به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۸، ۱۴۰۱

نام دختران پوتین در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا

 در واکنش به آنچه در شهر بوچا رخ داد، کاخ سفید اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد
کاترینا تیخونوا
نام کاترینا تیخونوا و ماریا ورونتسوا، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که زندگی مخفیانه‌ای دارند، در پیش‌نویس فهرست تحریم‌ها وجود دارد. دیپلمات‌های آگاه، چهارشنبه 6 آوریل، اعلام کردند که اتحادیه اروپا طرحی برای اعمال تحریم‌هایی علیه نزدیک‌ترین اعضای خانواده رئیس‌جمهوری روسیه از جمله دو دختر پوتین داده است.

اقدام جدید اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین و آنچه کشورهای غربی آن را ارتکاب «جنایات جنگی» توسط روسیه در بوچا می‌دانند، صورت می‌گیرد.

با این حال، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید بر سر این تحریم‌ها موافقت کنند؛ تحریم‌هایی که در میان ده‌ها ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های بسیاری از تجار، افراد ثروتمند، سیاستمداران و مقامات روسی با خانواده‌های آنها شده است.

تحریم دختران پوتین
همزمان «وال استریت ژورنال» گزارش داد که مقامات آمریکایی گفته‌اند، انتظار دارند واشینگتن این هفته تحریم‌هایی را علیه دختران پوتین اعلام کند.

ولادیمیر پوتین از دادن اطلاعات یا اظهارنظر علنی درباره خانواده یا دختران خود اجتناب می‌کند. اما کرملین پیشتر اعلام کرده بود که پوتین دو دختر از همسر سابقش «لیودمیلا پوتینا» دارد، اما مشخص نیست که آیا او از زن دیگر خود فرزندان دیگری دارد یا خیر؟ به ویژه که طی 10 سال گذشته شایعات زیادی درباره رابطه عاشقانه‌ او با «آلینا کاباوا» ژیمناستیک معروف روسی شنیده شده است.

واکنش به فجایع و کشتار در بوچا
شایان ذکر است که کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد، که تحریم‌های جدیدی در واکنش به آنچه در شهر بوچا در شمال غربی کیف رخ داده است، علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

واشینگتن اعلام کرده که اقداماتی هماهنگ بین ایالات متحده، گروه هفت اقتصاد پیشرفته و اتحادیه اروپا صورت گرفته تا بانک‌های مقامات روسیه را هدف قرار دهد و سرمایه گذاری جدید در این کشور را ممنوع کند.

تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا که قرار است توسط 27 کشور عضو آن تصویب شود، خرید زغال سنگ روسیه را ممنوع و ورود کشتی‌های این کشور به بنادر این اتحادیه را منع می‌کند.

در همین حال اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته است علاوه بر این، 27 کشور اروپایی همچنین در تلاشند تا واردات نفت روسیه را ممنوع کنند.

العربیه