به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۴۰۳

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه عاملان حملات سایبری ایران اعمال کرد

 این افراد و نهاد‌های تحریم شده علیه بیش از 12 شرکت و نهاد دولتی آمریکا دست به حملات سایبری زده‌اند

ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد بسته تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است که «دو شرکت و 4 فرد مرتکب حملات پلید سایبری» علیه «شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا» را شامل می‌شود.


در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این عوامل حملات سایبری مرتبط با ایران علیه بیش از 12 شرکت و نهاد دولتی آمریکا از جمله با فیشینگ از طریق کاربرد بدافزار، دست به عملیات سایبری زده‌اند.


در بیانیه وزارت خزانه آمریکا آمده است که این عوامل سایبری با نام «فرماندهی سایبری و [جنگ] الکترونیک سپاه پاسداران ایران» به حملات سایبری علیه شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکایی اقدام کرده‌اند.


برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی گفت که «عوامل سایبری ایران به اقدامات پلید خود در هدف گرفتن شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی آمریکا طی حملاتی هماهنگ شده و چندجانبه که با هدف اختلال در زیرساخت‌های اساسی و آسیب زدن به شهروندان ما انجام می‌شود، ادامه می‌دهند».


نلسون گفت که ایالات متحده به شناسایی کردن عملیات این شبکه‌ها و از کار انداختن آنها ادامه می‌دهد.


تحریم‌های اعلام شده آمریکا در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت، جدیدترین تحریم‌ها در میان سلسله تحریم‌هایی است که ایالات متحده و متحدان آن علیه ایران و در پی پشتیبانی آن از گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی متخاصم با اسرائیل در خاورمیانه و همچنین پشتیبانی نظامی آن از روسیه در تهاجم آن به اوکراین، اعمال می‌کنند.


هفته گذشته ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در پاسخ به حملات موشکی و پهپادی گسترده ایران به اسرائیل، تحریم‌هایی را علیه برنامه نظامی‌ توسعه فناوری‌های پهپادی ایران اعمال کردند.


در فردای اعمال این تحریم‌ها، آمریکا غرامت مالی 20 میلیون دلاری علیه یک شرکت مستقر در تایلند به‌دلیل ارتکاب 450 تخلف احتمالی از تحریم‌های اعمال شده بر تهران، اعمال کرد.


این شرکت از جمله به نقض‌های احتمالی انجام تراکنش‌های مالی به ارزش 300 میلیون دلار به نفع شرکتی که بخشی از آن تحت مالکیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران است متهم و به پرداخت این غرامت محکوم شده است.


افزون بر تحریم‌های اعلام شده سه‌شنبه وزارت دادگستری ایالات متحده و پلیس فدرال آمریکا علیه این چهار فرد به اتهام «دست داشتن در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی» اعلام پیگرد کردند.

العربیه