در دو سال اخیر شمار کنسرت های موسیقی که نسبت به دوران مشابه پیشین لغو شده، به مراتب افزایش یافته و نکته مهم اینکه بسیاری از کنسرت های لغو شده دارای مجوز بوده اند و عدم صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش حداقلی در لغو کنسرت ها داشته است. در دوره جدید، مسئولان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد نتوانسته اند از مجوزهایی که صادر کرده اند، دفاع کنند و تنها در موارد نادری نظیر کنسرت لیان در بوشهر، قائله به نفع اهالی موسیقی تمام شده است.

در دو سال اخیر، تعداد کنسرت های لغو شده به بیش از ۲۰ کنسرت می رسد اما لغو کنسرت های موسیقی لیان در شیراز، کنسرت سیروان خسروی در بوشهر، کنسرت عماد طالب زاده در اراک، کنسرت شهرام ناظری در نیشابور، کنسرت گروه آرون در مشهد، کنسرت گروه عرفان در اصفهان و کنسرت محسن یگانه در ارومیه و همچنین اتفاقاتی در جریان کنسرت سالار عقیلی و عالیم قاسم اف، هنرمند مطرح آذربایجانی که در همین چند مدت اخیر رخ داده، نگرانی ها را افزایش داده است.


حال خبر می رسد، کنسرت «چرا رفتی؟» همایون شجریان نیز که قرار بوده دوباره در تالار وزارت کشور برگزار شود، به دلیل عجیب و غیرمنتظره ای لغو شده است!


بنا بر اظهارات تهیه کننده این کنسرت، قرار بود اجرای کنسرت «چرا رفتی» هشتم بهمن ماه در تهران برگزار شود که به رغم عقد قرارداد کتبی و پرداخت کامل هزینه سالن از چند ماه گذشته، این روز توسط سالن وزارت کشور به برنامه دیگری اختصاص داده و کنسرت لغو شد تا این ابهام پیش آید که آیا لغو کنسرت نیز ارتباط معناداری با اتفاقات اخیر داشته یا تنها وزارت کشور سالنش را احتیاج داشته است؟!
کلمه