به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۴، ۱۳۹۸

ممانعت از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان به بهانه شلوغی مراکز درمانی

خبرگزاری هرانا – مسئولین زندان اوین از اعزام آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی در اوین به بیمارستان به بهانه شلوغی بیمارستان ها پس از اعتراضات آبان ماه و تعیین وقت معاینه در بیمارستانی جز بیمارستان امام ممانعت به عمل آوردند. این در حالی است که از ماه گذشته برای وی وقت معاینه پزشکی تعیین شده بود. خانم دائمی ماه گذشته پس از مدت ها تعویق در اعزام، سرانجام برای سونوگرافی به بیمارستان اعزام شد اما از معاینه وی توسط پزشک متخصص جلوگیری به عمل آمده بود.

این زندانی سیاسی که ۴ سال از دوران محکومیت ۵ ساله پیشین خود را سپری کرده است، در تیرماه سال جاری در پرونده ای که در دوران حبس علیه وی مفتوح شده به ۳ سال و ۷ ماه حبس جدید که ۲ سال و ۱ ماه از آن قابلیت اجرایی دارد، محکوم شد. این حکم اخیرا بدون تشکیل دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آتنا دائمی، کنشگر مدنی زندانی در زندان اوین علی رغم تعیین وقت قبلی با بهانه تراشی مسئولان از اعزام به بیمارستان محروم شد.

گفته می شود این لغو اعزام به بهانه شلوغی بیمارستان ها پس از اعتراضات آبان ماه و تعیین وقت معاینه در بیمارستانی جز بیمارستان امام انجام گرفته است. از اردیبهشت ماه سال جاری علیرغم تشخیص توده مشکوکی در پستان از اعزام آتنا دائمی ممانعت به عمل آمده بود. سرانجام ماه گذشته با مشاهده بزرگتر شدن این توده توسط پزشک زندان برای انجام سونوگرافی به بیمارستان اعزام شد اما از معاینه وی توسط پزشک متخصص ممانعت به عمل آمده بود.
خانم دائمی در خلال محدودیتهای فراقانونی از مدت‌ها قبل از ملاقات حضوری با خانواده محروم شده است. علیرغم برکناری رئیس سابق زندان اوین و انتصاب غلامرضا ضیایی به ریاست این زندان، تغییری در وضعیت خانم دائمی ایجاد نشده است.

آتنا دائمی، در تاریخ ۲۹ مهرماه ۹۳ بازداشت شد و پس از ۸۶ روز نگهداری در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین در تاریخ ۲۴ دی ماه همان سال به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۴ توسط قاضی مقیسه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” به ۱۴ سال حبس محکوم شد.

آتنا دائمی در تاریخ ۲۶ بهمن ۹۴ با تودیع وثیقه ۵۵۰ میلیون تومانی آزاد و دادگاه تجدید نظر وی در مردادماه ۹۵ برگزار شد. در این دادگاه حکم وی به ۷ سال تقلیل یافت و در تاریخ هفتم مهرماه همان سال به وی ابلاغ شد. مورخ ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه در منزل پدری بازداشت و در اجرای احکام دادسرای اوین با اعمال ماده ۱۳۴ حکم نهایی به ۵ سال حبس کاهش پیدا کرد.

خانم دائمی در بهمن ماه ۹۶ همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید و در ۱۹ اردیبهشت ۹۷ در پی یکدوره اعتصاب غذا مجددا به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی به همراه همبندی سابق خود گلرخ ابراهیمی ایرایی که از آبان ماه امسال در زندان قرچک ورامین بسر می‌برد، در تیرماه سال جاری از بابت پرونده ای که در دوران حبس علیه آنها گشوده شده بود، به اتهامات “اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری دیگر و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب محکوم شد و این حکم نهایتا بدون تشکیل دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد. بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس برای هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود.

در تاریخ ۲۸ خردادماه ۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی برگزار شده و بر اساس حکم این دادگاه هرکدام از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری و در مجموع هرکدام به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیریمحکوم شدند. بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال و ۱ ماه از این حبس قابل اجرا خواهد بود. دادگاه همچنین هر یک این دو شهروند را به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب نیز محکوم کرده است.