به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۸

اردوغان هر روز تنهاتر از دیروز:

هیچ‌کس برای کشته‌هایمان به من تسلیت نگفت
رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در سخنانی که نشانه انزوای روزافزون او در جامعه جهانی در پی حمله نظامی به سوریه است، گفت که تا کنون هیچ رهبری در جهان به او بابت کشته شدن سربازانش تسلیت نگفته است.

اردوغان روز چهارشنبه 16 اکتبر 2019 در حضور اعضای حزب توسعه و عدالت در پارلمان ترکیه، گفت که آنکارا تاکنون از هیچ رهبر خارجی برای کشته شدن 20 سرباز ترک پیام تسلیتی دریافت نکرده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادعا کرد که این سربازان در مناطق مرزی و در پی حملات موشکی و خمپاره‌ای صورت گرفته از خاک سوریه کشته شده‌اند.

او گفت که کشورش این موضوع را در نظر خواهد گرفت و در آینده به این سیاست‌مداران اعتماد نخواهد کرد و به تعبیر او، نباید به این شرکای خارجی اعتماد کرد.

در سوی مقابل رجب‌طیب اردوغان به ادامه تجاوز نظامی به خاک سوریه تحت عنوان عملیات چشمه صلح اصرار کرده و به تحریم‌های که آمریکا علیه ترکیه وضع کرده و در احتمالا در آینده نیز وضع کند، بی‌تفاوت است. او گفته که کشورش براسی تحقق اهدافش مصمم است و در هیچ شرایطی با «تروریست‌ها» مذاکره نمی‌کند.

اردوغان به آنها که آنکارا آنها را «تروریست» می‌خواند پیشنهاد کرد از منطقه امنی که ترکیه مشخص کرده، خارج شده و سلاح خود را بر زمین بگذارند و «اگر پیشنهاد خروج تروریست‌ها از منطقه امن عملی شود، عملیات چشمه صلح به خود خود پایان می‌گیرد.»

العربیه