به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، بهمن ۲۷، ۱۴۰۱

فاطمه سپهری زندانی سیاسی: تا پس‌ گرفتن کشور و سرزمین‌مان از پای نخواهیم نشست

 سپهری در متن دفاعیه خود، علاوه بر رد تمام اتهامات مطرح‌شده، خبر داد که او پس از بازداشت به مدت 31 روز در سلول انفرادی وزارت اطلاعات محبوس بوده است

فاطمه سپهری، زندانی سیاسی زندان وکیل‌آباد مشهد با انتشار دفاعیه‌ای اعلام کرد که او توسط قاضی پرونده از حق درمان محروم شده است.


متن دفاعیه فاطمه سپهری در حساب توییتری اصغر سپهری، برادر او منتشر شد. بر اساس این دفاعیه، این زندانی سیاسی در 30 شهریور سال جاری بازداشت شده و پس از سه بار تمدید قرار بازداشت موقت، اتهاماتی نظیر «نشر اکاذیب» و «همکاری با دول متخاصم» علیه او مطرح شده است.


توهین به روح الله خمینی و علی خامنه‌ای، رهبران جمهوری اسلامی و «مصاحبه با شبکه‌های معاند» از دیگر اتهامات مطرح‌شده علیه این زندانی سیاسی 58 ساله است.


سپهری در متن دفاعیه خود، علاوه بر رد تمام اتهامات مطرح‌شده، خبر داد که او پس از بازداشت به مدت 31 روز در سلول انفرادی وزارت اطلاعات محبوس بوده است.


او در نامه دفاعیه خود خطاب به مقامات جمهوری اسلامی نوشت: «دیگر تاب تحمل هیچ کدامتان را نداریم و تا پس گرفتن کشور و سرزمین‌مان از پای نخواهیم نشست.»


فاطمه سپهری دوران حبس خود را هم‌اکنون در بند 5 نسوان زندان وکیل‌آباد مشهد می‌گذارند. او که یکی از امضاکنندگان بیانیه 14 فعال سیاسی برای کناره‌گیری علی خامنه‌ای از قدرت بود، پیشتر در مرداد 98 بازداشت شده بود.


این کنش‌گر سیاسی پس از نه ماه حبس شامل عفو قرار گرفت. او خود به این عفو اعتراض کرد و گفت: «من عفو رهبری نمی‌خواهم؛ زیرا رهبری را قبول ندارم.»