به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۷

رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ: نمی‌دانم چه زمانی آن‌ها (جمهوری اسلامی) را سرنگون می‌کنیم…


  ممکن است طی چند روز، چند ماه، چند سال. ولی این اتفاق خواهد افتاد


رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه گفت تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی به «انقلابی موفق» در این کشور می‌انجامد. مقام‌های رسمی دولت آمریکا بارها تاکید کرده‌اند که هدف از تحریم‌ها «تغییر رفتار» حکومت ایران، و نه تغییر حکومت است.


​به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز، رودی جولیانی در یک نشست گروه «سازمان جوامع ایرانیان آمریکا» گفته است «نمی‌دانم چه زمانی آن‌ها را سرنگون می‌کنیم… ممکن است طی چند روز، چند ماه، چند سال. ولی این اتفاق خواهد افتاد».


جولیانی در بخشی دیگر از سخنرانی خود در مورد تحریم‌ها گفته « تحریم‌ها جواب می‌دهند. ارزش پول [ملی ایران] در حال رسیدن به هیچ است… این‌ها شرایطی هستند که در نهایت به انقلاب موفق رهنمون خواهند شد».

مقام‌های رسمی دولت دونالد ترامپ در موارد مختلف گفته‌اند هدف آن‌ها از پی‌گیری سیاست‌ها و اقدامات خود علیه تهران، «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی‌ست. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در جریان نشستی در کنگره کشورش گفته بود فشار دولت ترامپ برای تغییر رژیم در ایران نیست بلکه در راستای این «اجماع جهانی»ست که چگونه می‌توان تهران را واداشت که «همچون کشوری عادی رفتار کند». در مرداد ماه جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، گفته بود دولت او هیچ سیاستی برای پی‌گیری تغییر رژیم و یا فروپاشی از درون در ایران ندارد و تمامی اقدامات در نظر گرفته شده، واکنشی به رفتارهای تهدیدآمیز ایران در خاورمیانه است.


«سازمان جوامع ایرانیان آمریکا» در اردیبهشت ماه نیز نشستی با عنوان «کنوانسیون آزادی ایران، برای حقوق بشر و دمکراسی» در پایتخت آمریکا برگذار کرده بود که رودی جولیانی در آن شرکت کرده بود و شماری از قانون‌گذاران ایالات متحده از دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه نیز برای آن پیام فرستاده بودند.

رادیو فردا