به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۳

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس

در واکنش به بحران عراق
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور یکی از ناوهای هواپیمابر خود را در واکنش به بحران عراق در آب های خلیج فارس مستقر می کند.
وزارت دفاع آمریکا تصریح کرده است که فرمان استقرار ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس از سوی وزیر دفاع آمریکا، چاک هیگل، صادر شده تا به این ترتیب دولت آمریکا توانایی لازم را برای دفاع از منافع و جان شهروندانش در عراق داشته باشد.
دو ناوشکن آمریکایی نیز ناوبرهواپیمابر "جورج اچ دبلیو بوش" را در خلیج فارس همراهی می کنند. سه ناو جنگی آمریکا که تاکنون در شمال آب های عربستان شناور بودند امشب وارد خلیج فارس می شوند.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا دیروز گفته بود که در روزهای آینده در مورد واکنش اش نسبت به پیشروی اسلامگرایان گروه "داعش" در عراق و همچنین چگونگی پشتیبانی از نیروهای نظامی دولت عراق تصمیم گیری خواهد کرد.
او همچنین گفته بود که در هر حال او از اعزام نیروی نظامی به عراق برای انجام این پشتیبانی خودداری خواهد کرد.
نیروهای "داعش" در عرض سه روز سه شهر نزدیک به بغداد را به کنترل خود در آوردند. آنان همچنین موصل دومین شهر عراق، استان نینوا، تکریت و دیگر مناطق استان های صلاح الدین، دیاله و کرکوک را تصرف کرده اند. هدف اصلی اسلامگرایان سنی از این پس تصرف پایتخت عراق اعلام شده است. 

رادیو فرانسه