به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۲۶، ۱۴۰۱

الناز رکابی ناپدید شد

 گذرنامه و تلفن همراه خانم رکابی از او گرفته شده است.

missing_banner.jpgیک منبع آگاه به بی‌بی‌سی گفته که دوستان الناز رکابی، زن سنگ‌نوردی که دیروز در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب شرکت کرد، از دیشب نتوانسته‌اند با او تماس بگیرند.

بی‌بی‌سی در تماس با هتل گاردن سئول، هتلی که محل اقامت تیم ایران بود، مطلع شد که اعضای تیم از صبح امروز (دوشنبه ۲۵ مهر) به وقت محلی از هتل خارج شده‌اند. به نظر می‌رسد که خانم رکابی و سایرین، کره جنوبی را به مقصد ایران ترک کرده‌اند.

طبق برنامه قرار بود که تیم ایران روز چهارشنبه به کشور برگردد.

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی گفت که گذرنامه و تلفن همراه خانم رکابی از او گرفته شده است.

الناز رکابی، روز یکشنبه (۲۴ مهر) پس از ورزشکاران کره جنوبی و ژاپن (دو ورزشکار) به رتبه چهارم آسیا رسید. او بدون روسری مسابقه داد و تصاویر رقابت او به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

تیم ایران با سه ورزشکار شامل الناز رکابی، رضا علیپور و رضا کلاسنگیان در این مسابقات شرکت کرد.

بی‌بی‌سی فارسی در تلاش است اطلاعات جدیدی از وضعیت خانم رکابی پیدا کند. مقام‌های ایرانی هنوز نسبت به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند.

در آغاز دومین ماه از شروع اعتراضات اخیر در ایران،‌ امروز هم در چند شهر تظاهراتی انجام شد. همچنین تجمعاتی در چند دانشگاه و تصاویری از شعار دادن دانش‌آموزان در چند شهر منتشر شده است.

این اعتراضات در پی مرگ مهسا امینی، دختر اهل سقز کردستان در زمان بازداشت در دست گشت ارشاد در تهران آغاز شده است.

بخش بزرگی از زنان ورزشکار ایران نیز نسبت به آن رخداد بی‌اعتنا نماندند. برخی با خداحافظی از تیم ملی و پیام‌های تند خود به مسئولین معترض شدند و برخی هم پروفایل‌های صفحات اجتماعی خود را سیاه کردند. واکنش‌ها فقط محدود به فضای مجازی نبود و شماری از ورزشکاران از جمله راضیه جانباز، ستاره تیم ملی هندبال ایران هم تصمیم گرفتند برای همیشه از تیم‌های ملی خداحافظی کنند.