به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۹

آفتاب می شود

نگاه کن

که غم درون دیده ام / چگونه قطره قطره آب می شود





                        خانم اوتونبايوا:

«ما در قرقیزستان يک دولت موقت داريم و من رئيس آن هستم.»

احترام آزادی: رزا اوتونبايوا، رهبر مخالفان قرقيزستان، می گويد مخالفان قدرت را در اين کشور به دست گرفته اند، اين در حالی است که حوادث روز چهارشنبه باعث شد تا قربان بيک باقی يف، رييس جمهوری قرقيزستان از بيشکک، پايتخت فرار کند.
رزا اوتونبايوا خواستار استعفای قربان بيک باقی يف شده است.
به گفته رزا اوتونبايوا دولت موقت به مدت شش ماه زمام امور را در دست خواهد داشت و طی اين مدت پيش نويس قانون اساسی را تهيه کرده و شرايط را برای برگزاری انتخابات رياست جمهوری «آزاد و سالم» آماده می کند.

در همین حال، برپایه گزارش‌ خبرگزاری‌ها وبه نقل از شاهدان عینی، در پی ناآرامی‌های خشونت‌بار در بیشکک، قربان بیک باقی یف، رئیس جمهوری قرقیزستان، از این شهر با هواپیما فرار کرده است و همزمان مخالفان دولت اعلام کرد‌ند که با اشغال کاخ ریاست جمهوری «دولت مردمی» تشکیل داده‌اند.
 
 
بهاره هدایت کاندیدای جایزه صلح شد
 
احترام آزادی: بهاره هدایت، از سوی ۴۵ اتحادیه دانشجویی از ۳۷ کشور جهان، کاندیدای جایزه دانشجویی "صلح" اتحادیه سراسری دانشجویان اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۰ شد.اتحادیه سراسری دانشجویان اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که وضعیت دانشجویان ایران را مدنظر دارد و بارها برخوردهای دولت جمهوری اسلامی با فعالیت‌های دانشجویی را محکوم کرده است.
در بیانیه این اتحادیه آمده که خانم هدایت با وجود فشارهای وارده در زندان و تحمل سلول انفرادی، تاکنون از مبارزه دست برنداشته است.
بهاره هدایت، فعال دانشجویی که ۱۰ دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد، با ۱۶ مورد اتهامی روبرو است.


نامه مریم باقی به پدرش در صدمين روز بازداشت

بابای خوبم، سلام. به روح بلندت سلام، به وجود پر صلابت و عاشقت سلام، به روحیه قوی ات سلام، به تن بیمارت سلام. قلبم برای سلامتی توعجیب می تپد. سلامتی که در یک سلول سخت و نامناسب...


بیانیه سازمان ادوار تحکیم وحدت (شعبه بوشهر)
 
در خصوص آزادی بی قید و شرط دکتر احمد زید آبادی
 
احترام آزادی: در سالی که گذشت تعداد زیادی از اعضای سازمان ادوار روزهای متوالی را در زندان گذراندند و با شروع سال جدید امید آزادی تمامی عزیزان در بند می رفت ، اما همچنان احمد زید آبادی دبیر کل سازمان ادوار تحکیم وحدت ، علی ملیحی و کاوه کرمانشاهی از دیگر اعضای این سازمان بلاتکلیف در زندان به سر می برند ، در حالیکه تنها جرم اینان پیگیری مطالبات مردمی ، تحکیم مبانی مردم سالاری و تضمین حق نظارت مردم بر حاکمیت بوده است. متاسفانه در این زمان ، جان ، مال ، آبرو و حیثیت افراد از هر گونه تعرض و برخورد مصون نیست و حقوق و آزادی های اولیه و قانونی افراد پایمال گردیده است.
لذا این سازمان آزادی کلیه فعالین مدنی و سیاسی ، آزادی بی قید و شرط دبیر کل این سازمان دکتر احمد زید آبادی و دیگر اعضای در بند سازمان ادوار تحکیم وحدت ، آزادی فعالیت احزاب سیاسی و مدنی و مطبوعات مستقل را به عنوان ابزارهای نظارتی مردم بر حاکمیت و همچنین تعریف جرم سیاسی و هیات منصفه دادگاه های سیاسی را خواستار است.