به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۹۱

سعید مرتضوی فقط ۲۴ ساعت در اوین ماند 

این آزادی در پی دیدار غیر مترقبه رییس قوه قضاییه با رهبری صورت گرفته است
  سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که بامداد روز گذشته توسط قوه قضائیه بازداشت شده بود، بامداد امروز (چهارشنبه) آزاد شد.
این آزادی در پی دیدار روز گذشته رییس قوه قضاییه با رهبری صورت گرفته است. دیداری که به گفته رییس کمیسیون عمران مجلس غیرمترقبه بود.
روز گذشته احمدی نژاد با انتقاد شدید از بازداشت متهم جنایت کهریزک گفته بود که به محض بازگشت رسیدگی می کند. وی قوه قضاییه را به یک سازمان ویژه خانوادگی تشبیه کرده بود.

روزنامه خورشید با انتشار این خبر در صفحه اول خود نوشت: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی که با شکایت فاضل‌لاریجانی بامداد روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه پس از پایان کار روزانه و در پی مراجعه به دفتر دادستان عمومی و انقلاب تهران بازداشت شده بود، بعد از ارائه توضیحات و رفع ابهامات و سوء تفاهمات، یک روز بعد، یعنی بامداد امروز (چهارشنبه) از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کلمه، در حالی که علت بازداشت وی عدم مراجعه به دادسرا به رغم احضارش بوده است، یکی از اطرافیان دکتر مرتضوی با اعلام این مطلب به خبرنگار خورشید گفت: بازداشت سرپرست سازمان تأمین اجتماعی صرفاً به‌دلیل شکایت شخص آقای فاضل‌لاریجانی انجام شده و قوه قضائیه در طی طرح این شکایت نسبت به بازداشت دکتر مرتضوی اقدام نموده است.


روز گذشته بدنبال بازداشت سعید مرتضوی اعلام شد قاضی پرونده دو شنبه هفته پیش با ارسال احضاریه ای، خواستار حضور مرتضوی در دادگاه می شود اما او از حضور در دادگاه امتناع ورزیده است.


از سوی دیگر خبرگزاری فارس از منابع آگاه کسب اطلاع کرد سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است.


روز گذشته به دنبال جلسه جنجالی استیضاح سعید مرتضوی اعلام کرده بود که کسی را دعوت نکرده و اظهارات فاضل لاریجانی را تکذیب کرده بود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به ایسنا پیرامون مسائل مطرح شده در جلسه عصر روز یکشنبه مورخ ۹۱/۱۱/۱۵ مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مراجعه شرکتی بین‌المللی جهت خرید تعداد زیادی از شرکت‌های تامین اجتماعی و تشکیل جلسه با هیات مدیره و مسوولان سازمان و انعقاد تفاهم نامه به نقل از مدیرعامل این شرکت متوجه شدیم که فردی به نام مرتضوی (روحانی) با جعل عنوان، پسرعموی اینجانب معرفی شده و با همکاری و هماهنگی دو نفر دیگر از جمله افرادی که در مجلس از آنان نام برده شد، از مسوولان این شرکت درخواست ۳۰ میلیارد تومان وجه می‌نمایند و به آنان تاکید می‌کند چنانچه از طریق این گروه اقدام نشود، امکان معامله با سازمان تامین اجتماعی میسر نیست و خود را صاحب نفوذ در سازمان و تصمیم‌گیرنده معرفی نمودند.

این در حالی است که فاضل لاریجانی گفته بود که این قضیه کذب محض و توطئه است.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است.


طی روزهای گذشته وکیل الدوله ها و حامیان سعید مرتضوی تلاش داشتند با کوچک جلوه دادن جنایت کهریزک از این اقدام قاضی معزول بعنوان حرکتی برای حفظ نظام یاد کنند!


خانواده کشته شدگان جنایت کهریزک از بازداشت این متهم جنایت ابراز خشنودی کرده بود.


بازداشت این قاضی معزول واکنش زیادی در فضای رسانه ای و اجتماعی کشور به دنبال داشت.