهار ستاره اشاره كرد، چرا كه در اين هتل دليلي مبني بر اينكه سه شبانه روز از فوتش گذشته باشد، وجود ندارد زيرا خدمه هتل هر روز براي تميز كردن ملحفه‌ها به اتاق‌ها سر مي‌زنند و اين امر براي احمد رضايي هم صدق مي‌كرده است. اين منبع آگاه با اشاره به صحنه‌سازي فوت مرحوم احمد رضايي گفت: وي به گونه‌اي در پشت در اتاقش افتاده بوده كه يك قرآن به همراه چند برگ سبز در اطرافش وجود داشته است. وي با تبيين اينكه اگر كسي بخواهد خودكشي كند الزامي براي رو به قبله خوابيدن ندارد، گفت: پشت به قبله خوابيدن وي و اينكه زنجير پشت در اتاقش رها بوده از عوامل مشكوك بر اين صحنه است، چرا كه مرحوم رضايي معمولا‌ زنجير پشت در اتاقش را مي‌انداخته و روز حادثه زنجير اتاقش را نينداخته بود يعني اينكه فرد مراجعه‌كننده به اتاق او با وي آشنا بوده است. اين منبع آگاه با ذكر اينكه پليس دوبي درخصوص جزييات اين حادثه هيچ‌گونه همكاري با نيروهاي ايراني نداشته است، تصريح كرد: وجود داشتن دوربين مداربسته و كنترل ورودي و خروجي افراد در هتل، تمامي صحنه‌هاي آن روز را ضبط كرده اما پليس دوبي از تحويل دادن اين فيلم خودداري كرده و آن را انكار مي‌كند و ديگر اينكه پليس دوبي براي حضور فرد ايراني در كالبد‌شكافي موافقت نمي‌كند و اين امر يكي ديگر از دلايل اين مرگ مشكوك وي است. وي با بيان اينكه در گزارش‌هاي پليس دوبي آمده كه مرحوم رضايي با كابل برق خودكشي كرده است، افزود: در اتاق وي و نزديك در پريز برق وجود ندارد كه مرحوم رضايي با برق خودكشي كرده باشد و حتي اثري از كابل برق هم در اين حادثه نبوده و اين احتمال داده مي‌شود كه وي با شوك الكتريكي بيهوش شده و سپس به قتل رسيده است. اين منبع آگاه با اشاره به اينكه پيكر مرحوم احمدرضايي وارد تهران شده و تا شنبه مراحل تشييع جنازه وي انجام مي‌شود، گفت: دشمنان نظام جمهوري اسلامي از دوران جنگ تحميلي تاكنون بارها محسن رضايي را تهديد كرده‌اند اما به دليل بالا بودن ضريب امنيتي بالاي داخل كشور به مقاصد خود دست پيدا نكرده‌اند و اكنون با انجام اين جنايت در خارج از كشور درصدد هستند تا به سردار رضايي و نظام جمهوري اسلامي ضربه بزنند. وي با بيان اينكه پيگيري‌هاي صورت‌گرفته درباره چگونگي فوت احمد رضايي حاكي از اين است كه وي كشته شده است، خاطرنشان كرد: سه جاي دست راست وي بدون اينكه خون‌ريزي صورت گرفته باشد، بريده شده و خودكشي وي كذب است. در حالي كه خانواده احمد رضايي همچنان بر قتل او تاكيد دارند و پليس دوبي بر خودكشي آن‌گونه كه پايگاه اطلاع‌رساني محسن رضايي اعلام كرده پيكر احمد رضايي امروز از شهرك شهيد دقايقي تشييع و مراسم يادبود او روز دوشنبه در مسجد حضرت ولي عصر برگزار مي‌شود؛ مراسم‌ رسمي‌اي كه البته نمي‌تواند پاياني باشد بر چرايي مرگ فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام.

پیکر فرزند محسن رضایی تشییع شد

 ایسنا نوشت: پيكر احمد رضايي صبح امروز از شهرك شهيد دقايقي مقابل منزل محسن رضايي با حضور جمعي از شخصيت‌هاي لشكري و كشوري و مردم و خانواده اين مرحوم تشييع شد.
احمد رضايي همزمان با شهداي حادثه انفجار زاغه مهمات سپاه در هتل گلورياي دبي درگذشت و پيكر او روز گذشته به تهران منتقل شد.