به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۵

اختصاصی دانا:

مریم فریدون

ارتباط شرکت تجاری دختر فریدون در انگلیس 
با شرکت‌های خصوصی پدرش در ایران 

اخیراً اسنادی از همکاری دختر فریدون به نام مریم فریدون با یکی از بانک ها و موسسات تجاری بازرگانی لندن منتشر شده است؛ مریم فریدون از بورس تحصیلی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل خود در دانشگاه، به عنوان تحلیل گر در تجارت و فروش و بازرگانی در شرکت مورگان استنلی مشغول به کار شده است.


به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشاگری ها علیه حسین فریدون از ماه های آخر سال 94 شروع شد؛ برخی از نمایندگان مجلس نهم نسبت به حضور برادر روحانی در مسائل کلان کشور اعتراض کرده و اعلام کردند که تخلفاتی از سوی وی در حال رخ دادن است.
 در یکی از این افشاگری های اخیر توسط علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیشهای نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد، اظهار کرد: شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروتهای افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانکهایی که مسئولانش عوض شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور تسهیلات را می‌گیرند.
 با افشای نام‌های «مالامیر» و «دانیال‌زاده‌» به عنوان دو تن از مرتبطین با برادر رئیس جمهور، مشخص شد این افراد بدهکار بانکی هستند و بانک ملت با فشار «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافیها این پولها را تبدیل و پول گرفته شده را در بانک ملت با سود ۲۴ درصد سپرده‌گذاری کردند.
 اگرچه سه تن از نمایندگان مجلس نیز در نامه ای به روحانی خواستند که به شرایط فریدون در دولت و حضور او در مهمترین جلسات و مسائل حساس کشور با توجه به مواردی که درباره او وجود دارد پاشخ دهد اما تا کنون پاسخی از دولت برای دفاع از فریدون ارائه نشده است.