به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۴

امام خمینی: " آب را مجانی می کنیم."

آب گران شد
رييس سازمان مديريت، مصوبه شوراي اقتصاد براي افزايش ۱۰ تا ۳۰ درصدي نرخ آب از اول مهرماه جاري براي مصارف مختلف را ابلاغ كرد. 
براساس ابلاغيه محمدباقر نوبخت، رييس سازمان مديريت و براساس مصوبه شوراي اقتصاد، نرخ تعرفه‌هاي آب شرب شهري در كاربري‌هاي خانگي به ازاي هر واحد مسكوني براي بازه مصارف كمتر از ۱۵ مترمكعب در ماه به ميزان ۱۰ درصد، براي بازه مصارف از ۱۵ تا ۲۰ مترمكعب در ماه به ميزان ۱۵ درصد، براي مصارف بيش از ۲۰ تا ۴۰ مترمكعب در ماه به ميزان ۲۰ درصد، براي مصارف بيش از ۴۰ مترمكعب در ماه به ميزان ۳۰ درصد و براي كاربري‌هاي غيرخانگي به ميزان ۲۰ درصد افزايش مي‌يابد.

همچنين نرخ فروش آب توليدي آب شيرين‌كن در ايستگاه‌هاي توزيع آب در محل و در ظروف خريداران براي هر ليتر حداكثر ۲۵ ريال تعيين مي‌شود.
در همين رابطه علي‌رضا دائمي، معاون وزير نيرو به تسنيم گفت: اگر نرخ توم هر ساله را در نظر بگيريم، نسبت به تورم نه تنها بهاي آب نسبت به سال‌هاي گذشته افزايشي نداشته بلكه با وجود اين افزايش اندك نيز در مجموع بهاي مصرفي آب نسبت به گذشته كاهش داشته است. وي تصريح كرد: متوسط قيمت دريافتي از مصرف‌كنندگان آب شرب در شهرها ٢٩٧ تومان به ازاي هر متر مركعب بود كه درنتيجه رقم متوسط تعرفه آب به ٣٤٩ تومان رسيد.
اعتماد