به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۳۰، ۱۳۹۴

مادر مجید آذرپی:

قاضی مقیسه به پسرم گفته او سم اجتماع است 

مادر مجید آذرپی، زندانی عقیدتی ۳۰ ساله که از تاریخ  ۱۲ آبان ماه در اعتراض به وضعیتش به همراه هم بندی دیگرش علی شریعتی در زندان اوین دست به اعتصاب غذای (تر)  زده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «چهارشنبه ۲۸ آبان ماه مجید را در روز ملاقات دیدم. حالش اصلا خوب نیست، افت فشار دارد و کاهش وزن شدید پیدا کرده، من به شدت نگران وضعیت سلامت او هستم. به من گفت که وقتی اعتصابش را پایان می دهد که اینطرف درهای زندان اوین باشد.»

مینا دنا، مادر مجید آذرپی، عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی که از تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۹۴ در زندان است به کمپین گفت:‌ «درخواست مجید پایان دادن به بلاتکلیفیش است. چهار ماه پس از بازداشتش دادگاه او تشکیل شد و حالا یکماه از برگزاری دادگاه گذشته اما هنوز حکمش اعلام نشده است. بارها خود او و ما تقاضای آزادی او را تا اعلام رای دادگاه کرده ایم که با آن مخالفت کرده اند، در حالیکه آزادی متهم با قرار وثیقه تا صدور رای دادگاه قانونی است. از همه مهمتر مجید اتهاماتش و مصادیق آن را قبول ندارد و معتقد است با پرونده سازی دستگیر و محاکمه شده است.»

مینا دنا درباره اینکه پاسخ قاضی دادگاه در مورد عدم آزادی مجید آذرپی با قرار وثیقه تا صدور رای دادگاه چه بوده به کمپین گفت: «قاضی مقیسه به دلیل «بیم از فرار» با آزادی او موافقت نکرده است. این را هم شفاها به من گفت و هم در پرونده اش نوشته است.»

مادر مجید آذرپی به کمپین گفت:
«اتهاماتی که به پسرم زده اند خیلی ناعادلانه است. من نامه ای به آقای لاریجانی، رییس قوه قضاییه نوشته ام تا بلکه ایشان کمک کنند. راستش فکر می کنم اگر کسی بخواهد صدای مظلومی را بشنود، بدون اعتصاب غذای او هم می تواند بشنود. اگر کسی هم نخواهد اصلا بشنود نه با اعتصاب و نه با فریاد می شنود. من اینها را به عنوان مادری می گویم که بچه اش ۱۶ روز است که در اعتصاب غذا است. صدای بچه های ما به گوش کسی نمی رسد. بچه من برای انتخابات روحانی تلاش کرده و نتیجه اش زندان شد.»

مادر این زندانی در ادامه گفت:
«قاضی مقیسه در دادگاه به پسرم گفته تو سم اجتماعی و من اشد مجازات را برای تو تعیین می کنم. ما معتقدیم که برای مجید پرونده سازی شده، او هیچ کار خلاف و غیرقانونی انجام نداده است. او جزو حامیان دولت روحانی بود و در ستاد انتخاباتی ایشان فعالیت می کرد. کسی نبود که تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی کند. عضو شاخه جوانان حزب اعتماد ملی که یک حزب شناخته شده هست، بود. آخر اینها که کار خلافی نیست.»