به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۴

۴ فتنه بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی

سردار جعفری، «جنگ تحمیلی هشت ساله»، «دوم خرداد»، «فتنه هشت ماهه سال ۸۸» و «فتنه بزرگ هسته‌ای» را ۴ فتنه بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی خواند.

 فرمانده کل سپاه در سفرش به چهار محال بختیاری، در «کنگره ملی سرداران و ۲۴۰۰ شهید» این استان شرکت کرد و طی سخنانی، برای نخستین بار، ۲ خرداد را جزو فتنه‌های بعد از انقلاب نامید.
به گفته‌ی جعفری، آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه که به ظاهر خود را مسلمان می‌دانند، خیرخواه ملت ایران نیستند، و همه تلاش‌های آنان بر این است که ملت ایران را به عقب برانند.
به اعتقاد فرمانده کل سپاه مخالفان «راه انقلاب» نمی‌توانند هدف خود را به صورت مستقیم به مردم بگویند و از راه‌های پشت پرده و پنهانی مثل دوگانه حرف زدن که خیلی‌ها را به اشتباه می‌اندازد، صحبت می‌کنند.
 جعفری با اشاره به این نکته که «بعضی‌ها فقط انقلابی بودند ولی انقلابی اسلامی نبودند» گفت: «برای مقابله با راه راستین انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود مخالفت‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی صورت می‌گیرد. برخی دنبال این هستندکه بگویند دیگر انقلاب شده و نگران انقلاب نباشید ،دنبال اهداف انقلاب نباشید، نظام مستقر شده و حالا بیاییم به مسائل خود بپردازیم، کاری به غزه و فلسطین و زورگویی‌های غربی‌ها در منطقه نداشته باشیم" در حالی که حیات ما در انقلاب اسلامی است.»
فرمانده کل سپاه از چهار فتنه بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران که به گفته‌ی او به‌وسیله‌ی آمریکایی‎‌ها و همکارانشاندر داخل طراحی شد بود نام برد: «جنگ تحمیلی هشت ساله، دوم خرداد، فتنه هشت ماهه سال ۸۸ و فتنه بزرگ هسته‌ای از جمله این‌ها هستند.»
او در مورد نحوه نهایی شدن تصمیم‌گیری در مورد «برجام» نیز سخن گفت: «مسیر تصویب برجام باید توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی پیش برود. اگر توافق تصویب شود ما وارد فضای جدیدی می‌شویم که دشمنان در داخل و خارج به دنبال ایجاد فضایی برای به بیراهه کشاندن انقلاب هستند.»
این در حالی است که اخیرا گروهی از نمایندگان «دلواپس» مجلس از دستگاه‌های امنیتی خواستار برخورد با «عوامل دشمن» در رسانه‌ها شده‌اند. طرح این مساله به موازات سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در مورد ممنوعیت مذاکره با ایالات متحده، ممکن است برای رسانه‌هایی که طرفدار گفتگو بوده‌اند، دردسرساز باشد. در چند سال اخیر، اطلاعات سپاه بیشترین برخورد را با فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران داشته است.
انتخاب