به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، شهریور ۳۰، ۱۴۰۳

نصرالله: ضربه امنیتی که خوردیم در تاریخ لبنان بی سابقه بود

 «تا جنگ در غزه تمام نشود، جنگ در شمال [مرز لبنان و اسرائیل] هم تمام نخواهد شد.» 

hn.jpg

ایندیپندنت فارسی - حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز پنجشنبه ۲۹ شهریور در اولین سخنرانی پس از انفجارهای پیجرهای اعضای این گروه در لبنان و سوریه، این عملیات را «ضربه امنیتی و انسانی بزرگ» توصیف کرد که «در تاریخ لبنان و در سطح جهان» بی‌سابقه بوده است.

نصرالله با اعتراف به برتری فناوری اسرائیل، این برتری را ناشی از «حمایت غرب» دانست و گفت: «ما بر فداکاری و دلیری اعضا حساب می‌کنیم و تاکنون نیز پیروز شده‌ایم. طبیعت دشمن نبرد است، یک روز پیروزی برای دشمن است و یک روز برای ما.» نصرالله در بخشی از اظهارات خود، مدعی شد که اسرائیل قصد داشت دست‌کم پنج هزار نفر را هدف قرار دهد اما تعدادی از پیجرها توزیع نشده و تعدادی نیز غیرفعال شده بودند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع این کشور هشدار داد: «تا جنگ در غزه تمام نشود، جنگ در شمال [مرز لبنان و اسرائیل] هم تمام نخواهد شد.» این اظهارات نصرالله در حالی بیان می‌شود که به گفته ارتش اسرائیل، هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش طرح‌های عملیات در شمال را تایید کرده است و همزمان با این سخنرانی نیز برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که جت‌های جنگنده اسرائیلی دیوار صوتی را در آسمان حومه جنوبی بیروت شکستند.